Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 01 mei 2020, 10:30

Beetje relativering, stoïcisme zo u wil, in deze tijden;

https://www.volkskrant.nl/de-gids/waaro ... ~bbf92eda/

De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest, maar nimmer op komt dagen.

Luco

Bericht door Luco » 01 mei 2020, 10:34

Zou BMW de naam van de ringen in de koplampen nog vervangen.

Doe mij een setje corona's

Shakes

Bericht door Shakes » 01 mei 2020, 10:45

Interessant stuk over de horeca.

Hoeveel mensen werken voltijd voor hem?
Hoeveel mensen hebben een 0 uren contract?

Interessante branche. De huren moeten wel gigantisch hoog zijn als je na jaren van het kan niet gekker na 6 weken al bijna klaar bent. Niet heel geloofwaardig.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 mei 2020, 11:05

Nandor ik mis de link.

Of was het dit?
https://www.ad.nl/koken-en-eten/grootst ... ~ae0398f9/

Shakes

Bericht door Shakes » 01 mei 2020, 11:34

Yes! Staat op de vorige pagina.

Heb jij meer achtergrond over b.v. de kosten van zo’n pand?

Robin

Bericht door Robin » 01 mei 2020, 11:40

Shakes schreef: 01 mei 2020, 11:34 Yes! Staat op de vorige pagina.

Ik weet niet van anderman's baten en lasten en ik zit niet de horeca, wat ik wel van horeca kennissen(en ik heb er nogal wat) hoor is : loonkosten, gelinked zitten aan brouwerijen en dat ze een beetje leven naar de 'volgende week omzet' om hun rekeningen te betalen (even zwart wit). En huurkosten zijn nog steeds wel hoog. Maar ik kan niet in die man z'n boeken kijken. Hier verderop zit het Grand Cafe Boutique Hotel met het 'Beste terras van Nederland 2018'(winnaar dus) met ook een 230 man op de kost(veelal nul uren eigen uitzendbureau) en een goeroe en een enorm 'groots denkend ondernemer' en die zegt hetzelfde als de man in de link. En ik ben het met hun eens.

Robin

Bericht door Robin » 01 mei 2020, 11:44

Kijk ik heb liever een omzet van €1000 en totaal compleet kostenplaatje €550 dan €5000 omzet en €4750 totaal kostenplaatje. Al vindt de gemiddelde bank die laatste weer interessanter blijkbaar.

En er zullen geheid (in NL) duizenden (horeca) faillissementen komen de aankomende maanden, extra.

En dan kun je zeggen: Kaf van koren scheiden etc. Maar wie betaalt de faillissementen. En wie betaalt de (ook gedupeerde) crediteuren:De curator die 'blij is met niks' behalve eigen zakken vullen. Domino effect. En medewerkers staan op straat en de gefailleerde in de schuldsanering etc etc.
En de maatschappij draait voor die kosten op. Simpel zat.

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 mei 2020, 12:00

Even buiten het financiele plaatje gezien, zou hij gepolst hebben bij z'n 2000 werknemers wat ze er van vinden dat ze tegen het advies van het RIVM in, weer verplicht aan de slag moeten, de 1.5 meter regel niet in acht nemend? Goed, we kunnen niet opmaken uit dit artikel of hij de werknemers vrij laat, om op te komen dagen, maar de suggestie is wel gewekt dat het bijna 'oorlog' is. Of zouden die mensen weer staan te popelen om aan het werk te gaan? Serieuze vraag trouwens.

Robin

Bericht door Robin » 01 mei 2020, 12:04

Die 1.5 meter regel is over een paar maand fysiek verleden tijd: Rutte(....) had het weken geleden nog over groepsimuniteit. Daar hadden de artsen het in de FB link van Andre(vorige pagina) ook indirect over. Nu hoor je Rutte niet meer .rara.

