Tesla Model 3
- Arthur
- Berichten: 39964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tesla Model 3
Dat is dan ook een oude auto
- Luco
- Berichten: 28007
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Tesla Model 3
Daar krijg je dan ook geen gezeik mee met de bediening van je ruitenwissers
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Tesla Model 3
Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco
- JP
- Berichten: 31509
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Tesla Model 3
Ik vond Luco de laatste tijd al wat gevoelig.....matthyssie schreef: ↑04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco
- Luco
- Berichten: 28007
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Tesla Model 3
Klopt maar de autostand is toch het makkelijkstematthyssie schreef: ↑04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco
- Luco
- Berichten: 28007
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Tesla Model 3
ja he ik ben erg gevoeligJP schreef: ↑04 aug 2020, 11:06Ik vond Luco de laatste tijd al wat gevoelig.....matthyssie schreef: ↑04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco
- Philipoo
- Berichten: 4183
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Tesla Model 3
Ik vind de automatische stand bij vrijwel elke auto waarmee ik gereden heb altijd te snel..
..Behalve bij onze model 3, daar gaat die echt extreem traag voor hoe hard het regent!
..Behalve bij onze model 3, daar gaat die echt extreem traag voor hoe hard het regent!
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10465
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Tesla Model 3
Kan je aanpassen op het touchscreen heb ik pas gehoord
- Philipoo
- Berichten: 4183
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Tesla Model 3
Huh, je kunt hem in de autostand aanpassen qua gevoeligheidLuco schreef: ↑04 aug 2020, 11:15Klopt maar de autostand is toch het makkelijkstematthyssie schreef: ↑04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
- Arthur
- Berichten: 39964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tesla Model 3
LOL!
Daar gaan de vorige posts over
Daar gaan de vorige posts over
- Luco
- Berichten: 28007
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Tesla Model 3
Jij loopt achterJan Terwolde schreef: ↑04 aug 2020, 12:18 https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... strafbaar/
hmm
- Luco
- Berichten: 28007
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Tesla Model 3
lol, nooit geprobeerd, stond goed, dus afblijven.matthyssie schreef: ↑04 aug 2020, 12:17Huh, je kunt hem in de autostand aanpassen qua gevoeligheidLuco schreef: ↑04 aug 2020, 11:15Klopt maar de autostand is toch het makkelijkstematthyssie schreef: ↑04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Tesla Model 3
Oeps niet alles gelezenLuco schreef: ↑04 aug 2020, 12:20Jij loopt achterJan Terwolde schreef: ↑04 aug 2020, 12:18 https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... strafbaar/
hmm
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Tesla Model 3
Verandert dat ineens de situatie?
Het is ook niet om het veiliger voor je te maken, maar om het verhogen van de winst. Minder knoppen en bij schade rijden nog een keer kassa.
- sitechris
- Berichten: 4488
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Tesla Model 3
Vooral minder knoppen. Want dat kost geld. Echt jammer dat zulke keuzes gemaakt worden.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
Knoppen zijn niet via de air te upgraden,
Wat idd echt nodig is bij de Tesla. De gevoeligheid is NIET in te stellen bij de Tesla, en zoals gezegd, ondanks honderden ontwikkelaars bij Tesla, kunnen ze die instelling niet fatsoenlijk krijgen, ook al staat regelmatig.bij de upgrades dat de ruiterwisserinstellingen verbeterd zijn.
Nou moet bij het berichtje wel gezegd worden, dat de boete is opgelegd omdat door het pielen op het scherm een aanrijding is veroorzaakt, dus die boete is volkomen terecht en eigenlijk nogal laag, IMHO. Je moet wel weten wanneer je op je scherm kunt pielen, of het nu een ander zender is, temparatuur instelling of whatever zoals ruitenwissers...
Wat idd echt nodig is bij de Tesla. De gevoeligheid is NIET in te stellen bij de Tesla, en zoals gezegd, ondanks honderden ontwikkelaars bij Tesla, kunnen ze die instelling niet fatsoenlijk krijgen, ook al staat regelmatig.bij de upgrades dat de ruiterwisserinstellingen verbeterd zijn.
Nou moet bij het berichtje wel gezegd worden, dat de boete is opgelegd omdat door het pielen op het scherm een aanrijding is veroorzaakt, dus die boete is volkomen terecht en eigenlijk nogal laag, IMHO. Je moet wel weten wanneer je op je scherm kunt pielen, of het nu een ander zender is, temparatuur instelling of whatever zoals ruitenwissers...
- Arthur
- Berichten: 39964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tesla Model 3
Okay, en wanneer is dat dan, dat je dat weet? Want als het nogal regent en je wilt die instelling veranderen lijkt me dat juist hét moment. Achteraf weet ik ook wanneer ik wel of niet het scherm kon bedienen.
