Wat zij doen moet thuis zeker ook wel lukkenmark323ti schreef: 09 apr 2020, 12:11 Geweldige filmpjes van Redish Motorsport. Hun underside restorations zijn heerlijk om naar te kijken. Beetje OCD......
Zijn het beste adres ervoor denk ik.

Wat zij doen moet thuis zeker ook wel lukkenmark323ti schreef: 09 apr 2020, 12:11 Geweldige filmpjes van Redish Motorsport. Hun underside restorations zijn heerlijk om naar te kijken. Beetje OCD......
Zijn het beste adres ervoor denk ik.
Werkt je koel fan wel? Anders even de sensor bekijken die dat ding aanstuurt. Ik kan me voorstellen dat je op de autobahn genoeg koeling krijgt.Tomj schreef: 29 jul 2020, 14:16 Ook ging mijn koelvloeistoftemperatuur ineens effe de hoogte in op het einde van de ronde, tot het streepje tussen het midden en het rood. Op de parking motorkap open maar niks verdacht te zien. Daarna heb ik op de autobahn nog lange stukken 220 gereden en de naald bleef pal in het midden staan. Ik gok dat de sensor of de meter kuren heeft gehad. Heeft een OBD 1 E36 ergens een verborgen menu om KVS temperatuur te monitoren ?
Koel fan ? Aansturing? E36 is old skool met visco koppeling///Joost schreef: 29 jul 2020, 15:06Werkt je koel fan wel? Anders even de sensor bekijken die dat ding aanstuurt. Ik kan me voorstellen dat je op de autobahn genoeg koeling krijgt.Tomj schreef: 29 jul 2020, 14:16 Ook ging mijn koelvloeistoftemperatuur ineens effe de hoogte in op het einde van de ronde, tot het streepje tussen het midden en het rood. Op de parking motorkap open maar niks verdacht te zien. Daarna heb ik op de autobahn nog lange stukken 220 gereden en de naald bleef pal in het midden staan. Ik gok dat de sensor of de meter kuren heeft gehad. Heeft een OBD 1 E36 ergens een verborgen menu om KVS temperatuur te monitoren ?
Die stond na aanschaf van de 325 ook stil. Dacht toen dat de stap van 325 naar M3 de goede was. Nope.Nandor, dat kan niet, dat was je Impreza.
Yep, het plezier was van korte duur. De E38 is nu 50 000 km verder sinds de aankoop en still going strong inderdaad.Paskal schreef: 30 jul 2020, 09:15 Je had ook wel enorm veel pech afgelopen dinsdag op de Ring aangezien de meeste avond-openingen vrij rustig zijn. Conform de app afgelopen dinsdag:
- 17.35u: strecke offen
- 17.42u: Wehrseifen einschlag
- 17.55u: Einschlag Schwedenkreuz
- 17.55u: strecke zu
Daarna is hij ook niet meer open gegaan dus dat was wel een heel korte avond-opening![]()
De E36 in deze look blijft wel een fraaie verschijning. Hoe is het met de e38 trouwens? Still going strong?
Haha meen je, ik vervang juist weer veel spul voor MeyleTomj schreef: 30 jul 2020, 11:12 Ik ben geen fan van Meyle spul, excentrisch is zeker ok.
E46 remmen steken is no go In belgenland met de keuring want ik mag niks groter dan 16 inch monteren, dus ga ik de stock setup wat tjoenen. Purpletag is inderdaad ook iets wat ik nog in gedachte had . Ik volg uw topic al sinds day one, stiekem![]()
echt een mooi wagenpark heb je zo! rij je ook nog (regelmatig) met de Z3M coupe?Tomj schreef: 30 jul 2020, 10:07Yep, het plezier was van korte duur. De E38 is nu 50 000 km verder sinds de aankoop en still going strong inderdaad.Paskal schreef: 30 jul 2020, 09:15 Je had ook wel enorm veel pech afgelopen dinsdag op de Ring aangezien de meeste avond-openingen vrij rustig zijn. Conform de app afgelopen dinsdag:
Daarna is hij ook niet meer open gegaan dus dat was wel een heel korte avond-opening![]()
De E36 in deze look blijft wel een fraaie verschijning. Hoe is het met de e38 trouwens? Still going strong?
Gisterenavond nog een tripje van 550 km gedaan zodat ik de zwakste schakel op reserve heb liggen: de automaatbak.
