Ducati 996S die ik nog maar net heb ga ik nu ook te koop zetten voor scherp geld, net als de Gt3 om echt een waanzinnige auto te kopen.
Ik ben 2,5 dag fulltime op pad geweest om exact te testen wat ik nu precies wil en wat niet.
Ik denk dat het leuk is om te lezen en zal ff beschrijven wat ik heb gereden.
Overigens heb ik de proefritten goed doordacht, en ga geen misbruik maken van bedrijven die gastvrij zijn om ff een rondje te rijden.
Alle autos die ik bekijk en rij overweeg ik serieus aan te schaffen, alleen kopen zonder te rijden doe je niet.
Ik wilde de ervaringen meenemen naar huis en een prijs zonder inruil zodat ik een keus kan maken.
In de besluitvorming zijn een aantal zaken van belang. Geen ex schade, eerste lak (op metaal), erg betrouwbaar (ook op track), reparaties moeten betaalbaar zijn (geen ferrari of maserati dus), heel afschrijvingsvriendelijk (of stijgings potientieel), op track moet ie het wel goed doen zonder oververhitting of zwakke brandende remmen. Ik kom bijna nooit op de baan, maar als ik er ben met een hobby auto moet hij het echt doen zonder aanpassingen.
Amg gts 510 pk bij Koen Excusief met Keramische remmen. Super nette auto, leuk bedrijf. De Amg gts is voor mij iets te groot en ik vergelijk alles met Porsche (helaas). Het geluid in Race stand is zo hard en zo gaaf, deze komt er ooit nog wel is. Sturen is wel direct, de neus is alleen heel lang. Uiteindelijk was dit niet wat ik nu wilde.
997 Gt3 3.8 mk2. Dit is het referentiekader, en ben met 3 in onderhandeling. Voldoet aan al mijn eisen. De motor is waanzinnig en interieur tov de 997 mk1 is prachtig. Het geluid wordt meer gedrukt door isolatie dan ik gewend was, raampje moet open om gelijk te zijn aan de 996 clubsport. Hij ligt wel beter op de weg, strakker, de 996 is agieler en speelser zonder hulpjes in de systemen. Remmen voelden sterker bij de 3,8 gt3. Overal beeld van de 997 gt3 mk2 is zoveel mooier, de 996 mk1 is maar een lelijk hok



997 Gt3 mk1 Rs Belgie. Dit is de tussenweg tussen 996 clubsport mk1 en de 3.8 gt3 mk2. Eigenlijk perfect. Maar onderkant van de markt is ongelofelijk verrot. Wat heb ik een hok gezien voor 102K, ik liet de eigenaar zelf rijden (bewust), koude motor en nog iemand zo hard zien rijden op openbare weg, was een leeg industrieterrein. Wat een hork die vent.
Maar het geluid perfect ongedempt door plastic ramen oa, onderstel knalhard zoals clubsport 996 zonder ohlins, wegligging beter, en remmen ook. interieur 997 mk1 wel verouderd, 996 mk1 is ook oud, maar zo oud dat er geen gedateerd navi ding in zit en dat lijkt mij mooier. Qua racy beleving was dit de beste, maar een mooie nette staat voor 120K en zakt circa 8K zonder inruil.
997 Gt2 2008. Met deze auto had ik tijdens het kijken geen wauw ervaring qua looks (hij was grijs) maar wel zeker onder de indruk, een zwarte 3.8 gt3 vind ik gewoon mooier. Maar tijdens het rijden, ongelofelijk wat een monster. Het is echt een gt3 Turbo. geluid veel beter dan de 997 Turbo S, hij is rauw en stijf. De motor is altijd hoorbaar en ook best leuk, heel bruut. Keramische remmen beter dan alle normale gt3 remmen. Amg gts had nog dikkere keramische remmen maar voelde hetzelfde. De turbo S hoor je niet als je geen 60% vermogen vraagt. De 997 gt2 is qua onderstel net een gt3, gewicht is ook nagenoeg gelijk. Lekker scherp en de neus van de 997 mk2 gt 2 en gt3 is veel beter te besturen dan de 996 versies en ook de 997 gt3 mk1. Dit is een merkbare verbetering. Ik heb een paar keer eerder al goed gereden in een 997 gt3 mk1, maar de mk2 voelt echt een stukje solider. Of dat leuker is zijn de meningen over verdeelt. De snelheid van de gt2 is zo sensationeel dat hij misschien wel boven de gt3 3.8 gaat. Maar een juiste versie is vraagprijs 110K.
Erg begeerlijk en heel bijzonder.
997 Turbo S mk2 2011. Prachtig mooi, zeker geen confortable auto, best heel erg stug (gelukkig). Wegligging beyond de beste op openbare weg tov de rest hierboven. Je kunt er zo hard mee hoeken, ik heb dat niet gedaan maar voelde heel goed wat mogelijk was , ik vraag overigens altijd de verkoper mee. Ik wil niet alleen rijden om meerdere redenen. Luxe auto, en dat is heel fijn. Dit is de beste mix tussen dagelijkse auto en track kar. Dit gaat zo makkelijk zo hard, dat het saai wordt op den duur ben ik bang. Het geluid is te stil, zelf met open dak op een kier. Je moet heel hard rijden om wat te horen en dat wil je niet steeds. Want het is een raket, de Gt2 blaast dit ding overigens weg in rolde start heb ik het gevoel. En omdat het zo voelt is het al beter, wat de cijfertjes zeggen is niet interessant mi. De keramisch remmen voelde vriendelijker aan dan op de gt2, met de gt2 kom je eerste keren uit je stoel zo hard remt dat. misschien door het gewicht verschil van circa 250 kilo (dacht ik) dat de turboS niet zo abrupt stopt. Pdk was prachtig in sport plus, hij schakelt zelf agressief terug als je op stoplichten aankomt.
Op dit moment is het niet de auto die ik nu zoek, kan me voorstellen over 20 jaar als mijn leeftijd met een 6 begint dat dit leuk wordt.
Kom er maar in Jongens, ik ken alle advertenties ongeveer al, maar verras me. Beetje hulp voordat ik echt mn handtekening ergens zet is wel lekker.