Inderdaad, lekker relaxt sleutelen zonder verplichtingen

Inderdaad, lekker relaxt sleutelen zonder verplichtingen
Nu blijft het op papier ook een M3. anders een omgebouwde 3nogwat.Jan Terwolde schreef: 07 apr 2020, 09:01 En de rest overzetten dan? Bak, diff, assen, subframes, remmen ga zo maar door. Mij lijkt voor de restwaarde de m3 koets gebruiken ook beter.
Er komt sowieso een "purple tag" stuurhuis onder, maar wil hem nu eerst ombouwen met een willekeurig stuurhuis dat er maar onder past. Of ik moet nu tegen een pruple tag huis aan lopen.eBoonstra schreef: 07 apr 2020, 11:46 https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1246889
Gewoon een Yellowtag of Purpletag opzoeken, kosten niet veel en zijn een gouden upgrade voor de E46, E36/8 en E30.
Precies, met alleen een motor ombouwen ben je er lang niet en heb je nog steeds geen m3.Jan Terwolde schreef: 07 apr 2020, 09:01 En de rest overzetten dan? Bak, diff, assen, subframes, remmen ga zo maar door. Mij lijkt voor de restwaarde de m3 koets gebruiken ook beter.
Het ombouwen is niet gek veel werk hoor, helemaal niet voor een racer zonder interieur. En zie hier boven, met alleen een motor ombouwen ben je er ook nog lang niet.mark323ti schreef: 06 apr 2020, 22:54 Kan je niet de M3 motor overzetten naar de ander...... Dan is het klusje ook geklaard. Eigenlijk was je met een M3 motor blok ook klaar geweest toch? Wat is nog het voordeel van de LHD M3 ombouwen? Denk dat een motorswap makkelijker is.....
Niet het leukste werk inderdaad, vooral het weg poetsen van de lijmresten nietEric Z schreef: 06 apr 2020, 21:15 Bitumen is echt een rot klusje, vandaag ook weer wat van gedaan met verfbrander, plamuurmes en wasbenzine.
Ja, zeg dat wel. En dan is de kabel boom van het Harman Kardon er al uit, heb ik volgens mij eerder in het topic al een foto van gepost.
Motor gaat deels uit elkaar, de bekende zwakke punten worden vervangen/verbeterd. O.a. lagerschalen, koppakking, olie pomp, vanos revieren, ontsteking, waterpomp, alle sensoren en nog wat andere zaken. Wil het blok weer helemaal fris hebben met nieuwe/verbeterde onderdelen om deze zo betrouwbaar mogelijk te krijgen. Blok wordt verder niet fysiek getuned, alleen het in/uitlaat traject i.c.m. andere software.e30touring1990 schreef: 19 jul 2020, 09:26 mooi project en wordt grondig aangepakt zo te zien! wat zijn de plannen mbt de motor/aandrijflijn?
Er komt geen carbon airbox in, ik ga zelf velocity stacks maken van de standaard airbox. Geeft hetzelfde geluid en mits er voldoende koude lucht naar toe wordt geleid, ook hetzelfde vermogen.e30touring1990 schreef: 20 jul 2020, 14:01 netjes en goede keus denk ik idd zoveel mogelijk standaard te houden voor maximale betrouwbaarheid. komt er nog een carbon airbox op omdat je aangeeft inlaat/uitlaat wel iets aan te willen pakken?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bleu_dust, e30touring1990, Gijzert, MartijnGizmo en 10 gasten