F1 Seizoen 2020
-
Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost
Kan me ook niet voorstellen dat het de motor alleen is. Vergelijk hoe rustig de Benz was in een nat Oostenrijk vergeleken met de RB.
Dit had een heel spannend seizoen kunnen worden, zo kort en met nieuwe circuits, maar zoals het nu gaat... MB bijna 1,5 tel op het eerste non MB team.
Dit had een heel spannend seizoen kunnen worden, zo kort en met nieuwe circuits, maar zoals het nu gaat... MB bijna 1,5 tel op het eerste non MB team.
- Hielke
Motor is geen probleem. 20 pk verschil is nog geen 2/10 seconde.
Die wegligging van de RB is slechter dan slecht. Dat mag je ook Verstappen deels aanrekenen. Onvoorstelbaar dat ze het zo kwijt zijn. Onvoorstelbaar dat ze Albon volgend jaar weer willen laten rijden.
Die wegligging van de RB is slechter dan slecht. Dat mag je ook Verstappen deels aanrekenen. Onvoorstelbaar dat ze het zo kwijt zijn. Onvoorstelbaar dat ze Albon volgend jaar weer willen laten rijden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Alleen gericht op betrouwbaarheid, niet op vermogen. Zo begreep ik het.Luco schreef: 18 jul 2020, 19:01 Ze komen 20 pk tekort dat verklaart niet de belabberde prestaties tov mercedes, die hebben wel een sprong gemaakt, net als 7 andere teams, maar RB niet.
Zoals ik het lees gelimiteerde motorupdates, is niet hetzelfde als geen updates.
-
20pk? Denk eerder 120...
- Arthur
... km/u kan ook.
-
Ach in ieder geval geen files naar Zandvoort volgend jaar. Wat een teleurstelling dit gekloot.
-
Hoezo Verstappen aanrekenen? Je ziet aan alles dat het vechten is met dat "hok". Auto is gewoon ruk. Opnieuw slecht de winter uit en weinig mogelijkheid tot verbetering dit jaar. We horen over 2 maanden weer van de correlatie problemen. Let maar op..Hielke schreef: 18 jul 2020, 19:22 Motor is geen probleem. 20 pk verschil is nog geen 2/10 seconde.
- Luco
Omdat een echt goede coureur bijdraagt aan het ontwerp en bestuurbaarheid van de auto.Gijzert schreef: 19 jul 2020, 08:03Hoezo Verstappen aanrekenen? Je ziet aan alles dat het vechten is met dat "hok". Auto is gewoon ruk. Opnieuw slecht de winter uit en weinig mogelijkheid tot verbetering dit jaar. We horen over 2 maanden weer van de correlatie problemen. Let maar op..Hielke schreef: 18 jul 2020, 19:22 Motor is geen probleem. 20 pk verschil is nog geen 2/10 seconde.
Zeker als het hele team om jouw gebouwd wordt.
-
Ja?.... Dus deze problemen hebben te maken met het feit dat Verstappen dat niet doet? Potverdikke wat kijken toch diep in de keuken bij RB.Luco schreef: 19 jul 2020, 09:20Omdat een echt goede coureur bijdraagt aan het ontwerp en bestuurbaarheid van de auto.Gijzert schreef: 19 jul 2020, 08:03Hoezo Verstappen aanrekenen? Je ziet aan alles dat het vechten is met dat "hok". Auto is gewoon ruk. Opnieuw slecht de winter uit en weinig mogelijkheid tot verbetering dit jaar. We horen over 2 maanden weer van de correlatie problemen. Let maar op..Hielke schreef: 18 jul 2020, 19:22 Motor is geen probleem. 20 pk verschil is nog geen 2/10 seconde.
Zeker als het hele team om jouw gebouwd wordt.
- Luco
Ow dus we mogen alleen positief zijn over max, als het niet goed gaat ligt het nooit aan max.
Het is een team en iedereen roept dat albon niks bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto, prima hoor, maar als de ontwikkeling van de auto dan achteruit gaat ligt het alleen aan het team en niet aan de max?
Het is een team en iedereen roept dat albon niks bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto, prima hoor, maar als de ontwikkeling van de auto dan achteruit gaat ligt het alleen aan het team en niet aan de max?
- Arthur
Als we zo redeneren is Hamilton dus zeker wel de echte top en rijdt hij niet alleen maar in de beste auto en wint hij daarom. Hij heeft hem ontwikkeld begrijp ik?
- Luco
Een goede coureur werkt ook mee aan de ontwikkeling van de auto ja.
Kijk naar ferrari toen schumacher daar naartoe ging, was niks en het team werd om hem heen gebouwd en kijk wat het ze bracht.
Dat is nu juist imho het verschil tussen coureurs, niet alleen het uiterste uit de auto halen maar ook mede aangeven welke kant de auto op moet om hem beter te krijgen, dat is een team prestatie, als je een coureur hebt die dat niet kan zal je nooit zo snel beter worden als een team met een coureur die dat wel kan.
Zeker als je dan met zijn allen roept (inclusief max) beste winter ooit, we hebben nog nooit zon goede ontwikkeling doorgemaakt.
Dan val je wat mij betreft toch wel degelijk door de mand.
Kijk naar ferrari toen schumacher daar naartoe ging, was niks en het team werd om hem heen gebouwd en kijk wat het ze bracht.
Dat is nu juist imho het verschil tussen coureurs, niet alleen het uiterste uit de auto halen maar ook mede aangeven welke kant de auto op moet om hem beter te krijgen, dat is een team prestatie, als je een coureur hebt die dat niet kan zal je nooit zo snel beter worden als een team met een coureur die dat wel kan.
Zeker als je dan met zijn allen roept (inclusief max) beste winter ooit, we hebben nog nooit zon goede ontwikkeling doorgemaakt.
Dan val je wat mij betreft toch wel degelijk door de mand.
Laatst gewijzigd door Luco op 19 jul 2020, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
het is nu iig nat in hongarije
- Arthur
Toch schijnt Verstappen daar wel om bekend te staan, toch, om het mee ontwikkelen en feedback geven? Dus ergens gaar er iets fout.
- Luco
Daarom zegt Hielke ook dat je dit ook gedeeltelijk aan mag rekenen aan max, het is een team wat de auto ontwikkeld en daar is de coureur onderdeel van.Arthur schreef: 19 jul 2020, 09:52 Toch schijnt Verstappen daar wel om bekend te staan, toch, om het mee ontwikkelen en feedback geven? Dus ergens gaar er iets fout.
- Arthur
Dat is dus de vraag.
- Mari Oh Oh!
Er is zoiets als té pointy inderdaad en als Verstappen het in de simulator prima vond(en Albon er net mee kon leven) kan je het ze beide deels aanrekenen. Het zal waarschijnlijk in de praktijk ook net iets anders utvallen dan de simulatie voorspiegelt, dat helpt ook niet natuurlijk (denk aan de bijna standaard aero correlation problems van Ferrari).
Voelen wat werkt en niet is één van de belangrijkste eigenschappen van een coureur. Zoals Grosjean die zijn baan er waarschijnlijk aan te danken heeft. Hij was degene die er op hamerde dat de upgrade van vorig jaar een downgrade was. Magnussen vond het allemaal wel prima.
Voelen wat werkt en niet is één van de belangrijkste eigenschappen van een coureur. Zoals Grosjean die zijn baan er waarschijnlijk aan te danken heeft. Hij was degene die er op hamerde dat de upgrade van vorig jaar een downgrade was. Magnussen vond het allemaal wel prima.
- Luco
viscaal op kop, wel 5 sec straf
-
Heeft Adrian het dan zo verloren de laatste jaren?
-
Misschien moet Jos weer de pits in?
Ik weet het niet. Zolang Max zijn teamgenoot ruim voorblijft geloof ik echt wel dat hij veel uit de auto haalt. Dat ze niet alles uit het concept halen dit jaar verrast me wel. Ik heb geen hoge pet op van het team in het algemeen. Al jaren niet. Ze lopen voor, tijdens en na de race achter Mercedes aan. Niks lef, niks brutaals behalve Max die vorige week Bottas nog even een klein duwtje geeft.
Ik weet het niet. Zolang Max zijn teamgenoot ruim voorblijft geloof ik echt wel dat hij veel uit de auto haalt. Dat ze niet alles uit het concept halen dit jaar verrast me wel. Ik heb geen hoge pet op van het team in het algemeen. Al jaren niet. Ze lopen voor, tijdens en na de race achter Mercedes aan. Niks lef, niks brutaals behalve Max die vorige week Bottas nog even een klein duwtje geeft.
- Luco
balen viscaal 10 sec straf en nu safetycar, weg voorsprong van 6,5 zec, was gewoon 3e plaats alsnog
-
RBR komt de laatste drie jaar al slecht uit de winterstop. Gedurende het seizoen worden ze beter, maar dan is de achterstand al te groot.
Volgens mij kan Max prima feedback geven aan engineers, maar misschien gaat dat beter onder echte omstandigheden dan een simulator (en is dat ook de reden dat ze gedurende het seizoen weer beter worden). Zijn zoveel factoren die meespelen. Geen idee hoe de winterstops precies werken bij de teams, dat is toch allemaal gesloten deuren.
Volgens mij kan Max prima feedback geven aan engineers, maar misschien gaat dat beter onder echte omstandigheden dan een simulator (en is dat ook de reden dat ze gedurende het seizoen weer beter worden). Zijn zoveel factoren die meespelen. Geen idee hoe de winterstops precies werken bij de teams, dat is toch allemaal gesloten deuren.
- alt
Is Bent Viscaal familie Henk Viscaal de sponsor/coureur van Aalt Toersen op 125 cc Suzuki RT67.
Misschien toch een software probleem bij de simulator van Red Bull?
Misschien toch een software probleem bij de simulator van Red Bull?
- Hielke
Durf ik niks over te zeggen. Het blijft met coureurs vaak bij het roepen van 'understeer', 'oversteer' en 'snappy'. Wat ze echt aan de afstelling van de auto bijdragen, datgene wat in de garage gebeurt, daar krijgen we niks van mee.Arthur schreef: 19 jul 2020, 09:52 Toch schijnt Verstappen daar wel om bekend te staan, toch, om het mee ontwikkelen en feedback geven? Dus ergens gaar er iets fout.
RB heeft het nu over aerodynamische issues. Ik geloof daar geen snars van. Doen ze met opzet om mogelijke vervelende vragen richting rijders te vermijden. En ook als je de aerodynamica helemaal weg zou halen, dus geen voorvleugel, geen achtervleugel, ground effect ook nog weg, dan zou een coureur met de mechanische grip afstellings mogelijkheden die hem tot beschikking staan, nog steeds een voorspelbare rijdbare auto neer kunnen zetten. Het probleem dat er nu is heeft met mechanische grip te maken. Ze lullen wel dat er in de snelle bochten problemen zijn, maar intussen raakt Max de auto vaak in de wat minder snelle bochten helemaal (spin) kwijt.
Maar goed, laten we hopen dat de auto met volle tanks beter ligt.
-
En eens een keer sneller dan gemiddeld start. Dat hebben ze ook nog niet voor elkaar.