Advies gevraagd.. Lotus seven vm77
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Nou, net terug.. en tja, ben nog niet helemaal overtuigd.. is wel snel maar niet super snel, de Mini rijd veel gemakkelijker naar hogere snelheden, wel vet geluid maar dat mag ook wel met die uitlaat direkt achter je linkeroor! Koppeling pakt direkt aan!? is dat normaal? wel ff wennen met zo'n lange neus voor je het is ook anders insturen lijkt wel.. hij staat trouwens op 15inch met een dikke band (ben vergeten naar de maat te kijken)
De auto zag er goed uit op wat kleine dingen na.. maar wat ik niet begrijp is dat deze VM 77 volgens internet in 2002 opnieuw opgebouwd is maar deze eigenaar daar niks van weet
heeft de eigenaar daarvoor ook niet verteld..
: Er staat nu 16000km op de teller maar er is meer meegereden, dat zegt hij ook.. maar watsegeburt!! Dan meld je toch dat die opgeknapt is! Tjek hier maar: http://www.wudo.de/galerie/galerie21.htm
Maar goed, foto's 8)
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14149.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14150.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14151.jpg[/img]
Lekker kontje..
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14152.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14153.jpg[/img]
Helaas een starre achteras..
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14154.jpg[/img]
hier en daar wat roest, waarschijnlijk door steenslag..
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14155.jpg[/img]
ook maar vervangen, samen met de remmen want dat steld niet veel voor
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14156.jpg[/img]
Grondspelling voorzijde.. niet veel dus ongeveer 8cm door de oliefilter
Ik heb hem dus €18000,- geboden.. is dit teveel? En morgen zal ik het laten weten..
De auto zag er goed uit op wat kleine dingen na.. maar wat ik niet begrijp is dat deze VM 77 volgens internet in 2002 opnieuw opgebouwd is maar deze eigenaar daar niks van weet


Maar goed, foto's 8)
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14149.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14150.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14151.jpg[/img]
Lekker kontje..
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14152.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14153.jpg[/img]
Helaas een starre achteras..
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14154.jpg[/img]
hier en daar wat roest, waarschijnlijk door steenslag..
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14155.jpg[/img]
ook maar vervangen, samen met de remmen want dat steld niet veel voor
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14156.jpg[/img]
Grondspelling voorzijde.. niet veel dus ongeveer 8cm door de oliefilter
Ik heb hem dus €18000,- geboden.. is dit teveel? En morgen zal ik het laten weten..
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Tsja, wees er maar op voorbereid Hans, maar aan een dergelijke auto zit altijd "werk". Dat weet ik ook van Folkert die er dus ook 1 gehad heeft.
Het stalen buizenchassis is gewoon gespoten staal, dus als er een chip verf afgaat dan gaat het roesten. Moet je dus altijd bijhouden. Misschien dat Donkervoort ofzo wel verzinkt staal gebruikt?
Maargoed, als je 1 project hebt aangepakt, dient een ander (onderhouds-achtig) project weer aan. Elektrisch storinkje hier, mechanisch storinkje daar...
Velgen moet je ook niet groter dan 15inch willen, is prima zo. Remmen die voldoende zijn voor dit soort gewichten passen daar altijd wel in en je hebt dan 3 voordelen: laag gewicht van een velg+band (14inch wordt nog lichter natuurlijk), goedkope banden en inderdaad een relatief wat hogere band (maar dat lijkt ook deels zo door de kleine velgdiameter) maar dat geeft je wel een wat goedmoediger karakter op de grens, en dat is bij een dergelijke auto altijd wel lekker
18k is redelijk wat geld. Folkert heeft die van hem verkocht voor 13k dacht ik, maar daar zat ook wel wat werk aan, was ouder en hij had maar iets van 110-115pk ofzo en carburateurs en trommels achter. Maar hij had wel weer een intrax onderstelletje
Had hij geen vraagprijs dan?
En die remmen, was dat echt niets dan? Waren het sierra schijven en klauwen ofzo? En wat voor remblokjes zaten erop? Daar is eventueel heel veel mee te winnen...
Het stalen buizenchassis is gewoon gespoten staal, dus als er een chip verf afgaat dan gaat het roesten. Moet je dus altijd bijhouden. Misschien dat Donkervoort ofzo wel verzinkt staal gebruikt?
Maargoed, als je 1 project hebt aangepakt, dient een ander (onderhouds-achtig) project weer aan. Elektrisch storinkje hier, mechanisch storinkje daar...
Velgen moet je ook niet groter dan 15inch willen, is prima zo. Remmen die voldoende zijn voor dit soort gewichten passen daar altijd wel in en je hebt dan 3 voordelen: laag gewicht van een velg+band (14inch wordt nog lichter natuurlijk), goedkope banden en inderdaad een relatief wat hogere band (maar dat lijkt ook deels zo door de kleine velgdiameter) maar dat geeft je wel een wat goedmoediger karakter op de grens, en dat is bij een dergelijke auto altijd wel lekker

