2004 BMW 330i - De OCD mobiel (exit)
-
- Auto: Dikke Bmw
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
V8 in california zal niet zo’n pretje zijn met de tax daar.
- ///Joost
Nee, da's echt de moeite niet helaas. Zo is het leven.vester86 schreef: 14 feb 2020, 14:17 mee verhuizen geen optie? (al zal het wel een dure grap zijn, en voor dat geld in de USA veel ander leuk spul te koop)
Welke tax? Die zit in de benzine, en die prijs staat momenteel op zo'n $3.40 per gallon (3.8L), oftwel EUR 0.82 per liter.

- Riceaux
Gaaf Joost! Wel een beetje jaloers!
-
- Auto: Dikke Bmw
Gastax. Had begrepen dat California het duurste was qua benzine. Naar Nederlandse maatstaven alsnog vrij goedkoop ja. Maargoed ik verwacht dat de gemiddelde Amerikaan ook veel meer rijdt.///Joost schreef: 14 feb 2020, 17:00Nee, da's echt de moeite niet helaas. Zo is het leven.vester86 schreef: 14 feb 2020, 14:17 mee verhuizen geen optie? (al zal het wel een dure grap zijn, en voor dat geld in de USA veel ander leuk spul te koop)
Welke tax? Die zit in de benzine, en die prijs staat momenteel op zo'n $3.40 per gallon (3.8L), oftwel EUR 0.82 per liter.![]()
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
[quote=///Joost post_id=1400290
Welke tax? Die zit in de benzine, en die prijs staat momenteel op zo'n $3.40 per gallon (3.8L), oftwel EUR 0.82 per liter.
[/quote]
Das toch nog zo 41 eurocent per kilometer. Als t niet meer is in de files.
Maar dat zal er wel af kunnen bij de nieuwe baan. Gefeliciteerd man. Veel plezier daar!

[/quote]
Das toch nog zo 41 eurocent per kilometer. Als t niet meer is in de files.
Maar dat zal er wel af kunnen bij de nieuwe baan. Gefeliciteerd man. Veel plezier daar!
- Martijn_bmw
1 op 2 is wel heel erg veel verbruik spijkerhard. 
Denk eerder 1 op 5 met 82cent is dat gelijk aan 1 op 10 in NL

Denk eerder 1 op 5 met 82cent is dat gelijk aan 1 op 10 in NL

- ///Joost
Nou, dit draadje kan ook weer rustig naar de achtergrond zakken. De 330i is verkocht. Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en spijkers met koppen geslagen, omdat ik er ook niet maanden mee wil leuren. Dit is de auto waar ik tot nu toe het meest onder heb gelegen, en elke keer had ik er weer plezier in, m.u.v. dat koelsysteem verhaal.
De nieuwe eigenaar heeft er echt een prima auto aan. Paar kleine roestplekjes die aangepakt moeten worden, wellicht even de bumpers meepakken, en dan staat er gewoon een auto die nog lang mee kan. Hopelijk kan ik in de toekomst ook wat andere eigenaars van E46s helpen met dit topic.
Nu begint het huis echt leeg te raken, en mogen ze van mijn part alles in de VS weer langzaam in gang zetten, zodat we ons avontuur elders voort kunnen zetten. Misschien dat ik over een tijdje wel een C10 koop of zo...
Voorlopig doen we het nog even met een Corsa B 1.2

Nu begint het huis echt leeg te raken, en mogen ze van mijn part alles in de VS weer langzaam in gang zetten, zodat we ons avontuur elders voort kunnen zetten. Misschien dat ik over een tijdje wel een C10 koop of zo...

