Lekker motorweertje !
- Luco
Re: Lekker motorweertje !
De echte die hard motor rijder moet dit een keer meegemaakt hebben
-
Jep, heeft een soortgelijk effect.. nog goedkoper om te proberen. Mits boel vrij blijft bij flex/inveren en uitlaat niet te laag.Peric schreef: 12 mei 2020, 19:48 Je bedoelt met insturen? Ik had mijn B-King voor 1,5 cm laten zakken. Merkte gelijk dat 'ie scherper instuurde.
-
Explosief is natuurlijk een ruim begrip. Mijn definitie is dat als het gas open gaat, er direct vermogen beschikbaar is. Wat dat betreft past een 2 cilinder hier goed bij.
4 cilinder punch aan het eind van het toerenbereik is ook tof. Jezelf lekker suf schakelen in de Eifel! Ik vraag mij af in hoeverre ik het "ontbrekende" koppel onderin ga missen. Heb 2 jaar op een CBR600F met 100 pk gereden. Ongetwijfeld dat dit al anders aanvoelt met een GSXR750, maar ik weet niet of ik het koppel van een 2 cilinder ga missen. Het komt niet onwijs veel voor dat ik de SV1000 echt uitknijp. Lang leve de randstad
Een triple leek me daarom een leuk alternatief.
Niels: dat is ook mijn twijfel. Wat heeft een RSV meer te bieden dan een SV waarvan ik precies weet hoe die in elkaar steekt, betrouwbaar is etc. Die paar PK's zijn dan verwaarloosbaar? Ik vind het wel een toffe bike om te zien.
TLRS: je adviseerde het al eens eerder. Ik heb er sindsdien paar keer over nagedacht. Voor mij is nu de afweging om toch weer wat geld te investeren in deze SV (setje ketting/tandwielen is toch al gauw €200?), of dit geld apart te zetten om te investeren in een nieuwe motor. Eigenlijk zou er dan ook een superbike stuur op moeten dan denk ik.
MT09 is gaaf Eric, alleen nog even wat uit budget.
Jules, kan mij voorstellen wat je bedoelt. Misschien kijk ik door een roze bril aangezien mijn ervaring met een Speed Triple 1050 vorig jaar in de Eifel was. Echt een enorm speelse fiets, kon je lekker mee boenderen daar. Met een zit die rechter is, ook wat bruikbaarder in de omgeving randstad.
Ben dan toch geneigd even te wachten en door te sparen voor een Speed. Mogelijk groter tandwiel achter... Stuff to think about, dank voor jullie reacties.
4 cilinder punch aan het eind van het toerenbereik is ook tof. Jezelf lekker suf schakelen in de Eifel! Ik vraag mij af in hoeverre ik het "ontbrekende" koppel onderin ga missen. Heb 2 jaar op een CBR600F met 100 pk gereden. Ongetwijfeld dat dit al anders aanvoelt met een GSXR750, maar ik weet niet of ik het koppel van een 2 cilinder ga missen. Het komt niet onwijs veel voor dat ik de SV1000 echt uitknijp. Lang leve de randstad

Niels: dat is ook mijn twijfel. Wat heeft een RSV meer te bieden dan een SV waarvan ik precies weet hoe die in elkaar steekt, betrouwbaar is etc. Die paar PK's zijn dan verwaarloosbaar? Ik vind het wel een toffe bike om te zien.
TLRS: je adviseerde het al eens eerder. Ik heb er sindsdien paar keer over nagedacht. Voor mij is nu de afweging om toch weer wat geld te investeren in deze SV (setje ketting/tandwielen is toch al gauw €200?), of dit geld apart te zetten om te investeren in een nieuwe motor. Eigenlijk zou er dan ook een superbike stuur op moeten dan denk ik.
Jules, kan mij voorstellen wat je bedoelt. Misschien kijk ik door een roze bril aangezien mijn ervaring met een Speed Triple 1050 vorig jaar in de Eifel was. Echt een enorm speelse fiets, kon je lekker mee boenderen daar. Met een zit die rechter is, ook wat bruikbaarder in de omgeving randstad.
Ben dan toch geneigd even te wachten en door te sparen voor een Speed. Mogelijk groter tandwiel achter... Stuff to think about, dank voor jullie reacties.
-
Bijna alle motoren hebben standaard een vrij lange verhouding. Zodat ze in zes ver van de toerenbegrenzer blijven. In dat opzicht kom je met een andere motor misschien op hetzelfde probleem uit. Of geluk hebben en iets kopen met een kortere eindoverbrenging.
De mijne heeft 43 ipv 38 achter, iets van 14% korter. Vanaf het moment dat ie soepel genoeg loopt (3000tpm ofzo) is het feest tot de 150 ofzo.. dan merk je dat het weer wat langer duurt om door de versnelling te brullen. Het gemak waarmee je op half gas al door de versnellingen vliegt is echt heerlijk.. echt.. aanrader!
De mijne heeft 43 ipv 38 achter, iets van 14% korter. Vanaf het moment dat ie soepel genoeg loopt (3000tpm ofzo) is het feest tot de 150 ofzo.. dan merk je dat het weer wat langer duurt om door de versnelling te brullen. Het gemak waarmee je op half gas al door de versnellingen vliegt is echt heerlijk.. echt.. aanrader!
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
qua explosiviteit hoe jij het omschrijft zou ik wel bij een 2 cilinder blijven. moet zeggen dat ik bijv mijn Tuono 1000r (Rotax 1000cc twin) onderin en middengebied aardig explosief vind bij bocht uit, vergt wel wat precisie met de gashendel. RSV1000r mooie fiets om te zien trouwens (vind ik).
-
@Thomas H
+1 wat TLRS al aangeeft:
Als je niet per sé een andere motor zoekt maar je eigen motor nog leuker wilt maken, is een kortere overbrenging al een hele goede stap. Een voortandwiel met 1 tand minder geeft al een flinke verbetering voor je beleving. Het mooiste is dan ook nog een achtertandwiel met 1 of 2 tanden meer zodat je de standaard kettinglengte kunt nemen/houden. De voorvork iets meer door de kroonplaat laten steken om je fiets "meer op z'n neus" te zetten en een hoger stuur transformeert je motor naar een veel speelsere versie. Geen idee of je al wat aan in- en uitlaat plus ecu gedaan hebt?
+1 wat TLRS al aangeeft:
Als je niet per sé een andere motor zoekt maar je eigen motor nog leuker wilt maken, is een kortere overbrenging al een hele goede stap. Een voortandwiel met 1 tand minder geeft al een flinke verbetering voor je beleving. Het mooiste is dan ook nog een achtertandwiel met 1 of 2 tanden meer zodat je de standaard kettinglengte kunt nemen/houden. De voorvork iets meer door de kroonplaat laten steken om je fiets "meer op z'n neus" te zetten en een hoger stuur transformeert je motor naar een veel speelsere versie. Geen idee of je al wat aan in- en uitlaat plus ecu gedaan hebt?
-
hoe is de vering op je SV, is die nog standaard of geupgrade? en heb je nu een superbike stuur op je SV?? maakt wel een wereld van verschil. ik heb mijn sv1000 gekocht met kuip en superbike stuur, ging precies. later kuip eraf gehaald en dat maakte ook enorm verschil qua handling. vering was voor de aankoop al geupgrade (hyperpro voor en achter). dan ben je voor relatief weinig geld klaar als de verschillen daar in zitten.Thomas H schreef: 13 mei 2020, 10:16 Explosief is natuurlijk een ruim begrip. Mijn definitie is dat als het gas open gaat, er direct vermogen beschikbaar is. Wat dat betreft past een 2 cilinder hier goed bij.
4 cilinder punch aan het eind van het toerenbereik is ook tof. Jezelf lekker suf schakelen in de Eifel! Ik vraag mij af in hoeverre ik het "ontbrekende" koppel onderin ga missen. Heb 2 jaar op een CBR600F met 100 pk gereden. Ongetwijfeld dat dit al anders aanvoelt met een GSXR750, maar ik weet niet of ik het koppel van een 2 cilinder ga missen. Het komt niet onwijs veel voor dat ik de SV1000 echt uitknijp. Lang leve de randstadEen triple leek me daarom een leuk alternatief.
plaatje bij het praatje:
-
Die precisie met de gashendel is wellicht net hetgeen wat ik zoek. De SV gaat zo makkelijk hard de bocht door. De Tuono dankt die behoefte aan precisie aan een lekkere sloot koppel zeker?e30touring1990 schreef: 13 mei 2020, 14:18 qua explosiviteit hoe jij het omschrijft zou ik wel bij een 2 cilinder blijven. moet zeggen dat ik bijv mijn Tuono 1000r (Rotax 1000cc twin) onderin en middengebied aardig explosief vind bij bocht uit, vergt wel wat precisie met de gashendel. RSV1000r mooie fiets om te zien trouwens (vind ik).
Tof ding Vester
Naar mijn weten is er niets met de vering gedaan. Heb Hyperpro zeker overwogen, gezien dat het eerst is wat men vaak verandert. Echter heeft mijn sleutelmaatje ook een SV1000 gehad, die vertelde dat de vering op zijn SV niet te vergelijken was met de mijne. Dus of daar de noodzaak echt zit? Ik stoor me er nog niet aan. Misschien weet ik niet wat ik mis?

