

Helaas kon ik mijn oude account niet meer heractiveren memberlist.php?mode=viewprofile&u=3008 hierop dus een nieuwe account aangemaakt een paar jaar terug. Vanwege drukte met werk en alle overige onzin die ook allemaal bij het leven schijnt te horen niet erg actief bezig geweest met mijn autohobby de afgelopen jaren
Nog een korte periode in het zand vermaakt op 2 wielen. In mijn jeugd heb ik aan motorcross gedaan en het racen op de weg was ik een beetje klaar mee. De overheid bleef maar sponsorverzoeken sturen.

Na wat klappers van dichtbij meegemaakt te hebben toch maar besloten deze (oude) hobby aan de wilgen te hangen ipv mezelf.
Mijn korte samenvatting van een paar auto's uit het verleden in chronologische volgorde. Ik begon met een Honda CRX ED9 die ingeruild werd voor een VW Corrado G60. Deze affaire duurde niet erg lang waarna er weer een CRX moest komen en deze keer een VTEC EE9. Hierna nog een Civic EG6 VTI gehad.




Met een vader die veel met klassiekers deed en een studie in Apeldoorn waardoor ik toch best veel kilometers moest maken was de keuze voor een oldtimer op LPG een logische keuze destijds. Een Engelse klassieker werd hem niet (sorry pa), maar wat dan wel?
Het werd een Opel C kadett coupe 2.0 op LPG en later een Opel Ascona 2.0 op LPG. De Ascona heeft een langere wielbasis en dat was voor het spelen wel wat leuker. Oldskool Opels waren namelijk nog voorzien van achterwielaandrijving en (toen nog) goedkoop



Voor ernaast ook nog even gevallen voor een Manta B met 2.0 16v (c20xe uit een Calibra) met dubbele Webers en een Simons uitlaatsysteem. Met 180pk op de achterwielen in combinatie met laag gewicht en het aanzuiggeluid van die Webers werd elke rotonde (en industrieterrein) tot personal playground omgetoverd.

Toen ik eenmaal begon met mijn werkzame leven was LPG niet meer nodig en kwamen er ook andere auto's op mijn pad. Na een korte date met onderstaande (volledig opnieuw STI spec opgebouwde) Impreza GTT kwam ik gezien de ver ontwikkelde voorliefde voor achterwiel aangedreven auto's toch weer op BMW uit.


Na een aantal 325i's



En een hele korte affaire met een zeeschip op wielen 300E W124


Kwamen we uit op mijn echte laatste speeltje, een 328i E36 Coupe:


Voor mijn werk werden er ondertussen meer kilometers gemaakt. Mijn hobby werd aan de kant geschoven de eerste jaren en er volgden een aantal TDI's van VW. Ik zal jullie de foto's besparen. Ik merkte uiteindelijk dat ik met fwd en diesel wel heel erg verwijderd raakte van mijn roots. Om verdere schade te voorkomen besloot ik toch weer te gaan shoppen bij BMW.

Het werd een E90 LCI 320D. Wat een heerlijke auto en wat liep dat ding hard voor een diesel (chip).

Daarna volgde een F36 420D Gran Coupe. Ik was het schakelen zat en na een proefrit met deze 420D met geweldige 8traps automaat was ik verkocht voor de verkoper de offerte op papier had. Wat een geweldig lijnenspel heeft zo'n 4serie met M-pakket




Diesel werd met de mogelijkheid van thuiswerken voor mij steeds minder interessant. De 4 serie ging over naar een andere eigenaar en ontredderd bleef ik achter. WAT NU??? Na weken zoeken, afwegen, (440i/435i, 335i/340i, 240i/235i) besloot ik voor mijn vervoersbehoefte eerst maar even een dagelijks gebakje te kopen voor vervoer van a --> b. Iets wat geen brood eet en rust in de tent zou brengen.
Ondertussen verder s'avonds met de ipad op de bank neuzen naar wat leuks. De zoekopdracht werd wat ruimer getrokken. Maar met de waardeverdamping van mijn 4 serie nog helder voor de geest besloot ik toch te zoeken naar iets wat minder afschrijft. Maar wel met veel DF. Ik geef liever geld uit aan goed onderhoud of een schermpje laten spuiten dan dat ik het zie verdampen. Op de bucketlist stond net als bij elke BMW minded petrolhead een echte ///M. Maarja, is dan nu de tijd gekomen in mijn leven??
De mogelijkheid om een nette M3 te vinden had ik al opgegeven. De E92 hoorde ik niet al te beste verhalen over, de E46 stonden er alleen voor belachelijke bedragen, ik vertrouwde er niks van of ze hadden een SMG. Een E36 wilde ik niet meer. De E30 is niet meer te betalen en de F80 zakt de aankomende jaren vast nog wel in waarde en is in mijn ogen ook een beetje overbodig geworden door de komst van speelgoed met een N55 of B58 onder de klep.
Tot ik op marktplaats een in mijn ogen wel erg nette E46 tegen was gekomen. S'avonds kwam die ook nog is via autoscout voorbij en een dag later zag ik dat die ook op DF tekoop stond. Topic van Nick is doorgespit. Het bleef knagen en nee, ik kreeg hem niet meer uit mijn hoofd.

Het is de auto van Nick geworden.



Een apart topic voor de M3 komt eraan.
