WJ schreef: 05 jul 2020, 19:54
Hielke schreef: 05 jul 2020, 18:54
Knot schreef: 05 jul 2020, 17:06
Albon lag voor en hij dwingt hem off track door niet te reageren.
https://www.youtube.com/watch?v=taWSs4Vk33A
Albon lag niet voor bij het ingaan van de bocht. Wie de binnenkant van de bocht heeft, heeft de bocht. Snap Albon wel met z'n verse zachte banden, hij had heel veel meer grip. Maar Hamilton had die grip niet. Eenmaal de bocht in, kan Hamilton niks meer corrigeren. Degene die er dan voor kiest buitenom in te halen neemt een groot risico. 100% race-incident.
LOL "wie de binnenkant van de bocht heeft, heeft de bocht"
De regelgeving is er ook erg duidelijk over;
" It is relative positions of the cars at exit — not at entry or apex — that is therefore crucial in judging these cases. "
Hamilton raakt de achterbanden van Albon, hij had de bocht halverwege al verloren maar gaf niet toe. Dat hij dan Albon raakt is 100% zijn fout.
Niet helemaal mee eens. Albon raakte Hamilton omdat ie gas gaf. Kijk maar goed onboard bij Hamilton. Alles gaat goed tot Albon met zijn achterband bij Lewis' voorband komt. Zou gauw de wielen van twee wagens in elkaars zone zitten(in de breedte) moet je goed uitkijken wat je met beide pedalen doet. En mee-accelereren kon Lewis niet goed vanwege de al wat oudere harde banden én omdat ie anders alsnog in de zijkant zou ondersturen(ook mede vanwege de hards).
Nou vind ik alsnog dat Lewis meer ruimte had kunnen laten, maar Albon had rekening kunnen houden met de bredere achterkant en had kunnen weten dat zijn tegenstander iets minder geschikte bandjes had.
Maar ja, zoals ik al zei, ze hadden gewoon banden moeten wisselen bij Mercedes.