Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 10 mei 2020, 22:25

smiley schreef: 10 mei 2020, 22:09 Uit of in een blikken doosje inderdaad.
Hier een mooi voorbeeld daarover:

en dat is alleen google maar he, en je ziet vliegtuigmodus haalt niks uit.
Regering of justitie kan nog veel meer.

HJ2

Bericht door HJ2 » 10 mei 2020, 22:56

En jongens... wat gaan we morgen doen?
Kids wel of niet naar school?

Fuck hey, ik weet het echt niet meer waar ik wijs aan doe...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2020, 05:58

Bij mij gewoon naar school.

frankie

Bericht door frankie » 11 mei 2020, 06:19

Bij mij ook. Ze gaan ook alweer naar voetbaltraining.

RJK

Bericht door RJK » 11 mei 2020, 08:41

Jup, hier ook. De jongste dan, oudste is al van de lagere school af en die zit deze maand nog thuis dus.

Shakes

Bericht door Shakes » 11 mei 2020, 09:20

Naar school. De oudste kon niet wachten. Sinds twee weken heeft hij ook training op het voetbalveld.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 mei 2020, 09:39

Onze kleine wordt overmorgen alweer 9 maanden, dus die gaat nog even niet naar school. Wel vanaf deze week weer naar de opvang trouwens.

alt

Bericht door alt » 11 mei 2020, 09:46

Mijn kleinkinderen blijven thuis, want een juf zit in de gevaren groep.

Mobile telefoon, laatst was ik in een vreemde stad & zocht een adres?
Telkens liep ik er voorbij.
Dus een jongeman met koptelefoon gevraagd, er liep ook een oudere man, maar die weet er hoogst waarschijnlijk net zoveel van als ik, waar is dat adres?
Hij keek op zijn telefoon, waar je precies kon zien waar hij stond in die stad.
Mooi, zo het adres gevonden.
Ben even naar een van mijn kinderen geweest, gevraagd hoe krijg ik dat ook op mijn telefoon?
Gefixt, ik heb tracking op mijn telefoon.
Een paar dagen later komt een bericht op mijn telefoon met alle plaatsen waar ik het laatste jaren geweest was.
Hoe kan dat, de tracking stond slecht een paar dagen aan.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 11 mei 2020, 09:52

Onze kleine gaat deze week nog niet naar de kinderopvang toe.
Wij hebben normaal een combinatie van kinderopvang & onze moeders voor opvang, en de combinatie durven we nog niet aan omdat ze toch vaak ziektes meeneemt van de kinderopvang die dan bij onze moeders terecht komen. Hetzelfde zou kunnen gelden voor COVID-19, en daar zie ik onze moeders liever niet mee besmet.

Dus ze gaat - in ieder geval deze week - alleen onze moeders toe, niet naar de kinderopvang. Ik denk volgende week ook nog hetzelfde.

WJ

Bericht door WJ » 11 mei 2020, 09:54

Je telefoon houd dat allemaal bij. Met of zonder apps. Maar als die uitstaat registreerd die niks.

Alleen de NSA heeft een trojan die ze in je bootloader kunnen laden om je telefoon te tracken als die uitstaat, maar hier hebben ze fysieke toegang tot de telefoon nodig om dat te installeren. En als je de batterij uithaalt is het ook over.

///Joost

Bericht door ///Joost » 11 mei 2020, 10:00

Hier de zoon thuis gehouden, en ook geen geheim van gemaakt op school. We zijn ook niet de enigen (maar wel in de minderheid). Ik kijk het sowieso de komende 2 weken even aan.

HJ2

Bericht door HJ2 » 11 mei 2020, 10:55

Uiteindelijk maar mijn gut-feeling gevolgd en HJ2 junior toch thuisgehouden.

Ik heb momenteel echt het gevoel dat de kinderen en de ouders van de kinderen worden ingezet als kanonnenvoer, of experimenteel goed.
In de media hoor je niks meer van het onderzoek naar overdracht en besmetting van kinderen, maar Jan-boeren fluitjes logica zegt me dat het fantastische incubatoren zijn. Overigens heb ik wel wat teruggelezen in de internationale pers over het onderzoek in NL naar overdracht onder kinderen; namelijk dat het hele onderzoek eigenlijk wordt genegeerd wegens te weinig data / kinderen.... En op basis daarvan besluiten wij dan de scholen te openen?

De jongeman zou 2.5 dag in de week naar school gaan, we houden hem tenminste 3 weken thuis om te zien of we een trend kunnen zien in de statistieken, of we straks allemaal zieke kindertjes of ouders terug gaan zien. Dat zijn maar 7,5 gemiste halve dagen onderwijs die we prima thuis kunnen opvange, we waren er toch al aan gewend.

Een bekende werkt in de palliatieve zorg op de corona afdeling. Daar kwam al het verzoek om vooral over 2 weken beschikbaar te zijn voor opschaling...

Ik ben liever wat overbezorgd nu, zo heb ik vannacht voor mezelf uitgevogeld...

SlowCo

Bericht door SlowCo » 11 mei 2020, 11:05

HJ2 schreef: 11 mei 2020, 10:55 Een bekende werkt in de palliatieve zorg op de corona afdeling. Daar kwam al het verzoek om vooral over 2 weken beschikbaar te zijn voor opschaling...
Ze verwachten dus zelf al de tweede golf :?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 mei 2020, 11:10

Verstandig om kinderen thuis te houden. Kappers ook zonder mondkapjes.... echt kansloos zo. Ik ga er vanuit dat wij al aan de beurt zijn geweest dus de kinderen gaan wel naar school maar in algemene zin vind ik het een ontzettend slecht idee op deze manier.

Je kunt nu beter alles en iedereen los laten met het advies contact te vermijden en risico groepen thuis te blijven. Nu help je de economie nog steeds om zeep terwijl we ook nog eens gaan beginnen met besmetten...

Luco

Bericht door Luco » 11 mei 2020, 11:11

Ik blijf die angst/ paniek of hoe je het ook wilt noemen bijzonder vinden.
99,8% van de gezonde mensen die niet al half schijndood zijn, heeft maar een klein beetje last van het virus.
De mensen die er echt last van hebben of aan dood gaan zijn mensen met onderliggende gezondheidsproblemen of een hoge leeftijd die ook bij een griepje het loodje leggen.

Ja lullig en vervelend, maar het hoort bij het leven.
Stoppen met die waanzin en paniekzaaierij.

Het middel is inmiddels erger dan de kwaal.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2020, 11:12

Barend schreef: 11 mei 2020, 09:52 Onze kleine gaat deze week nog niet naar de kinderopvang toe.
Wij hebben normaal een combinatie van kinderopvang & onze moeders voor opvang, en de combinatie durven we nog niet aan omdat ze toch vaak ziektes meeneemt van de kinderopvang die dan bij onze moeders terecht komen. Hetzelfde zou kunnen gelden voor COVID-19, en daar zie ik onze moeders liever niet mee besmet.

Dus ze gaat - in ieder geval deze week - alleen onze moeders toe, niet naar de kinderopvang. Ik denk volgende week ook nog hetzelfde.
In de combi zou ik ook voorzichtig zijn.

Echter is mijn dochter (6) al vanaf dag 1 maatregelen niet meer bij mijn ouders geweest.
Nu wel weer school en BSO maar de maandag middag die normaal bij opa en oma was ga ik nog niet doen, gewoon bij mij thuis maandagmiddag.

zo houdt ik mijn ouders "buiten schot"

HJ2

Bericht door HJ2 » 11 mei 2020, 11:14

Tja, bijzonder is het, maar daar gaat het nog niet door weg.
Hier schampen we aan de risico gevallen, better safe...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 mei 2020, 11:17

Luco schreef: 11 mei 2020, 11:11 Ik blijf die angst/ paniek of hoe je het ook wilt noemen bijzonder vinden.
99,8% van de gezonde mensen die niet al half schijndood zijn, heeft maar een klein beetje last van het virus.
De mensen die er echt last van hebben of aan dood gaan zijn mensen met onderliggende gezondheidsproblemen of een hoge leeftijd die ook bij een griepje het loodje leggen.
Nou ik weet dat je het niet wil lezen maar dat is dus niet zo. Punt is dat als je dat met zekerheid kon zeggen dat je dan ook veel doelgerichtere maatregelen kunt nemen. Maar dat weet je dus niet en dus kun je niet anders dan algemene maatregelen nemen (check) of enorme risico’s nemen.

Luco

Bericht door Luco » 11 mei 2020, 11:19

Volgens mij is het wel zo, kijk naar de cijfers.
85% van de doden is ouder dan 70

RJK

Bericht door RJK » 11 mei 2020, 11:20

Tja als er straks wel een tweede golf komt dan is het natuurlijk "zie je wel" en als het mee blijkt te vallen dan hoor je niemand meer over de ouders die de kinders wel naar school laten gaan nu.

Kreeg dit weekend bericht dat de scouting hier weer open gaat, ook voor de oudere kinderen. Daarvan hou ik de oudste (brugklasser) die daarop zit nog even van weg. Niet naar school mogen maar wel naar de vereniging...vond ik bijzonder.

Ybo
Auto: G21 / E46

Bericht door Ybo » 11 mei 2020, 11:54

Mijn oudste zoon (syndroom van down) stond vanmorgen om 07:00 uur, toen ik wakker werd, fris in de kleren beneden en had, op zijn manier, het ontbijt al klaargemaakt. Ik had dat eerlijk gezegd wat onderschat, maar die wil zó graag weer naar school. Ik snap de risico's hoor, maar je kunt ze hoe dan ook niet oneindig thuis houden. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat we uiteindelijk toch het virus moeten laten uitrazen, hoe beroerd dat ook is. Tegenhouden lukt niet en houd je ook niet vol.

De jongste (hoogbegaafd (et kan ook nooit normaal bij ons)) heeft geen zin in school. Verveelt zich kapot daar. Die vond het wel lekker om in een uurtje met z'n schoolwerk klaar te zijn. Enige waar die naar uitkijkt is het voetballen met z'n maten op het schoolplein. Vraag me af of ze dat gaan toestaan, maar goed. Die gaat nog een moeilijke tijd tegemoet. Ze gaan in ieder geval beide weer sporten deze week. En dat is maar goed ook.

Je kunt die kinderen in mijn ogen niet alsmaar thuis houden. En ik denk (de wens is wellicht de vader van de gedachte) dat we met z'n allen toch heel anders met elkaar omgaan nu en dat daarmee de "tweede golf" best wel mee zal vallen. Dat gaat echt wel een flink verschil maken.

HJ2

Bericht door HJ2 » 11 mei 2020, 12:03

Ik hoop van harte dat je gelijk hebt natuurlijk, maar vind het intussen een klein offer om nog even die 3 weken extra uit te zingen.
Dat maakt (hoop ik, ik weet ook niks zeker) dat we net wat meer 'gewogen' kunnen beslissen hoe verder in de thuissituatie.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2020, 12:10

En ik denk (de wens is wellicht de vader van de gedachte) dat we met z'n allen toch heel anders met elkaar omgaan nu en dat daarmee de "tweede golf" best wel mee zal vallen. Dat gaat echt wel een flink verschil maken.
Dit heb ik ook heel erg qua gevoel.

destijds werd corona weggelachen als een verkoudheidje.
gingen we massaal op wintersport, met 1.000 man hossen in een apreskie hut en daarna lekker dunnentjes overdoen op de carnaval.

niemand die zich bekommerde over vieze handgrepen, winkelwagetjes, handen/knuffels geven enz.

nu zijn nog altijd (en lang) al die grote evenmenten afgelast, wordt alles angstvallig gepoetst en lopen we om elkaar heen alsof iedereen melaats is...

Dan kan een tweede golf toch nooit zo heftig exploderen als de eerste keer is gebeurd zonder al die maatregelen....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2020, 12:11

HJ2 schreef: 11 mei 2020, 12:03 Ik hoop van harte dat je gelijk hebt natuurlijk, maar vind het intussen een klein offer om nog even die 3 weken extra uit te zingen.
Dat maakt (hoop ik, ik weet ook niks zeker) dat we net wat meer 'gewogen' kunnen beslissen hoe verder in de thuissituatie.
Dat is natuurlijk maar ten delen waar, jij kan over 3 weken dat besluit nemem omdat andere alvast zijn begonnen.
Als iedereen nog 3 weken extra thuis had gezeten had je niks meer dan nu geweten en had je op dezelfde tweesprong gestaan als nu alleen dan 3 weken later ;)

RJK

Bericht door RJK » 11 mei 2020, 12:14

Ybo schreef: 11 mei 2020, 11:54 De jongste (hoogbegaafd (et kan ook nooit normaal bij ons)) heeft geen zin in school. Verveelt zich kapot daar. Die vond het wel lekker om in een uurtje met z'n schoolwerk klaar te zijn. Enige waar die naar uitkijkt is het voetballen met z'n maten op het schoolplein. Vraag me af of ze dat gaan toestaan, maar goed. Die gaat nog een moeilijke tijd tegemoet. Ze gaan in ieder geval beide weer sporten deze week. En dat is maar goed ook.
Herkenbaar, exact hetzelfde met de jongste hier. :)

Plaats reactie