Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 25 apr 2020, 08:48

Str8Six
Auto: eBike

Bericht door Str8Six » 25 apr 2020, 09:09

Zijn er ook mensen die (net als ik) kaartjes voor festivals hebben? Ben even benieuwd naar de kijk hierop. In mijn omgeving merk ik dat ik iedereen hier erg mild over is.

Ik zit met 2x lowlands (1 voor mezelf, 1 voor vriend die nog niet zeker wist of hij meeging, maar die raak je normaliter toch wel kwijt) en 1x awakenings tickets opgescheept. Toch 600,- totaal.

Oplossing van de evenementorganisatoren is: safe your ticket for next year!
Een refund is mogelijk, maar pas nadat het nieuwe evenement heeft plaatsgevonden.
Ik moet dus ongevraagd een jaar lang de renteloze bank spelen.....waar ik helemaal geen zin in heb.
Andere optie is 'donate your ticket' :lol:

Op facebook zijn de reacties van het publiek erg mild, omdat de organisatoren anders failliet zouden zijn.

Ik weet niet of iedereen daar doorheeft dat MoJo events gewoon een multimiljoenen bedrijf is die dit festival al meer dan 20 jaar organiseert.
Dan lijkt het me verstandig dat je enige reserve achter de hand houdt als je hele jaarrekening (blijkbaar) om die 3 dagen draait.

Iedereen heeft het verder over de gemaakte kosten, maar dat wordt nergens gespecificeerd. Artiesten betaal je niet een halfjaar van te voren al lijkt me? De kraampjes betalen zelfs extra om op lowlands te mogen staan, dus dat kost ook niks. Wat blijft dan over? De vergunning en faciliteiten (tenten/wc etc).

Ben ik nou heel gierig of mis ik iets?

dvh

Bericht door dvh » 25 apr 2020, 09:18

Over Trump.
Ik hou mij er niet zo mee bezig.

1 ding valt mij vooral op.
Dat het vorige regime van de US jaren lang bezig is geweest met Korea. Altijd ruzie. Geen oplossing. Ect.

Trump staat aan het roer:
Afbeelding

Hij flikt het gewoon !?
Dit, dat , zus , zo.
Geen enkele voorganger doet hem dit na. Even een handje schudden met een van de grootste (vocale) rivalen van de US.

Het komt erop neer. Kim jong-un is een mafkees. Maar je hebt gewoon een grotere mafkees nodig om hem te overtreffen ( en dit bedoel ik positief ). Met diplomacy kom je er niet. Je moet ook zelf gewoon een beetje een boef zijn om shit done te krijgen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 apr 2020, 09:32

Als je een beetje naar de USA politiek kijkt dan valt wel op dat iedereen die het niet eens is met de mening van Trump gewoon ontslagen of overgeplaatst word.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 apr 2020, 09:33

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 apr 2020, 09:35

Str8Six schreef: 25 apr 2020, 09:09 Zijn er ook mensen die (net als ik) kaartjes voor festivals hebben? Ben even benieuwd naar de kijk hierop. In mijn omgeving merk ik dat ik iedereen hier erg mild over is.

Ik zit met 2x lowlands (1 voor mezelf, 1 voor vriend die nog niet zeker wist of hij meeging, maar die raak je normaliter toch wel kwijt) en 1x awakenings tickets opgescheept. Toch 600,- totaal.

Een refund is mogelijk, maar pas nadat het nieuwe evenement heeft plaatsgevonden.
Ik moet dus ongevraagd een jaar lang de renteloze bank spelen.....waar ik helemaal geen zin in heb.

Op facebook zijn de reacties van het publiek erg mild, omdat de organisatoren anders failliet zouden zijn.

Ik weet niet of iedereen daar doorheeft dat MoJo events gewoon een multimiljoenen bedrijf is die dit festival al meer dan 20 jaar organiseert.
Dan lijkt het me verstandig dat je enige reserve achter de hand houdt als je hele jaarrekening (blijkbaar) om die 3 dagen draait.

Iedereen heeft het verder over de gemaakte kosten, maar dat wordt nergens gespecificeerd. Artiesten betaal je niet een halfjaar van te voren al lijkt me? De kraampjes betalen zelfs extra om op lowlands te mogen staan, dus dat kost ook niks. Wat blijft dan over? De vergunning en faciliteiten (tenten/wc etc).

Kan ook dat je volgend jaar juist een tekort hebt. Immers de kaarten van dit jaar staan dan nog uit en het bezoekersaantal is beperkt.

Kan je er even op blijven zitten en volgend jaar voor meer verkopen.

Luco

Bericht door Luco » 25 apr 2020, 09:43

Str8Six schreef: 25 apr 2020, 09:09 Zijn er ook mensen die (net als ik) kaartjes voor festivals hebben? Ben even benieuwd naar de kijk hierop. In mijn omgeving merk ik dat ik iedereen hier erg mild over is.

dikgedrukte
Ja lowlands is natuurlijk het enige festival wat is afgelast :tooth:
En ik vermoed dat als je een artiest boekt ook een gedeelte vooraf moet betalen.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 25 apr 2020, 09:44

Wel wel klein verschil. In Duitsland zijn ze bang voor een tweede golf als mensen in hun oude patroon vervallen en alle maatregelen ongedaan worden gemaakt en in Nederland verwachten ze geen tweede golf bij maatregelen zoals 1,5 meter afstand houden en geen grote evenementen.

dvh

Bericht door dvh » 25 apr 2020, 10:16

dvh schreef: 25 apr 2020, 09:18 Over Trump.
Ik hou mij er niet zo mee bezig.

1 ding valt mij vooral op.
Dat het vorige regime van de US jaren lang bezig is geweest met Korea. Altijd ruzie. Geen oplossing. Ect.

Trump staat aan het roer:
Afbeelding

Hij flikt het gewoon !?
Dit, dat , zus , zo.
Geen enkele voorganger doet hem dit na. Even een handje schudden met een van de grootste (vocale) rivalen van de US.

Het komt erop neer. Kim jong-un is een mafkees. Maar je hebt gewoon een grotere mafkees nodig om hem te overtreffen ( en dit bedoel ik positief ). Met diplomacy kom je er niet. Je moet ook zelf gewoon een beetje een boef zijn om shit done te krijgen.
Over Kim gesproken......
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8371314 ... -overleden

Fakenews?

Luco

Bericht door Luco » 25 apr 2020, 10:23

Bert ///M3 schreef: 25 apr 2020, 09:32 Als je een beetje naar de USA politiek kijkt dan valt wel op dat iedereen die het niet eens is met de mening van Trump gewoon ontslagen of overgeplaatst word.
Zouden ze hier ook meer moeten doen, dan gebeurd er tenminste wat ipv eindeloos poldergeneuzel met als uitkomst een klotezooi.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 apr 2020, 10:26

Luco schreef: 25 apr 2020, 10:23
Bert ///M3 schreef: 25 apr 2020, 09:32 Als je een beetje naar de USA politiek kijkt dan valt wel op dat iedereen die het niet eens is met de mening van Trump gewoon ontslagen of overgeplaatst word.
Zouden ze hier ook meer moeten doen, dan gebeurd er tenminste wat ipv eindeloos poldergeneuzel met als uitkomst een klotezooi.
Dus je wil er op vertrouwen dat Rutte altijd gelijk heeft en de rest met een andere mening gewoon ontslaat? :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 25 apr 2020, 10:32

Bert ///M3 schreef: 25 apr 2020, 10:26
Luco schreef: 25 apr 2020, 10:23
Dus je wil er op vertrouwen dat Rutte altijd gelijk heeft en de rest met een andere mening gewoon ontslaat? :tooth:
Niet specifiek Rutte, maar dan is er hopenlijk minder zwabberbeleid

Robin

Bericht door Robin » 25 apr 2020, 10:45

Zit wat in Luco. Kijk naar dat OMT en uit wat voor mensen dat bestaat. Geen wonder, die mensen krijgen elke maand hun salaris en ze hebben totaal geen beleving bij de (wereld)economie. Blijkbaar.
Laatst gewijzigd door Robin op 25 apr 2020, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Peric

Bericht door Peric » 25 apr 2020, 10:46

IJzersterke column weer..

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 apr 2020, 10:48

Eens Robin.

Peric

Bericht door Peric » 25 apr 2020, 10:54

Robin schreef: 25 apr 2020, 10:45 Zit wat in Luco. Kijk naar dat OMT en uit wat voor mensen dat bestaat. Geen wonder, die mensen krijgen elke maand hun salaris en ze hebben totaal geen beleving bij de (wereld)economie. Blijkbaar.
Dat is ook de insteek niet. Zij moeten reageren op een outbreak, en dan ga ik er van uit dat dan de focus op de gezondheid ligt, en op de controle van de outbreak.
Bij het ontwerpen van zo'n team heeft er denk ik niemand aan gedacht om er ook een econoom bij te zetten.

Robin

Bericht door Robin » 25 apr 2020, 11:10

Peric schreef: 25 apr 2020, 10:54
Robin schreef: 25 apr 2020, 10:45 Zit wat in Luco. Kijk naar dat OMT en uit wat voor mensen dat bestaat. Geen wonder, die mensen krijgen elke maand hun salaris en ze hebben totaal geen beleving bij de (wereld)economie. Blijkbaar.
Dat is ook de insteek niet. Zij moeten reageren op een outbreak, en dan ga ik er van uit dat dan de focus op de gezondheid ligt, en op de controle van de outbreak.
Bij het ontwerpen van zo'n team heeft er denk ik niemand aan gedacht om er ook een econoom bij te zetten.
Dat is ook zo. Maar voor Rutte cs zijn zij nu de leidraad toch? Lijkt mij te eenzijdig.

Peric

Bericht door Peric » 25 apr 2020, 11:21

Is het ook, vandaar dat het ook de verkeerde kant uitgaat..
En het is misschien erg hard, maar er wordt naar mijn mening te veel op emotie beslist.

Maar aan de andere kant, het is na WW2 ook gelukt om het weer op te bouwen. Klinkt misschien gechargeerd, maar er staat ons nog wel wat te wachten als de crisis achter de rug is. Reken op forse belastingverhogingen. 'Want het land heeft geleden, dus is het toch niet erg om even iets meer bij te dragen.'

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 25 apr 2020, 12:09

Als die belasting ten goede komt aan ons land is dat prima. Is het om de hobbies van ene Frans T. uit te voeren dan word ik daar iets minder blij van.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 25 apr 2020, 13:25

Peric schreef: 25 apr 2020, 10:46
IJzersterke column weer..
Zeker alleen zijn er in de Leeuwenhoek geen 15 doden te betreuren maar inmiddels al meer dan 32 en er liggen er nog een paar aan de morfine, op zo'n 100 bewoners mag je wel stellen dat daar wel gigantische fouten gemaakt zijn en is het meer dan terecht dat daar de inspectie een onderzoek doet!

alt

Bericht door alt » 25 apr 2020, 14:28

Als je een beetje naar de USA politiek kijkt dan valt wel op dat iedereen die het niet eens is met de mening van Trump gewoon ontslagen of overgeplaatst word.

Wat denk je dat er in Nederland gebeurd als je het niet eens bent met het beleid.
Je wordt hier als ambtenaar/bestuurder netjes weg gepromoveerd naar een veilige/onbelangrijke baan in een plaats waar niemand wil werken.
Trump zet altijd zijn grote scheur open als een bootwerker, dat maakt Trump zo Trump in de politieke arena.
Rutte lacht je uit, doet dan toch wat hij wil.
Het is waar je ontvankelijk voor bent.

Peric

Bericht door Peric » 25 apr 2020, 22:17

sitechris schreef: 25 apr 2020, 12:09 Als die belasting ten goede komt aan ons land is dat prima. Is het om de hobbies van ene Frans T. uit te voeren dan word ik daar iets minder blij van.
Van die belastingen gaat er ook een groot deel naar de EU. En laat er nou net bootladingen richting het zuiden gegaan zijn..

JP

Bericht door JP » 26 apr 2020, 04:02

We sturen bootladingen geld naar het zuiden maar in ruil komen die boten terug met hoogopgeleide gelukszoekers.....

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 apr 2020, 07:07

"Nearly All Patients Hospitalized With Covid-19 Had Chronic Health Issues, Study Finds"

https://www.nytimes.com/2020/04/23/heal ... -risk.html

Robin

Bericht door Robin » 26 apr 2020, 07:49

alt schreef: 25 apr 2020, 14:28 Trump zet altijd zijn grote scheur open als een bootwerker, dat maakt Trump zo Trump in de politieke arena.
Rutte lacht je uit, doet dan toch wat hij wil.
Het is waar je ontvankelijk voor bent.
Dit is het dus eigenlijk gewoon.

Wouter81 schreef: 26 apr 2020, 07:07 "Nearly All Patients Hospitalized With Covid-19 Had Chronic Health Issues, Study Finds"

https://www.nytimes.com/2020/04/23/heal ... -risk.html
En in brandhaard NY: Een Coronadode is ook nog eens qua verzekering'premie' vóór het hospitaal daar 2.5x zoveel waard als een niet coronadode. Wat denk je hoe ze daar gaan turfen dan(turven)?
Laatst gewijzigd door Robin op 26 apr 2020, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie