E39 M5 1999 met maar 46.000 km voor EUR 28.000

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

E39 M5 1999 met maar 46.000 km voor EUR 28.000

Bericht door Macboy » 02 sep 2007, 15:44

Te koop, zie advertenties in AMS. Das niet veel geld voor een auto met zo weinig kilometers of ??

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 02 sep 2007, 15:47

Niet twijfelen maar halen Ilja 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40148
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 sep 2007, 15:48

Liever een 2002... maargoed, als ie alle modificaties netjes gehad heeft lijkt het me te doen.

Zorg je ervoor dat je die 2e 28.000 euro ook klaar hebt liggen voor onderhoud!

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 02 sep 2007, 20:29

Als eigenaar van een 2003 E39-M5 met 103,000 km (was nieuw EUR 125,000, maar dat heb ik er in 2006 gelukkig niet voor betaald...) schieten me de tranen in de ogen van deze prijzen... Aan de andere kant, ik gun iedereen het plezier en de kick van deze auto's. Check de boekjes en kopen maar! Informeer wel eerst even bij de verzekering wat je dat per jaar gaat kosten. Dat kan vies tegenvallen. En oja, de man van de benzinepomp wordt je beste vriend. Maar zo'n Shell-buddy zullen de meesten hier wel hebben!

Groet,
Ben

PS.1.
Vergeet niet dat je nog wat BPM moet betalen op een dergelijke auto. Zal op een duizendje of 3 tot 6 liggen. Tenslotte moet de lease-Picasso van Oberste Spee ook betaald worden.

PS.2.
De E39-M5 is oersterk en degelijk. Als hij netjes wordt onderhouden hoeft ie niet veel geld voor onderhoud te kosten. Ik ben in 1.5 jaar nog niet eens EUR 500 kwijt geweest. Een schijntje vergeleken met de benzine en verzekering.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40148
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 sep 2007, 22:37

Ben, scheelt dat je een relatief jonge auto hebt, maar de kunst is natuurlijk om er eentje uit 1999/2000/2001 te vinden waar al precies een hoop aan vervangen is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 sep 2007, 00:43

sorry te duur, 28000 plus 5000 euro BPM is 33000 is gewoon 10 mille duur voor wat ze waard zijn. 46000 is laag, maar dat vind ik ronduit verdacht.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 03 sep 2007, 08:44

Ben_968CS schreef: PS.2.
De E39-M5 is oersterk en degelijk. Als hij netjes wordt onderhouden hoeft ie niet veel geld voor onderhoud te kosten. Ik ben in 1.5 jaar nog niet eens EUR 500 kwijt geweest. Een schijntje vergeleken met de benzine en verzekering.
Hoeveel km heb je dan gereden Ben? Dit is een kleine beurt met zo goed als niets vervangen bij een specialist? Of bij een dealer?

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 03 sep 2007, 08:56

Ik heb in 1,5 jaar iets van 20,000 km gereden. Alleen kleinere beurt gehad, bij de dealer. Wat kleine dingetjes zijn onder Huisselectiegarantie (2 jaar) vervangen. Oa. de bekende pixelfehler: de hele module is vervangen. Was EUR 1,500 die gelukkig onder de garantie viel. Maar dat probleem hebben alle BMW's van een paar jaar geleden. De motor en aandrijving van de M5 zijn oersterk.

Van die 20,000 km heb ik niet veel op de snelweg gereden, het gemiddelde verbruik is in 1,5 jaar 18.5 liter /100 km. Als ik met koude motor kleinere stukjes rijd, loopt het verbuik soms op tot boven de 20/100...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 03 sep 2007, 09:03

Pixelfehler heb ik ook last van. Momenteel random pixels verdwenen en het deel met de temperatuur aat gek genoeg alles zien maar is amper nog afleesbaar. Erg donker. € 500 vind ik best meevallen bij een dealer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 03 sep 2007, 09:04

Fabian weet een adresje voor 100,- meen ik in een draadje gelezen te hebben.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 03 sep 2007, 09:12

Het kan natuurlijk altijd goedkoper dan de dealer. Echter, als een auto nog niet zo oud is wordt de waarde mede bepaald door het door de dealer netjes afgestempelde boekje. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik bij de dealer klant ben. Voor de service hoeft het van mij niet. Wilde laatst een afspraak maken, moest ik meer dan een maand wachten. Waar slaat dat nou op?

