992, G21, 971
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Gefeliciteerd, ziet er goed uit. Veel plezier er mee.
- ADV
- Berichten: 3315
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
33 Nandor, maar de droom is altijd geweest om een porsche te hebben. Het doel was voor mijn 30e, dat had gekund, gewoon een 944 of een boxter kopen. Maar dat telde voor mijzelf niet.
Ik ga dit opdelen in meerdere stukken, want ik heb niet zoveel tijd haha.
Inmiddels al weer 1,5 jaar geleden had ik gereden in een Lavarode 718 Cayman GTS. Goede vriend van me werkt bij Porsche NL en op die manier heb ik de mogelijkheid om af en toe eens wat aan dikke nieuwe Porsche demo auto's te ruiken. We hebben toen een best stuk gereden, er was een kerstborrel bij PCT en ik mocht heenrijden. Wat een ding, niet normaal wat een wegligging. Dit was in de tijd dat ik mijn M135i had. Porsche heeft bij mij altijd al zo iets hebberigs gehad, het merk ansich, al sinds ik 15-16 ben wilde ik ooit een Porsche. Ik reed dat ding natuurlijk toen voor de leuk, nooit het idee dat het haalbaar zou worden voor me.
Ik heb dus inmiddels best wat Porsches gereden, van de 718 GTS tot een Macan Turbo Perforance, een Panamera, 991.2, 992. De Cayman was voor mij de meest ideale stuurmansauto. Tot 2 weken terug had ik mijn zinnen gezet op een Panamera ST, de Tesla eruit en dan een Pana erin. Mijn vrouw begon al zoiets van: ja, maar is dat dan je droom auto, is dat de auto die je meeneemt naar de eifel? Ja, als mijn vrouw en zoontje meegaan wel, maar als ik alleen ga, dan is het niet de auto die daar zo extreem leuk is. Tuurlijk, het blijft een kanon en waarschijnlijk ligt ook het limiet van een Panamera verder dan mijn rijkunsten. Maar goed, toen begon het te dagen, mijn droomauto is niet 1, het is een combinatie van meerder auto's. En een Cayman leek haalbaar te worden.
Dus vorige week vrijdag eens contact opgenomen met PCT om te kijken naar de volgende auto:
https://www.porschecentrumtwente.nl/voo ... man-s-1275
Ik moest zaterdag toch mijn BMW ophalen in de buurt daar en dacht even kijken en proefrijden kan geen kwaad. Dus even gemaild en 25min later had ik een offerte in de hand en kreeg ik bericht dat hij om 13.00 uur klaar stond om proef te rijden. Even contact gehad met die vriend van me, of hij mee wilde en in de middag kreeg hij al appjes van een van de verkopers daar dat ze net een bomvolle krijten cayman s binnen hadden gekregen, dus die appjes kreeg ik doorgestuurd. In de avond nog even biertje gedronken en alle opties bekeken van beide auto's, beetje vergelijken etc. Er zat toch best wat tussen qua euro's.
Zaterdag daar dus heen om proef te rijden in de zilveren, toen kriebelde het al wat, want het viel opeens binnen de mogelijkheden.. Je gaat opeens proefrijden met zo'n ding, niet een keer voor de leuk wat met die demo's kon, maar echt met het idee, deze kan van mij worden. Ze hadden de krijten ook al naast de zilveren gezet. Eerst maar eens rijden in de zilveren. Machtig, wat stuurt zo'n ding goed, wat een gaaf ding, klassiek rood interieur van binnen, mooi chique van buiten. Echt een gaaf ding om te zien!



Wat mij tegenstond aan deze auto was dat hij al 82.000km gelopen had, en als ik hem nu eens wat langer zou houden hem al gauw over de 100.000 zou rijden. Op die manier relatief veel afschrijven. Nou doe je dat toch wel, maar ik weet niet, het klopte net niet. Ik kwam terug van de proefrit, en wist, ik wil echt een Cayman. Welke was ik nog niet over uit, als deze 40k minder had gelopen dan had ik hem waarschijnlijk on the spot gezegd: is goed.
Toen toch nog even binnenin de krijten Cayman kijken. Even kijken of het nou echt zo'n verschil was. Deze had de sportauspuff, sperdiff, sportdesign pakket, PASM, burmester audio, alles erop en eraan. Ik wilde hem niet eens rijden, gewoon even kijken. Dus Michel, de directeur daar, zegt, start hem maar even. Wat een verschil tov de normale uitlaat zeg! Wat een ding! Zoveel ruiger, zoveel meer geluid.


