Rico’s Rotors (Verkocht) & Pistons
- Peric
Re: Rico’s RX8 & E46 330D
Zou je de RX8 wegdoen als het budget een 911 of Cayman toelaat? Denk dat 'ie inmiddels zo aan je gegroeid is..
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Lol, als hij een jaar stilstaat is het ook makkelijk om hem te houden voor 2 jaar. 

- Riceaux
Denk dat dat een kwestie van ruimte wordt.Peric schreef: 11 jul 2020, 11:45 Zou je de RX8 wegdoen als het budget een 911 of Cayman toelaat? Denk dat 'ie inmiddels zo aan je gegroeid is..

-
- Auto: tja welke zal het worden?

- Riceaux
Draagarmen vervangen is al 1,5 jaar terug hoor haha. 

- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Leuke auto, zo'n rx8, je ziet ze erg weinig.
- Estoque
Ondanks dat ik de RX8 altijd geschuwd heb, vanwege de horrorverhalen die je erover hoort.
Boezemt dit topic mij vrij weinig angst in om een RX8 te bezitten. Het klinkt allemaal als intensief, maar beheersbaar onderhoud.
Thx!
Boezemt dit topic mij vrij weinig angst in om een RX8 te bezitten. Het klinkt allemaal als intensief, maar beheersbaar onderhoud.
Thx!
- Riceaux
Het is een auto met een gebruiksaanwijzing. Als je je daar aan houdt is het onderhoud goed te doen. Hou je je daar niet aan, dan gaan de kosten snel oplopen. Maar het plezier wat een RX8 oplevert is echt ongekend!Estoque schreef: 13 jul 2020, 10:54 Ondanks dat ik de RX8 altijd geschuwd heb, vanwege de horrorverhalen die je erover hoort.
Thx!

- Riceaux
Re: Rico’s Rotors & Pistons
Zoals hier wel bekend ben ik bezig met m’n motorrijbewijs. Dankzij Corona en het CBR zit ik nog steeds te wachten op m’n laatste examen. En ik was natuurlijk al een beetje aan het rondkijken naar motoren. Wilde 1 van 2 modellen. Een Aprilia Dorsoduro of een Triumph Street Triple. Eind vorige week tijdens een rondje marktplaats zag ik toevallig een Street Triple een dorpje verderop staan voor een nette prijs. Zaterdag even gemaild voor een afspraak en vanochtend die kant op met m’n vriendin. Gezien het feit dat ik zelf nog geen rijbewijs heb alleen even proef gezeten en m’n vriendin de testrit laten doen. Zij weet wel wat ik zoek in een motor en heeft precies gelet op de dingen die belangrijk zijn. Ding had net onderhoud gehad en nieuwe banden. Dus besloten ‘m direct maar mee te nemen. Net geen 24k km op de teller, bouwjaar 2008 (dus 1 van de eersten), Akrapovic uitlaat, bar-end mirrors en nog wat meer goodies. Erg leuke fiets en zolang ik m’n rijbewijs nog niet heb kan m’n vriendin een beetje afwisselen tussen haar Kawasaki en de Triumph.

- Martijn_bmw
Cool ding zeg! Als ik een motor rijbewijs zou halen zou ik idd ook zo’n type fiets kiezen.
- Estoque
Nice!Riceaux schreef: 13 jul 2020, 12:29 Zoals hier wel bekend ben ik bezig met m’n motorrijbewijs. Dankzij Corona en het CBR zit ik nog steeds te wachten op m’n laatste examen. En ik was natuurlijk al een beetje aan het rondkijken naar motoren. Wilde 1 van 2 modellen. Een Aprilia Dorsoduro of een Triumph Street Triple. Eind vorige week tijdens een rondje marktplaats zag ik toevallig een Street Triple een dorpje verderop staan voor een nette prijs. Zaterdag even gemaild voor een afspraak en vanochtend die kant op met m’n vriendin. Gezien het feit dat ik zelf nog geen rijbewijs heb alleen even proef gezeten en m’n vriendin de testrit laten doen. Zij weet wel wat ik zoek in een motor en heeft precies gelet op de dingen die belangrijk zijn. Ding had net onderhoud gehad en nieuwe banden. Dus besloten ‘m direct maar mee te nemen. Net geen 24k km op de teller, bouwjaar 2008 (dus 1 van de eersten), Akrapovic uitlaat, bar-end mirrors en nog wat meer goodies. Erg leuke fiets en zolang ik m’n rijbewijs nog niet heb kan m’n vriendin een beetje afwisselen tussen haar Kawasaki en de Triumph.
![]()
Zo'n triumph loopt echt heel mooi en smeuïg.
Collega komt elke dag met zo'n Street triple op het werk, elke dag een feestje zo'n roffelende 3 cilinder. <3
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Is dat een 800? Mijn vriendin heeft de Tiger 800, volgens mij hetzelfde blok. De reputatie van deze motoren is beter dan die van de Engelse automobiel industrie.
- Niels
- Auto: Prius+
Nee, een 675
*denkt met weemoed terug aan zijn Daytona*
Super keuze!

