Nieuwe Audi RS6 nog meer vermogen?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Nieuwe Audi RS6 nog meer vermogen?

Bericht door Wouter81 » 28 aug 2007, 17:50

Eerder gingen al geruchten over 579 PK in de nieuwe Audi RS6 maar nu gaan er geruchten over nog eens 40 PK meer, waardoor 'ie op een astronomische 619 PK uitkomt. :shock: :shock: :shock:

Stukje van autoblog:
Het was al duidelijk dat Audi hoge ogen zou gooien in de Duitse pk-strijd. De langverwachte introductie van de RS6 nadert en de meeste mensen waren het met elkaar eens dat deze een astronomische 579 pk zou krijgen. Genoeg om de concurrentie voor eventjes voor te blijven zou je denken. Maar volgens de laatste geruchten hebben de Audi-engineers een tik van de molen gekregen en zal de nieuwe RS6 in werkelijkheid nog 40 pk meer leveren, 619 pk dus. Gekkenhuis!

Dit schrijft Motor Authority, die zegt zich te baseren op een ‘betrouwbare bron’ binnen Audi. Het vermogen van 579 pk zal in de folders blijven staan, maar het werkelijke vermogen schijnt dus nog hoger te liggen dan dat van een S65 AMG (612 pk). Het wachten is op het eerste exemplaar dat op de testbank belandt, maar dat de nieuwe RS6, met nog meer vermogen dan bijvoorbeeld een Gallardo Superleggera, een idioot snelle familieauto wordt staat als een paal boven water!
Insane... hehehe.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 28 aug 2007, 17:57

Categorie: eerst zien, dan geloven.

Misschien doelen ze op een RS6 Plus ofzo???

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 28 aug 2007, 19:06

Als ie de 5,2 l V10 krijgt icm turbo's is dat vermogen een makkie 8) .

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 28 aug 2007, 19:07

Als ie de 5,2 l V10 krijgt icm turbo's is dat vermogen een makkie 8) .

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 28 aug 2007, 19:14

Als ze dat vermogen voor de verandering ook een keer halen zou het een primeur zijn.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 28 aug 2007, 19:23

De turbo-versies haalden het opgegeven vermogen altijd wel.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 30 aug 2007, 20:46

maak de RS6 aub lichter, met ong. 520 peekaa, en superieur weggedrag ipv een alsmaar rechtdoorschietende baksteen!!!!!!!

ik heb al eerder gezegd, waar gaat dit naartoe????

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40153
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 aug 2007, 20:50

Ben benieuwd.. 600+ is toch echt niet misselijk!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 30 aug 2007, 21:02

Afgezien van dat feit is het ook zwaar zinloos.

Denk niet dat zoiets gekocht gaat worden door rijke gezinnetjes, dat mag niet van moeder de vrouw en dan heeft ze nog gelijk ook :roll:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 30 aug 2007, 21:07

Dan maar,maar zet em ondanks alles toch maar voor de deur.

Mugelloblauw graag,creme lederen interieur.... 8)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 30 aug 2007, 21:16

Dan vraag je je toch af waar de tuners zoals MTM mee op de proppen gaan komen. Nu ruwweg 200 pk erbij. Dus krijg je een RS6 met ruim 800 pk... :twisted:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 30 aug 2007, 22:05

Ik had juist iets vernomen van 550pk ipv 580.
Misschien inderdaad een +versie 8)

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 30 aug 2007, 22:40

"ik heb al eerder gezegd, waar gaat dit naartoe????"

Ach...
Ik ken nog wel een ander VAG product met 610 pk en weegt iets van 2500 kg. Ziet er fijn uit, rijdt leuk en toert gezellig door naar 326 kmh. Niet mis mee volgens mij. Blijft gewoon op de verlanglijst staan.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 30 aug 2007, 23:16

Ergens vraag ik me dan af of het vermogen van auto's tegenwoordig wel ten volle benut kunnen worden. 600pk gaat toch nergens over. Wanneer je met zulke wagens door gebieden als de Eifel of Jura gaat dan kun je gewoon nooit meer volgas. Steeds voor 2 seconden het gaspedaal een kwart naar beneden en je bent alweer bij de volgende bocht. Als je dan nooit meer je blok kunt horen janken op 7000-8000rpm tijdens zo'n rit is de lol er toch snel af. Blijft de Autobahn over?
Zou iemand in een 911 gt3 van vandaag echt veel meer lol beleven in de bergpassen dan iemand met bijv. een 944s2? Ik durf het te betwijfelen.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 30 aug 2007, 23:20

allen schreef: Zou iemand in een 911 gt3 van vandaag echt veel meer lol beleven in de bergpassen dan iemand met bijv. een 944s2?
Ikke! Ikke! Ikke! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 30 aug 2007, 23:28

allen schreef:Ergens vraag ik me dan af of het vermogen van auto's tegenwoordig wel ten volle benut kunnen worden. 600pk gaat toch nergens over. Wanneer je met zulke wagens door gebieden als de Eifel of Jura gaat dan kun je gewoon nooit meer volgas. Steeds voor 2 seconden het gaspedaal een kwart naar beneden en je bent alweer bij de volgende bocht. Als je dan nooit meer je blok kunt horen janken op 7000-8000rpm tijdens zo'n rit is de lol er toch snel af. Blijft de Autobahn over?
Zou iemand in een 911 gt3 van vandaag echt veel meer lol beleven in de bergpassen dan iemand met bijv. een 944s2? Ik durf het te betwijfelen.
Ik kan me Jeremy Clownson in een E55 AMG herinneren die zei dat het tractiecontrolelampje bijna voortdurend knipperde. Zo'n ding is zo goed als onbestuurbaar zonder TC en de andere electronische nannies..

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 31 aug 2007, 00:03

Audi heeft al AWD, dat scheelt een berg.

Vergeet ook niet dat de onderstellen en banden ook met hun tijd meegroeien en veel meer vermogen op de weg kunnen krijgen. (en het gewicht op die wielen niet te vergeten :mrgreen: )

Vroegah kon je met een DAFje met 60 PK leuk driften. Steek nu eens 60 PK in je BMW M3/Audi RS4/whatever en kijk wat ze dan doen. Helemaal niks, komen nog niet eens vooruit bijna.

Dat je met dat soort acceleratiesnelheden op weinig plaatsen meer uit de voeten kan is natuurlijk verhaal 2 :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 31 aug 2007, 08:04

En het gaat me juist om dat laatste Bert. Na 5 minuten Autobahn is voor mij de lol er wel af. Rijden bevat voor mij een groot deel geluidsbeleving. Als ik dan door de bergpassen steeds tussen 1500 en 3500 toeren blijf hangen wil ik liever een wagen met wat minder pk's waarbij ik gebruik moet maken van het hele toerengebied.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 31 aug 2007, 09:52

Dan moet je een elise kopen allen, mensen die M5/RS6/E63 kopen geven geen fuck om die beleving.
Vorwerts must es gehen en daar houdt het grotendeels bij op.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar mijn bovenstaande beschrijving slaat op de doelgroep van deze auto's.
Als die 619pk waar is gaat het een serieuze bom worden! Kommaar hier met dat ding :lol:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 31 aug 2007, 09:58

allen schreef:En het gaat me juist om dat laatste Bert. Na 5 minuten Autobahn is voor mij de lol er wel af. Rijden bevat voor mij een groot deel geluidsbeleving. Als ik dan door de bergpassen steeds tussen 1500 en 3500 toeren blijf hangen wil ik liever een wagen met wat minder pk's waarbij ik gebruik moet maken van het hele toerengebied.
++1 :D

In de bergen ben ik nog nooit door een andere auto ingehaald, ondanks 'slechts' 315pk op ruim 1700kg.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 31 aug 2007, 12:11

Dennis Schroyen schreef:Dan moet je een elise kopen allen, mensen die M5/RS6/E63 kopen geven geen fuck om die beleving.
Pardon?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 31 aug 2007, 12:31

Ben benieuwd met wat voor antwoord Mercedes gaat komen op de evt. 619pk sterke Audi :)

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 31 aug 2007, 13:14

Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar mijn bovenstaande beschrijving slaat op de doelgroep van deze auto's.
:wink: [/quote]

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 02 sep 2007, 00:45

Driftende nieuwe RS6 Avant op de ring: http://www.youtube.com/watch?v=FP5WSQj2HMc

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 02 sep 2007, 01:34

Mwoah, dan kun je best sturen zeg :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, frankie, Google [Bot], Kadett, L5S1, Mark 320iS, tim1981, wjt en 14 gasten