Hoi ik heb een jaguar XE 2016 en heb 19 inch velgen 8.5j besteld. Verkopen adviseerd 255 breedte banden ik lees echter overal een advies van 235-245 kan iemand mij advies geven of die 255 kunnen en of dat mooi is.
Met vriendelijke groet Hans
Jaguar XE 19 inch
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Jaguar XE 19 inch
Bij andere velgen/banden zijn het volgende belangrijk:
- Past de band die wilt op de velg, en als ie op het randje zit en ballonvormig wordt, of het nog wel mooi is.
- Of bij breder gaan de totale constructie nog wel in de wielkast past zonder aanlopen.
- Of je bij een grotere velg/band de berekening gedaan hebt dat de totale omvang nog binnen de toleranties van de abs zit.
Als ik google op de XE zijn er verschillende edities, met verschillende bandenmaten.
Belangrijk is dan ook dat je exact aangeeft wat je er nu op hebt zitten.
Zowel voor als achter even nakijken.
- Past de band die wilt op de velg, en als ie op het randje zit en ballonvormig wordt, of het nog wel mooi is.
- Of bij breder gaan de totale constructie nog wel in de wielkast past zonder aanlopen.
- Of je bij een grotere velg/band de berekening gedaan hebt dat de totale omvang nog binnen de toleranties van de abs zit.
Als ik google op de XE zijn er verschillende edities, met verschillende bandenmaten.
Belangrijk is dan ook dat je exact aangeeft wat je er nu op hebt zitten.
Zowel voor als achter even nakijken.
-
255 past uitstekend op 8,5j velgen, bmw levert het al jaren af fabriek (op de achterwielen van een breedset)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Welkom
- JP
Als de verkoper je iets adviseert waarom zou je dan gaan twijfelen en gaan googlen ?
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Ik zou gewoon 285 proberen. Brede band’n voor echte mann’n.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nee, hij wil ze verkopen. Advies is om dat te doen met 255 banden. Maar andere maten zou ook kunnen dat wil hij weten. Daarom kom je via Google direct op DF en stap je in zonder schroom.JP schreef: 30 apr 2020, 20:25 Als de verkoper je iets adviseert waarom zou je dan gaan twijfelen en gaan googlen ?