‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Voor linksdraaiend en denkenden NL zal het een verrassende uitkomst zijn, de rest wist het al lang uiteraard;
https://www.ad.nl/auto/kans-op-dodelijk ... ~ae1d5938/
https://www.ad.nl/auto/kans-op-dodelijk ... ~ae1d5938/
- jos_br
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Dat iedereen ongeïnteresseerd rondrijd is me inmiddels wel duidelijk, incl. de zelfbenoemde politiemensen die zelfs gaan zitten gebaren wanneer je harder dan 100km/u rijd......
Jos.
Jos.
-
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Kans neemt niet toe. Dat geloof ik zeker. Ik geloof wel dat het letsel bij een snelweg ongeval minder zal zijn. Minder snel = minder kinetische energie die vrijkomt.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Ach nog een jaartje mogen de ev's 130 en wij 100
- Arthur
- Berichten: 39936
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Maar waar gebeuren eigenlijk de meeste ongelukken? Op de snelweg of provincialeweg en in de bebouwde kom?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26877
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
De meeste dodelijke op de provinciale weg.
Achterop klappen bij stoplicht, door rood, verkeerde weghelft icm minimaal 2x 80kmh komt hard aan.
Die situaties heb je op snelwegen allemaal niet
Achterop klappen bij stoplicht, door rood, verkeerde weghelft icm minimaal 2x 80kmh komt hard aan.
Die situaties heb je op snelwegen allemaal niet
- Arthur
- Berichten: 39936
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Daarom de vraag
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Is toch voor het milieu
-
- Berichten: 5036
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
160 rijden waar je 80 mag is ook teveel van het goeie.Martijn_bmw schreef: ↑21 jun 2020, 11:34 De meeste dodelijke op de provinciale weg.
Achterop klappen bij stoplicht, door rood, verkeerde weghelft icm minimaal 2x 80kmh komt hard aan.
Die situaties heb je op snelwegen allemaal niet
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Nee hoor Martijn, meeste dodelijke slachtoffers vallen op 50 km/u wegen (8% meer dan op de 80 km/u wegen).Martijn_bmw schreef: ↑21 jun 2020, 11:34 De meeste dodelijke op de provinciale weg.
Achterop klappen bij stoplicht, door rood, verkeerde weghelft icm minimaal 2x 80kmh komt hard aan.
Die situaties heb je op snelwegen allemaal niet
Verder is het natuurlijk weer een telegraaf-achtig sensatie-belust artikel. Als je het achtergrondrapport kent weet je dat het allemaal veel genuanceerder is dan dat door het AD wordt gesteld.
-
- Berichten: 2132
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
- Martijn_bmw
- Berichten: 26877
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Ah oké, mij was altijd verteld provinciaal maar jij zit dichter bij het vuur dus neem het meteen van je aanPaskal schreef: ↑21 jun 2020, 13:11Nee hoor Martijn, meeste dodelijke slachtoffers vallen op 50 km/u wegen (8% meer dan op de 80 km/u wegen).Martijn_bmw schreef: ↑21 jun 2020, 11:34 De meeste dodelijke op de provinciale weg.
Achterop klappen bij stoplicht, door rood, verkeerde weghelft icm minimaal 2x 80kmh komt hard aan.
Die situaties heb je op snelwegen allemaal niet
Verder is het natuurlijk weer een telegraaf-achtig sensatie-belust artikel. Als je het achtergrondrapport kent weet je dat het allemaal veel genuanceerder is dan dat door het AD wordt gesteld.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Ek = ½m·v2
Waar gaat het hier eigenlijk over?
In ieder geval niet over mensen die op de basisschool al grote moeite hadden om mee te komen lijkt me. Dat die in alle gevallen stemrecht hebben, is een gotspe imho.
Bidet-, Trumpaanhangers en Jehova's proberen wel vaker fact free hun gelijk te halen. Het merendeel van dat volk lijdt aan 'Ich Swache' (daar kun je googlen).
Het spijt me dat ik niet wat minder neerbuigend op dat volk kan zijn. Maar dan moeten ze eerst maar eens een onderbouwd (dus geen tokkiegelul) alternatief voor natuurwetten verzinnen.
Waar gaat het hier eigenlijk over?
In ieder geval niet over mensen die op de basisschool al grote moeite hadden om mee te komen lijkt me. Dat die in alle gevallen stemrecht hebben, is een gotspe imho.
Bidet-, Trumpaanhangers en Jehova's proberen wel vaker fact free hun gelijk te halen. Het merendeel van dat volk lijdt aan 'Ich Swache' (daar kun je googlen).
