992, G21, 971
- Knot
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Deed die blue-eye dat ook niet, of verwar ik hem met wat anders wat ik bij een m135i gezien heb. Dat ding blokkeert de lasergun 5 seconden lang en laat daarna de meting doorgaan, heb je een paar seconden om het bedrag omlaag te laten zakken.
- Martijn_bmw
Ik zou het ook houden op FM.
staande houding is kut maar daar helpen alle apparaten niet tegen, als ze gewoon achter je rijden en je gaan meten.
of idd daarvoor blu eye erbij maar 1k is ook best geld.
@Knot, dat is laser shield denk ik.
blu eye vangt C2000 siganelen op als die in de buurt zijn en geeft op basis daarvan aan dat er politie (of hulpdienst) in de buurt is.
staande houding is kut maar daar helpen alle apparaten niet tegen, als ze gewoon achter je rijden en je gaan meten.
blu eye vangt C2000 siganelen op als die in de buurt zijn en geeft op basis daarvan aan dat er politie (of hulpdienst) in de buurt is.
- ADV
Nahjah, de laatste 3 boetes die ik heb gehad, waren allemaal staande houdingen, dat had me inmiddels dus al 750€ gescheeld.. Das overigens over een tijdspanne van 2,5 jaar ofzo hoor.. maar goed.Martijn_bmw schreef: 22 jun 2020, 11:00 Ik zou het ook houden op FM.
- Martijn_bmw
Ah oke, mijn (snelheid) boetes zijn nog nooit door staande houding geweest maar juist die sniekie statiefjes na een viaduct etc.
Vandaar mijn redenatie
Vandaar mijn redenatie

- Tristan
Gefeliciteerd, hele fraaie uitvoering!!!
- ADV
Ja ik heb dus altijd FM aan, en die stomme statiefjes zie je ook al aankomen van 3km..Martijn_bmw schreef: 22 jun 2020, 11:05 Ah oke, mijn (snelheid) boetes zijn nog nooit door staande houding geweest maar juist die sniekie statiefjes na een viaduct etc.
Vandaar mijn redenatie![]()

-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Oeps, sorry je hebt helemaal gelijk, had dat ook wel gelezen, maar op sommige foto's lijkt ie wel wit en dus daardoor "op het verkeerde been gezet"......blijft een schitterende auto!Frank_Sch schreef: 22 jun 2020, 07:56Pardon? Deze witte is niet wit. Dat noemen we dus krijten ja!Opa schreef: 22 jun 2020, 01:29 Hele fraaie auto, op de plaatjes ziet deze er al veel mooier uit dan de grijze, met dat (vreselijke lelijke) rode interieur en deze witte heeft ook veel mooiere wielen....

-
Prachtauto dit zeg. Die foto van de achterkant, zo mooi! Zo zou ik hem ook nemen, helemaal perfect. PDK is top. Heerlijk flipperen. 

-
http://youtu.be/sYDS6P6rRiY
Heb dit filmpje al eerder geplaatst maar nu wel van toepassing.
Je ziet dat een 718 gts met wat onderstel aanpassing en PDk net zo snel is als een 718 GT4 met handbak.
Iets lichter, PDK en koppel maken veel goed op de GT4. Prijs van een GT4 in NL is wel het dubbele, dus wel heel groot verschil.
Een 718 met 4 cilinder is gewoon. Een fantastisch pakket!
Proficiat Arjan!
Heb dit filmpje al eerder geplaatst maar nu wel van toepassing.
Je ziet dat een 718 gts met wat onderstel aanpassing en PDk net zo snel is als een 718 GT4 met handbak.
Iets lichter, PDK en koppel maken veel goed op de GT4. Prijs van een GT4 in NL is wel het dubbele, dus wel heel groot verschil.
Een 718 met 4 cilinder is gewoon. Een fantastisch pakket!
Proficiat Arjan!
-
Dat rode interieur vind ik dan wel weer prachtig. De kleur zilver daarentegen... Misschien op m’n 98ste verjaardag. Weinig vertrouwen die leeftijd nog te gaan halen overigens...
- tomgtr
Weten we babouallen
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Hangt van de regio af. In de 'Niels / Jacobt" regio kun je wel eens een kilometertje te hard rijden zonder gevolgen. Ik ben afgelopen vrijdag nog van Holwerd naar Lauwersoog en daarna via wat pitireske binnenwegen naar Groningen gereden en heb wel enkele malen de maximale snelheid overtreden.
Op de motor gaat het nog wel wat harder. Het mag niet maar soms gebeurt het gewoon....
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Robin Hartog
Erg gaaf Arjan! Gefeliciteerd! Mooi ding zo! 

