Het is game over voor de Leon.
Vrijdag na de oliewissel begon het rode oliekannetje te piepen en te knipperen. Geen oliedruk.

Dus weer terug naar de garage gebracht en verschillende oorzaken scenario's bekeken. T kan de oliepomp zijn t kan de oliezeef zijn in de carter of een van de vele sensoren.
Mijn idee was om eerst een motorflush te doen en weer een nieuw filter en nieuwe olie te plaatsen en dan kijken wat er gebeurt. Tot onze verbazing is het lampje niet gaan piepen en knipperen! Nou eindelijk een meevaller maar wel in ons achterhoofd te houden dat het nog lang niet voorbij is en dat een complete revisie eraan zit te komen. Alleen onderweg naar huis heb ik een aanrijding gehad met de wagen. Ik wacht de verzekering af wat ik kan vangen. Het is gelukkig niet mijn schuld. Ik kwam van rechts en ik had voorrang.
Zijscherm heeft een deuk en overal diepe krassen op t zijscherm, deur en stukje van de zijskirt.
Morgen haal ik een autootje op wat ik nodig heb voor naar het werk. En dat is een Honda Civic 1.6i uit 1996. Auto zonder poespas met harde wielkasten en dorpels en geen olieverbruik aan de motor. Wel met electrische ramen en airco. Maargoed ik heb t allemaal heel anders voorgesteld. Er heerst een vloek op die Seat en dat heeft mij heel wat centen gekost.