18k is redelijk wat geld. Folkert heeft die van hem verkocht voor 13k dacht ik, maar daar zat ook wel wat werk aan, was ouder en hij had maar iets van 110-115pk ofzo en carburateurs en trommels achter. Maar hij had wel weer een intrax onderstelletje

Had hij geen vraagprijs dan?
En die remmen, was dat echt niets dan? Waren het sierra schijven en klauwen ofzo? En wat voor remblokjes zaten erop? Daar is eventueel heel veel mee te winnen...
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Hij ziet er niet echt verkeerd uit maar 18.000,- is best serieus geld voor een niet helemaal jippie gevoel, ik zeg laten staan voor een soort gelijk gevoel wat je bij deze kreeg kun je ook voor minder klaar zijn, maar persoonlijk betaal ik liever iets meer voor iets dat wel het jippie gevoel geeft...
Een Opel Speedster speciaal maken kan ook leuk zijn inderdaad, en die kun je ook voor leuke prijzen halen, en dan heb je een leuk chassis 8) en voor meer te gebruiken en af te sluiten...
Een Opel Speedster speciaal maken kan ook leuk zijn inderdaad, en die kun je ook voor leuke prijzen halen, en dan heb je een leuk chassis 8) en voor meer te gebruiken en af te sluiten...
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
http://www.mathijssentechnics.nl/start. ... 10&hid=320Hans GP1630 schreef:Grondspelling voorzijde.. niet veel dus ongeveer 8cm door de oliefilter
Tenzij er al een korter filter opzit.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Of zoiets als dit kopen, ook circuit/straat klaar? niet veel bpm maar wel ver weg...
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lupoj4kp2mdr
[img:640:481]http://pic.autoscout24.de/images-big/7/ ... 9057_1.jpg[/img]
of deze speciale 340R als dit echt is, en een goede... is het een koopje....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bklewulpkxqi
[img:320:240]http://pic.autoscout24.de/images-big/0/ ... 0150_1.jpg[/img]
GTRene
ook een snoepje met power:
http://www.mobile.de/SIDfI5ZZWKC1UWsMDH ... 1270130888&
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lupoj4kp2mdr
[img:640:481]http://pic.autoscout24.de/images-big/7/ ... 9057_1.jpg[/img]
of deze speciale 340R als dit echt is, en een goede... is het een koopje....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bklewulpkxqi
[img:320:240]http://pic.autoscout24.de/images-big/0/ ... 0150_1.jpg[/img]
GTRene
ook een snoepje met power:
http://www.mobile.de/SIDfI5ZZWKC1UWsMDH ... 1270130888&
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Ja, en wat dacht je van deze.. is wel uit 1964 maar een snoepje 8)
http://www.mobile.de/SIDFvlV1Lv1qxl4Akx ... 1272626530&
Deze is helemaal gaaf! Gelijk de snelste van DF
http://www.mobile.de/SIDT1Fv5kAklUM3Cmg ... 1260134471&
Maarja, iets boven budget..
als ik zo de prijzen vergelijkt is die donker blauwe van marktplaats niet eens zo slecht.. gezien het vermogen en de staat.. hmm.. wat te doen
http://www.mobile.de/SIDFvlV1Lv1qxl4Akx ... 1272626530&
Deze is helemaal gaaf! Gelijk de snelste van DF
http://www.mobile.de/SIDT1Fv5kAklUM3Cmg ... 1260134471&
Maarja, iets boven budget..
als ik zo de prijzen vergelijkt is die donker blauwe van marktplaats niet eens zo slecht.. gezien het vermogen en de staat.. hmm.. wat te doen

