Kabinet gaat weer graaien!
- Michel P
En nog meer sponsorgeld voor Ella Vogelaar, PVDAllochtonen roeleert bigtime!
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik wil helemaal chagrijnig worden maar ik kan er gewoon niets aan doen. Elke keer denk je: maak je niet druk maar 'ze' weten het elke keer weer zo te bedenken dat je je toch weer gefrustreerd voelt.
PvdA... Partij van de Arbeiders was het ooit. Nu niet meer, juist de arbeiders, oftewel de werkenden onder ons, worden keihard in hun achterste genomen door die naamgenoot van mij en zijn trawanten.
De gemeentelijke lasten gaan ook al omhoog, waar houdt het op? Generaal pardon, kost ook weer veel geld. Uruzgan wat steeds meer geld (en slachtoffers) opslokt...
Eigenlijk zijn wij allemaal weer veel te braaf
, we mopperen in de kroeg, zeuren op forums en op weblogs en sturen soms een ingezonden brief naar de krant maar daarna? In het stemhokje kruist half werkend Nederland vervolgens weer gewoon dat PvdA of SP vakje aan. In het buitenland gaan ze nog wel eens op de barricades en leggen het land gewoon lam, als iets ze niet zint. Wij niet, wij blijven wel betalen, hoeveel het ook is. Hard werkend zou beloond moeten worden maar nee, hard werkend wordt keihard afgestraft en we accepteren het ook nog.
Ik lees net ook dat bezitters van een duur huis straks tot vele tienduizenden euro's meer moeten betalen. Het is duidelijk: Bos aan het financiële bewind dus de grote nivelleringsshow is begonnen. Het is een misdaad geworden om meer te verdienen dan je werkloze buurman.
Zijn we gewoon te braaf of domweg afgestompt? Ik weet het niet.
PvdA... Partij van de Arbeiders was het ooit. Nu niet meer, juist de arbeiders, oftewel de werkenden onder ons, worden keihard in hun achterste genomen door die naamgenoot van mij en zijn trawanten.
De gemeentelijke lasten gaan ook al omhoog, waar houdt het op? Generaal pardon, kost ook weer veel geld. Uruzgan wat steeds meer geld (en slachtoffers) opslokt...
Eigenlijk zijn wij allemaal weer veel te braaf

Ik lees net ook dat bezitters van een duur huis straks tot vele tienduizenden euro's meer moeten betalen. Het is duidelijk: Bos aan het financiële bewind dus de grote nivelleringsshow is begonnen. Het is een misdaad geworden om meer te verdienen dan je werkloze buurman.
Zijn we gewoon te braaf of domweg afgestompt? Ik weet het niet.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 31 aug 2007, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Mijn buitenlandse vriendin komt permanent in NL wonen. Reden voor een feestje. Maar als je dit weer ziet heb ik de neiging naar haar land te verhuizen, en morgen nog(geen geintje)
NL is ziek.
Ilija, je hebt een goed punt, ik heb in 5 weken daaro veel relatieve armoede gezien.
Wij in NL hebben 'geestelijke'armoe.
Hup allemaal naar de kerk................................of binnenkort de moskee

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Die is in Duitsland dus per 01-01-2007 idd verhoogd, 1 van de reden dat de staatskas er in Duitsland naar jaren weer beter voorstaat en binnen de EU regels blijft zijnde de 3% begrotings regelspartyondude schreef:Hoezo?
Dat maakt het land toch zelf uit? BTW in Duitsland is nu meen ik 17%, die gaat echt niet 3% omhoog.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Ti-Tourist (Erik)
Hoewel ik zeker in een bepaald gelijkheidsbeginsel geloof en ook zeker een voorstander ben van een "verzorgingsstaat" vind ik 1 ding boven alles belangrijk. En dat is de volgende vraag:
Wat zijn de mogelijkheden om "de vruchten te plukken" van je eigen arbeid in NL?