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 03 sep 2007, 10:03

E39 M5 is zeker een prima bak....doe 'm dan ook niet meer weg....

Heb er in 6 maanden bijna 30.000km mee gereden...geen problemen niks...alleen die trillende remmen....
Om de 7500km verse olie erin...10km rustig warmrijden en daarna gas op de plank...Works for me ! :mrgreen:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 03 sep 2007, 10:15

Arthur schreef:Fabian weet een adresje voor 100,- meen ik in een draadje gelezen te hebben.
Kunnen die ook audi tellerbakken maken?

Maat van mij heeft een S4 die daar ook last van heeft...

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 03 sep 2007, 11:21

hier zijn genoeg mensen met ervaring en ik heb ondertussen ook al mogen ervaren dat die E39 echt degelijker is als de e46. Van die V8 met zijn specifiek vermogen van 20 pk per liter heb ik echt nix te vrezen.

zoals geciteerd in vorige post,

niet wenen, niet zagen maar kopen en blazen...

gewoon zorgen dat je een extra olietank in de kofferbak hebt hehehe :twisted:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 03 sep 2007, 11:24

Marc RS4 schreef:
Arthur schreef:Fabian weet een adresje voor 100,- meen ik in een draadje gelezen te hebben.
Kunnen die ook audi tellerbakken maken?

Maat van mij heeft een S4 die daar ook last van heeft...
Fabian ff PB-en :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 03 sep 2007, 12:15

Rico: waarom geloof je die 46.000 niet ???? Niet iedereen heeft maar één auto en maakt veel km per jaar.

Zeker in Duitsland (ook Zwitserland) kun je veel mooie auto's kopen met weinig km.

Weinig km zegt niet altijd alles natuurlijk, maar hoe minder hoe beter natuurlijk (mits goed ingereden etc).

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 03 sep 2007, 14:57

Hier in Belgie nog een PRACHT exemplaar gevonden.

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=102408560

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 03 sep 2007, 17:06

Jezus inderdaad...2003 zelfs ... wel meer kilometer, maar nog niet veel.

Jammer van de velgen, hou meer van origineel bij dit soort mobielen.

Maar België is niet duur ...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 03 sep 2007, 18:11

Originele velgen zitten erbij.

Wel stoer zo'n E90 M3 voor 30k. :)

Zonder dollen, mooie opvolger voor de M3. Jammer van de V8.

N.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40148
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 sep 2007, 18:40

Om de 7500km olie wisselen is ook best een klus steeds, echt nodig zo vaak???

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 03 sep 2007, 19:23

Dennis Schroyen schreef:hier zijn genoeg mensen met ervaring en ik heb ondertussen ook al mogen ervaren dat die E39 echt degelijker is als de e46. Van die V8 met zijn specifiek vermogen van 20 pk per liter heb ik echt nix te vrezen.

zoals geciteerd in vorige post,

niet wenen, niet zagen maar kopen en blazen...

gewoon zorgen dat je een extra olietank in de kofferbak hebt hehehe :twisted:
400pk uit 5l is 20pk/l? ;)

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 03 sep 2007, 19:30

@Knot: nee, is niet nodig....TWS schijnt ook longlife olie te zijn...maar verse olie kan geen kwaad....

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 03 sep 2007, 22:46

Dennis Schroyen schreef:
gewoon zorgen dat je een extra olietank in de kofferbak hebt hehehe :twisted:
Grappig dat je dat zegt: er zit standaard in de kofferbak van de M5 een etuitje waar precies een literfles olie in past (en in zit). Dat etuitje heeft klitteband aan 1 kant en kleeft keurig tegen de navi DVD aan zodat hij niet door de kofferbak vliegt (die kans is namelijk nogal groot). Nooit nodig gehad (met deze auto), maar het geeft je toch te denken...

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 04 sep 2007, 08:04

Fasteddie schreef:@Knot: nee, is niet nodig....TWS schijnt ook longlife olie te zijn...maar verse olie kan geen kwaad....
.

TWS is geen long-life, daarvoor moet je de SLX 0W30 hebben welke voor de S62B50 van na 4/2001 is vrijgegeven. Oudere S62B50 uitsluitend op TWS laten draaien (of Motul Le Mans 300V 20W60). A.U.B geen long life gebruiken. Genoeg ellende met long-life shit meegemaakt en voor de kosten van een litertje TWS hoef je het niet te laten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Darudevampire en 2 gasten