Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 12:05

Martijn , er waren hier die daar een aantal weken terug exact anders over dachten. Nu jij dit post denk ik: Dat spijt me wel natuurlijk.

Maar dan weet 'men' ook wat een klein ondernemer die op z'n poen moet wachten(horeca etc) moet doormaken.

Dus de belevingswereld verandert en dat had ik wel verwacht.

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 12:06

Luco schreef: 30 apr 2020, 12:03 Ja je mag iemand (ondernemer)wel zelfmoord toewensen, maar Ow wee als je iets over een zieke zegt.

Ook eigen schuld toch, had die gezonder moeten leven👍
Dit. Moge dit heel duidelijk zijn voor de 'zieken' en 'semi medici'. Ook hier.

k33z

Bericht door k33z » 30 apr 2020, 12:08

Vingerwijzend en belerend? Ik geef alleen aan dat jouw zwart-wit splitsing een beetje scheef is. Je gaat er blind vanuit dat mensen die in loondienst zitten niet geraakt worden door de crisis en dat het voetvolk is. Dus daar lees ik dat ondernemers beter zijn of meer zijn dan mensen in loondienst.

Dit staat helemaal los van de consequenties voor beide groepen, het gaat puur om het woord voetvolk dat gaat er bij mij niet in.

En je kent mij langer dan vandaag, dus de reactie die je geeft valt me wat tegen. Ik lees je niet de les, ik doe niet een selectieve verontwaardiging of empathie, reageer gewoon op een uitspraak waar je mijns inziens de plank een beetje mis slaat.

Shakes

Bericht door Shakes » 30 apr 2020, 12:11

Man man man

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 12:12

k33z schreef: 30 apr 2020, 12:08 Vingerwijzend en belerend? Ik geef alleen aan dat jouw zwart-wit splitsing een beetje scheef is. Je gaat er blind vanuit dat mensen die in loondienst zitten niet geraakt worden door de crisis en dat het voetvolk is. Dus daar lees ik dat ondernemers beter zijn of meer zijn dan mensen in loondienst.

Dit staat helemaal los van de consequenties voor beide groepen, het gaat puur om het woord voetvolk dat gaat er bij mij niet in.

En je kent mij langer dan vandaag, dus de reactie die je geeft valt me wat tegen. Ik lees je niet de les, ik doe niet een selectieve verontwaardiging of empathie, reageer gewoon op een uitspraak waar je mijns inziens de plank een beetje mis slaat.
OK....Dan lees je dat (een beetje) verkeerd Kees. Zwart/wit om even kracht bij te zetten. Wat boeit mij 76% van de zogenaamd Rutte stemmers:Dat is in mijn beleving voetvolk. Meelopers.

En: Niet teveel doordenken op mijn post misschien (omdat je me langer dan vandaag kent inderdaad) en er een dus een eigen draai aan geven misschien die niet geheel strookt met mijn post?

PeterB

Bericht door PeterB » 30 apr 2020, 12:19

Ik ken in mijn omgeving genoeg "voetvolk met een baan, loonslaven"( of welke omschrijving dan ook)die in de afgelopen periode tussen de 1000 en 1500 hebben ingeleverd, per maand, en dat ook de komende maanden doen.
En dan zijn er ook nog genoeg die tussen de 250 en 1000 zitten.

Maar die mogen niet klagen he want het zijn geen ondernemers..

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 12:21

PeterB schreef: 30 apr 2020, 12:19 Ik ken in mijn omgeving genoeg "voetvolk met een baan, loonslaven"( of welke omschrijving dan ook)die in de afgelopen periode tussen de 1000 en 1500 hebben ingeleverd, per maand, en dat ook de komende maanden doen.

Laat ze klagen. Graag. En begrijpelijk.

Ik doel erop dat 'ze' nu in 't zelfde schuitje terechtkomen als die 'ondernemertjes zonder buffertjes' waar 'we' 6 weken terug bijna leedvermaak om hadden!

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 12:24

Hoe meer klaagzang hoe 'beter'. Economie moet binnen een maand op 1 staan in de Hitparade. Ik tel de dagen af:)

Luco

Bericht door Luco » 30 apr 2020, 12:42

PeterB schreef: 30 apr 2020, 12:19 Ik ken in mijn omgeving genoeg "voetvolk met een baan, loonslaven"( of welke omschrijving dan ook)die in de afgelopen periode tussen de 1000 en 1500 hebben ingeleverd, per maand, en dat ook de komende maanden doen.