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Helemaal waar. Vroegah, was ik ook helemaal gek van super7-achtige auto's en wilde ik er dus later ook 1 kopen. Het is allemaal wat anders gegaan. Toch voor iets meer "comfort" en veelzijdigheid gegaan.Mathieu schreef:.....
Een Elise en Speedsters zijn voor de op comfort gerichte puristen!
Pseudo puristen dus![]()
.......
Nu ik wat ouder ben en ze zeggen ook wijzer, ben ik blij dat ik uiteindelijk een speedster genomen heb. Keyword hier is veiligheid, ik weet het klinkt verantwoordelijk en saai

Maar je wilt gewoon niet crashen met een 7-kloon. Je zit met je arm zowat buiten het buizenchassis wat gemaakt is van 30mm (ongeveer) vierkante buis. Vooral als je er echt bruut circuitwerk mee wilt doen zou ik er nog even over nadenken als ik jou was...
Speedster is gaaf natuurlijk, elise nog gaver, maar reken wel op een milletje of 3-4 extra (als hij helemaal standaard is) om hem een beetje zandvoort-proof te maken

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
En gekocht??
Gaaf ding zeg. Ik heb een aantal Donkervoorts en Westfield-achtigen gereden en dat is best kicke. Ik zou er zelf niet snel 1 kopen, want ik zit liever in een dichte auto op een circuit, maar het is wel heel gaaf rijden op de limiet (die heel ver weg ligt met semi slicks). Ik zou ook liever een 1.6 tot 2 liter ford/opel/toyota blok hebben dan een motor motorblok. Ik heb met een busa turbo gereden en dat is zwaar kicken, maar het loopt voor wat ik met een auto wil een stuk minder mooi dan een autoblokje. De audi turbo's vind ik ook niet superfijn, maar dat is dus erg persoonlijk en zou je even moeten testen. Met een turbo heb je een supersnelle sprint natuurlijk, maar de tijd tussen de schakelmomenten is erg kort. Tijdens uitbreken klimt je auto al heel snel in de toerenbegrenzer en daar houd ik niet. Liever een iets minder krachtige motor maar wel N/A, zodat ik net iets meer lol kan hebben.
Donkervoorts steken wel ver boven de kitcar uit qua kwaliteit, maar fabrieks gebouwde kits ook, zoals al gezegd. Die VM ziet er gaaf uit en als de specs goed zijn kun je daar heel lang plezier aan beleven. Je zult veel minder last van stress hebben als je hier ieder weekend in gaat rijden.
Gaaf ding zeg. Ik heb een aantal Donkervoorts en Westfield-achtigen gereden en dat is best kicke. Ik zou er zelf niet snel 1 kopen, want ik zit liever in een dichte auto op een circuit, maar het is wel heel gaaf rijden op de limiet (die heel ver weg ligt met semi slicks). Ik zou ook liever een 1.6 tot 2 liter ford/opel/toyota blok hebben dan een motor motorblok. Ik heb met een busa turbo gereden en dat is zwaar kicken, maar het loopt voor wat ik met een auto wil een stuk minder mooi dan een autoblokje. De audi turbo's vind ik ook niet superfijn, maar dat is dus erg persoonlijk en zou je even moeten testen. Met een turbo heb je een supersnelle sprint natuurlijk, maar de tijd tussen de schakelmomenten is erg kort. Tijdens uitbreken klimt je auto al heel snel in de toerenbegrenzer en daar houd ik niet. Liever een iets minder krachtige motor maar wel N/A, zodat ik net iets meer lol kan hebben.
Donkervoorts steken wel ver boven de kitcar uit qua kwaliteit, maar fabrieks gebouwde kits ook, zoals al gezegd. Die VM ziet er gaaf uit en als de specs goed zijn kun je daar heel lang plezier aan beleven. Je zult veel minder last van stress hebben als je hier ieder weekend in gaat rijden.

- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Maik toch, dat heet dan koker....Maik schreef: Maar je wilt gewoon niet crashen met een 7-kloon. Je zit met je arm zowat buiten het buizenchassis wat gemaakt is van 30mm (ongeveer) vierkante buis. Vooral als je er echt bruut circuitwerk mee wilt doen zou ik er nog even over nadenken als ik jou was...

