Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 06 jun 2020, 10:06

Candace Owens is een van de weinige zoniet enige donkere US politicus(ca) die ertoe doet qua bekendheid, die gewoon normaal realistisch denkt en goede plannen heeft.
En er ook nog eens elegant bijloopt.

Occasio Cortez: Een koe heeft meer verstand.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 jun 2020, 10:34

Luco

Bericht door Luco » 06 jun 2020, 10:39

Bram schreef: 05 jun 2020, 23:39
Luco schreef: 05 jun 2020, 20:35 Prima Bram, kijk hier eens naar.
black lives.jpg

Als je daarvoor de straat op gaat ben je imho een primaat, aap dus.
Een plaatje uit 2013 wat niets zegt en net zo goed door mijn buurjongetje van 8 in elkaar geflanst kan zijn?

Ok.
Tuurlijk er werken 8 jarigen bij de fbi, bron staat er gewoon bij.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 jun 2020, 10:40

^^B A M

Tom

Bericht door Tom » 06 jun 2020, 10:45

Joost H. schreef: 06 jun 2020, 09:12 Flinke paycheck.

https://www.gofundme.com/f/georgefloyd
Dan lach je jezelf toch ook kapot.
Benieuwd of ze dit naast de uitvaart weggeven aan goede doelen of zelf in hun zak steken.

Peric

Bericht door Peric » 06 jun 2020, 10:50

Rhetorische vraag neem ik aan?

Joost H.

Bericht door Joost H. » 06 jun 2020, 10:53

Tom schreef: 06 jun 2020, 10:45
Joost H. schreef: 06 jun 2020, 09:12 Flinke paycheck.

https://www.gofundme.com/f/georgefloyd
Dan lach je jezelf toch ook kapot.
Benieuwd of ze dit naast de uitvaart weggeven aan goede doelen of zelf in hun zak steken.
Dat gaat niet gebeuren.

Quote uit de Gofundme tekst
5. How do you intend to get the funds to those in need? All funds collected on this website will be withdrawn to an established account for the benefit of my family. 100% of funds collected here will go to my family.

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2020, 11:03

Onder invloed zijn en gearresteerd worden gaan niet goed samen blijkt maar weer...
Zelfde als met Mitch Henriquez dus.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 jun 2020, 11:20

Gek he.

Peric

Bericht door Peric » 06 jun 2020, 11:30

Elise schreef: 06 jun 2020, 11:03 Onder invloed zijn en gearresteerd worden gaan niet goed samen blijkt maar weer...
Zelfde als met Mitch Henriquez dus.
En dat creëert dan zo'n chaos, voornamelijk door een bepaald volk. En dan zal ik wel als racistisch bestempeld worden, maar ik benoem gewoon de feiten. Was er zo'n chaos na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh?
Dan kun je wel zeggen dat wij minder emotioneel zijn, of misschien tóch wat nuchterder en er vanuit gaan dat het recht wel zal zegevieren?

Robin

Bericht door Robin » 06 jun 2020, 11:31

Eric, dat zei ik hier al sarcastisch paar dagen terug. Moor op Pim en Theo. Bijna nul komma nul demonstraties en toestanden.

Terwijl ik de MOORD(van LINKS) op Pim voor een land als Nederland zó een belangrijke ommezwaai vind, en er wordt bijna niks mee gedaan.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 jun 2020, 11:37

Onze samenleving is veel minder verdeeld dan daar aan de andere kant van de plas. En los daarvan gaan Nederlanders nooit de barricades op.

Robin

Bericht door Robin » 06 jun 2020, 11:40

De Dam'strijders' zijn eigenlijk 'geen NLers' en (zeg ik) zorgen dus voor verdeeldheid?

Ik denk dat namelijk zeer zeker op dit moment....het gaat averechts werken.

Peric

Bericht door Peric » 06 jun 2020, 11:44

Robin schreef: 06 jun 2020, 11:31 Eric, dat zei ik hier al sarcastisch paar dagen terug. Moor op Pim en Theo. Bijna nul komma nul demonstraties en toestanden.

Terwijl ik de MOORD(van LINKS) op Pim voor een land als Nederland zó een belangrijke ommezwaai vind, en er wordt bijna niks mee gedaan.
Weet ik Robin, ik dacht 'gooi 'm er nog maar een keer in'.

Peric

Bericht door Peric » 06 jun 2020, 11:46

Bram schreef: 06 jun 2020, 11:37 Onze samenleving is veel minder verdeeld dan daar aan de andere kant van de plas. En los daarvan gaan Nederlanders nooit de barricades op.
En jij denkt dan dat allerlei demonstraties regen racsime hier in NL de situatie zal verbeteren?
Wat Robin heel terecht opmerkt, het polariseert alleen maar meer. Want 'de witte mens is slecht', toch?

Om maar even op Luco's statistiek te reageren, voorlopig is volgens de cijfers juist de zwarte medemens die voor meer problemen zorgt.
En ik weet wel, dat zijn cijfers uit de US, maar het schetst wel een beeld.

Robin

Bericht door Robin » 06 jun 2020, 11:58

Kijk naar Opsporing Verzocht.

We moeten het allemaal 'doen' op één Aardkloot. Maar je eigen afkomst/cultuur/tradities en 'witheid' verloochenen. Nooit.
En dat is wat een hele grote leftist groep wil bewerkstelligen. Dat je je schaamt voor het verleden van je witte voorouders? Over discriminatie gesproken. Schop onder je kont en aan 't werk.