Nee,nu draai je het om, ondernemer moesten niet klagen het was allemaal hun eigen schuld, en nu het de mensen in loondienst raakt wordt het anders, dan mogen ondernemers pas klagen. Het wordt steeds gekker hier.

Elise

Bericht door Elise » 30 apr 2020, 12:47

Laten we de oude quotes er maar even bijhalen.
Elise schreef: 12 mar 2020, 09:00
Robin schreef: 12 mar 2020, 08:55
Elise schreef: 12 mar 2020, 08:53
Wat wil je precies zeggen met bovenstaande?
Doel je op compensatie voor geleden economische schade?
Meen je dit nou?

Natuurlijk.
Italie waarbij hypotheekbetalingen worden opgeschort. Dat soort dingen.
Jazeker meen ik dat.

Ik ben nog altijd van mening dat je als ondernemer in eerste instantie zelf voor zeperds dient op te draaien.
Opschorten van bijvoorbeeld hypotheek etc. prima, renteloze rekeningen prima, maar compensatie is een heel ander verhaal.

Elise

Bericht door Elise » 30 apr 2020, 12:49

Elise schreef: 15 mar 2020, 20:31
Robin schreef: 15 mar 2020, 19:10 Ik vind een virus en daarbij je toko moeten sluiten van overheidswege niet bij ondernemersrisico horen.
Even afgaande op onderstaande postings, vind jij dat jij in aanmerking moet komen voor compensatie?
En laten we niet vergeten dat compensatie belastinggeld is.
Robin schreef: 21 feb 2020, 10:16 Maar goed...als m'n handel en wandel zo blijft gaan als de laatste weken komt er geen GT4....
Robin schreef: 21 feb 2020, 10:23 Euh, daarmee bedoelende dat er geen GT4 komt, maar ik ga winkelen bij Manthey voor 'n GT2RS :D

(met het hele boekje aan carbon shit erop)

wel op Duitse platen he:)

Quote uit:
viewtopic.php?p=1401653#p1401653

Elise

Bericht door Elise » 30 apr 2020, 12:50

Elise schreef: 16 mar 2020, 08:48
Robin schreef: 15 mar 2020, 21:10 @Elise. Tot nu toe niet.
Maar als er er fonds komt en we kunnen / mogen er gebruik van maken...daarvoor betalen we bergen belasting nietwaar? Mag de overheid wel eens wat terugdoen...
Dat geld van de overheid is uiteindelijk gewoon geld van de gemeenschap, geld van jou en mij.
En ik vind het geen goed plan dat die centen worden gebruikt voor compensatie.

Als je in loondienst bent en je wordt werkloos door Corona. Dan krijg je geen compensatie, krijg je maximaal 2 jaar WW en daarna kun je de bijstand in. Maar wil je voor de bijstand in aanmerking komen mag je wel eerst even je eigen vermogen opeten.

Als je zzp'er bent, dan weet je dat je net als uitzendkrachten bij het minste of geringste op straat staat. Dat hoort ook tot uitdrukking te komen in het uurtarief wat je rekent. Van dat uurtarief mag verwachte worden dat je zelf een buffer aanlegt voor slechte tijden.
Je komt niet in aanmerking voor WW, dus als het echt niet meer gaat is het rechtstreeks de bijstand in, maar ook dan geldt eerst je eigen vermogen opeten.

En voor ondernemers zie ik dat dus niet veel anders. Voor het personeel bestaan er regelingen als werktijdverkorting, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat de ondernemer niet hoeft in te teren op eigen vermogen en we hem gaan compenseren voor misgelopen omzet met belastingcenten.
Compensatie zie ik meer in uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld een boer die door de overheid wordt gesommeerd om zijn complete veestapel preventief te ruimen.

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 12:50

Luco schreef: 30 apr 2020, 12:42

Nee,nu draai je het om, ondernemer moesten niet klagen het was allemaal hun eigen schuld, en nu het de mensen in loondienst raakt wordt het anders, dan mogen ondernemers pas klagen. Het wordt steeds gekker hier.
Ondernemertjes mogen nog steeds niet klagen hier. Er waren een paar hier die het hun eigenlijk wel gunden dat ze naar hun mallemoer gingen met hun bedrijf. Hoe ziek ben je dan(in je hersens)....

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 12:51

Elise ik neem je posts voor kennisgeving aan, jouw mening. Beterschap met je ziek zijn.