Superbike stuur zit er niet op. Is wel iets wat ik wil als de knoop door wordt gehakt dat hij nog een tijdje blijft. Wat is de rede dat je hem verkocht hebt? Waarvoor is ie vervangen?
Slowco ja hij is afgesteld met een Yoshibox. Kenmerkend van de ECU van de SV is dat de mapping in 3 standen aangepast kan worden. Arm, middel en rijk. Het toerenbereik is aan te passen op 3 gebieden, lage toeren, in het middengebied en op hoge toeren. Alternatief is een Powercommander die nog afgesteld moet worden (€500 verder). Hij loopt nu mooi door de toeren heen. Een PK'tje of 20/30 zou hem alleen niet misstaan. Maarja die eager voor meer vermogen komt waarschijnlijk altijd wel terug

Terecht wat betreft het Superbike stuur, maar is wel ingrijpend. Dan loont het doorsparen voor een naked misschien meer.
Denk dat jullie advies het juiste advies is, en dat is nog even doorrijden op de SV. Zal mij eens verdiepen in het aanpassen van de tandwielen!
- e30touring1990
wat je zegt inderdaad, denk dat dat bij de Tuono/RSV is door de sloot koppel die redelijk agressief vrij komt icm de aardig gevoelige gashendel. e.e.a. hangt ook wel af of je bijv op stock mapping draait of een andere map of bijv powercommander o.i.d.
-
in eerste instantie voor een KTM Duke 690R (laatste model). omdat ik een (Extreem) lichtgewicht speelfiets wilde. die heb ik uiteindelijk ruim een jaar gehouden, was me te bokkig en rustig touren was niet prettig op dat ding. om full-attack mee te kunnen rijden te gek overigens, super speelfiets met extreem fijne vering en zitpositie.Thomas H schreef: 14 mei 2020, 09:53
Tof ding Vester
Naar mijn weten is er niets met de vering gedaan. Heb Hyperpro zeker overwogen, gezien dat het eerst is wat men vaak verandert. Echter heeft mijn sleutelmaatje ook een SV1000 gehad, die vertelde dat de vering op zijn SV niet te vergelijken was met de mijne. Dus of daar de noodzaak echt zit? Ik stoor me er nog niet aan. Misschien weet ik niet wat ik mis?![]()
Superbike stuur zit er niet op. Is wel iets wat ik wil als de knoop door wordt gehakt dat hij nog een tijdje blijft. Wat is de rede dat je hem verkocht hebt? Waarvoor is ie vervangen?
daarna verliefd geworden op een Kawasaki Z900RS (Retro Z900) en die staat nog steeds in de schuur. vóór de SV heb ik meerdere bandits gehad en daar doet de kawa me erg aan denken (op een moderne manier)
- Peric
We spreken binnenkort wel weer een keer af Thomas. Dan kun je stuk rijden op de Tuono. Kun je gelijk kijken of je gevoel over de SV de juiste is. Soms als je eenmaal zoiets in je hoofd hebt kan je huidige motor geen goed meer bij je doen.
Denk dat het best mee zal vallen, dus dan hou je 'm nog een tijdje..
Denk dat het best mee zal vallen, dus dan hou je 'm nog een tijdje..

