In de prijsklasse die ik zocht kom je dan eigenlijk al snel op een 3-serie uit, ik heb een paar E46's en "normale" E90's met 6 in lijn bekeken maar de E92 Coupé vond ik toch wel verreweg het mooist.
Uit budgettaire- en hobby-overweging doe ik in principe al het onderhoud en reparaties zelf, en tot nu toe gaat dat eigenlijk best wel heel prima met behulp van de online-fora en YouTube-filmpjes.
Zaken die ik tot nu toe aan de auto gedaan heb:
- Volledig gepolijst
- Raammechanisme rechts vervangen.
- Uitlaat VANOS-ventiel vervangen.
- K&N-luchtfilter
- LUX H8 V5 adjustable white gemonteerd als Angel-eyes (de H8 180 gaven helaas storingen, en alleen van de V5 is er een type speciaal geschikt voor de E92 geproduceerd voor 2007)
- Xenonballast moeten vervangen omdat hier vocht in was gekomen.
- M-stuur gemonteerd
- Standaard demper aangepast zoals beschreven BMWdriversforum.
- Startmotor vervangen
- Stuurbekrachtigingspomp vervangen.
- Originele BMW 135M velgen gekocht in Duitsland voor de zomer, in de winter op styling 188.
- Opties gecodeerd met Carly for BMW- Chinese K+DCAN kabel besteld via eBay om erachter te komen dat die toch niet werkte en uiteindelijk eentje besteld via one-stop-electronics en een ICOM A aangeschaft via iemand van een ander forum.
- Zelf de auto gewrapped in VVIVID+ MATTE METALLIC BLUE (GHOST) tot dat een berger een aantal weken geleden mijn voorbumper eraf trok toen ik een lekke band had op de A10. Heb nu een M-pakket bumpers besteld dat nog onderweg is.
- Intussen al redelijk wat opties gecodeerd voor andere mensen aan hun BMW's en/of geholpen met diagnose via ISTA+/D en INPA.
- Vorig weekend een andere N46B20 motor gemonteerd in een E90 318i van een vriend.
- Bij Hennie van Driftsport.nl de basis en gevorderde driftcursus gevolgd in Lelystad.

Op dit moment staat de bovenstaande BMW Z4 M van mijn vader te koop, en zijn we op zoek naar een fraaie BMW E93 M3 handgeschakeld (ik vind zelf de E92 mooier, maar hij wil graag een cabrio als 2e auto).