Kabinet gaat weer graaien!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Kabinet gaat weer graaien!

Bericht door Michel P » 31 aug 2007, 08:33

Het kabinet laat zien dat de goede linkse traditie graaien weer volop in de mode is. De plannen die nu uitlekken voor prinsjesdag spreken boekdelen. BTW naar 20%, acijnzen op brandstof(uiteraard) alcohol en tabak omhoog. En natuurlijk nog even extra automobilistje pesten door de bijtelling weer naar 25% te verhogen. Uiteraard dienen de gelden om de kansenwijken van Ella Vogelaar te sponsoren en verder ander werkschuwtuig te behoeden van koopkracht terug gang. Dit terwijl er meer vacatures zijn dan ooit..........

Gelukkig heb ik op geen van de partijen in de regering gestemt!

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 aug 2007, 08:53

idd, wat een slappe zooi weer.......................bah :twisted:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 aug 2007, 09:05

Gatverdamme

Als ondernemer èn als burger wordt ik het wel zo zat soms. Je werkt al van januari tot ergens in juni voor de overheid maar het meer is daar blijkbaar ook nooit vol. Er wordt altijd maar geouwehoerd over de 'kansarmen' in deze maatschappij waar continue extra geld naartoe moet. Nooit over de middenklasse die uiteindelijk de economie draaiend houden maar wel elke keer weer financieel genaaid worden.

Ik geloof niet in kansarm, althans niet in Nederland. Iedereen met de juiste instelling en doorzettingsvermogen kan er iets van maken in dit land.

Wat een gruwelijke kwal die Wouter Bos(lim). Voor de verkiezingen: na het zuur komt straks het zoet. Jaja, éénmaal in het pluche is het: na het zuur komt het zoutzuur. We zitten hier weer een paar jaar gesettled dus kunnen we weer ongestoord de hardwerkende burger pesten en hem of haar een financieel oor aannaaien. Wat een KUT volk, heb er geen andere woorden voor.

Nou, ik weet het wel. Heb het bij tijd en wijle helemaal gehad in dit land. Al die enorme drukte, files, regeltjeszucht en gemierenneuk. Het enige wat je in dit land mag is betalen, en flink ook. Ik bouw de zaak uit, verkoop over 15 of 20 jaar alles, hoop er een paar centen aan over te houden en ga d'r vandoor hier, weg uit Nederland.

Ik hou normaal gesproken helemaal niet zo van klagen, sta positief in het leven maar die vuile volksverlakkers weten je elke keer weer keihard financieel in je achterste te naaien.

Knot

Bericht door Knot » 31 aug 2007, 09:26

Ben ik wel blij dat ik niet rook en geen leasebak meer heb!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 aug 2007, 09:57

Wouter.. beter had je het niet kunnen verwoorden :)

Ik zit er ook steeds meer sterk over na te denken om te vertrekken hier. Het liefst vlak over de grens naar Duitsland. Al was het alleen maar om de absurd hoge huizenprijzen.. of de BPM natuurlijk, de filevorming, het slechte onderwijs, het inleveren van de helft van je loon, het continu verprutsen in de politiek (80km/u zones, het tijdelijke? kwartje van kok), het... ach laat maar, ik val in herhaling.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 31 aug 2007, 10:46

Gisteren zag ik het ook op het journaal. Ik was al van plan om er wat over te schrijven. Ik vind het echt niet leuk meer. Bijtelling heb ik zelf geen last van.

Maar de rest van het verhaal (BTW, accijnzen) natuurlijk wel.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 aug 2007, 10:49

tis echt erg in dit soort landen, als je dan een leuke film ziet van de vrije wereld en lekker rust en lege wegen dnk je van aaaaaaaaa ik wil hier weg, maar de EU zal moeilijk zijn, alhoewel als je sommige landen in de Balkan ofzo bekijkt zou je daar nog een paar jaar als een vorst kunnen leven, veel nog erg goedkoop daar en lekker nog de wegen zoals ze hier 25 jaar geleden waren...lekker vrij dus 8)

Ow en ik hoorde ook op journaal dat zelfs de BPM omhaag gaat althans dat willen ze, maar denk dat dat als extra schrik moet dienen en ze die weer omlaag gaan doen om zogenaamd wat of iets toe te geven, maar uiteindelijk hebben ze dan nog hun doel, gewoon hard spelen en iets "toegeven" maar dan nog je doel bereiken....bah.