Het spijt me dat ik niet wat minder neerbuigend op dat volk kan zijn. Maar dan moeten ze eerst maar eens een onderbouwd (dus geen tokkiegelul) alternatief voor natuurwetten verzinnen.
- MParallel
- Berichten: 8064
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
*dubbel*
Laatst gewijzigd door MParallel op 22 jun 2020, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
- Berichten: 8064
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Zoals ik het lees bedoelt hij minimaal 80km/h van de ene partij op de goede weghelft, plus minimaal 80km/h van de partij op de verkeerde.Gijzert schreef: ↑21 jun 2020, 12:52160 rijden waar je 80 mag is ook teveel van het goeie.Martijn_bmw schreef: ↑21 jun 2020, 11:34 De meeste dodelijke op de provinciale weg.
Achterop klappen bij stoplicht, door rood, verkeerde weghelft icm minimaal 2x 80kmh komt hard aan.
Die situaties heb je op snelwegen allemaal niet
- Joël D.
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Als ze allebei op de verkeerde rijden heb je dat probleem niet.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- MParallel
- Berichten: 8064
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
- Martijn_bmw
- Berichten: 26877
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
klopt idd, als een van beide over de lijn komt door welke reden dan ook heb je een impact van 160kmhMParallel schreef: ↑22 jun 2020, 08:34Zoals ik het lees bedoelt hij minimaal 80km/h van de ene partij op de goede weghelft, plus minimaal 80km/h van de partij op de verkeerde.Gijzert schreef: ↑21 jun 2020, 12:52160 rijden waar je 80 mag is ook teveel van het goeie.Martijn_bmw schreef: ↑21 jun 2020, 11:34 De meeste dodelijke op de provinciale weg.
Achterop klappen bij stoplicht, door rood, verkeerde weghelft icm minimaal 2x 80kmh komt hard aan.
Die situaties heb je op snelwegen allemaal niet
-
OnlineOpa
- Berichten: 6288
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
-
- Berichten: 7497
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Bij die 50km/h van Pascal zal het grootste deel wel voetgangers, fietsers enzo zijn. Op 80km/h wegen verwacht ik dat het percentage automobilisten in ieder geval flink hoger ligt, en dat is volgens mij ook waar het artikel in het AD over gaat.Martijn_bmw schreef: ↑21 jun 2020, 21:21Ah oké, mij was altijd verteld provinciaal maar jij zit dichter bij het vuur dus neem het meteen van je aanPaskal schreef: ↑21 jun 2020, 13:11Nee hoor Martijn, meeste dodelijke slachtoffers vallen op 50 km/u wegen (8% meer dan op de 80 km/u wegen).Martijn_bmw schreef: ↑21 jun 2020, 11:34 De meeste dodelijke op de provinciale weg.
Achterop klappen bij stoplicht, door rood, verkeerde weghelft icm minimaal 2x 80kmh komt hard aan.
Die situaties heb je op snelwegen allemaal niet
Verder is het natuurlijk weer een telegraaf-achtig sensatie-belust artikel. Als je het achtergrondrapport kent weet je dat het allemaal veel genuanceerder is dan dat door het AD wordt gesteld.
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Nee hoor, als je allebei met 80 kmh frontaal op elkaar botst heb je dezelfde impact als wanneer je zelf met 80 kmh tegen een stilstaand iets knalt.Martijn_bmw schreef: ↑22 jun 2020, 11:09 klopt idd, als een van beide over de lijn komt door welke reden dan ook heb je een impact van 160kmh
- MParallel
- Berichten: 8064
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
True.
Het verdubbelt de hoeveelheid kinetische energie (sec genomen gelijk indien zelfde totale massa van beide voertuigen (en snelheid maar die was gelijk in dit voorbeeld)) maar dan ook weer verdeelt over die dubbele hoeveelheid massa...
Het verdubbelt de hoeveelheid kinetische energie (sec genomen gelijk indien zelfde totale massa van beide voertuigen (en snelheid maar die was gelijk in dit voorbeeld)) maar dan ook weer verdeelt over die dubbele hoeveelheid massa...
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
-
- Berichten: 2132
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: ‘Kans op dodelijk ongeluk niet groter bij 130 km/u’
Klopt qua frontaal. Maar 80 frontaal tegen een boom is ook niet goed voor je overlevingskansen. En hoe zit het als de ene een vrachtwagen is? Ik voorzie toch wat problemen voor de tegenligger. En dan als het niet frontaal is, dan kan je zomaar een enorme zwieper maken en alsnog wat boompjes ofzo tegenkomen. Allemaal niet goed voor het eigen voortbestaan.