Dat is nu ook afgevinkt, volgende week krijgt die nog eens een onderhoud maar voor de rest blijft het echt een droom van een auto![]()
Er zit een elektrische koelfan aan de voorzijde tegen de radiateur aan met een schakelsensor in de radiateur. Die vangt het koelwerk op als er meer lucht nodig is.Tomj schreef: 29 jul 2020, 15:16Koel fan ? Aansturing? E36 is old skool met visco koppeling///Joost schreef: 29 jul 2020, 15:06Werkt je koel fan wel? Anders even de sensor bekijken die dat ding aanstuurt. Ik kan me voorstellen dat je op de autobahn genoeg koeling krijgt.Tomj schreef: 29 jul 2020, 14:16 Ook ging mijn koelvloeistoftemperatuur ineens effe de hoogte in op het einde van de ronde, tot het streepje tussen het midden en het rood. Op de parking motorkap open maar niks verdacht te zien. Daarna heb ik op de autobahn nog lange stukken 220 gereden en de naald bleef pal in het midden staan. Ik gok dat de sensor of de meter kuren heeft gehad. Heeft een OBD 1 E36 ergens een verborgen menu om KVS temperatuur te monitoren ?
Die kan misschien al betere tijden hebben gekend maar op de ring heb je toch ook best wat rijwind, niet ?
E46 325 heeft grotere schijven die wel binnen 16“ passen. Dus alleen de bracket over zetten en de schijf monteren.Tomj schreef: 30 jul 2020, 11:12 Ik ben geen fan van Meyle spul, excentrisch is zeker ok.
E46 remmen steken is no go In belgenland met de keuring want ik mag niks groter dan 16 inch monteren, dus ga ik de stock setup wat tjoenen. Purpletag is inderdaad ook iets wat ik nog in gedachte had . Ik volg uw topic al sinds day one, stiekem![]()
is die niet alleen voor de airco (als je airco optie hebt)Crookie schreef: 30 jul 2020, 14:50Er zit een elektrische koelfan aan de voorzijde tegen de radiateur aan met een schakelsensor in de radiateur. Die vangt het koelwerk op als er meer lucht nodig is.Tomj schreef: 29 jul 2020, 15:16Koel fan ? Aansturing? E36 is old skool met visco koppeling///Joost schreef: 29 jul 2020, 15:06
Werkt je koel fan wel? Anders even de sensor bekijken die dat ding aanstuurt. Ik kan me voorstellen dat je op de autobahn genoeg koeling krijgt.Die kan misschien al betere tijden hebben gekend maar op de ring heb je toch ook best wat rijwind, niet ?
De Z3 moet ik nog altijd afwerken ( preventieve conservatiewerken aan de dorpels) Ik ben eerlijk gezegd wat te lui geweest/te druk met werk/ te dit met dat/.... Te bedenken dat ik vandaag op punt stond om een e36 m3 van 92' te gaan bezichtigenMartijn_bmw schreef: 30 jul 2020, 12:07echt een mooi wagenpark heb je zo! rij je ook nog (regelmatig) met de Z3M coupe?Tomj schreef: 30 jul 2020, 10:07Yep, het plezier was van korte duur. De E38 is nu 50 000 km verder sinds de aankoop en still going strong inderdaad.Paskal schreef: 30 jul 2020, 09:15 Je had ook wel enorm veel pech afgelopen dinsdag op de Ring aangezien de meeste avond-openingen vrij rustig zijn. Conform de app afgelopen dinsdag:
Gisterenavond nog een tripje van 550 km gedaan zodat ik de zwakste schakel op reserve heb liggen: de automaatbak.
Dat is nu ook afgevinkt, volgende week krijgt die nog eens een onderhoud maar voor de rest blijft het echt een droom van een auto![]()
Dat dacht ik ook, ik heb ook wel airco.Martijn_bmw schreef: 30 jul 2020, 18:23is die niet alleen voor de airco (als je airco optie hebt)Crookie schreef: 30 jul 2020, 14:50Er zit een elektrische koelfan aan de voorzijde tegen de radiateur aan met een schakelsensor in de radiateur. Die vangt het koelwerk op als er meer lucht nodig is.Tomj schreef: 29 jul 2020, 15:16
Koel fan ? Aansturing? E36 is old skool met visco koppelingDie kan misschien al betere tijden hebben gekend maar op de ring heb je toch ook best wat rijwind, niet ?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, EricT, Ti-Tourist (Erik) en 31 gasten