Tot zover, later meer
Ik ga dit opdelen in meerdere stukken, want ik heb niet zoveel tijd haha.
Inmiddels al weer 1,5 jaar geleden had ik gereden in een Lavarode 718 Cayman GTS. Goede vriend van me werkt bij Porsche NL en op die manier heb ik de mogelijkheid om af en toe eens wat aan dikke nieuwe Porsche demo auto's te ruiken. We hebben toen een best stuk gereden, er was een kerstborrel bij PCT en ik mocht heenrijden. Wat een ding, niet normaal wat een wegligging. Dit was in de tijd dat ik mijn M135i had. Porsche heeft bij mij altijd al zo iets hebberigs gehad, het merk ansich, al sinds ik 15-16 ben wilde ik ooit een Porsche. Ik reed dat ding natuurlijk toen voor de leuk, nooit het idee dat het haalbaar zou worden voor me.
Ik heb dus inmiddels best wat Porsches gereden, van de 718 GTS tot een Macan Turbo Perforance, een Panamera, 991.2, 992. De Cayman was voor mij de meest ideale stuurmansauto. Tot 2 weken terug had ik mijn zinnen gezet op een Panamera ST, de Tesla eruit en dan een Pana erin. Mijn vrouw begon al zoiets van: ja, maar is dat dan je droom auto, is dat de auto die je meeneemt naar de eifel? Ja, als mijn vrouw en zoontje meegaan wel, maar als ik alleen ga, dan is het niet de auto die daar zo extreem leuk is. Tuurlijk, het blijft een kanon en waarschijnlijk ligt ook het limiet van een Panamera verder dan mijn rijkunsten. Maar goed, toen begon het te dagen, mijn droomauto is niet 1, het is een combinatie van meerder auto's. En een Cayman leek haalbaar te worden.
Dus vorige week vrijdag eens contact opgenomen met PCT om te kijken naar de volgende auto:
https://www.porschecentrumtwente.nl/voo ... man-s-1275
Ik moest zaterdag toch mijn BMW ophalen in de buurt daar en dacht even kijken en proefrijden kan geen kwaad. Dus even gemaild en 25min later had ik een offerte in de hand en kreeg ik bericht dat hij om 13.00 uur klaar stond om proef te rijden. Even contact gehad met die vriend van me, of hij mee wilde en in de middag kreeg hij al appjes van een van de verkopers daar dat ze net een bomvolle krijten cayman s binnen hadden gekregen, dus die appjes kreeg ik doorgestuurd. In de avond nog even biertje gedronken en alle opties bekeken van beide auto's, beetje vergelijken etc. Er zat toch best wat tussen qua euro's.
Zaterdag daar dus heen om proef te rijden in de zilveren, toen kriebelde het al wat, want het viel opeens binnen de mogelijkheden.. Je gaat opeens proefrijden met zo'n ding, niet een keer voor de leuk wat met die demo's kon, maar echt met het idee, deze kan van mij worden. Ze hadden de krijten ook al naast de zilveren gezet. Eerst maar eens rijden in de zilveren. Machtig, wat stuurt zo'n ding goed, wat een gaaf ding, klassiek rood interieur van binnen, mooi chique van buiten. Echt een gaaf ding om te zien!



Wat mij tegenstond aan deze auto was dat hij al 82.000km gelopen had, en als ik hem nu eens wat langer zou houden hem al gauw over de 100.000 zou rijden. Op die manier relatief veel afschrijven. Nou doe je dat toch wel, maar ik weet niet, het klopte net niet. Ik kwam terug van de proefrit, en wist, ik wil echt een Cayman. Welke was ik nog niet over uit, als deze 40k minder had gelopen dan had ik hem waarschijnlijk on the spot gezegd: is goed.
Toen toch nog even binnenin de krijten Cayman kijken. Even kijken of het nou echt zo'n verschil was. Deze had de sportauspuff, sperdiff, sportdesign pakket, PASM, burmester audio, alles erop en eraan. Ik wilde hem niet eens rijden, gewoon even kijken. Dus Michel, de directeur daar, zegt, start hem maar even. Wat een verschil tov de normale uitlaat zeg! Wat een ding! Zoveel ruiger, zoveel meer geluid.