Als ik een mooie dame tegenkom die ook weg wil en weet hoe en wat(ivm mijn koppie ik niet alle druk alleen aankan) dan ben ik weg :lol: lol.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 31 aug 2007, 10:56

Blijft het automobilist pesten alleen bij een verhoging van de bijtelling? Kan het me haast niet voorstellen, men komt ongetwijfeld met nog meer onaangename verrassingen op de proppen......

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 31 aug 2007, 11:10

Je gaat je afvragen waar al dat extra belasting geld voor nodig is. Ik ben er voorstander van om de gehele boekhouding van de overheid openbaar te maken. Zo dat je online kan zien waar elke cent aan uitgegeven wordt.

Het kan niet anders dan dat er een aantal mensen gewoon zakken aan het vullen zijn.

Aan de andere kant. Ik woon zelf iedere andere maand in de US. Daar betalen de mensen minder belasting en die maken zich ook terecht druk over hun healthcare en educationsystem. Als je daar niet aan een scholarship kan komen. Dan kan je de universiteit op je buik schrijven als je ouders niet genoeg verdienen. Wat betreft healthcare. Als je ook maar iets krijgt waarvoor je medere malen naar het ziekenhuis moet dan loop je gewoon leeg. Er zijn wel verzekeringen voor maar die hebben allemaal een bovengrens grens.

Als ik me dan bedenk dat ik in nederland wel een goede opleiding heb kunnen volgen (die kans heeft iedereen) en ik wel normaal verzekerd ben tegen ziektekosten en daarnaast mijzelf besef dat ik alle leuke dingen die ik wil doen (vakanties, een leuke auto rijden, uitstapjes etc.) ik het minder erg vind om over het laatste deel van mijn salaris 52% te betalen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 31 aug 2007, 11:19

Jochem Vaartjes schreef:Je gaat je afvragen waar al dat extra belasting geld voor nodig is. Ik ben er voorstander van om de gehele boekhouding van de overheid openbaar te maken. Zo dat je online kan zien waar elke cent aan uitgegeven wordt.
Goed punt, Jochem. Ik heb dit een jaar of 2 geleden ook al geroepen op een ander forum. Bij ieder bedrijf (vennootschap) is het verplicht om een door een accountant goedgekeurde boekhouding te hebben die ook opvraagbaar is bij KvK bijvoorbeeld.

Waarom dan inderdaad niet bij de overheid. Het is publiek bestuur wat gefinancierd wordt door burgers en bedrijven, dus als mede-'aandeelhouder' van de B.V. Nederland heb ik dus recht op inzage in de cijfers.

Ik vind de vergelijking met andere landen, met name de USA, wel begrijpelijk maar niet helemaal terecht. Je moet uitgaan van ons eigen systeem en kijken wat daar mis aan is. Ik ben van mening dat de kosten van de overheid met name de kosten van de overheid en bestuur zelf zijn. Overhead dus die niets oplevert. De hele pretentie van de noodzaak van het ambtenaren-apparaat is kolder. Ik weet van ministeries waar echt gewoon té weinig gebeurt of in ieder geval weinig zinvols. Een beetje in vergelijking met wat die muts in Noord-Holland probeerde te bewijzen, maar ze had ergens wel een punt.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 aug 2007, 11:35