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
@Dennis, nee nog niet gekocht.. zit nog te twijfelen.. staat namelijk ook nog een gave in Hardenberg maar die is ook een stuk duurder..
Net een mailtje van de vorige/eerste eigenaar in nederland gehad!
Die had ik gevonden via google..
Hallo Hans,
De auto heeft geen schade gehad, de kilometer teller is vervangen door een nieuwe.
De auto is uiterlijk gemoderniseerd, spiegels, vulopening. rolbar, neus enz.
Technisch, chiptuning, aandrijftrein, xr4i bak en 3,89 diff betekend de
beste combinatie. De auto is zeer compleet en ik heb er ook nog een
taxatie rapport bij. Hoeveel vraagt de eigenaar ervoor ?
gr. Udo Kelderman
Het blok is gechipt dus.. dan heeft die ook geen 175pk want dat lukt nooit met een chipje zonder turbo!
Ik heb hem nog wat vragen gesteld.. nog even afwachten dus..
en morgen wordt ik ook terug gebeld door die man in Hardenberg.. die heeft er trouwens 2 staan!
En allebei kobalt blauw, ook gaaf!
Het leven draait om keuze's..
Net een mailtje van de vorige/eerste eigenaar in nederland gehad!

Die had ik gevonden via google..
Hallo Hans,
De auto heeft geen schade gehad, de kilometer teller is vervangen door een nieuwe.
De auto is uiterlijk gemoderniseerd, spiegels, vulopening. rolbar, neus enz.
Technisch, chiptuning, aandrijftrein, xr4i bak en 3,89 diff betekend de
beste combinatie. De auto is zeer compleet en ik heb er ook nog een
taxatie rapport bij. Hoeveel vraagt de eigenaar ervoor ?
gr. Udo Kelderman
Het blok is gechipt dus.. dan heeft die ook geen 175pk want dat lukt nooit met een chipje zonder turbo!
Ik heb hem nog wat vragen gesteld.. nog even afwachten dus..
en morgen wordt ik ook terug gebeld door die man in Hardenberg.. die heeft er trouwens 2 staan!

Het leven draait om keuze's..

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Opel 2.0 heeft standaard bijna altijd meer dan 150pk.
Maar voor het ultieme wauw gevoel qua acceleratie bij een Seven.
150 pk 0-100km/h 6 sec.
200 pk 0-100km/h 5 sec.
200+ pk 0-100 km/h <5 sec.
En één tip van iemand die het kan weten.
Liever wachten op de ultieme wauw Seven dan er eentje in een opwelling kopen die dan al heel snel niet meer bevalt omdat je vanzelf mensen met Sevens tegen komt en dan ziet hoe het ook kan.
Maar voor het ultieme wauw gevoel qua acceleratie bij een Seven.
150 pk 0-100km/h 6 sec.
200 pk 0-100km/h 5 sec.
200+ pk 0-100 km/h <5 sec.
En één tip van iemand die het kan weten.
Liever wachten op de ultieme wauw Seven dan er eentje in een opwelling kopen die dan al heel snel niet meer bevalt omdat je vanzelf mensen met Sevens tegen komt en dan ziet hoe het ook kan.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Idd, rustig wachten tot je er een tegen komt die helemaal perfect is hans. Er staat trouwens ook nog een Atom te koop. Vraagprijs € 31.000,- kan nog wel wat af denk ik!
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... ta_ind%3D1
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... ta_ind%3D1
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Hans,
Lees dit eens.
Een 'simpel' Caterhammetje met enkele tweaks.
Is dus gelijk een circuitridder van de eerste orde.
Caterham's wegen minder dan 600kg.
http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... highlight=
Prachtig toch zo'n Seven 8)
PS. Op een Caterham kunnen ook kleinere koplampjes á la VM, Donkervoort en HKT.
Lees dit eens.
Een 'simpel' Caterhammetje met enkele tweaks.
Is dus gelijk een circuitridder van de eerste orde.
Caterham's wegen minder dan 600kg.
http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... highlight=
Prachtig toch zo'n Seven 8)
PS. Op een Caterham kunnen ook kleinere koplampjes á la VM, Donkervoort en HKT.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Laat eens een foto van die van jou zien?! Is een Caterham toch?
Die man in Belgie is idd lekker bezig, ff zijn draadje zitten lezen 8)
En deze heb ik toch iets liever dan een Ariel..
http://www.mobile.de/SID5xVDq6QLxvP3h5T ... 1274988225&
Lotus 340R 8)
Die man in Belgie is idd lekker bezig, ff zijn draadje zitten lezen 8)
En deze heb ik toch iets liever dan een Ariel..
http://www.mobile.de/SID5xVDq6QLxvP3h5T ... 1274988225&
Lotus 340R 8)
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast