Elise schreef: 16 jul 2020, 13:44
Richardt. schreef: 16 jul 2020, 13:32
Nu zit er zeker verschil tussen de merken, maar ik ben er wel achter dat ze (mits van een vergelijkbare lijn) ze niet heel veel voor elkaar onder doen.
Ik vond het destijds mooi om het bedieningsgemak van Bosch/Siemens/Gaggenau inductieplaten ter plekke te kunnen vergelijken, toch heel wat anders uit een foldertje selecteren zal ik maar zeggen.
Uit een foldertje selecteren hebben we dan ook weer niet gedaan, maar bij de verschillende zaken wel diverse merken bekeken en geprobeerd. Allemaal hebben ze hun plussen en minnen, maar uiteindelijk vond ik tussen AEG/Bosch/Siemens niet heel veel verschil zitten als je alle plussen en minnen bij elkaar op telt.
@ Luco, mij bevalt inductie nu al een jaar prima. Het is even wennen als je altijd op gas gekookt hebt, maar dat gaat snel genoeg.
Iets aan laten fikken wordt denk ik eerder veroorzaakt door onkunde van de "kok" en wellicht lagere kwaliteit (lees: dunne) pannen. Inductie wordt veel sneller heet als gas, dus dan brand het ook sneller aan als je niet op past natuurlijk.
Daarnaast zitten er wat meer slimmigheidjes in t.o.v. gas wat het makkelijker/veiliger maakt, maar het koken an sich verschilt niet heel veel. Genot zit hem ook vooral in schoonmaken, dat is veel eenvoudiger als bij gaspitten.