Oh ja ik vind jou een blamage voor het ondernemerschap. En ik vertrouw jou ook voor geen meter:)

Mijn mening.

PeterB

Bericht door PeterB » 30 apr 2020, 12:53

Volgens mij draai en draaf je een beetje door Luco...
Maar ik ben ook niet anders gewend inmiddels.
Mijn reactie is op het eeuwige mantra van Robin dat de ondernemer de economiekar trekt en dat die het nu zo slecht hebben.

Elise

Bericht door Elise » 30 apr 2020, 12:54

Luco schreef: 30 apr 2020, 12:42 Nee,nu draai je het om, ondernemer moesten niet klagen het was allemaal hun eigen schuld, en nu het de mensen in loondienst raakt wordt het anders, dan mogen ondernemers pas klagen. Het wordt steeds gekker hier.
Graag even een link naar waar dat gezegd is!

Elise

Bericht door Elise » 30 apr 2020, 12:54

Robin schreef: 30 apr 2020, 12:50 Ondernemertjes mogen nog steeds niet klagen hier. Er waren een paar hier die het hun eigenlijk wel gunden dat ze naar hun mallemoer gingen met hun bedrijf. Hoe ziek ben je dan(in je hersens)....

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 12:56

Elise schreef: 30 apr 2020, 12:54
Robin schreef: 30 apr 2020, 12:50 Ondernemertjes mogen nog steeds niet klagen hier. Er waren een paar hier die het hun eigenlijk wel gunden dat ze naar hun mallemoer gingen met hun bedrijf. Hoe ziek ben je dan(in je hersens)....
Zoek het zelf op man. Jij was het niet(letterlijk)

Elise

Bericht door Elise » 30 apr 2020, 12:56

Robin schreef: 30 apr 2020, 12:51 Elise ik neem je posts voor kennisgeving aan, jouw mening. Beterschap met je ziek zijn.

Oh ja ik vind jou een blamage voor het ondernemerschap. En ik vertrouw jou ook voor geen meter:)

Mijn mening.
:thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 12:57

PeterB schreef: 30 apr 2020, 12:53

Volgens mij draai en draaf je een beetje door Luco...
Maar ik ben ook niet anders gewend inmiddels.
Mijn reactie is op het eeuwige mantra van Robin dat de ondernemer de economiekar trekt en dat die het nu zo slecht hebben.
Is toch ook zo. Bepaalde groepen. Man en paard noemen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 30 apr 2020, 13:00

Lol, wat een kinderspeelplaats hier. Er wordt weer een hoop wat in het verleden geschreven is verdraaid, of uit z'n verband getrokken. Gegund worden dat ondernemers zelfmoord plegen? Gegund worden dat ondernemers failliet gaan? Wat een calimero gedrag. Neem je eigen verantwoordelijkheid zou ik zeggen, en botvier je frustratie niet op anderen persoonlijk.

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 13:00

M'n ouweheer roept net: Klagers geen nood, pochers geen brood.

Ik neem een koffie.....

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 13:01

///Joost schreef: 30 apr 2020, 13:00 Lol, wat een kinderspeelplaats hier. Er wordt weer een hoop wat in het verleden geschreven is verdraaid, of uit z'n verband getrokken. Gegund worden dat ondernemers zelfmoord plegen? Gegund worden dat ondernemers failliet gaan? Wat een calimero gedrag. Neem je eigen verantwoordelijkheid zou ik zeggen, en botvier je frustratie niet op anderen persoonlijk.
Helemaal mee eens. Jongens, niet allemaal op mij en Luco afreageren:)

Oh je bedoelde het anders Joost. Doei.

Tom

Bericht door Tom » 30 apr 2020, 13:03

Er is niemand geweest die ondernemers failliet wenst.
Wel is gezegd dat ondernemers die een buffer hebben waarmee ze het nog geen maand redden slechte ondernemers zijn. Met die groep had men geen medelijden. En nee, daar bedoel ik niet die ondernemer die net gestart is en een hoop geïnvesteerd heeft en al die andere uitzonderingen. Wel dat jankverhaal van slijterijmeisje.
Dat ondernemers het na x maanden zonder inkomsten niet redden is volkomen logisch en zal iedereen kut vinden.

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 13:05

Tom, jawel hoor er is hier iemand geweest die geen medelijden met een ondernemer had als die 'op een bepaalde manier levend/doend' naar z'n malemoer zou gaan. Echt.

Plaats reactie