E39 M5 1999 met maar 46.000 km voor EUR 28.000
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
E39 M5 1999 met maar 46.000 km voor EUR 28.000
Te koop, zie advertenties in AMS. Das niet veel geld voor een auto met zo weinig kilometers of ??
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Als eigenaar van een 2003 E39-M5 met 103,000 km (was nieuw EUR 125,000, maar dat heb ik er in 2006 gelukkig niet voor betaald...) schieten me de tranen in de ogen van deze prijzen... Aan de andere kant, ik gun iedereen het plezier en de kick van deze auto's. Check de boekjes en kopen maar! Informeer wel eerst even bij de verzekering wat je dat per jaar gaat kosten. Dat kan vies tegenvallen. En oja, de man van de benzinepomp wordt je beste vriend. Maar zo'n Shell-buddy zullen de meesten hier wel hebben!
Groet,
Ben
PS.1.
Vergeet niet dat je nog wat BPM moet betalen op een dergelijke auto. Zal op een duizendje of 3 tot 6 liggen. Tenslotte moet de lease-Picasso van Oberste Spee ook betaald worden.
PS.2.
De E39-M5 is oersterk en degelijk. Als hij netjes wordt onderhouden hoeft ie niet veel geld voor onderhoud te kosten. Ik ben in 1.5 jaar nog niet eens EUR 500 kwijt geweest. Een schijntje vergeleken met de benzine en verzekering.
Groet,
Ben
PS.1.
Vergeet niet dat je nog wat BPM moet betalen op een dergelijke auto. Zal op een duizendje of 3 tot 6 liggen. Tenslotte moet de lease-Picasso van Oberste Spee ook betaald worden.
PS.2.
De E39-M5 is oersterk en degelijk. Als hij netjes wordt onderhouden hoeft ie niet veel geld voor onderhoud te kosten. Ik ben in 1.5 jaar nog niet eens EUR 500 kwijt geweest. Een schijntje vergeleken met de benzine en verzekering.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Hoeveel km heb je dan gereden Ben? Dit is een kleine beurt met zo goed als niets vervangen bij een specialist? Of bij een dealer?Ben_968CS schreef: PS.2.
De E39-M5 is oersterk en degelijk. Als hij netjes wordt onderhouden hoeft ie niet veel geld voor onderhoud te kosten. Ik ben in 1.5 jaar nog niet eens EUR 500 kwijt geweest. Een schijntje vergeleken met de benzine en verzekering.
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Ik heb in 1,5 jaar iets van 20,000 km gereden. Alleen kleinere beurt gehad, bij de dealer. Wat kleine dingetjes zijn onder Huisselectiegarantie (2 jaar) vervangen. Oa. de bekende pixelfehler: de hele module is vervangen. Was EUR 1,500 die gelukkig onder de garantie viel. Maar dat probleem hebben alle BMW's van een paar jaar geleden. De motor en aandrijving van de M5 zijn oersterk.
Van die 20,000 km heb ik niet veel op de snelweg gereden, het gemiddelde verbruik is in 1,5 jaar 18.5 liter /100 km. Als ik met koude motor kleinere stukjes rijd, loopt het verbuik soms op tot boven de 20/100...
Van die 20,000 km heb ik niet veel op de snelweg gereden, het gemiddelde verbruik is in 1,5 jaar 18.5 liter /100 km. Als ik met koude motor kleinere stukjes rijd, loopt het verbuik soms op tot boven de 20/100...
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Het kan natuurlijk altijd goedkoper dan de dealer. Echter, als een auto nog niet zo oud is wordt de waarde mede bepaald door het door de dealer netjes afgestempelde boekje. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik bij de dealer klant ben. Voor de service hoeft het van mij niet. Wilde laatst een afspraak maken, moest ik meer dan een maand wachten. Waar slaat dat nou op?
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
hier zijn genoeg mensen met ervaring en ik heb ondertussen ook al mogen ervaren dat die E39 echt degelijker is als de e46. Van die V8 met zijn specifiek vermogen van 20 pk per liter heb ik echt nix te vrezen.
zoals geciteerd in vorige post,
niet wenen, niet zagen maar kopen en blazen...
gewoon zorgen dat je een extra olietank in de kofferbak hebt hehehe :twisted:
zoals geciteerd in vorige post,
niet wenen, niet zagen maar kopen en blazen...
gewoon zorgen dat je een extra olietank in de kofferbak hebt hehehe :twisted:
- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
Hier in Belgie nog een PRACHT exemplaar gevonden.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=102408560
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=102408560
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
400pk uit 5l is 20pk/l?Dennis Schroyen schreef:hier zijn genoeg mensen met ervaring en ik heb ondertussen ook al mogen ervaren dat die E39 echt degelijker is als de e46. Van die V8 met zijn specifiek vermogen van 20 pk per liter heb ik echt nix te vrezen.
zoals geciteerd in vorige post,
niet wenen, niet zagen maar kopen en blazen...
gewoon zorgen dat je een extra olietank in de kofferbak hebt hehehe :twisted:

- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Grappig dat je dat zegt: er zit standaard in de kofferbak van de M5 een etuitje waar precies een literfles olie in past (en in zit). Dat etuitje heeft klitteband aan 1 kant en kleeft keurig tegen de navi DVD aan zodat hij niet door de kofferbak vliegt (die kans is namelijk nogal groot). Nooit nodig gehad (met deze auto), maar het geeft je toch te denken...Dennis Schroyen schreef:
gewoon zorgen dat je een extra olietank in de kofferbak hebt hehehe :twisted:
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
.Fasteddie schreef:@Knot: nee, is niet nodig....TWS schijnt ook longlife olie te zijn...maar verse olie kan geen kwaad....
TWS is geen long-life, daarvoor moet je de SLX 0W30 hebben welke voor de S62B50 van na 4/2001 is vrijgegeven. Oudere S62B50 uitsluitend op TWS laten draaien (of Motul Le Mans 300V 20W60). A.U.B geen long life gebruiken. Genoeg ellende met long-life shit meegemaakt en voor de kosten van een litertje TWS hoef je het niet te laten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Darudevampire en 2 gasten