-
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel (exit)

DF cars for Holland
-
OnlineRS-Ron
Wijze woorden............///Joost schreef: 09 mei 2020, 22:58 Misschien dat ik over een tijdje wel een C10 koop of zo...Voorlopig doen we het nog even met een Corsa B 1.2
![]()
![]()

Gr Ron
- tomgtr
///Joost schreef: 09 mei 2020, 22:58 Nou, dit draadje kan ook weer rustig naar de achtergrond zakken. De 330i is verkocht. Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en spijkers met koppen geslagen, omdat ik er ook niet maanden mee wil leuren. Dit is de auto waar ik tot nu toe het meest onder heb gelegen, en elke keer had ik er weer plezier in, m.u.v. dat koelsysteem verhaal.De nieuwe eigenaar heeft er echt een prima auto aan. Paar kleine roestplekjes die aangepakt moeten worden, wellicht even de bumpers meepakken, en dan staat er gewoon een auto die nog lang mee kan. Hopelijk kan ik in de toekomst ook wat andere eigenaars van E46s helpen met dit topic.
![]()
Nu begint het huis echt leeg te raken, en mogen ze van mijn part alles in de VS weer langzaam in gang zetten, zodat we ons avontuur elders voort kunnen zetten. Misschien dat ik over een tijdje wel een C10 koop of zo...Voorlopig doen we het nog even met een Corsa B 1.2
![]()
![]()
Ach en zo zie je maar hoe we allemaal last hebben van NIMBY. In het Corona draadje ben je 1 van grote voorstanders van strenge maatregelen, als het op je persoonlijke situatie aankomt mogen de teugels wat verder los. Ik ben echt heel benieuwd wat je daar gaat rijden. Als familie container zou ik altijd zo’n enorm ding als Expedition of Suburban ofzo nemen, iets leuks erbij kist zoveel minder daar dan hier, dat moet goed komen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Exact mijn gedachte! Ik lees alleen nog maar mee in dat coronadraadje, maar hier komt het wel op neer.
Hier alles op slot en de (andere) mening van anderen als ongehoord beschouwen. Dat lees ik erin iig. En dan nu naar de VS willen en vinden dat daar langzaamaan alles weer in gang moet komen... Als het mezelf maar uitkomt. Hypocriet noemen ze dat ook wel.
Over auto’s kopen daar zal wel minder discussie ontstaan
Hier alles op slot en de (andere) mening van anderen als ongehoord beschouwen. Dat lees ik erin iig. En dan nu naar de VS willen en vinden dat daar langzaamaan alles weer in gang moet komen... Als het mezelf maar uitkomt. Hypocriet noemen ze dat ook wel.
Over auto’s kopen daar zal wel minder discussie ontstaan

- ///Joost
Ahum, ik heb het over de papierwerk procedure, mannen...Die is stil gelegd tot nader order, vanwege de sluiting van overheidsgebouwen sinds maart. Maar ik begrijp de verwarring. 
Arthur, rustig kerel, neem ‘n
Ik snap de persoonlijke aanval niet zo. Corona is een serieus onderwerp, en daar heb ik inderdaad een sterke mening over. Ik kan me echter niet herinneren dat ik anderen heb afgevallen om hun mening. Het is hoor en wederhoor, maar er is ook zoiets als 'agree to disagree'. Dit is een forum, en discussie komt met voors en tegens, maar het is jammer om dan de wind van voren te krijgen op basis van meelezen. Ik hoop dat ik verkeerd begrepen ben, want laten we even voorop stellen dat ik niet hoop dat het leven in de VS weer zsm van het slot gaat. Ik ben hierin dezelfde mening bedeeld als over de maatschappij in NL.

Ik snap de persoonlijke aanval niet zo. Corona is een serieus onderwerp, en daar heb ik inderdaad een sterke mening over. Ik kan me echter niet herinneren dat ik anderen heb afgevallen om hun mening. Het is hoor en wederhoor, maar er is ook zoiets als 'agree to disagree'. Dit is een forum, en discussie komt met voors en tegens, maar het is jammer om dan de wind van voren te krijgen op basis van meelezen. Ik hoop dat ik verkeerd begrepen ben, want laten we even voorop stellen dat ik niet hoop dat het leven in de VS weer zsm van het slot gaat. Ik ben hierin dezelfde mening bedeeld als over de maatschappij in NL.
- ///Joost
Ik heb eigenlijk nog geen idee. Vanwege de betere schooldisctricten zullen we minstens 45-60 min van werk gaan wonen. Ik zie mezelf wel in een Ford Fusion PIH rijden voor woon werk. IN To uitvoering best een mooie kar. Het is echt heel veel filerijden (en op de juiste tijden vertrekken), dus ik kijk daar niet echt naar uit. Ik was zelf nooit zo van de Suburbans/Tahoes, etc. Ook in de VS altijd Europees gereden.tomgtr schreef: 10 mei 2020, 12:34 Ik ben echt heel benieuwd wat je daar gaat rijden. Als familie container zou ik altijd zo’n enorm ding als Expedition of Suburban ofzo nemen, iets leuks erbij kist zoveel minder daar dan hier, dat moet goed komen.
Mijn vrouw zal overdag ook een auto moeten hebben, maar wat dat dan moet worden...geen idee. X5 misschien? AWD is wel handig, omdat we ook dicht bij de bergen zitten (sneeuw). Het belangrijkste is eerst dat we een fatsoenlijke woonruimte krijgen waar het goed toeven is, en waar de familie zich thuis voelt. Dan financieel alles op een rijtje krijgen, en dan komt op nummer 6 of 7 ergens een hobbyauto. Maar goed, eerst nog het geregel vooraf. Een Elise oid om door de canyons te knallen lijkt me ook wel wat...
- Peric
Blijf je wel hier posten Joost, als je eenmaal verhuisd bent?
Vind het altijd wel leuk om het reilen en zeilen van mensen mee te krijgen die geëmigreerd zijn.
Vind het altijd wel leuk om het reilen en zeilen van mensen mee te krijgen die geëmigreerd zijn.
-
*stoft zijn account af*
Leuk dat je deze kant op komt! L1A/L1B visa procedure kan wel eens een tijdje duren..Ik zit gelukkig al op een greencard. Ik zit nu 6 jaar in SF, wij zitten in de winter in Tahoe, maar neem aan dat je zelf naar Mammoth zou rijden. Wij hebben een X3, maar any AWD will do. Nieuwe X5 was wat groot voor SF parking.
Ik werk normaal ook elke week in ons LA kantoor, maar dat is nu al een tijdje een no-go. Wij gaan tot December niet meer naar kantoor/geen business travel..
Wij zaten veel eerder in lock down dan LA, gaat waarschijnlijk nog wel wat langer duren voordat LA weer open is. Meeste vrienden hier zijn nu aan het bepalen of ze wel hier willen blijven.. Bijzondere tijd om deze kant op te komen
Auto prijzen gaan wel naar rock bottom, dus dat is wel een mooie timing.
Leuk dat je deze kant op komt! L1A/L1B visa procedure kan wel eens een tijdje duren..Ik zit gelukkig al op een greencard. Ik zit nu 6 jaar in SF, wij zitten in de winter in Tahoe, maar neem aan dat je zelf naar Mammoth zou rijden. Wij hebben een X3, maar any AWD will do. Nieuwe X5 was wat groot voor SF parking.
Ik werk normaal ook elke week in ons LA kantoor, maar dat is nu al een tijdje een no-go. Wij gaan tot December niet meer naar kantoor/geen business travel..
Wij zaten veel eerder in lock down dan LA, gaat waarschijnlijk nog wel wat langer duren voordat LA weer open is. Meeste vrienden hier zijn nu aan het bepalen of ze wel hier willen blijven.. Bijzondere tijd om deze kant op te komen

- Arthur
Dan ben je idd verkeerd begrepen. Maar als je al op basis van meelezen de wind van voren niet mag krijgen... Het is niet zo dat ik verder niet post. Ik post bewust niet meer in dat draadje, de kriebels krijg ik ervan. En je vormt over mede DF-ers op basis van hun posts ook een beeld. En als ik dan de post hierboven lees, van jou, wil ik wel ff reageren, maar blijkbaar staat het er onhandig en voor meerdere uitleg vatbaar.///Joost schreef: 10 mei 2020, 13:11 Ahum, ik heb het over de papierwerk procedure, mannen...Die is stil gelegd tot nader order, vanwege de sluiting van overheidsgebouwen sinds maart. Maar ik begrijp de verwarring.
- ///Joost
Absoluut. Altijd leuk om af en toe wat foto's te posten en verhaaltjes te schrijven. De kans dat ik weer een auto uit Wenen haal is wel iets kleiner.Peric schreef: 10 mei 2020, 16:56 Blijf je wel hier posten Joost, als je eenmaal verhuisd bent?

Mooi om te lezen! Wij zullen voornamelijk in de Inland Empire vertoeven. Daar is het hoofdkantoor, dus wat dat betreft zitten wij dichter bij Big Bear en Arrowhead. Ander soort sneeuw, en vaak meer ijs (in Mammoth meer powder), maar goed, wij zijn geen ski-ers dus dat is verder ook niet echt relevant. Ik heb wel een keer samen met mijn vrouw met Kerst in een huisje in Arrowhead gezeten van een vriend. Dat was wel erg bijzonder, zo in de bossen, in de sneeuw. Erg gaaf.Christoph schreef: 10 mei 2020, 18:08 Leuk dat je deze kant op komt! L1A/L1B visa procedure kan wel eens een tijdje duren..Ik zit gelukkig al op een greencard. Ik zit nu 6 jaar in SF, wij zitten in de winter in Tahoe, maar neem aan dat je zelf naar Mammoth zou rijden. Wij hebben een X3, maar any AWD will do. Nieuwe X5 was wat groot voor SF parking.
Wij zaten veel eerder in lock down dan LA, gaat waarschijnlijk nog wel wat langer duren voordat LA weer open is. Meeste vrienden hier zijn nu aan het bepalen of ze wel hier willen blijven.. Bijzondere tijd om deze kant op te komen![]()
Wij zullen op L1A gaan, maar het is even wachten tot de premium processing weer in gang gezet wordt. Wel spannend nu, want die corona heeft echt even een kink in de kabel gelegd...

X3 is trouwens ook wel een goede. Zeker de recente modellen zijn erg mooi en waarschijnlijk ruim zat.

-
Mooi dat ie verkocht is Joost.
Lang geleden Christoph! (zag pas nog wat van je voorbij komen op Twitter)

Lang geleden Christoph! (zag pas nog wat van je voorbij komen op Twitter)
-
- Auto: M3P, 130i
Deze column sluit hier goed op aan: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... e=facebookArthur schreef: 10 mei 2020, 18:18Dan ben je idd verkeerd begrepen. Maar als je al op basis van meelezen de wind van voren niet mag krijgen... Het is niet zo dat ik verder niet post. Ik post bewust niet meer in dat draadje, de kriebels krijg ik ervan. En je vormt over mede DF-ers op basis van hun posts ook een beeld. En als ik dan de post hierboven lees, van jou, wil ik wel ff reageren, maar blijkbaar staat het er onhandig en voor meerdere uitleg vatbaar.///Joost schreef: 10 mei 2020, 13:11 Ahum, ik heb het over de papierwerk procedure, mannen...Die is stil gelegd tot nader order, vanwege de sluiting van overheidsgebouwen sinds maart. Maar ik begrijp de verwarring.
Heb je nog een afscheidsrondje gedaan, Joost?
- Arthur
Die column gisteren ook gelezen, maar omdat ik niet meer in het coronadraadje reageer (wil reageren) niet ergens geplaatst. Maar ik zei het nog van de week hier thuis, nadat een kapper was beboet omdat ‘ie had geknipt in z’n schuurtje. Neo-NSB-ers kweek je met deze regels. Getipt door buurtbewoners... nou, gelijk je huis te koop zetten. Eng volk.
Maar hoe de column hier op aansluit, je hebt immers mij (ook) gequote, weet ik niet. Ik ben me niet bewust van NSB praktijken?
-

Joost, Big Bear is inderdaad wat dichterbij... ik ben meer into powder days

Premium processing wordt hopelijk snel opgepakt ja - ik heb wat vrienden die in visa verlenging process zitten, en toch een lastige situatie zo.