De nieuwe Audi A3 tdi 180pk van Bart

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 aug 2007, 20:14

Louis, volgens mij gaat Rob weer inruilen :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 aug 2007, 20:30

Sander Spoolder schreef:Welke motorvariant hebben jullie Rob ? en hoeveel kilometers staan erop ?

Auto is van mijn vrouw....

1.6 Ambition- Pro-line uitvoering... 35.000 op de klok....staat altijd binnen.
Maar de auto heeft al zo goed als zeker een nieuwe eigenaar.
Daarbij is de motoruitvoering voor de meeste hier iets te lauw.
Als boodschappenkarretje/woon-werk verkeer 21 km per dag voldoet de 1.6 prima.
Kwestie van prioriteiten stellen. Ze koos liever voor luxe dan een berg pk's die hoogstwaarschijnlijk nooit zullen worden aangesproken.
Ik heb er zelfs eens aantal rondjes Ring mee gereden :D

[img:250:160]http://www.ringrebel.nl/images/fotonew.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 30 aug 2007, 21:54

Issie nou verlaagd, of smoelt ie gewoon zo goed?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 aug 2007, 21:58

Ambition heeft sportonderstel, sportstoelen etc...


Iedere A3 smoelt goed :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 aug 2007, 22:10

Rebel schreef:

Iedere A3 smoelt goed

[img:875:536]http://img403.imageshack.us/img403/2954/img5124qk8.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 aug 2007, 22:11

Maar die is zowieso verkocht Rob ?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 aug 2007, 22:11

En je kunt er alles in kwijt:

[img:800:600]http://www.ringrebel.nl/bike/04.jpeg[/img]


Hoppelaakeeeeeeee !


[img:800:600]http://www.ringrebel.nl/bike/34.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 30 aug 2007, 22:19

Louis schreef: Hoe is een 140pk 2.0tdi met chip ? net zo'n fijne gifkikker als de ouderwetse 1.9tdi ? En verbruik gelijk aan de 1.9 ?
De 2.0 TDI is absoluut een fijne maar is niet zo zuinig als de oude 1.9 TDI. Ik meen me te herinneren dat je een 115pk hebt en die vind ik qua karakter wel iets explosiever overkomen maar een 2.0 haalt beter door op hogere toerentallen en is overall smeuiiger. Verder vind ik het geluid van de 2.0 een beetje "gemaakt" overkomen. Ik heb eens met iemand gesproken die 230 op de teller haalt van een niet gechipte 2.0 :D

In de A3 is de 2.0 zeker te verkiezen boven de 77kw 1.9 TDI. De 1.9 dreunt nogal op bepaalde toerentallen die je vaak rijdt :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 sep 2007, 14:16

Gaat Bart nog een keer reageren op mijn laatste post van mei 2006 ?

:)



PS A3 is inderdaad een geweldige auto, in alle opzichten.

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 01 sep 2007, 18:15

Ja ik heb nog steeds de van 115 naar 150pk gechipte 1.9tdi, die bevalt echt zeer goed.

Ik twijfel een beetje tussen FWD en Quattro, de bedoeling is wel dat ik richting de 200pk wil gaan met de 140pk 2.0tdi en vraag me af of quattro echt nodig is met het het S-line onderstel.

Het ligt zo degelijk op de weg dat quattro waarschijnlijk overbodig is, maar in de herfts en met nat wegdek altijd vol het gas kunnen gaan is ook wel leuk.

Nadelen zijn wel dat het bijna 100kg zwaarder is, zeer schaars om 2dehands te vinden, dus erg duur. En ik hoorde iets over een kortere bakverhouding. moet ik me daarbij voorstellen dat je bv geen 2200rpm hebt bij 120km/h maar 2400rpm zoiets ?

Dat de top lager is maakt me niets uit in ieder geval.

Maar hij moet wel sneller zijn dan wat ik nu heb en dat betwijfel ik een beetje.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 01 sep 2007, 21:48

het antwoord.....177pk D-CAT 400Nm standaard.

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 01 sep 2007, 22:37

Daar heb ik een jaar geleden al eens een sprintje van gewonnen, dus die valt sowieso af :D

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 06 sep 2007, 23:21

Is de "moderne" 2.0 Tfsi te vergelijken met de oude 1.8t ?

Ik kan geen Audi A3 SB 2.0TDI Quattro vinden met weinig km's en zit daarom te denken aan een 200pk tfsi, maar ik kick op de kracht onderin, een giftige tdi zoals ik nu heb is altijd bij de les en geeft niet om een versnelling te laag zitten :D

Bij de proefrit in een 2.0fsi met 150pk en dus zonder turbo merkte ik echt weer het nadeel van benzine, toeren maken en in de juiste versnelling zitten ( hou daar niet van) en de auto "lijkt" niet vooruit te branden maar in real life heus wel vlot.

Kan iemand eens de 2.0 tfsi een beetje beschrijven ? verbruik, kracht onderin, te rijden als een tdi ? (ivm behoorlijk koppel onderin) turbogat zoals de 1.8t ? ander afwijkingen tov de 1.8t ?

Sowieso zal die gechipt gaan worden, misschien iemand daar ook nog ervaring mee ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 sep 2007, 23:56

TFSI is totaal anders dan de 1.8T.

Meer souplesse, meer topvermogen en koppel onderin. Ik rij nu met 406Nm, en al bij 2000 rpm heb ik al 300Nm, dus kan rijden als een diesel en vlammen als benzine. Begrenser ligt bij 7200 rpm, en zelfs dan nog zat vermogen over (mede door var.nokkenassen).

Hierbij mijn uitdraai toen mijn FR net gechipt was en nog maar een maagdelijke 500km had gelopen:

[img:690:600]http://img53.imageshack.us/img53/5067/naamloosbx3.png[/img]

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 07 sep 2007, 00:13

Ok dankje, en het verbruik ? Als je je aan de max. snelheden houdt rijdt je hopelijk niet 1 op 10 ?

Aan je kenteken te zien is jouw basis ook de 200pk versie, welke stappen heb je inmiddels ondernomen ? Vast niet alleen een chip ?

En met chip, gelijk bijzonder veel vermogenstoename voor het gevoel ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 sep 2007, 00:46

Verbruik zit ik rond de 1 op 10.

Heb chip van JD Engineering en volledig Milltek vanaf turbo. En je voelt de vermogenstoename direct, maar vooral de soeplesse. Als je 100 in z'n 6 rijdt en je geeft gas, zelfs dan krijg je een vette turboduw.

Zeer de moeite waard. Krijgt er een andere auto voor terug.

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 11 sep 2007, 21:43

Hoe zit het met de koppeling, gewoon origineel en slipt ie niet ? Of verhalen bekend van mensen die er wel last van hadden ? ik wil sowieso weer quattro en dan zal het alleen maar zwaarder worden voor die koppeling.

Heb je de wagen ook met alleen een andere chip gereden ? Of meteen icm. een andere uitlaat ? Ik ben benieuwd of dat laatste nou echt veel uitmaakt. Anders zou ik het bij alleen een chip kunnen laten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark 320iS en 7 gasten