het is gewoon een lomp apparaat de overheid en sommige lopen de kantjes ervan af en krijgen wel een goed salaris, ja zelfs het wachtgeld wordt 6 jaar? doorbetaald iets van 60 duizend euro per jaar :shock: hoeven ze niks voor te doen geen sollicitatie plicht die andere burgers wel hebben tis gewoon pappen en nat houden lijkt wel, en voor de rest bij grote bedrijven heerst er een graaicultuur en dat kan een tijdje goed gaan maar loopt mis immers de grootste groep mensen zit in de ondergrens en die kopen ook dingen alleen nu veel minder omdat ze gewoon niet rond kunnen komen, schandalig! die graaiers moeten ze aanpakken en een maximum stellen en of verbinden aan een percentage regeling, krijg jij er 10% bij dan iedereen 10% erbij zo moet dat en das fair en stimuleert de economie immers 1 rijke vent kan zeg maar 1x wat kopen eten of kleding maakt niet uit, maar als die minder bedeelden ook wat meekrijgen zeg dat gel wat die ene graaier pikt verdeelt over 100 mensen kunnen 100 mensen wat kopen en dat stimuleert de economie enorm...nu stop ik anders wordt ik weer woest :lol:

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 31 aug 2007, 11:37

Stéphane schreef:
Jochem Vaartjes schreef:Je gaat je afvragen waar al dat extra belasting geld voor nodig is. Ik ben er voorstander van om de gehele boekhouding van de overheid openbaar te maken. Zo dat je online kan zien waar elke cent aan uitgegeven wordt.
Goed punt, Jochem. Ik heb dit een jaar of 2 geleden ook al geroepen op een ander forum. Bij ieder bedrijf (vennootschap) is het verplicht om een door een accountant goedgekeurde boekhouding te hebben die ook opvraagbaar is bij KvK bijvoorbeeld.

Waarom dan inderdaad niet bij de overheid. Het is publiek bestuur wat gefinancierd wordt door burgers en bedrijven, dus als mede-'aandeelhouder' van de B.V. Nederland heb ik dus recht op inzage in de cijfers.

Ik vind de vergelijking met andere landen, met name de USA, wel begrijpelijk maar niet helemaal terecht. Je moet uitgaan van ons eigen systeem en kijken wat daar mis aan is. Ik ben van mening dat de kosten van de overheid met name de kosten van de overheid en bestuur zelf zijn. Overhead dus die niets oplevert. De hele pretentie van de noodzaak van het ambtenaren-apparaat is kolder. Ik weet van ministeries waar echt gewoon té weinig gebeurt of in ieder geval weinig zinvols. Een beetje in vergelijking met wat die muts in Noord-Holland probeerde te bewijzen, maar ze had ergens wel een punt.
Ik begrijp jou gedachte hierover. En ik denk zelf ook dat de meeste kosten bij de overheid zelf liggen. Ik denk ook dat dit extra belastinggeld verdient zou kunnen worden door te kijken waar het blijft liggen in nederland. Zwart werken met name en ook de wachtgelden etc.

De vergelijking maak ik alleen om aan te geven waar mijn voorkeur ligt.

Liever wonen in een land waar je minder belasting betaald, waar de educatieve kansen niet voor iedereen zijn weggelegd en je een slecht ziekenzorg systeem hebt.

Of wonen in een land waar je relatief veel belasting betaald iedereen de kans krijgt zich te scholen (dus ook je kinderen) en je goed verzekerd bent tegen ziektekosten.
(dan kies ik voor deze optie)

Michel P

Bericht door Michel P » 31 aug 2007, 11:39

Het hele belasting en accijnzen systeem klopt niet in NL. Wegenbelasting gaat niet naar de wegen........ Men wil dat iedereen minder de auto pakt, rookt en drinkt, maar om o.a. de ambtenaren en het generaal pardon te financieren, zou je rokend, zuipend en met 8000rpm stil moeten staan in de file, want dan stoomt de schatkist vol. Ofwel men roept dat ze straffen omdat het slecht is voor milieu/gezondheid of wat voor een excusse, en verhoogt daarmee de prijzen.