Als ik om me heen kijk en de huidige kabinetsplannen erbij optel, concludeer ik: Dat wordt steeds minder. Vriend van me (getrouwd, 2 kids en derde onderweg - 8 jan uitgerekend) wilde weg uit Capelle (daar in eerste instantie bij z'n vrouw ingetrokken). Overburen waren drugsdealers............... Als de verslaafden daar aan huis hun stuff komen halen, wil je daar graag weg..................... Niet echt een plek om je kinderen te laten opgroeien. Hij is enige kostwinner, salaris is niet afdoende voor 2 ton hypotheek, dus huren. Hij krijgt een huurhuis toegewezen in Woerden, zegt z'n huis op in Capelle en denkt de boel te kunnen verhuizen. Een paar dagen voor de verhuizing: Gemeente Woerden - "Het spijt ons meneer, maar door een administratieve fout is uw huurhuis dubbel toegewezen. Andere partij (ja helaas - een asielzoeker) heeft een hogere status en krijgt het huis. Sorry, maar u moet naar iets anders op zoek. Heel vervelend. En zo stond hij dus op straat...... Hij heeft nu snel een oud motorhome gekocht, wat op een stuk grond achter de ouderlijke boederij staat. Dat ziet er niet uit, dus dat zijn we momenteel druk aan het verbouwen om dit goed bewoonbaar te krijgen. Nu op dit moment wonen ze in een caravan. Mensonterend als je het mij vraagt......... Maar we doen onze uiterste best (vrienden, kennissen, omgeving) om de situatie z.s.m. te verbeteren.
Ook als ik m'n eigen situatie bekijk, vraag ik me af wat je als rechtgeaarde burger moet doen om een goed bestaan op te bouwen. Heb een universitaire studie gedaan, afgerond zonder een cent studieschuld. Heb een vaste baan met een vast contract, volg in de avonduren nog een extra opleiding voor de baas (1.5 jaar) Salaris en spaargeld zijn maar afdoende voor een hypotheek van ca. 130.000 Euro - waarmee nog amper een bezemkast kunt kopen. En dan moet ik elke dag op de fiets en droog brood eten. Dat dus ff niet. Maar ik werk me het leplazarus om m'n eigen broek op te halen. En zo hoort het volgens mij ook.
Maar als ik zie dat anderen een huis van de sociale dienst krijgen (inclusief meubilair !!) en een uitkering erbij, dan zakt m'n broek daar van af. Daar kan ik soms best moedeloos en nijdig om worden. Omdat men zogenaamd "kansarm" is, krijgt men hier alles aangereikt. En daar wordt een mens lui van. Geen wonder dat men niet wil werken: je krijgt alles gewoon. En daar hoef je alleen maar een paar keer in de maand voor "te solliciteren". Gewoon zorgen dat je afgewezen wordt, en dan maar weer lekker ontspannen verder leven....... Da's makkelijk en misschien aanlokkelijk voor anderen. En dat wordt allemaal door een stel van die politieke boomknuffelaars in stand gehouden. Sodemieter op. En het wrange is dat je met alle maatregelen een steeds steiler wordende heuvel op probeert te rennen. Doet men z'n stinkende best om onafhankelijk te zijn, stopt de overheid z'n graaiende hand nog eens effe in je zakken. Vuile dievenbende.
Je wordt hier steeds minder beloond voor eigen inzet. Ik neig er sterk naar om over een paar jaar definitief een landje naar rechts op te scheuven. Heb tijdens m'n studie er een tijd gewoond en weet er goed de weg. Het idee staat me momenteel steeds meer aan. De tijd dat ik geloofde dat de boel nog te veranderen was, is voorbij. We gaan hier steeds meer naar een situatie waar we alleen nog financieel kunnen "overleven" in plaats van het leven te kunnen genieten. Want dat moet toch uiteindelijk de bedoeling zijn.
Wat zijn de mogelijkheden om "de vruchten te plukken" van je eigen arbeid in NL?
Als ik om me heen kijk en de huidige kabinetsplannen erbij optel, concludeer ik: Dat wordt steeds minder. Vriend van me (getrouwd, 2 kids en derde onderweg - 8 jan uitgerekend) wilde weg uit Capelle (daar in eerste instantie bij z'n vrouw ingetrokken). Overburen waren drugsdealers............... Als de verslaafden daar aan huis hun stuff komen halen, wil je daar graag weg..................... Niet echt een plek om je kinderen te laten opgroeien. Hij is enige kostwinner, salaris is niet afdoende voor 2 ton hypotheek, dus huren. Hij krijgt een huurhuis toegewezen in Woerden, zegt z'n huis op in Capelle en denkt de boel te kunnen verhuizen. Een paar dagen voor de verhuizing: Gemeente Woerden - "Het spijt ons meneer, maar door een administratieve fout is uw huurhuis dubbel toegewezen. Andere partij (ja helaas - een asielzoeker) heeft een hogere status en krijgt het huis. Sorry, maar u moet naar iets anders op zoek. Heel vervelend. En zo stond hij dus op straat...... Hij heeft nu snel een oud motorhome gekocht, wat op een stuk grond achter de ouderlijke boederij staat. Dat ziet er niet uit, dus dat zijn we momenteel druk aan het verbouwen om dit goed bewoonbaar te krijgen. Nu op dit moment wonen ze in een caravan. Mensonterend als je het mij vraagt......... Maar we doen onze uiterste best (vrienden, kennissen, omgeving) om de situatie z.s.m. te verbeteren.
Ook als ik m'n eigen situatie bekijk, vraag ik me af wat je als rechtgeaarde burger moet doen om een goed bestaan op te bouwen. Heb een universitaire studie gedaan, afgerond zonder een cent studieschuld. Heb een vaste baan met een vast contract, volg in de avonduren nog een extra opleiding voor de baas (1.5 jaar) Salaris en spaargeld zijn maar afdoende voor een hypotheek van ca. 130.000 Euro - waarmee nog amper een bezemkast kunt kopen. En dan moet ik elke dag op de fiets en droog brood eten. Dat dus ff niet. Maar ik werk me het leplazarus om m'n eigen broek op te halen. En zo hoort het volgens mij ook.
Maar als ik zie dat anderen een huis van de sociale dienst krijgen (inclusief meubilair !!) en een uitkering erbij, dan zakt m'n broek daar van af. Daar kan ik soms best moedeloos en nijdig om worden. Omdat men zogenaamd "kansarm" is, krijgt men hier alles aangereikt. En daar wordt een mens lui van. Geen wonder dat men niet wil werken: je krijgt alles gewoon. En daar hoef je alleen maar een paar keer in de maand voor "te solliciteren". Gewoon zorgen dat je afgewezen wordt, en dan maar weer lekker ontspannen verder leven....... Da's makkelijk en misschien aanlokkelijk voor anderen. En dat wordt allemaal door een stel van die politieke boomknuffelaars in stand gehouden. Sodemieter op. En het wrange is dat je met alle maatregelen een steeds steiler wordende heuvel op probeert te rennen. Doet men z'n stinkende best om onafhankelijk te zijn, stopt de overheid z'n graaiende hand nog eens effe in je zakken. Vuile dievenbende.
Je wordt hier steeds minder beloond voor eigen inzet. Ik neig er sterk naar om over een paar jaar definitief een landje naar rechts op te scheuven. Heb tijdens m'n studie er een tijd gewoond en weet er goed de weg. Het idee staat me momenteel steeds meer aan. De tijd dat ik geloofde dat de boel nog te veranderen was, is voorbij. We gaan hier steeds meer naar een situatie waar we alleen nog financieel kunnen "overleven" in plaats van het leven te kunnen genieten. Want dat moet toch uiteindelijk de bedoeling zijn.
Laatst gewijzigd door Ti-Tourist (Erik) op 31 aug 2007, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
Voel met je mee, terecht dat hier opmerkingen over gemaakt worden. Het is simpelweg doorgeschoten, als je niet met de verhuftering meedoet ben je gelijk slachtoffer........................hoe meer je er een zooi van maakt, des te meer hulp kan je krijgen. Werk je eerlijk en hard, dan kan je dus betalen, je bek houden en oprotten..........................en vooral niet klagen, want dan discrimineer je......................
- Michel P
Bestel de M3 ff Romo, dan krijg je een compliment van wouter Boslim.romo schreef:Voel met je mee, terecht dat hier opmerkingen over gemaakt worden. Het is simpelweg doorgeschoten, als je niet met de verhuftering meedoet ben je gelijk slachtoffer........................hoe meer je er een zooi van maakt, des te meer hulp kan je krijgen. Werk je eerlijk en hard, dan kan je dus betalen, je bek houden en oprotten..........................en vooral niet klagen, want dan discrimineer je......................
Jij woont toch dicht bij de grens........ik wist het wel......
Michel
-
Ik ben het eens met veel wat in dit draadje geschreven wordt, maar ik zou er graag nog één ding aan toe willen voegen: iedereen die een reactie heeft gegeven in dit draadje heeft alle mogelijkheden om het ergens anders nog eens te proberen als hij/zij het niet eens is met het beleid van de Nederlandse regering. Wat ik wil zeggen is: wij Nederlanders klagen over alles en iedereen, maar er zijn er maar weinig die echt hun eigen plan trekken. Al met al hebben we het hardstikke goed met z'n allen, toch?
- romo
Klopt, ik woon er maar een paar KM vandaan, toevallig vandaag nog over gehad om toch maar over de grens te gaan wonen, blijft aanlokkelijk, huizenprijzen waar je de broek dus niet van af zakt, maar waar je nog eens een broek van kan aanhouden, idem grondprijzen, auto prijzen, dagelijkse boodschappen, .......................................nouja en een cultuur die je dan maar voor lief moet nemen, dus geen gras maaien op zondag, nee, dat wordt niet echt gewaardeerd ( heb toch een f.cking hekel aan een tuin...................Michel Pol schreef:Bestel de M3 ff Romo, dan krijg je een compliment van wouter Boslim.romo schreef:Voel met je mee, terecht dat hier opmerkingen over gemaakt worden. Het is simpelweg doorgeschoten, als je niet met de verhuftering meedoet ben je gelijk slachtoffer........................hoe meer je er een zooi van maakt, des te meer hulp kan je krijgen. Werk je eerlijk en hard, dan kan je dus betalen, je bek houden en oprotten..........................en vooral niet klagen, want dan discrimineer je......................
Jij woont toch dicht bij de grens........ik wist het wel......
Michel

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zulke reacties hoor ik vaak Gino en natuurlijk hebben wij het niet slecht maar ik vind het niet bepaald normaal dat je 50% of meer van je tijd werkt voor de overheid. Kijk, dat er belasting betaalt moet worden, daar heb ik geen enkele moeite mee maar het moet wel in het redelijke blijven. De maatregelen die we de laatste jaren over ons heen krijgen (accijnzen, gemeentelijke lasten, kwartje van kok, bijtelling, btw en ga zo maar door) zijn compleet buitensporig en in elke tegenspraak met verkiezingsbeloftes. Daar mag je over klagen naar mijn mening, zeker als je ziet hoe krom alles is, zoals bijvoorbeeld het voorbeeld van Erik hierboven demonstreert. Dat is gewoon dieptriest. Wat ik wil is gewoon heel simpel. Hard werken dient beloond te worden. Iemand die hard werkt mag veel verdienen, iemand die niet (hard) werkt verdient minder. Zo simpel moet het zijn in mijn ogen. Echter past dat niet in de Wouter Bos show: daar is nivellering het toverwoord.
Maar je hebt gelijk, het staat je vrij om het elders te proberen. Ik zeg niet dat andere landen heilig zijn maar als ik ergens lees dat de belastingdruk in bijvoorbeeld Zwitserland zo'n 20% is tegenover de 50% hier, dan is dat al een heel stuk beter.
Ik heb het er allang met mijn vriendin over gehad. Ik heb nu een eigen zaak en ben van plan dit uit te bouwen maar ik wil dit niet mijn hele leven doen. Zoals ik er nu over denk doe ik dit nog een jaar of 15, verkoop de tent en dan vertrekken wij hier. Waarnaartoe weet ik nog niet, ik denk aan Zuid-Duitsland of Zwitserland. Ik heb steeds een benauwder gevoel in Nederland. Te druk, te vol, niets mag behalve betalen, betalen, betalen. Ik heb er mijn buik een beetje van vol.
Maar je hebt gelijk, het staat je vrij om het elders te proberen. Ik zeg niet dat andere landen heilig zijn maar als ik ergens lees dat de belastingdruk in bijvoorbeeld Zwitserland zo'n 20% is tegenover de 50% hier, dan is dat al een heel stuk beter.
Ik heb het er allang met mijn vriendin over gehad. Ik heb nu een eigen zaak en ben van plan dit uit te bouwen maar ik wil dit niet mijn hele leven doen. Zoals ik er nu over denk doe ik dit nog een jaar of 15, verkoop de tent en dan vertrekken wij hier. Waarnaartoe weet ik nog niet, ik denk aan Zuid-Duitsland of Zwitserland. Ik heb steeds een benauwder gevoel in Nederland. Te druk, te vol, niets mag behalve betalen, betalen, betalen. Ik heb er mijn buik een beetje van vol.
- romo
Kijk, ik heb niet veel te klagen, ben ook geen klaag type, ik zet liever de schouders eronder.Gino schreef:Ik ben het eens met veel wat in dit draadje geschreven wordt, maar ik zou er graag nog één ding aan toe willen voegen: iedereen die een reactie heeft gegeven in dit draadje heeft alle mogelijkheden om het ergens anders nog eens te proberen als hij/zij het niet eens is met het beleid van de Nederlandse regering. Wat ik wil zeggen is: wij Nederlanders klagen over alles en iedereen, maar er zijn er maar weinig die echt hun eigen plan trekken. Al met al hebben we het hardstikke goed met z'n allen, toch?
Waar het om gaat; al zet je de schouders in het kwadraat eronder........................dan wil het niet echt meer vlotten, dit door dubieuze regelgeving, politiek die geen flauw benul heeft wat zich in de praktijk ( lees ; werkvloer) afspeelt, een water naar de zee draag beleid van de overheid ( daar helpt ene Willem Alexander van Oranje huppel de pup ook geen mm meer aan), niet consistente regelgeving i.c. de overheid is een zeer onbetrouwbare "handels" partner geworden, het volstrekt alleen maar aan korte termijn oplossingen denken, het ontberen van een visie op de lange termijn, het vergeten van die groep dit dit land daadwerkelijk economisch draaiende houdt. Een publieke sector die al jaar en dag het kind van de rekening is en volledig aan de bureaucratie ten onder gaat en teven s op een absurde manier kapot bezuinigd is/wordt, en zich ook nog mag laven aan een geleide marktwerking waar geen zinnig mens op zit te wachten.
Zo kan ik nog even doorgaan, hoeveel tijd hebben we nog??
Nou, fijne avond nog Nederland, oogjes dicht en snaveltjes toe, welterusten en morgen gezond weer op en net doen of er niets aan de hand is........................................
- romo
Nivellering is de dood van de economie...............................net als bureaucratie..................
Elders proberen?? Nou daar heb ik over nagedacht, heel lang en heel veel..................................ik heb nog geen antwoord.
Iedereen moet zich transparant en doelmatig opstellen, echt IEDEREEN.....................................behoudens de overheid..................
Elders proberen?? Nou daar heb ik over nagedacht, heel lang en heel veel..................................ik heb nog geen antwoord.
Iedereen moet zich transparant en doelmatig opstellen, echt IEDEREEN.....................................behoudens de overheid..................
-
Ik woon nog thuis, heb geen gezin, maar als ik besluit op mezelf te gaan wonen dan is Duitsland wat mij betreft zeker een optie om nader te bekijken. Nederland heeft voor mij (denk ik) weinig meer te bieden dan Duitsland. Behalve natuurlijk een vertrouwde omgeving en zaken waaraan je gehecht bent dichterbij. Maargoed al met al is dat een afweging die je maakt. Ik heb altijd gezegd dat ik alle opties open houd.
- Gijzer
- Niels
- Auto: Prius+
Het moet me van hart dat ik sommige opmerkingen toch wel behoorlijk (extreem) rechts vind. Het topic begint over graaien en in no-time worden buitenlanders en Moslims aangehaald
Ieder heeft het recht om een eigen filosofie erop na te houden omtrent politiek maar stick to the point a.u.b.
Verder verplicht niemand je om eigen baas te zijn of in NL te blijven

Ieder heeft het recht om een eigen filosofie erop na te houden omtrent politiek maar stick to the point a.u.b.

- Hans
De BTW tarieven van Belgie:Tom schreef:in belgie is het 21%partyondude schreef:Hoezo?
Dat maakt het land toch zelf uit? BTW in Duitsland is nu meen ik 17%, die gaat echt niet 3% omhoog.
(toch?)
0% op Dagbladen en bepaalde Weekbladen
1% op Goud en Munten
6% op onder meer Landbouwproducten, bepaalde Voedingsmiddelen en Waterdistributie, bepaalde Geneesmiddelen, Boeken, Tijdschriften, Kunstvoorwerpen, Personenwagens en Personenvervoer, bepaalde diensten, enz.
12% op onder meer bepaalde vaste Brandstoffen (o.a. steenkool, bruinkool en cokes) en op de sociale huurwoningen
21% op alle goederen en diensten welke onderworpen zijn aan de BTW en die niet elders zijn opgesomd.
http://www.nkvk.be/17fiscaal/17a1_btw_tarieven.asp
Op Personenautos zit maar 6% BTW.
- Ti-Tourist (Erik)
@ Niels: In m'n post van gisteren zat nogal wat woede voor een bepaalde ontwikkeling die ik zie. Wat ik probeerde aan te halen, was dat het overheidsapparaat steeds meer geld binnenhaalt en zogenaamd nodig heeft om een iets in stand te houden wat steeds harder de verkeerde kant op gaat: een fluwelen verzorgingsstaat. Toegang tot scholing, huisvesting, werk en een vangnet voor mensen die het echt niet kunnen redden is in mijn optiek noodzakelijk en hoort ook thuis in een beschaafd land als NL. Maar dat vangnet wordt voor steeds meer mensen een hangmat. Omdat de mens van nature lui is, zijn er steeds meer die van deze hangmat gebruik maken of er door de politiek rechtstreeks ingeholpen worden (zie eerder aangehaald voorbeeld)Niels schreef:Het moet me van hart dat ik sommige opmerkingen toch wel behoorlijk (extreem) rechts vind. Het topic begint over graaien en in no-time worden buitenlanders en Moslims aangehaald![]()
Het wrange is dat de economie harder draait dan ooit, maar dat er tegelijk steeds meer geld nodig is om het vangnet / de hangmat in stand te houden. Het gevolg is een soort financiële nivellering, die volgens mij alleen maar sterker wordt. Hoe harder de groep mensen die in NL het geld opbrengt voor deze voorzieningen wordt geraakt, des aantrekkelijker maak je het om ook in die hangmat te gaan liggen. En uiteindelijk sust dan heel NL in slaap.
P.S. Heb niets tegen buitenlanders. Ook daarvan kan ik uit m'n eigen omgeving voorbeelden halen die het allemaal op eigen kracht proberen te doen, wat nog zwaarder is als vrouw / kinderen / familie nog in het land van herkomst wonen. Zulke mensen moeten worden beloond, maar dat gebeurd niet. Je hoort loon naar werken te krijgen, maar die logica wordt in NL steeds krommer. Dat is het enige wat ik anders wil zien. Voor de rest is iedereen van harte welkom.
- Niels
- Auto: Prius+
Goeie post Erik :!: echter is er niet alleen steeds meer geld nodig voor het vangnet. (Sterker nog de cijfers geven aan dat de mensen die steun krijgen en trekken (= niemand bij mee) dalen. ) Er wordt gewoon ontzettend veel geld verspild aan allerhande zaken w.o. verkeerde inversteringen en het trage kosten vretende poldermodel van Nederland en bijbehorende (overheids)instellingenErik Klootwijk schreef:@ Niels: In m'n post van gisteren zat nogal wat woede voor een bepaalde ontwikkeling die ik zie. Wat ik probeerde aan te halen, was dat het overheidsapparaat steeds meer geld binnenhaalt en zogenaamd nodig heeft om een iets in stand te houden wat steeds harder de verkeerde kant op gaat: een fluwelen verzorgingsstaat. Toegang tot scholing, huisvesting, werk en een vangnet voor mensen die het echt niet kunnen redden is in mijn optiek noodzakelijk en hoort ook thuis in een beschaafd land als NL. Maar dat vangnet wordt voor steeds meer mensen een hangmat. Omdat de mens van nature lui is, zijn er steeds meer die van deze hangmat gebruik maken of er door de politiek rechtstreeks ingeholpen worden (zie eerder aangehaald voorbeeld)Niels schreef:Het moet me van hart dat ik sommige opmerkingen toch wel behoorlijk (extreem) rechts vind. Het topic begint over graaien en in no-time worden buitenlanders en Moslims aangehaald![]()
Het wrange is dat de economie harder draait dan ooit, maar dat er tegelijk steeds meer geld nodig is om het vangnet / de hangmat in stand te houden. Het gevolg is een soort financiële nivellering, die volgens mij alleen maar sterker wordt. Hoe harder de groep mensen die in NL het geld opbrengt voor deze voorzieningen wordt geraakt, des aantrekkelijker maak je het om ook in die hangmat te gaan liggen. En uiteindelijk sust dan heel NL in slaap.
P.S. Heb niets tegen buitenlanders. Ook daarvan kan ik uit m'n eigen omgeving voorbeelden halen die het allemaal op eigen kracht proberen te doen, wat nog zwaarder is als vrouw / kinderen / familie nog in het land van herkomst wonen. Zulke mensen moeten worden beloond, maar dat gebeurd niet. Je hoort loon naar werken te krijgen, maar die logica wordt in NL steeds krommer. Dat is het enige wat ik anders wil zien. Voor de rest is iedereen van harte welkom.

Dat er aan het beleid e.e.a. schort daar ben ik het helemaal mee eens maar ik betaal liever voor een asiel gezin die op de vlucht is (en dan niet economisch op de vlucht) dan dat ik voor het briljante loon van een UWV manager betaal die z'n eigen functie in stand houdt maar eigenlijk overbodig is... Bij o.a. het UWV heb ik mensen ontmoet die gewoon niet capabel zijn in het uitoefenen van hun baan. Ze voegen niks toe maar krijgen wel royaal betaald

Laatst gewijzigd door Niels op 01 sep 2007, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
romo schreef:
...ben ook geen klaag type, ik zet liever de schouders eronder.
Insgelijks, al dat klagen neigt naar een negatieve spiraal.... brengt niks.
En zeker niet, omdat je zelf wel kunt bedenken dat "terug" niet meer bestaat.
Ik betaal fijn m'n belasting en zolang de allochtonen van mijn spullen afblijven vind ik het prima.