Thuis zitten verzwakt je immuunsysteem, kom je na weken weer buiten met je verzwakte immuniteit en je krijgt opeens 'wat'. Ja dan gaan 'ze' weer vingerwijzen van 'zie je nou wel het is corona'....terwijl het wat anders is(zeiden die artsen ook min of meer. Je overlijdt aan 25 jaar roken, niet aan corona)

Dus praktisch gezien is die 1.5 meter binnenkort(maanden) verleden tijd.
Laatst gewijzigd door Robin op 01 mei 2020, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mei 2020, 12:06

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 mei 2020, 12:07

Robin schreef: 01 mei 2020, 12:04 Thuis zitten verzwakt je immuunsysteem, kom je na weken weer buiten met je verzwakte immuniteit en je krijgt opeens 'wat'. Ja dan gaan 'ze' weer vingerwijzen van 'zie je nou wel het is corona'....terwijl het wat anders is(zeiden die artsen ook min of meer. Je overlijdt aan 25 jaar roken, niet aan corona)
Daarom ga ik om-en-om hardlopen/uurtje wandelen in de vroege ochtend. Dat doet me echt goed deze tijden, voordat ik achter de laptop kruip.

Robin

Bericht door Robin » 01 mei 2020, 12:16

Wij wandelen veel in de bossen hier('s ochtends) thermoskan koffie mee. En op zo'n picknickbank koffie drinken. Mooi.

Ybo
Auto: G21 / E46

Bericht door Ybo » 01 mei 2020, 12:37

Robin schreef: 01 mei 2020, 11:40
Shakes schreef: 01 mei 2020, 11:34 Yes! Staat op de vorige pagina.

Ik weet niet van anderman's baten en lasten en ik zit niet de horeca, wat ik wel van horeca kennissen(en ik heb er nogal wat) hoor is : loonkosten, gelinked zitten aan brouwerijen en dat ze een beetje leven naar de 'volgende week omzet' om hun rekeningen te betalen (even zwart wit). En huurkosten zijn nog steeds wel hoog. Maar ik kan niet in die man z'n boeken kijken. Hier verderop zit het Grand Cafe Boutique Hotel met het 'Beste terras van Nederland 2018'(winnaar dus) met ook een 230 man op de kost(veelal nul uren eigen uitzendbureau) en een goeroe en een enorm 'groots denkend ondernemer' en die zegt hetzelfde als de man in de link. En ik ben het met hun eens.
Goede kennis van mij heeft een paar horecazaken. Die zit nu op € 35.000,- per maand wat er uitloopt. En dan is NOW al meegenomen en wat huurverlaging. Heeft wel een paar jaar goed gedraaid en kan het wel even volhouden. Maar de reserves zijn wel een keer weg en helemaal als hij niet meteen volledig open mag.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 mei 2020, 14:17

///Joost schreef: 01 mei 2020, 12:00 Even buiten het financiele plaatje gezien, zou hij gepolst hebben bij z'n 2000 werknemers wat ze er van vinden dat ze tegen het advies van het RIVM in, weer verplicht aan de slag moeten, de 1.5 meter regel niet in acht nemend? Goed, we kunnen niet opmaken uit dit artikel of hij de werknemers vrij laat, om op te komen dagen, maar de suggestie is wel gewekt dat het bijna 'oorlog' is. Of zouden die mensen weer staan te popelen om aan het werk te gaan? Serieuze vraag trouwens.
ik persoonlijk wel, werk nu al 7 weken fulltime vanuit huis ben er helemaal klaar mee :bag:
hele dag bellen skypen en in dezelfde omgeving rond hangen.

de dag dat we weer naar kantoor mogen ga ik meteen, met alle plezier!

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 mei 2020, 14:21

Ik bedoelde het meer refererend aan de werkomstandigheden waarin ze gedwongen worden te werken, aangezien het in de praktijk onmogelijk is om in de horeca met een 1,5m regel te werken.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 01 mei 2020, 14:30

Ik ben nog niet helemaal klaar met thuiswerken, maar deze week was wel frustrerend. Klusje wat in een dag geklaard had kunnen worden als we even met drie man samen hadden gezeten duurde nu veel langer. Heen en weer blijven (video)bellen schoot ook allemaal niet op.

Hoewel de IT 90% van de tijd goed werkt vloek en tier ook wel eens omdat het rete traag is (hele zin getypt en dan verschijnt net het eerste woord in beeld). En gemis aan sociale contacten is er soms ook wel.

Verder kan ik thuis wel meters maken en word ik minder gestoord voor kleine/vragen klusjes die er even tussendoor moeten.

Kortom, het heeft voor- en nadelen. In de toekomst dus toch ook maar wat vaker thuiswerken.
Ik bedoelde het meer refererend aan de werkomstandigheden waarin ze gedwongen worden te werken, aangezien het in de praktijk onmogelijk is om in de horeca met een 1,5m regel te werken.
Er zijn zat beroepen die nu ook al gewoon doorwerken en met maatregelen toch zoveel mogelijk afstand proberen te houden. Daar zal de horeca ook iets voor moeten verzinnen. Domweg alle horecazaken en terrassen weer open gooien en op zonnige dagen laten uitpuilen zoals voor de crisis gaat dan niet werken nee.
Is overigens, naar mijn mening, niet alleen een taak aan de horecazaken. De bezoekers moeten hun gezond verstand ook gebruiken en begrijpen dat het nog niet weer terug kan naar het oude.

Peric

Bericht door Peric » 01 mei 2020, 15:28

Robin schreef: 01 mei 2020, 10:09 Tja we draaien nog veel en veel teveel op angst en negatieve MSM berichtgeving.Dat had twee weken terug al verminderd moeten worden. Maar dit blijft nog wel even zo heb ik het idee. Voortschrijdend inzicht bij de politiek en de media? Je hoorde die journo's toch wel zuchten steunen en zeiken en woorden in de mond leggen? Ze 'wilden het niet snappen' gewoon om te pushen. Het is ook hun brood en hun baan(de journalistiek): Die hebben altijd meer aan negatief dan aan positief nieuws. Zo draait de media.
Ben eens even gaan zoeken over de berichtgeving van de Griepgolf van 2018.
Zelfde scenario als nu, maar géén hysterie en paniek..

We werden ook niet bang gemaakt dmv het virus een gezicht te geven.
Zo ziet het griepvirus er uit, lijkt het ergens op?
Afbeelding

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 mei 2020, 15:54

Op een paars balletje met stekels eraan?

Luco

Bericht door Luco » 01 mei 2020, 16:22

Laat die maatregelen nog maar een jaartje duren.

Heerlijk rustig op de weg
wat later beginnen
op tijd weg
volle uren schrijven
coronavergoeding

Gaat prima zo, laat al die slechte ondernemers maar failliet gaan, kaf van het koren scheiden.
Zakt de huizenmarkt weer een beetje, goed voor de economie.
Al die mensen die dan op straat wonen geeft weer eens een ander beeld in de binnenstad.

zo nu ff :coffee:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 mei 2020, 17:08

wat is nu weer een coronavergoeding? :lol:

Luco

Bericht door Luco » 01 mei 2020, 17:10

Martijn_bmw schreef: 01 mei 2020, 17:08 wat is nu weer een coronavergoeding? :lol:
van het rijk he voor ondernemers, heeft een leuke X5 opgeleverd :tooth: :lol:
Ik heb zelfs nog wat over voor een audioupgrade, is er iets wat plug and play is?

alt

Bericht door alt » 01 mei 2020, 17:23

Het vervelende is dat de peiling over de tweedekamerzetels zo'n grote stijging voor de VVD geven.
Daar voelt Rutte zich door gesterkt, hij gaat nu naast zijn schoenen lopen.
Luisteren naar het bedrijfsleven gaat hij niet eerder doen als de peilingen weer zakken.
Geen van de andere ministers hoor je nog, die zijn braaf aan het zitten & pootjes geven.

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 01 mei 2020, 18:37

Vandaag gebeld door het ziekenhuis dat de reguliere zorg weer wordt opgestart. Kon meteen een uur later langskomen. Mooi snel geregeld. Was weinig te merken van de corona in het ziekenhuis zelf. Paar verplegers/doktoren bij de ingang die wat vragen stelden waar je vandaan komt, of je symptomen hebt, maar verder niks.

Luco

Bericht door Luco » 01 mei 2020, 19:50

Iemand Kawasaki kopen

MarkS

Bericht door MarkS » 01 mei 2020, 19:54

alt schreef: 01 mei 2020, 17:23 Het vervelende is dat de peiling over de tweedekamerzetels zo'n grote stijging voor de VVD geven.
Daar voelt Rutte zich door gesterkt, hij gaat nu naast zijn schoenen lopen.
Luisteren naar het bedrijfsleven gaat hij niet eerder doen als de peilingen weer zakken.
Geen van de andere ministers hoor je nog, die zijn braaf aan het zitten & pootjes geven.
Er zijn genoeg ondernemers / bedrijven, die het ook zeer moeilijk hebben, die wel achter het huidige beleid staan. Alleen hoor je die veel minder ... dus ben benieuwd naar welk “bedrijfsleven” hij precies moet luisteren dan.

Plaats reactie