Goed,een verslag dan maar.....
De wekker ging om 05.00 uur af,een maat opgehaald en om 06.00 vanuit Oisterwijk vertrokken om in Spa om 07.45 uur aan te komen.
Er rijdt natuurlijk geen hond op de weg dus lekker door kunnen rijden.
Onderweg nog een 10-tal engelse tegengekomen (Clio 2.0,3.0 en Megane RS) die kwamen even vanuit Manchester

om ook een dagje op Spa te rijden.
Daar aangekomen was het al behoorlijk druk,dus even op de parkeerplaats rondgekeken naar het spul wat daar stond.
Er was plaats voor maximaal 150 deelnemers.
Ik gok dat 40% uit Engeland kwam,40%uit Frankrijk,paar Duitsers,paar Luxemburgers en een stuk of 10 Nederlanders.
Om 08.30 de briefing.
Er werd in 3 groepen gereden,dus je bent met ongeveer 50 man op baan,dat lijkt heel veel,maar het circuit is 7 km lang,dus je hebt geen hinder van langzamere of snellere deelnemers.
Ik heb dus behoorlijk veel ronden gereden met de Clio v6 en dat ging geweldig.Ik had nog nooit op Spa gereden maar het is echt een geweldig circuit.Eau Rouge is echt super,ik kom daar aanrijden met 170 per uur en ik weet dat je daar met die snelheid doorheen kunt,maar toch laat ik iets het gas los,de auto wordt bij het naar boven gaan behoorlijk in z'n veren geduwd,bovenaan aangekomen is de achterkant van de auto weer erg licht,wat weer niet zo lekker aanvoelt met die snelhied 8) .
Ook de dubbele bocht Pouchon waar je met 160 uitkomt is echt SUPER.
Echt een heel mooi circuit.
Dat zie je op TV bij de formule 1 niet zo goed,maar wij stonden te eten op het dak van het pitsgebouw (je kunt dan zo'n beetje 75% van het circuit zien liggen) en dan zie je eigenlijk pas hoe steil de klim is na Eau Rouge .(het lange rechte stuk)
Er stonden een stuk of 20 Clio RS-sen en Megane RS-sen waar je in mocht stappen om zelf het RS gevoel te beleven.

(aldus Renault-Sport)
Nou had ik dat gevoel al behoorlijk te pakken,maar het is toch wel erg leuk om een nieuwe Clio RS te pakken en daar mee een 10-tal rondes te rijden.Er ging overigens wel altijd een instructeur van Renault-Sport mee,en dat was maar goed ook,want die had gouden tips!!
Zo'n fransman die engels praat (Goodmeurnig everyboty

) is altijd leuk."Why dit you brake here?" You can flatout! en dan net voor dat je wil gaan remmen op het rechte stuk,"no brake" en dan 1 seconden later,"now you brake,you see,you go now faster a lot"

.
Erg vermakelijk,ook de Megane RS (230 pk met gelim.slip dif.) is een erg fijne wagen,super wegligging,natuurlijk 30 pk meer dan de Clio RS 2.0 maar dat ding krijg je dus echt de bocht niet uit,wat een tractie.
En die Clio RS 2.0 heeft echt een geweldig chassis.
Als je de Clio voor een bocht "zet" is hij zo makkelijk op te vangen,of je nu 70 per uur rijdt of 150,het is echt zeer vermaklijk.
Overigens ook nog een aantal rondje's mee gereden met een Renault-Sport instructeur die in het weekend in een Ferrari 430 rond rijdt in een een of andere franse raceklasse.Dacht dat ik daar wel aardig onder de knie had,maar alle illussies zijn gelijk verdwenen

als je met zo'n figuur mee rijdt,hij ging wel flatout door Eau Rouge

.
Zeer vermakelijk dag gehad,24 graadjes in de zon,volgende keer ben ik er weer bij.
Hier een paar sfeerbeelden,
(voor meer foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album-LEHHEYAU-Foto
[IMG:800:534]http://img264.imageshack.us/img264/8549/rena0034ro5.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img528.imageshack.us/img528/1315/rena0137cx4.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img245.imageshack.us/img245/2170/sp25091ep4.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img245.imageshack.us/img245/6894/sp25092hv4.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img245.imageshack.us/img245/526/sp25085er4.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img245.imageshack.us/img245/6515/rena0461kj0.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img528.imageshack.us/img528/2446/rena0134rq9.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img264.imageshack.us/img264/644/rena0150tn0.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img245.imageshack.us/img245/7317/rena0327bw0.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img264.imageshack.us/img264/1448/rena0426vh4.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img528.imageshack.us/img528/8571/rena0238kt9.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img232.imageshack.us/img232/9751/sp25078mb5.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img232.imageshack.us/img232/3732/rena0336zy0.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img528.imageshack.us/img528/7018/sp25072ez9.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img528.imageshack.us/img528/374/rena0534cq2.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img232.imageshack.us/img232/5420/rena0451tl2.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img340.imageshack.us/img340/5747/rena0355xb5.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img340.imageshack.us/img340/5590/rena0277lp7.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img232.imageshack.us/img232/4275/rena0449iw2.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img401.imageshack.us/img401/4793/rena0414xo1.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img340.imageshack.us/img340/3245/rena0351wu8.jpg[/img]
[IMG:800:534]http://img401.imageshack.us/img401/1418/rena0313ay0.jpg[/img]