- JP
- Berichten: 31509
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Tesla Model 3
Buienrader bekijken voor je gaat rijden. Dat moet met een cabrio ( of Engelse auto ) toch ook
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model 3
Het scherm is een leuk hebbedingetje, maar in de praktijk onder het rijden, op zijn zacht gezegd niet je ware.
Ten eerste moet naar het scherm kijken om de gewenste instelling op te vragen.
Ten tweede druk je op een glasplaat, een knop kan je vastpakken, ook als je op de glasplaat drukt dan voel je niets of je nu op de ruitenwisserknop drukt of de lichtknop om een voorbeeld te geven.
Ik heb veel liever tastbare knoppen, maar niet op het stuurwiel, dat vind ik bijna net zo'n ramp.
Ten eerste moet naar het scherm kijken om de gewenste instelling op te vragen.
Ten tweede druk je op een glasplaat, een knop kan je vastpakken, ook als je op de glasplaat drukt dan voel je niets of je nu op de ruitenwisserknop drukt of de lichtknop om een voorbeeld te geven.
Ik heb veel liever tastbare knoppen, maar niet op het stuurwiel, dat vind ik bijna net zo'n ramp.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Tesla Model 3
Ook hier weer het onderschatten van rijden als actief proces.
Daar hoort een bepaalde, simpele, nuttige, pragmatische, veilige infrastructuur bij om basale elementen die noodzakelijk zijn bij het rijproces, waarbij je jezelf en je medeweggebruiker niet nodeloos in gevaar brengt bij, direct aan te kunnen passen; een hendel voor de ruitenwisser dus.
Mensen, als je niet actief wil rijden, pak dan toch de bus/trein, en speel daar met je iPhone.
Daar hoort een bepaalde, simpele, nuttige, pragmatische, veilige infrastructuur bij om basale elementen die noodzakelijk zijn bij het rijproces, waarbij je jezelf en je medeweggebruiker niet nodeloos in gevaar brengt bij, direct aan te kunnen passen; een hendel voor de ruitenwisser dus.
Mensen, als je niet actief wil rijden, pak dan toch de bus/trein, en speel daar met je iPhone.
- Philipoo
- Berichten: 4183
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Tesla Model 3
Ik heb totaal geen moeite met onder het rijden omgaan met het scherm van de model 3. Zal wellicht zijn omdat ik er al heel wat km's mee heb gemaakt, maar kan blind de meeste dingen vinden. Zeker de optie ruitenwissers is extreem simpel om bij te komen.
-
- Berichten: 51593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
+100 Romo.
Als ik dit lees gaan de nekharen me recht overeind staan dat 'Tesla' daar niet over heeft nagedacht. Ik zou me kapot ergeren aan dat soort onlogische dingen.
Tesla is tech ontwikkelaar en computerbouwer, maar een iPad op wielen is nog geen automobiel.
Als ik dit lees gaan de nekharen me recht overeind staan dat 'Tesla' daar niet over heeft nagedacht. Ik zou me kapot ergeren aan dat soort onlogische dingen.
Tesla is tech ontwikkelaar en computerbouwer, maar een iPad op wielen is nog geen automobiel.
- Joop
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Tesla Model 3
Het was ooit de bedoeling dat alle essentiële hendels en knoppen weggelaten zouden worden om het interieur volledig opgeruimd te laten zijn. Ergens vind ik dat wel gaaf om bedieningselementen zoveel mogelijk naar de basis terug te brengen, zoals ik vond van de filosofie van de eerste 7-serie met iDrive dat ook opgeruimdheid propageerde...
...enige verschil is dat daar gekozen is om, los van noodzaak a.g.v. regelgeving, de meest essentiële knoppen wel gewoon aanwezig zijn en de bediening van de auto er niet nodeloos gecompliceerd op maakt. Waarom in het systeem duiken om de volume van de radio aan te passen als een simpel draaiknopje daar uitermate geschikt voor is. Touchscreens vind ik sowieso ondingen, al was het alleen al om die vette vingertjes op die oppervlakte, vaak te groot en te aanwezig in de auto en bovendien te veel afleiding tijdens het rijden door het gebrek aan gevoel van een te bedienen knop.
...enige verschil is dat daar gekozen is om, los van noodzaak a.g.v. regelgeving, de meest essentiële knoppen wel gewoon aanwezig zijn en de bediening van de auto er niet nodeloos gecompliceerd op maakt. Waarom in het systeem duiken om de volume van de radio aan te passen als een simpel draaiknopje daar uitermate geschikt voor is. Touchscreens vind ik sowieso ondingen, al was het alleen al om die vette vingertjes op die oppervlakte, vaak te groot en te aanwezig in de auto en bovendien te veel afleiding tijdens het rijden door het gebrek aan gevoel van een te bedienen knop.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten