Henk Jan schreef: 04 mei 2020, 11:32M3 is wel wat voor mijn zoon, maar mijn zoon is niks voor een M3![]()

Henk Jan schreef: 04 mei 2020, 11:32M3 is wel wat voor mijn zoon, maar mijn zoon is niks voor een M3![]()
Alles is bespreekbaar hoor, Zoetermeer ligt om de hoek van Waddinxveen.
Dat weet ik wel, ‘naar prive halen’ betekent dat verkopen aan jezelf vanuit de BV?ErikS schreef: 22 apr 2020, 11:41 Ach, hou je wel wat centen over. Hij mag dan ook gelijk scherp weg.
Zie PB.
Edit : weet iemand hoe het zit met mijn 320?
Die heb ik zakelijk gereden tot afgelopen November. Daarna naar prive 'gehaald'. Mag ik die nu wel verkopen, of moet je zo'n auto verplicht een half jaar/jaar rijden omdat je dan de btw niet terug hoeft te dokken?
Ik heb hem vorig jaar November geschorst, maart weer eruit gehaald.De fiscalist schreef: 22 mei 2020, 08:02Of van de eenmanszaak-balans afgehaald als een privé onttrekking?ErikS schreef: 22 apr 2020, 11:41 Ach, hou je wel wat centen over. Hij mag dan ook gelijk scherp weg.
Zie PB.
Edit : weet iemand hoe het zit met mijn 320?
Die heb ik zakelijk gereden tot afgelopen November. Daarna naar prive 'gehaald'. Mag ik die nu wel verkopen, of moet je zo'n auto verplicht een half jaar/jaar rijden omdat je dan de btw niet terug hoeft te dokken?
Dat laatste kan in principe niet zolang je de auto (mede) zakelijk gebruikt. De auto is dan immers. Keuze vermogen en een eenmaal gemaakte keuze kun je niet wijzigen, behoudens bijzondere omstandigheden.
De werkelijke waarde, dat zit wel goed.De fiscalist schreef: 22 mei 2020, 14:43 Als je hem helemaal niet meer zakelijk gebruikt dan moet ie naar privé, dat gaat goed. Wel tegen de werkelijke waarde, evt nog btw afrekenen...
Gebruikers op dit forum: Bart //M en 1 gast