Tot zover, later meer

-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Mooi man!
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Leuk verhaal, ben nu benieuwd naar de specs van die ‘krijten’
Jammer van de 944 en de Boxster
Toen ik op m’n 24e een 944 kocht en op m’n 44e een BoxsterS vond ik dat toch echt wel speciaal hoor 

Jammer van de 944 en de Boxster


- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Mooi stuk van het verhaal al!
En de Model S gaat die alsnog de deur uit dan?
En de Model S gaat die alsnog de deur uit dan?
-
Online
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Lekker man!
Wat een apparaat!
Wat een apparaat!

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Nondeju wat een pracht wagen.
Ik zie je wel verschijnen, wel graag buiten werktijd.
Och wat, ik rij wel naar jou toe. Kan ik gelijk effe jouw playseat uittesten? 
Ik zie je wel verschijnen, wel graag buiten werktijd.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Feli !!
Ik sta nog even in de wacht daar
Anyway; veel rijplezier, pas op met die bekeuring gen
Ik sta nog even in de wacht daar

Anyway; veel rijplezier, pas op met die bekeuring gen

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Fantastische auto zo'n Cayman. Veel plezier ermee. Ik zie geen specs, maar hopelijk heeft hij ook Sportchrono en een sportuitlaat. Veel plezier ermee! 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Niet gelezenRnd schreef: 21 jun 2020, 11:49 Fantastische auto zo'n Cayman. Veel plezier ermee. Ik zie geen specs, maar hopelijk heeft hij ook Sportchrono en een sportuitlaat. Veel plezier ermee!![]()


Deze had de sportauspuff, sperdiff, sportdesign pakket, PASM, burmester audio, alles erop en eraan
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Geweldig dat je je jongensdroom waar hebt kunnen maken
. Ik had hetzelfde en heb op mijn 30e een 84-er 911 turbo gekocht. Wat nieuwers kon ook maar ik wilde echt iets speciaals om die droom te kunnen realiseren. Een GT3 paste toen helaas niet in het budget
Veel
ermee!


Veel

-
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Rood leer blegh! Ook onverkoopbaar.
Goede keuze dus om die andere te pakken. Die is echt veel en veel dikker. Heel benieuwd naar verdere fotos, geluid en verhaal!
Goede keuze dus om die andere te pakken. Die is echt veel en veel dikker. Heel benieuwd naar verdere fotos, geluid en verhaal!
-
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Gefeliciteerd Arjan,
Bijzonder kleurtje hoor. Had geen idee wat krijten was anders dan bij biljarten. En nu eens gewoon een paar jaar genieten van die bak ipv over 6 maanden weer iets anders willen.
Bijzonder kleurtje hoor. Had geen idee wat krijten was anders dan bij biljarten. En nu eens gewoon een paar jaar genieten van die bak ipv over 6 maanden weer iets anders willen.

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Heel gaaf man! Mooi verhaal en genieten. Laat de foto’s en video’s maar komen! 
- sitechris
- Berichten: 4880
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Prachtige auto! Heel veel plezier ermee! Gaaf om je jongensdroom te realiseren
.

-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Heel erg gaaf man! Onwijs veel plezier ermee! 
Die 'krijt' Cayman is ook vele malen dikker!

