Driving fun pikorde lijst
- Niels
- Auto: Prius+
Fotootje?? Ben wel benieuwd :!:dinges schreef:Lastige lijst dit.
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn auto plaatsen waar ik vind dat hij thuishoort, reeel gezien dan.
Het punt is dat ik mijn auto zelf gebouwd heb, dus dan word het al snel moeilijk inschatten omdat je toch een specialere band hebt dan als je een auto zo koopt.
Maar reeel gezien is het ook moeilijk, de auto ziet er niet uit, wat ik (gedeeltelijk) bewust gedaan heb, en ik vind het een deel van zijn charme.
Het is een chassis uit 1995 van een ex lesauto die een jaar heeft buiten gestaan bij een dealer voordat ik hem kocht waarna hij nog een jaar heeft buiten gestaan bij mij thuis.
Ik hem nog nooit gewassen heb sinds dat ik hem in mijn bezit heb dus je kunt wel raden hoe het eruit ziet.
Maar alles wat er op in en aan zit is minder dan 3 jaar oud en bijna nieuw toen ik het inbouwde.
Technisch is het een 2006 model STI en dan nog verder aangepast en in een veel lichter chassis gebouwd.
Dus wat moet je ermee?
Ik zou hem zelf nergens mee willen ruilen qua auto's die al in de lijst staan, en qua prestaties en wegligging kan hij ook heel wat auto's uit deze lijst evenaren en meer.
Maar om hem nou boven alle andere auto's te plaatsen gaat me eigenlijk ook te ver dus ik denk dat ik me onthoud van plaatsing.
Als ik mijn nieuwe project klaar heb, waar deze Impreza aan ten prooi gaat vallen, durf ik die auto wel bovenaan te plaatsen, net onder Hielke natuurlijk.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
- Jurriaan
Wim te Riet schreef:Jurriaan, ik ben toch echt van mening dat ik recht heb op de laatste plaats!
- stuurhuis rammelt
- bodem moet gelast worden
- uitlaat te kort (gassen komen lekker naar binnen)
- motor zuipt olie
- motor zuipt benzine
- vloerbedekking ontbreekt voorin
Vloerbedekking?? Wat is dat?

Maar kom jij wel de 100 voorbij zonder door de geluidsbarrière te gaan?:P
Mijn stuurhuis zit ook wat zware stukken in, maar het stuur gaat toch omgebouwd worden naar de verkeerde kant *naar links dus

Olieverbruiken doet'ie overigens niet in de motor, de bak zorgt voor wat territorium-markering door 1 of meerdere slechte keerringen.
- Erminio
Dacht ik al..Hans Disco schreef:@erminio ok duidelijk. Die van mij heeft idd de ´normale´ militek uitlaat met roetfilter (helaas)

En de meeste winst pak je in het eerste stuk na de turbo icm ECU aanpassingen

- Ben_968CS
Leuk item, vandaag te veel tijd, dus ook even meedoen.
Track 968CS:
Eens kijken: Evo's houd ik er redelijk goed achter (als er tenminste een paar bochten zijn en er af en toe flink geremd kan worden, op een rechte snelweg natuurlijk niet), dikke 8 en 10 cilinder machines waarschijnlijk niet (hoewel ze lood en loodzwaar zijn, dat weet ik uit ervaring). Mag ik zo onbescheiden zijn om mij direct onder de Z3 Hartge van GTRene te laten zetten?
E39-M5:
Die wil ik graag direct onder de Evo's en voor de 335i plaatsen.
Ben
Track 968CS:
Eens kijken: Evo's houd ik er redelijk goed achter (als er tenminste een paar bochten zijn en er af en toe flink geremd kan worden, op een rechte snelweg natuurlijk niet), dikke 8 en 10 cilinder machines waarschijnlijk niet (hoewel ze lood en loodzwaar zijn, dat weet ik uit ervaring). Mag ik zo onbescheiden zijn om mij direct onder de Z3 Hartge van GTRene te laten zetten?
E39-M5:
Die wil ik graag direct onder de Evo's en voor de 335i plaatsen.
Ben
- wimprezawrx
- Erminio
- RVV
Elmar schreef:Mijn M3 staat niet hoger, omdat het enkel voor het circuit is. Dus minimaal bruikbaar.
Gaat IMO niet alleen om snelheid, in welke vorm dan ook.
Duidelijk en open antwoord, sommige lijken hun auto alleen maar te klaseren op brute snelheid, of alleen maar op handling, voor mij is het een mix van.. als die op 8 van 10 punten uitblinkt is een hoge klasering gerechtvaardigd, is het op 4 van de 10 punten dan moet je afvragen of je niet teveel tunnelvisie heb

Het is makkelijker om je eigen auto te overschatten dan andere auto's te onderschatten.