Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 09 jun 2020, 12:55

Valt wel mee tenzij de prijzen na de 15e omhoog vliegen. We gaan niet in het W zitten :)

Anders blijven we lekker thuis en pakken we allerlei dagjes weg en een weekendje Ring i.c.m. Keulen ofzo.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jun 2020, 13:01

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 jun 2020, 13:13

Richardt. schreef: 09 jun 2020, 12:14 Wel een interessante, hoe doen jullie dat qua vakantie nu de boel her en der weer versoepeld wordt?

Wij hebben eind deze maand twee weken vrij, maar nog niets gepland. Vliegen is wat mij betreft nog een no-go, zo'n kist met een gesloten luchtsysteem vind ik teveel risico. Plus dat als de pleuris toch nog uitbreekt je afhankelijk van een ander bent om weer terug naar huis te kunnen.

Weekje Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland met de auto zie ik wel zitten, dan heb je het tenminste in eigen hand. Daar moet je dan, net als in NL, niet de drukke plekken opzoeken maar volgens mij kun je er prima vakantie houden en ook goed uit eten. Echter, is er verder wel wat te doen qua bezienswaardigheden?

Weg in NL kan ook, maar dat is voor mij net te weinig vakantie gevoel :D
- weekje New York is gecanceld door KLM zelf.
- verder begin dit jaar hadden we plannen voor sept vakantie naar Italië maar nog niks geboekt.
- intussen huis gekocht, dus plannen gewijzigd geen vakantie en vrije dagen + poen gebruiken voor verhuizing :)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 jun 2020, 13:33

Shakes schreef: 09 jun 2020, 12:31 Wij hebben hetzelfde dilemma.

Momenteel neig ik ernaar de auto richting Barcelona te pakken en daar net buiten te gaan zitten.

Heerlijke stad altijd en genoeg te doen.
Eenmaal met de bus naar Calella geweest, toen gezworen nooit meer zo'n takke eind te rijden. Is wellicht met de auto beter te doen, zeker als je het spreidt over enkele dagen maar voor een week vind ik dat wel wat te ver :D
Martijn_bmw schreef: 09 jun 2020, 13:13
Richardt. schreef: 09 jun 2020, 12:14 Wel een interessante, hoe doen jullie dat qua vakantie nu de boel her en der weer versoepeld wordt?

Wij hebben eind deze maand twee weken vrij, maar nog niets gepland. Vliegen is wat mij betreft nog een no-go, zo'n kist met een gesloten luchtsysteem vind ik teveel risico. Plus dat als de pleuris toch nog uitbreekt je afhankelijk van een ander bent om weer terug naar huis te kunnen.

Weekje Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland met de auto zie ik wel zitten, dan heb je het tenminste in eigen hand. Daar moet je dan, net als in NL, niet de drukke plekken opzoeken maar volgens mij kun je er prima vakantie houden en ook goed uit eten. Echter, is er verder wel wat te doen qua bezienswaardigheden?

- verder begin dit jaar hadden we plannen voor sept vakantie naar Italië maar nog niks geboekt.
- intussen huis gekocht, dus plannen gewijzigd geen vakantie en vrije dagen + poen gebruiken voor verhuizing :)
Toch gelukt met een ander huis, proficiat :thumbup:

Voor het corona gebeuren hadden we verschillende gedachtes:
- in de zomer iets goedkoper, weekje Ibiza/Mallorca en in het najaar Mexico
- in de zomer Mexico en in het najaar nog een (lang) weekend ergens in Europa
- in de zomer een aantal weken op verschillende plekken in europa kamperen en in het najaar nog een (lang) weekend

We konden eigenlijk geen keuze maken en hadden die dus ook niet gemaakt. Toen kwamen we erachter dat er in het najaar gezinsuitbreiding komt, daarna kwam corona. Dus de plannen vielen wat in het water.
Nu worden de maatregelen wat versoepelt en willen we dus graag nog wel een keer met z'n tweeën op vakantie. Vliegen liever niet, wat mij betreft dus, grote drukke hotels/resorts ook niet wat mij betreft en als alles qua toerisme toch nog enigszins op z'n gat ligt hoef ik ook niet ergens twee weken te zitten, dan liever met de auto wat flexibiliteit en een huisje/appartement.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 jun 2020, 13:38

Martijn gefeliciteerd met huis en Richard met de gezinsuitbreiding!

Ik was beetje klaar met gevlieg de afgelopen tijd dus had in januari een weekje een husje geboekt in Drenthe geboekt en daar ben ik achteraf heel blij mee.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 jun 2020, 13:41

Thanks mannen! En Richard gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.

Mooie timing Tom, áls ik weg was gegaan had ik ook iets dichtbij gezocht met eigen auto en beetje afgelegen.
Geen grote mensenmassa’s en publictransport nog voor mij.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 09 jun 2020, 13:57

Wij zouden morgen naar Costa Rica / Nicaragua gaan.

Dat is logischerwijs geannuleerd. Omgeboekt naar later in het jaar, komt vast wel goed.