Die 'krijt' Cayman is ook vele malen dikker!
- ADV
- Berichten: 3315
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Nou verslag nummer #2, als navolging op: viewtopic.php?f=3&t=34928&p=1429148#p1429148
Na ik denk 500m proefrijden wist ik het al, de zilveren viel af, de krijten moest het worden. Ik had van te voren al wat onderzoek gedaan naar vergelijkbare Cayman's, bij PCT stond niks. Bij PCG stond nog een rode GTS voor 2.000€ meer en slechts 8.000km. Ik heb gewoon alleen niet zoveel met PCG en gun het PCT meer. Maakt ook verder niet uit, dit was ongeveer de uitvoering zoals hij moest zijn. Echt alles zat er op. Hier de lijst:
- Zonder modelaanduiding (zit er wel op, maar dus nu in het zwart, is achteraf gedaan)
- Afdekking koplampsproeiers gespoten
- Parkassistant voor en achter inclusief camera
- SportDesign Pakket zwart hoogglas gespoten
- Portiergrepen hoogglas zwart gespoten
- Sport Chrone Pakket
- PASM sportonderstel (-20mm)
- Stuurbekrachtiging plus
- Wielen hoogglans zwart gespoten
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Licht-design pakket
- Cruise control met automatische afstandregeling
- Stoelverwarming
- Multifunctie en stuurwielverwarming
- Deksel middenconsole met modellogo
- Vloermatten
- Wijzerplaten instrumentenpaneel wit
- Zonnekleppen leder
- Porsche embleem hoofdsteun
- Porsche Connect Plus
- Digitale Radio
- Porsche Doppelkupplung (PDK)
- Led-koplampen inclusief PDLS Plus
- Donkere achterlichten
- Zwart hoogglans raamlijsten
- Voorruit met grijze band
- Achterspoiler hoogglans zwart
- Sportuitlaatsysteem zwart
- Porsche Torque Vectoring incl. mechanisch sperdifferentieel
- 20 inch Carrera S wiel
- Herkenning maximale snelheid
- Climaatregeling
- Zelfdimmende binnen- en buitenspiegels met geintegreerde regensensor
- Adaptieve sportspoelen Plus (18 way)
- Stoelventilatie voorstoelen
- GT-sportstuurwiel leder
- Interieurpakket sierlijsten in leder
- Gordels krijt
- Wijzerplaat Sport Chrono wit
- Bagage net bij voetruimte passagier
- Porsche Communication Management (PCM) incl. navi
- Burmester High-End Surround Sound System
Er staat nog 1 ding niet op de lijst: PDK hendel in Porsche Exclusive Manufaktur optie, namelijk ook krijt. (WTF?)
Kortom, best een lijst. Nou wat zit er dan niet op, wat ik misschien wel had gewild:
- Rokerspakket
- Stuurkolom in leder
De auto is samengesteld door een Porsche AG medewerker, die heeft er een paar maanden in gereden en toen is hij naar Twente gegaan. Daar heeft iemand hem in september gekocht en deze een paar weken geleden ingeruild voor een 911.
Nou goed, hij was dus compleet, dat wist ik van te voren en toen ging ik met Michel naar zijn kantoortje. We hebben het nog even over de 130i gehad, daarvoor kreeg ik een handelsbod plus een beetje extra, maar dat was niet echt wat ik zocht. Hij kwam eigenlijk al direct met een goede korting, hoewel het nog 900€ boven de prijs was die ik in gedachten had. Die hebben we gedeeld, maar hij deed er wel een Porsche Driver Training bij en toen zei ik: maak maar in orde.
Het meest bijzondere aan dat moment is dat hij uit reflex zijn hand uitstak, ik de mijne en hij zei: "Welkom bij Porsche!" met een enorm grote glimlach. Eigenlijk mag het nu helemaal niet natuurlijk, maar daardoor maakt het misschien wel een extra memorabel moment. Het zijn woorden en een gebaar die ik waarschijnlijk nooit meer vergeet.
Toen nog even snel foto's maken, want dat was ik helemaal vergeten, hij was al naar achteren gezet en daar stond dit:





Erg bijzonder!
Maandagochtend lag er al een uitnodiging in mijn mail, Afl Cayman ArjandeV, zaterdag 13.00-14.00. En dus toen begon het wachten, ondertussen de 130i nog even verkopen. Bas ging al snel in op mijn nu of nooit bod en daarmee was dat ook afgehandeld. Hij is de 130i dinsdag komen ophalen.
Gisteren was dus zover! Ik mocht hem ophalen.. Mijn jongensdroom ging uitkomen. Bijzonder moment. Daar stond ie dan, onder een doek, in de aflever "bay" van PCT.