- Riceaux
Zolang je in de provincie een beetje van de hoofdwegen weg blijft kan je inderdaad nog heerlijk rijden op ‘verhoogd’ tempo.EvdP schreef: 22 jun 2020, 12:02Hangt van de regio af. In de 'Niels / Jacobt" regio kun je wel eens een kilometertje te hard rijden zonder gevolgen. Ik ben afgelopen vrijdag nog van Holwerd naar Lauwersoog en daarna via wat pitireske binnenwegen naar Groningen gereden en heb wel enkele malen de maximale snelheid overtreden.
Op de motor gaat het nog wel wat harder. Het mag niet maar soms gebeurt het gewoon....

- SvB
Aangezien Arjan ook in Ede woont en mijn huis ook ben ik net even langs gereden.
Hele mooie auto die Cayman S, er wordt voortaan ook niet meer gelapt voor deze jongen.
2 dikke Porsche's en ook nog een Tesla op de parkeerplaats.
Niet zo'n laffe Tesla 3 maar gewoon de dikke S

Hele mooie auto die Cayman S, er wordt voortaan ook niet meer gelapt voor deze jongen.
Niet zo'n laffe Tesla 3 maar gewoon de dikke S

- Martijn_bmw
2 Porsches? Dan loop ik er nog eentje achter 

- ADV
Haha, de 981 is van de buurman heSvB schreef: 22 jun 2020, 12:52 Aangezien Arjan ook in Ede woont en mijn huis ook ben ik net even langs gereden.
Niet zo'n laffe Tesla 3 maar gewoon de dikke S![]()
![]()

- Martijn_bmw
Gaat die model S er nog uit?
Dacht ook ergens gelezen te hebben dat je die wilde om gaan ruilen.
-
Welke stoelen zitten erin?
- Knot
- ADV
Ja, dacht ik eerst van wel, maar dat was toen ik nog in mijn hoofd had dat er een panamera moest komen. Ik vind het als gezinsauto echt een ideaal ding. Hoezo, heb je interesse?Martijn_bmw schreef: 22 jun 2020, 14:17 Gaat die model S er nog uit?

Laatst was de tesla nagenoeg leeg, 86kw was 12.40 ex btw. Daar kan ik in de zomer nu, en helemaal met max 100-110 ruim 450km mee rijden. En geen MRB.. Maar goed, je weet ook hoe ik ben..
- Martijn_bmw
ha nee hoor, voor mij geen electrisch zo lang het kan.
maar was meer benieuwd naar de overwegingen, die snap ik zeker!
maar was meer benieuwd naar de overwegingen, die snap ik zeker!

-
Staat die Cayman gewoon op de openbare weg? Dat zou ik dan weer niet aandurven. Zoiets heb je toch liever in een garage staan.
- ADV
Ach, eigenlijk is het echt een prima auto, ruim van binnen, rijdt verrassend goed, gaat eigenlijk ook best prima de bochten door. Relatief duur ding natuurlijk voor die paar km met het gezin per jaar.. Maar goed, je wilt voor die km's dan wel een fijne ruime reisauto. Ik moet nu voor de 4e keer naar het centrum in Duiven, koplamp unit moet vervangen worden, de ledstrip werd minder helder naar binnen toe, schijnt vaker voor te komen.Martijn_bmw schreef: 22 jun 2020, 14:30 ha nee hoor, voor mij geen electrisch zo lang het kan.
maar was meer benieuwd naar de overwegingen, die snap ik zeker!![]()
Grappig genoeg vind ik de Tesla als vakantie auto ideaal, tegenwoordig kan je in Europa redelijk goed superchargers vinden, ik dacht dat dat het grootste obstakel was. Onze zoon is nu bijna 2 jaar, mijn broertje woont in Denemarken, nou dan stop je dus 2 x bij een supercharger in Duitsland voor 20-30min. Je eet even broodje, doet een wandeling en je kan weer fris door. Als vakantie/reis auto echt perfect.
Waar ik het, en dat zal met elke EV zo zijn, vind tegenvallen is als ik naar mijn schoonouders moet in Alkmaar, helemaal straks vanuit Drenthe als we daar wonen. We komen geen superchargers tegen onderweg, en heen en weer lukt wel, maar als je een keer een wat verdere rit moet doen dan is ie echt tjok leeg of je haalt het net niet. Even een dagje op en neer met de Tesla bevalt mij eigenlijk minder. Afgelopen zaterdag ben ik dus even naar Groningen geweest en weer terug, nu kom ik vanaf Ede naar Groningen zat SC's tegen, maar als dat niet het geval was dan stond ik daar bij Riceaux, hey mag mijn tesla even laden?