-
Twee tanden kleiner voortandwiel erop als je ketting en achtertandwiel nog in goede conditie zijn.
https://www.nr1motor.nl/voortandwiel-92 ... -1000.html (geen idee wat er nu opzit qua aantal tanden en check het juiste model en bouwjaar!)
-
^
Dan heb je kans dat de ketting behoorlijk in de kettinggeleider gaat zagen. Om te proberen prima maar zou er niet mee blijven rijden.
Door snelgas te monteren op je Sv1000 kun je iets makkelijker aan het koppel en vermogen. Een insert voor de standaard hendel of een andere ‘throttletube’ van een r6 oid.. qua kosten peanuts.
Dan heb je kans dat de ketting behoorlijk in de kettinggeleider gaat zagen. Om te proberen prima maar zou er niet mee blijven rijden.
Door snelgas te monteren op je Sv1000 kun je iets makkelijker aan het koppel en vermogen. Een insert voor de standaard hendel of een andere ‘throttletube’ van een r6 oid.. qua kosten peanuts.
-
Eric, ik kan niet garanderen dat je de sleutels weer terug krijgt!
Z900RS lijkt mij een heerlijke allrounder. Ken dat blok van een gewone 900, vond het heerlijk rijden!
Ik ga mij verdiepen in de tandwielen. Maatje van me draait hier z’n hand niet voor om. Dank voor het meedenken!
Z900RS lijkt mij een heerlijke allrounder. Ken dat blok van een gewone 900, vond het heerlijk rijden!
Ik ga mij verdiepen in de tandwielen. Maatje van me draait hier z’n hand niet voor om. Dank voor het meedenken!
- Philipoo
Woensdag m'n nieuwe speeltje ophalen. Heb een 2010 S1000RR overgenomen van de eerste eigenaar, 22K op de teller, titanium akra, ohlins voorvork en schokbreker en een hoop carbon, ik ben verliefd! Zal woensdag wel even foto's posten!
- e30touring1990
gaaf! echt een brute machine. gefeliciteerd en benieuwd naar plaatjes idd 

- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Leuk zo'n S1000RR! Ben ik ook wel nieuwsgierig naar 

-
Dat wordt
Foto's?
Romo hier heeft/had er ook 1 toch? Vind het mooie motoren Wat was je vorige motor Philipoo? Ben benieuwd naar je ervaringen ermee. Gelet op de weersvoorspellingen kan je hem al lekker gaan uitproberen

Romo hier heeft/had er ook 1 toch? Vind het mooie motoren Wat was je vorige motor Philipoo? Ben benieuwd naar je ervaringen ermee. Gelet op de weersvoorspellingen kan je hem al lekker gaan uitproberen

- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

- Bijlagen
-
- D11D407E-5DB4-4900-9AAB-4675D4573AF3.jpeg (522.2 KiB) 1518 keer bekeken
-
- 93504279-7D25-4B41-A1E6-EF1442183E8D.jpeg (944.58 KiB) 1518 keer bekeken
- Peric
Wat is het toch een gaaf ding Jules.. 

- Knot
Lekker stukje gereden dus, hoe was het met de wind daar? Hier nogal vervelende vlagen soms.
- e30touring1990
lekker hoor ff dagje sturen. blijft echt een mooie machine die SF!
-
Echt een tof apparaat! Lekker ook dat je voor een dagje naar de Eifel kan.
- Peric
Ik heb een trailer voor 1 motor, maar om te huren valt ook wel mee. We kunnen een keer met 2 (of meer, als er nog meer trailers zijn) die kant opgaan. Lijkt me erg leuk, ken de meeste routes hier in de buurt en verder wel.
- Knot
Vind die laag hangende koplamp er maar vaag uitzien altijd maar met dat ruitje dat jij op de streetfighter hebt oogt het al een stuk acceptabeler, misschien moet ik eens naar zoiets op zoek, vanaf 2013 ofzo die 848?