En ging het doek eraf:


Vervolgens heb ik nog wat uitleg gekregen, nog een laatste rondje daar door de zaak gedaan en ben ik begonnen aan de weg naar huis. Mijn vrouw achter mij aan in de Tesla, die wilde niet zo hard rijden, mijn vrouw dus
Dus rustig aan gedaan, afgesproken met oof in zijn woonplaats daar in de buurt om een terrasje te pakken. Even een rondje met hem gedaan en een drankje gedaan om vervolgens weer naar huis te gaan. Thuis aangekomen hoorde mijn moeder de auto al brullen, zij was dus aan het oppassen op onze kleine en kwam al met de kleine kijken. Die zei direct: "Ow wow, auto" (22 maanden inmiddels, fun fact, zijn eerst woordje buiten mama/papa was "ako", oftewel auto). En daar stond ie dan, op onze pakeerplaats, gebroederlijk naast de 981


Mijn vrouw had de verkeerde afslag genomen en was wat later haha. En toen kwam de rit met mijn moeder. Om een idee te geven, mijn moeder heeft een klapvoet en moet dus met een brace lopen, het in de auto stappen ging goed, het eruit wat minder
Ze zette zich al schrap voor als ik gas gaf, maar uiteindelijk ben ik in vrij normaal tempo +20km/h naar Drachten gereden. Ondertussen nog een fototje gemaakt:

Nadat ik naar mijn moeder was geweest en toch in de buurt, ben ik door gereden naar Riceaux, even door de provincie geboenderd over leuke wegen die voor blijkbaar Niels en Jacobt bekend terrein zijn. Meestal werd het gewaardeerd, een enkele keer niet. Riceaux mag zijn eigen verslag/ervaring delen als hij dat leuk vindt
Terug naar huis dus nog staande gehouden, tijd om eens te kijken naar iets dat werkt daarvoor, had echt niet door dat ze achter me in voegden (ook gewoon 500-600m achter me, maar ze reden het gat dicht.) Target Blu Eye wellicht? Iemand ervaringen?
Vandaag nog een rondje gedaan met Macboy, die was ook nogal onder de indruk
En vanavond nog even een kleinrondje: Ede, Wekerom, Kootwijk, Amersfoort (ik miste de afslag bij Barneveld), Achterveld, langs de Glind, door Lunteren en weer naar Ede. Toen nog paar fotos gemaakt, hij had wel wat vliegjes gehapt, dus later nog even schoongespoten.





Concuslie tot dusver
Wat een apparaat, het is zo, maar dan ook zo anders dan een BMW. Ik had mijn M135i best op orde, 320pk -> 400pk, Sper, Bilstein, maar het komt qua beleving niet eens in de buurt van dit. Hij rijdt zo precies, je voelt zo goed wat je doet, het is zo communicatief. Iedereen loopt bij de 718 te bitchen over de 4 cilinder boxer motor met turbo. Ik ben een klein beetje turbo tokkie, verslavend hoe dat voelt, maar toch valt het hier relatief mee. Het voelt zo lineair aan, maar met het koppel van een turbo. Ja, hij jankt niet zo mooi als de flat-6, maar dit ding klinkt als een rauwdouwer, een 4 potter die er zin in heeft en aggressief is en eigenlijk, klinkt het toch ook gewoon als een Porsche. Ze weten echt wel wat ze doen daar in Stuttgart, man man, wat een ding. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik er verliefd op wordt en dat was ik al, het besef begint nu meer en meer te komen dat het gewoon mijn auto is. WTF? Ik heb er nu, na een km of 800 al meer vertrouwen in en ik voel me er dus ook relaxter in, dan na 30.000km in een M135i. Don't get me wrong, de M135i is een machtige auto, maar dit, dit is gewoon Porsche, en Porsche maakt gewoon misschien wel de best sturende auto's die er zijn. En na de hoeveelheid Porsches die ik gereden heb, van de 991, 992, 718, Boxter Spyder, Macan, Panamera, durf ik wel te zeggen dat de 718 en de Boxter Spyder de best sturende auto's waren van die groep. De keuze PDK vs handbak? Tja, ik vind automaat heerlijk, de ZF8 is heerlijk, de PDK is net iets beter. Je kan flipperen wanneer je wil, maar ook gewoon lekker vertrouwen op de bak die zijn werk doet.
Tot zover!
Na ik denk 500m proefrijden wist ik het al, de zilveren viel af, de krijten moest het worden. Ik had van te voren al wat onderzoek gedaan naar vergelijkbare Cayman's, bij PCT stond niks. Bij PCG stond nog een rode GTS voor 2.000€ meer en slechts 8.000km. Ik heb gewoon alleen niet zoveel met PCG en gun het PCT meer. Maakt ook verder niet uit, dit was ongeveer de uitvoering zoals hij moest zijn. Echt alles zat er op. Hier de lijst:
- Zonder modelaanduiding (zit er wel op, maar dus nu in het zwart, is achteraf gedaan)
- Afdekking koplampsproeiers gespoten
- Parkassistant voor en achter inclusief camera
- SportDesign Pakket zwart hoogglas gespoten
- Portiergrepen hoogglas zwart gespoten
- Sport Chrone Pakket
- PASM sportonderstel (-20mm)
- Stuurbekrachtiging plus
- Wielen hoogglans zwart gespoten
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Licht-design pakket
- Cruise control met automatische afstandregeling
- Stoelverwarming
- Multifunctie en stuurwielverwarming
- Deksel middenconsole met modellogo
- Vloermatten
- Wijzerplaten instrumentenpaneel wit
- Zonnekleppen leder
- Porsche embleem hoofdsteun
- Porsche Connect Plus
- Digitale Radio
- Porsche Doppelkupplung (PDK)
- Led-koplampen inclusief PDLS Plus
- Donkere achterlichten
- Zwart hoogglans raamlijsten
- Voorruit met grijze band
- Achterspoiler hoogglans zwart
- Sportuitlaatsysteem zwart
- Porsche Torque Vectoring incl. mechanisch sperdifferentieel
- 20 inch Carrera S wiel
- Herkenning maximale snelheid
- Climaatregeling
- Zelfdimmende binnen- en buitenspiegels met geintegreerde regensensor
- Adaptieve sportspoelen Plus (18 way)
- Stoelventilatie voorstoelen
- GT-sportstuurwiel leder
- Interieurpakket sierlijsten in leder
- Gordels krijt
- Wijzerplaat Sport Chrono wit
- Bagage net bij voetruimte passagier
- Porsche Communication Management (PCM) incl. navi
- Burmester High-End Surround Sound System
Er staat nog 1 ding niet op de lijst: PDK hendel in Porsche Exclusive Manufaktur optie, namelijk ook krijt. (WTF?)
Kortom, best een lijst. Nou wat zit er dan niet op, wat ik misschien wel had gewild:
- Rokerspakket
- Stuurkolom in leder
De auto is samengesteld door een Porsche AG medewerker, die heeft er een paar maanden in gereden en toen is hij naar Twente gegaan. Daar heeft iemand hem in september gekocht en deze een paar weken geleden ingeruild voor een 911.
Nou goed, hij was dus compleet, dat wist ik van te voren en toen ging ik met Michel naar zijn kantoortje. We hebben het nog even over de 130i gehad, daarvoor kreeg ik een handelsbod plus een beetje extra, maar dat was niet echt wat ik zocht. Hij kwam eigenlijk al direct met een goede korting, hoewel het nog 900€ boven de prijs was die ik in gedachten had. Die hebben we gedeeld, maar hij deed er wel een Porsche Driver Training bij en toen zei ik: maak maar in orde.
Het meest bijzondere aan dat moment is dat hij uit reflex zijn hand uitstak, ik de mijne en hij zei: "Welkom bij Porsche!" met een enorm grote glimlach. Eigenlijk mag het nu helemaal niet natuurlijk, maar daardoor maakt het misschien wel een extra memorabel moment. Het zijn woorden en een gebaar die ik waarschijnlijk nooit meer vergeet.
Toen nog even snel foto's maken, want dat was ik helemaal vergeten, hij was al naar achteren gezet en daar stond dit:





Erg bijzonder!
Maandagochtend lag er al een uitnodiging in mijn mail, Afl Cayman ArjandeV, zaterdag 13.00-14.00. En dus toen begon het wachten, ondertussen de 130i nog even verkopen. Bas ging al snel in op mijn nu of nooit bod en daarmee was dat ook afgehandeld. Hij is de 130i dinsdag komen ophalen.
Gisteren was dus zover! Ik mocht hem ophalen.. Mijn jongensdroom ging uitkomen. Bijzonder moment. Daar stond ie dan, onder een doek, in de aflever "bay" van PCT.