Van positieve stimulatie heeft men nog nooit gehoord, laat staan van verantwoording van de individu!

Kijk eens naar de zorgverzekering, je zou iedereen een hogere premie moeten laten betalen, als met te zwaar is, als men rookt, en als met overmatig drinkt. Deze mensen lopen namelijk een verhoogt risico, wat mensen die enigsinds verantwoord leven kunnen betalen. (chronisch zieken, e.d. uitgesloten) Je zet de mensen die bewust ongezond eten, niet bewegen, roken en zuipen aan het denken alleen al door een jaarlijks bezoekje aan de huisarts die, weegt, en meet, en de persoon in kwestie wijst op de mogelijke gevolgen voor zijn levenswijze. Doorleven op de zelfde voet prima, maar dan zelf ook fors middels premie aan bijdragen.

Ook zou men belasting op arbeid eens fors moeten verlagen (zie positieve effecte op de totale economie in Ierland) het participeren op de arbeidsmarkt zal dan eenvoudiger worden, wat naast een beloning ook nog voldoening en een gevoel van eigenwaarde zal geven.

Uiteraard kan het kabinet makelijk scoren door de centen bij de (ouderen)zorg weg te halen, en dit in de kans(lozen)wijken uit te delen.

Verder zou het grondig sanneren van het aantal ambtenaren een mega besparen opleveren, maar ook een opluchting voor iedere niet ambtenaar die het aantal regeltjes ziet verminderen.

Dit kabinet wil echter vanuit christelijkstandpunt terug naar de jaren 50, en vanuit links standpunt de maakbare maatschappij uitstorten en weer campage gaan voeren voor alle grote pluspunten van de multicuturele samenleving, waarbij uiteraard de bicultueel netjes als slachtoffer van het syteem zal worden neergezet......... om deze verder te behagen, zullen er minder eisen worden gesteld om zich aan te passen, maar zal de niet bicultureel worden gedwongen zich aan te passen aan hen.

Het lijkt wel of je als niet gelovige aan het korste eind trekt, en dat mensen uit angst op de CU of CDA stemmen om tegenwicht te bieden aan de opkomst van de dominantie niets duldende Islam.

Michel

Marc R

Bericht door Marc R » 31 aug 2007, 13:59

T klinkt misschien gek maar ik zou een hoop beter af wezen als ik zwart en moslim was.

Dan krijg je van alles en wordt er vanalles voor je gedaan en geregeld.

Maar ik ben wit en werkend en eigen baas en ik verdien bovenmodaal,de klos dus in nederland.

Echt een kutland qua belastingen,ik vind belasting betalen niet erg maar ze weten hier niet van ophouden!

Macboy

Bericht door Macboy » 31 aug 2007, 14:32

Jezus wat een reacties ... lijkt groep 6 wel :)

Marc R

Bericht door Marc R » 31 aug 2007, 14:56

Sorry mac, ik weet dat het een beetje <50 I.Q lijkt maar zo voel ik me gewoon.
Is een soort van wanhoopsreactie,we moeten wel slikken in dit land.

Want wij worden voor een voldongen feit gesteld elke keer weer.

Een andere manier is er niet.

Ik had voor mijn verhuizing buren, en idd gekleurd, en geen werk.

Wel 4 auto's voor de deur (geen van alle boven de 10k maar goed),en pappa mij maar uitlachen elke dag.
Hetzelfde huis als ik alles verzorgd en ik maar een uurtje of 70 maken in de week

Ja daar wordt ik een beetje afgestompt van...

Macboy

Bericht door Macboy » 31 aug 2007, 15:06

Geeft ook niet Marc. Ik zeg ook niet dat ik de reacties niet begrijp (waarbij ik zeker niet alleen jou reactie bedoelde).

Kijk, het is een beetje gelegenheidsgelul. Er zijn in deze wereld veel armen, mensen die niets te eten hebben. Hongersdood, nog nooit vers stromend water gezien.