Shakes

Bericht door Shakes » 09 jun 2020, 14:30

Andere optie is Berlijn. Vriend van me gaat er een maand zitten en dan even die kant op. Vind het wel een enorm saaie weg om te rijden maar dat moet dan maar. Berlijn in de zomer is heerlijk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 jun 2020, 14:33

///Joost schreef: 09 jun 2020, 12:52 Wij hebben ook nog geen plannen. Vliegen gaan we sowieso niet doen, maar in NL blijven worden we ook niet echt blij van. Gooi daarbij nog in de mix dat we het momenteel met een airco-loze Corsa B moeten doen, en je snapt het probleem... Het zal de achtertuin bij mijn ouders wel worden, denk ik. :tooth:
Lekker naar HinterGarten :hosanna:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 09 jun 2020, 16:41

Ik denk dat ik de auto pak naar Zuid-Duitsland in september/oktober. Is een gebied waar ik al jarenlang kom en heerlijk tot rust kan komen. Lekker wat fietsen, zwemmen, rondje rijden, wat wandelen. En heerlijk rustig vaak.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 jun 2020, 17:34

2 redenen om niet te vliegen;

1 Recirculatie lucht, wel degelijk besmetting risico's
2 Toestellen die lang aan de grond staan, zijn bevattelijker voor technische manco's

Ik kan ook de haast om om met vakantie te gaan geheel niet snappen, al die opmerkingen, "oh ik moet er uit, oh we hebben het verdiend"

HMOG; kunnen we nu niet even zonder?

Shakes

Bericht door Shakes » 09 jun 2020, 18:08

Ik heb die neiging wel 4 keer per jaar maar hey, mensen zijn hun baan kwijt en ondernemers hun bedrijf.

Goed op vakantie komt wel weer.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 09 jun 2020, 18:29

3 Juli 4 dagen naar Trento naar een Hillclimb evenement (wat vooralsnog niet gecanccelled is) en 1 september 8 dagen Sicillie :ken ik jou:

Beiden gewoon vliegen :sealed:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 jun 2020, 19:43

Hier lijkt COVID-19, vooralsnog, over haar hoogtepunt, in de rest van de wereld is dat zeker niet zo;

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/09/te ... t-a4002227

HJ2

Bericht door HJ2 » 09 jun 2020, 19:49

Ik houd mijn hart vast voor opgeschaald internationaal verkeer, zeker vliegverkeer...

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 09 jun 2020, 20:10

Ja, laten we aub alles ten westen van Europa even afsluiten.
Laatst gewijzigd door Joël D. op 09 jun 2020, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 jun 2020, 20:15

Idd houdt die grenzen buiten west Europa nog maar een tijdje dicht :bag:

Luco

Bericht door Luco » 09 jun 2020, 20:25

romo schreef: 09 jun 2020, 17:34 2 redenen om niet te vliegen;

2 Toestellen die lang aan de grond staan, zijn bevattelijker voor technische manco's

Ik kan ook de haast om om met vakantie te gaan geheel niet snappen, al die opmerkingen, "oh ik moet er uit, oh we hebben het verdiend"

Je vergeet de belangrijkste reden, het milieu :lollerdelol:

Tom

Bericht door Tom » 09 jun 2020, 20:36

In de Corona tijd zou ik een weekje naar Spanje gaan, ging natuurlijk niet door. Verder geen plannen.
Weet nog niet wat ik doe. Op vakantie met maatregelen en "gedoe" (mondkapjes etc.) te maken hebben verpest het plezier ook. Wellicht paar daagjes Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland met de Alfa, dat 'kan' elk moment.
Ver weg of veel geld uitgeven zie ik in ieder geval niet zitten.

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 09 jun 2020, 20:44

romo schreef: 09 jun 2020, 17:34 2 redenen om niet te vliegen;

Ik ben nagenoeg altijd verkouden na een lange vliegreis. Dan is corona net zo'n groot risico.

KoenM

Bericht door KoenM » 09 jun 2020, 20:52

Ik heb tickets naar Kaapstad in september. Ga er zelf al niet meer vanuit dat het door gaat. Mocht je er wel heen kunnen vliegen, is het alsnog de vraag of je daar nu rond wilt lopen..

Als alternatief heb ik in dezelfde periode maar een huisje in Zeeland geboekt.

Robin

Bericht door Robin » 09 jun 2020, 22:12

Marlies Dekkers (ja van de BHs!) interviewt Willem Engel:

Robin

Bericht door Robin » 09 jun 2020, 22:16

Noord Korea 14 dagen all in . Met Wilde Kim.

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2020, 05:54

We zijn gewoon genaaid

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 10 jun 2020, 07:13

Martijn_bmw schreef: 09 jun 2020, 13:13

Huis met eigen oprit? :tooth:

Hier gisteren overigens maar eens vrij geregeld bij de nieuwe baas. 2 weken in september, ene week wellicht af en toe een dagje weg en de week erop is de misses weg voor een opleiding dus vang ik thuis mooi de boel op met de halve dierentuin hier en vermaak me verder ook wel.
Zien het volgend jaar wel weer met vakantie.

Plaats reactie