En ging het doek eraf:


Vervolgens heb ik nog wat uitleg gekregen, nog een laatste rondje daar door de zaak gedaan en ben ik begonnen aan de weg naar huis. Mijn vrouw achter mij aan in de Tesla, die wilde niet zo hard rijden, mijn vrouw dus



Mijn vrouw had de verkeerde afslag genomen en was wat later haha. En toen kwam de rit met mijn moeder. Om een idee te geven, mijn moeder heeft een klapvoet en moet dus met een brace lopen, het in de auto stappen ging goed, het eruit wat minder


Nadat ik naar mijn moeder was geweest en toch in de buurt, ben ik door gereden naar Riceaux, even door de provincie geboenderd over leuke wegen die voor blijkbaar Niels en Jacobt bekend terrein zijn. Meestal werd het gewaardeerd, een enkele keer niet. Riceaux mag zijn eigen verslag/ervaring delen als hij dat leuk vindt

Terug naar huis dus nog staande gehouden, tijd om eens te kijken naar iets dat werkt daarvoor, had echt niet door dat ze achter me in voegden (ook gewoon 500-600m achter me, maar ze reden het gat dicht.) Target Blu Eye wellicht? Iemand ervaringen?
Vandaag nog een rondje gedaan met Macboy, die was ook nogal onder de indruk






Concuslie tot dusver
Wat een apparaat, het is zo, maar dan ook zo anders dan een BMW. Ik had mijn M135i best op orde, 320pk -> 400pk, Sper, Bilstein, maar het komt qua beleving niet eens in de buurt van dit. Hij rijdt zo precies, je voelt zo goed wat je doet, het is zo communicatief. Iedereen loopt bij de 718 te bitchen over de 4 cilinder boxer motor met turbo. Ik ben een klein beetje turbo tokkie, verslavend hoe dat voelt, maar toch valt het hier relatief mee. Het voelt zo lineair aan, maar met het koppel van een turbo. Ja, hij jankt niet zo mooi als de flat-6, maar dit ding klinkt als een rauwdouwer, een 4 potter die er zin in heeft en aggressief is en eigenlijk, klinkt het toch ook gewoon als een Porsche. Ze weten echt wel wat ze doen daar in Stuttgart, man man, wat een ding. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik er verliefd op wordt en dat was ik al, het besef begint nu meer en meer te komen dat het gewoon mijn auto is. WTF? Ik heb er nu, na een km of 800 al meer vertrouwen in en ik voel me er dus ook relaxter in, dan na 30.000km in een M135i. Don't get me wrong, de M135i is een machtige auto, maar dit, dit is gewoon Porsche, en Porsche maakt gewoon misschien wel de best sturende auto's die er zijn. En na de hoeveelheid Porsches die ik gereden heb, van de 991, 992, 718, Boxter Spyder, Macan, Panamera, durf ik wel te zeggen dat de 718 en de Boxter Spyder de best sturende auto's waren van die groep. De keuze PDK vs handbak? Tja, ik vind automaat heerlijk, de ZF8 is heerlijk, de PDK is net iets beter. Je kan flipperen wanneer je wil, maar ook gewoon lekker vertrouwen op de bak die zijn werk doet.
Tot zover!
Laatst gewijzigd door ADV op 21 jun 2020, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Prachtig man. Lekker compleet ook met sper, 18way, pasm enz.
-
Online
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Geweldig zeg! Gefeliciteerd!
Ook mooi dat je het hele weekend bent blijven rijden, en nu pas (uitgebreid) verslag doet
Ook mooi dat je het hele weekend bent blijven rijden, en nu pas (uitgebreid) verslag doet

- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Lekker hoor, goede kleur, goede optielijst... Zeker hier in de buurt zijn er wel wat boenderweggetjes te pakken Arjan... Ideaal voor de Cayman 

- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Prachtig!
Veel plezier ermee
Machtig mooie uitvoerig zo
Veel plezier ermee
Machtig mooie uitvoerig zo
Laatst gewijzigd door dvh op 21 jun 2020, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Hele mooie uitvoering, gefeliciteerd! Die zilveren lijkt maar een simpele burgerbak naast deze in krijt + Sportdesign. 

-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
sdlauto schreef: 21 jun 2020, 22:14 Heel gaaf, herken mezelf in jouw hele P ervaring.
Ik had precies dezelfde ervaring als jij hebt en ben tot op heden na 45kkm nog steeds onder de indruk.
Ik heb wel de 2.0 maar deze recentelijk laten tunen bij JD.
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
"Was" eigenlijk niet zo van de 718 maar in deze versie en met je onderhoudende verslag is daar dus verandering in gekomen
, bedankt voor het delen
, mooi bezit ...


- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Arjan’s Model S en 718 Cayman S!
Gegarandeerd
lees ik wel. Have fun!