Wij douchen 40 minuten per dag. Hebben koelkasten met eten, gaan uit eten, krijgen een auto van de zaak, hebben stress, kunnen amper sterven door iets behalve een ongeluk etc etc

En dan zeuren wij over belasting betalen?

Dit is niet hoe ik erover denk hoor, maar het is erg makkelijk om out of the blue iets te roepen. Dat bedoel ik met mijn voorbeeld hiervoor.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 aug 2007, 15:09

Mijn buitenlandse vriendin komt permanent in NL wonen. Reden voor een feestje. Maar als je dit weer ziet heb ik de neiging naar haar land te verhuizen, en morgen nog(geen geintje)

NL is ziek. :(

Ilija, je hebt een goed punt, ik heb in 5 weken daaro veel relatieve armoede gezien.

Wij in NL hebben 'geestelijke'armoe.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 aug 2007, 15:11

Het gaat erom dat de belasting niet juist geheft wordt Mac...ze pakken de verkeerde doelgroepen en heffen over de "verkeerde" dingen belasting of extra belasting terwijl het geld vaak ergens anders voor gebruikt wordt, schaf al die rare extra dingen af en hef gewoon 1 soort belasting alleen een BTW en dat kun je eventueel in 2 klasses doen, een algememene BTW voor iedereen en voor ons allen, en een hoger BTW tarief voor vervuilers/gebruikers eventueel, maar niet zo gemeen zoals ze het nu doen.

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 15:29

Ik hoorde van de week een mooi gezegde van Andre (zijn vader)..

Die zei; "Je moet ze altijd op de heenweg pakken en niet op de terugweg.."

Een goed verstaander hoef ik niet de betekenis uit te leggen van dit gezegde.. :wink:

En als je hem niet snapt dan leg ik hem ook niet uit :P

Stéphane

Bericht door Stéphane » 31 aug 2007, 15:29

@Ilija: Ik vind dat vergelijken met andere landen zo'n kolder. Je moet uitgaan van de situatie hier. Ik zeg ook niet dat het systeem in de basis slecht is. Waar hij mij om gaat dat op dit soort punten de overheid ook voor verbetering vatbaar is.

Anders is het in brede zin dweilen met de kraan open. Een bedrijf wat verlies maakt, al dan niet vanwege te hoge kosten, blijf je ook niet in investeren.

De privatisering van bepaalde zaken bevestigt op zich ook al weer dat het soms juist goed is om dingen in overheidshanden te houden.

Dus gelegenheidsgelul vind ik ook een beetje kortzichtig om te zeggen :P

Joy

Bericht door Joy » 31 aug 2007, 19:49

Als ze bijv. eens zouden stoppen met die 'vredesmissies' en dat geld voor kansarmen in NL zouden toewenden, kijk dat zou zoden aan de dijk zetten.
Probleem is gewoon dat er een enorm bureaucratisch mechanisme actief is (nou ja actief...) binnen de overheid. Voor elk dingetje zijn regels, en voor elk besluit staat 12 weken en ga zo maar door.
Ik en pa hebben vaak te maken met ambtenaren en we lachen er om, maar het is eigenlijk gewoon triest hoe weinig daar gepresteerd wordt. Een normaal werknemer bij een bedrijf doet op zijn minst 30% meer in dezelfde tijd. Laat staan het verlies door verblijf in de ziektewet voor het minste geringste.
Als zulke dingen in het bedrijfsleven getolereerd zouden worden gaat een bedrijf gewoon gegarandeerd ten onder.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 aug 2007, 19:56

Toe maar weer, bijtelling nog hoger, en ook nog maar een schep op de BTW... lekker :? :(
Wordt die BTW dan ook in andere europesche landen verhoogt naar 20% ?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 31 aug 2007, 20:00

Hoezo?

Dat maakt het land toch zelf uit? BTW in Duitsland is nu meen ik 17%, die gaat echt niet 3% omhoog.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 aug 2007, 20:03

Ik meende dat men dat ook gelijk trekken wou...

Plaats reactie