-
Congrats... rijdt super een Street Triple, zelf paar keer op proefgereden. Uiteindelijk toch voor de Speed Triple gegaan vanwege het gigantische koppel en schakellui kunnen rijden 
Tailpipes al vervangen voor een low side Akra scheelt alweer een kg of 8 aan massa wat veel te hoog zit.

Tailpipes al vervangen voor een low side Akra scheelt alweer een kg of 8 aan massa wat veel te hoog zit.
-
Goede aankoop! Gefeliciteerd. Fris kleurtje en gelukkig een bellypan, dat heeft de Street/Speed wel nodig naar mijn idee.
Afgelopen week een dagje op een Street Triple gestuurd. Heb er onwijs van genoten. Naar mijn idee 1 van de betere starters motoren. Geluid is echt waanzinnig. Gekke ding draait ook iets van 13.000 toeren
Veel sterkte met wachten. Dat zal je nodig hebben denk ik
Afgelopen week een dagje op een Street Triple gestuurd. Heb er onwijs van genoten. Naar mijn idee 1 van de betere starters motoren. Geluid is echt waanzinnig. Gekke ding draait ook iets van 13.000 toeren

Veel sterkte met wachten. Dat zal je nodig hebben denk ik

- Bijlagen
-
- DA57FB88-4D40-48A6-8391-D2BC3640B79C.jpeg (152.73 KiB) 1457 keer bekeken
- Martin van der Zwaard
Dikke fiets hoor!!!
-
- Auto: tja welke zal het worden?
Leuke keuze, nakeds zijn wel voor 30plussers :p
- Riceaux
Je bent welkom om een rondje er mee te rijden hoor.Niels schreef: 13 jul 2020, 13:15 Nee, een 675![]()
Super keuze!

Wachten wordt inderdaad wel lastig, gelukkig heb sinds vorige week de RX8 terug wat de pijn een beetje verzacht. Hopen dat ik snel mag afrijden, m’n vriendin zien rijden op dat ding doet toch een beetje pijn.

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Gave fiets!
- Peric
Gefeliciteerd Rico! Mooi fiets. Hier pas jij wel op? Met jouw lengte zal het niet meevallen om een goed zittende motor te vinden denk ik?
- Riceaux
Thanks! Ja beetje proppen met m’n benen. Maar het gaat prima.
Pas ook nog prima op de Kawasaki ER6N van m’n vriendin. M’n lengte is in ieder geval een minder groot probleem dan ik had verwacht. Ziet er misschien niet uit als ik op dat ding zit, maar dat maakt me echt niks uit.

- Peric
Denk dat jij beter op een supermotard past.. 

- Riceaux
Dat zeker. Maar alleen de Dorsoduro viel nog binnen budget en had daarbij dan een erg beperkte keuze. Volgend jaar ofzo maar eens kijken naar een Duc Hypermotard.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Dikke prima als eerste tweewieler! Vermogen komt niet abrupt vrij en voldoende om je in ieder geval een jaar te vermaken.
Gaat de taartschep er nog af?
Gaat de taartschep er nog af?

- Estoque
Taartschep moet er af!
Die keuze moet je mensen gewoon niet laten. Gewoon beleid van hogerhand, MOET ERAF!
Die keuze moet je mensen gewoon niet laten. Gewoon beleid van hogerhand, MOET ERAF!