Slachtoffertje spelen van onze centen:)

350 Z

Bericht door 350 Z » 06 jun 2020, 14:55

+1 en bevalt het ze hier niet, in donker Afrika is plek zat en ze hebben hun eigen cultuur.

Peric

Bericht door Peric » 06 jun 2020, 15:11

Niemand hoeft op te rotten ergens naartoe. Maar het zou wél fijn zijn als we gewoon naast elkaar kunnen leven. Door de jaren heen krijg ik steeds meer het gevoel dat de witte mens vanalles fout heeft gedaan. Nu is er ook zat fout gegaan, daar worden we nog regelmatig aan herinnerd.
Om maar 's met de slavernij te beginnen.. De slaven die opgekocht waren door 'de witte mens', die werden doorverkocht door andere zwarte handelaren. Dus die deden er net zo hard aan mee. Daar hoor je nooit iets over.

In Zuid Afrika worden blanke boeren vermoord voor hun land, daar hoor je erg weinig over.
Er wordt beweerd dat wij racisten zijn, maar de ergste beweringen en verwensingen die ik meegemaakt heb kwamen toch echt van getinte mensen.

Kijk naar die rapper die afgelopen week op de Dam een toespraak hield. Die zou de eerste de beste Zwarte Piet die 'ie tegen zou komen voor z'n kop slaan. Goeie manier om een conflict op te lossen.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 06 jun 2020, 17:03

Elke minderheid verdedigd zijn of haar positie in de maatschapij, willen speciale rechten etc. De joker kaarten zijn al snel getrokken want minderheid. Alles wordt uit de kast getrokken om bescherming of superieuriteit te claimen. Geweld is ineens gerechtigheid enz enz.

Peric

Bericht door Peric » 06 jun 2020, 20:05

HAHAHAHAHAHAHA!!!!! Een Quote uit een interview die die idioot gegeven heeft in 2017:
Het zou gek zijn als mijn beste vriend me kwalijk gaat nemen wat er in het verleden is gebeurd.
https://twitter.com/groot_f/status/1268 ... 51488?s=20

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jun 2020, 21:52

Zo zie je maar weer; selectieve verontwaardiging, en dan zeg ik het vriendelijk. En ‘wij’ ons maar in allerlei bochten wringen om ons voor het verleden te excuseren... Zelfs straatnamen en namen van gebouwen ‘moeten’ weg :hmmm:

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 06 jun 2020, 22:51

Jammer dat de nadruk op de Nederlandse slavenhandel wordt gelegd. Wellicht een onderdeel van de slavernij maar zeker niet de enige. En zoals Eric aanhaalt... andere volkeren wisten er goed raad mee. Dus niet exclusief tot enkel de westerse wereld.

Hielke

Bericht door Hielke » 07 jun 2020, 11:19

Zonet op Onvoltooid Verleden Tijd op NPO Radio 1 socioloog en politiewetenschapper Jaap Timmer. Verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Bij vermelding van dat laatste denk ik altijd al 'nou daar komt ie hoor'.

Jaap levert precies dat wat links Nederland wil. Een zwarte maakt volgens Jaap een 21 keer grotere kans dan een blanke om door politie-inzet om het leven te komen. Jaap weet natuurlijk bliksems goed hoe de statistieken uit de VS er werkelijk uitzien. Nergens in Nederlandse media worden de verhoudingen uit die statistieken (die niet stroken met een wereldbeeld) getoond. Dat komt Jaap natuurlijk goed uit. Hij zou Amsterdam met pek en veren moeten verlaten als hij, de politie 'wetenschapper', nu ineens de ruwe feiten op een rij zou leggen. Hoeveel zwarten er door politiegeweld om het leven komen. 400 tot 1000 zegt Jaap. Alsof de Amerikaanse statistieken marges hebben vermeld. De interviewer vraagt bewust of onbewust nog even door. Zijn dat allemaal zwarten? Nee, ongeveer de helft daarvan is zwart of latino. De vermelding van de 21x grotere kans mag blijven staan. Ook is er in het interview niet naar de oververtegenwoordiging van zwarten in de misdaadcijfers gevraagd. Tot de volgende keer Jaap.

Toch luister ik wel graag naar OVT. Een mooi gemaakt programma. Je moet je alleen beseffen dat vooral mbt vraagstukken van witte schuld, ras en minderheden er door een hele dikke gekleurde bril wordt gekeken.

Peric

Bericht door Peric » 07 jun 2020, 11:24

En dat is precies het probleem met de meeste mensen. Die horen iets op de radio, nemen het voor waar aan, maar nemen niet de moeite om het zelf even op te zoeken. Want ze gaan er niet vanuit dat op de nationale radio leugens worden verkondigt. Op zich niks mis mee hoor, want ze vertrouwen wat ze horen.
Maar tegenwoordig is het toch maar beter als je zelf ook 's wat opzoekt, want er is overal Fake News. Dat moet nog doordringen bij de meeste mensen.

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 07 jun 2020, 18:17

Vanmiddag zat ik Buitenhof even te kijken, zat dat geschifte mens Gloria Wekker er weer. Ik kan er niet naar luisteren.

Plaats reactie