
De nieuwe Audi A3 tdi 180pk van Bart
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Sander Spoolder schreef:Welke motorvariant hebben jullie Rob ? en hoeveel kilometers staan erop ?
Auto is van mijn vrouw....
1.6 Ambition- Pro-line uitvoering... 35.000 op de klok....staat altijd binnen.
Maar de auto heeft al zo goed als zeker een nieuwe eigenaar.
Daarbij is de motoruitvoering voor de meeste hier iets te lauw.
Als boodschappenkarretje/woon-werk verkeer 21 km per dag voldoet de 1.6 prima.
Kwestie van prioriteiten stellen. Ze koos liever voor luxe dan een berg pk's die hoogstwaarschijnlijk nooit zullen worden aangesproken.
Ik heb er zelfs eens aantal rondjes Ring mee gereden

[img:250:160]http://www.ringrebel.nl/images/fotonew.jpg[/img]
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Rebel schreef:
Iedere A3 smoelt goed
[img:875:536]http://img403.imageshack.us/img403/2954/img5124qk8.jpg[/img]
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
En je kunt er alles in kwijt:
[img:800:600]http://www.ringrebel.nl/bike/04.jpeg[/img]
Hoppelaakeeeeeeee !
[img:800:600]http://www.ringrebel.nl/bike/34.jpeg[/img]
[img:800:600]http://www.ringrebel.nl/bike/04.jpeg[/img]
Hoppelaakeeeeeeee !
[img:800:600]http://www.ringrebel.nl/bike/34.jpeg[/img]
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
De 2.0 TDI is absoluut een fijne maar is niet zo zuinig als de oude 1.9 TDI. Ik meen me te herinneren dat je een 115pk hebt en die vind ik qua karakter wel iets explosiever overkomen maar een 2.0 haalt beter door op hogere toerentallen en is overall smeuiiger. Verder vind ik het geluid van de 2.0 een beetje "gemaakt" overkomen. Ik heb eens met iemand gesproken die 230 op de teller haalt van een niet gechipte 2.0Louis schreef: Hoe is een 140pk 2.0tdi met chip ? net zo'n fijne gifkikker als de ouderwetse 1.9tdi ? En verbruik gelijk aan de 1.9 ?

In de A3 is de 2.0 zeker te verkiezen boven de 77kw 1.9 TDI. De 1.9 dreunt nogal op bepaalde toerentallen die je vaak rijdt

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Ja ik heb nog steeds de van 115 naar 150pk gechipte 1.9tdi, die bevalt echt zeer goed.
Ik twijfel een beetje tussen FWD en Quattro, de bedoeling is wel dat ik richting de 200pk wil gaan met de 140pk 2.0tdi en vraag me af of quattro echt nodig is met het het S-line onderstel.
Het ligt zo degelijk op de weg dat quattro waarschijnlijk overbodig is, maar in de herfts en met nat wegdek altijd vol het gas kunnen gaan is ook wel leuk.
Nadelen zijn wel dat het bijna 100kg zwaarder is, zeer schaars om 2dehands te vinden, dus erg duur. En ik hoorde iets over een kortere bakverhouding. moet ik me daarbij voorstellen dat je bv geen 2200rpm hebt bij 120km/h maar 2400rpm zoiets ?
Dat de top lager is maakt me niets uit in ieder geval.
Maar hij moet wel sneller zijn dan wat ik nu heb en dat betwijfel ik een beetje.
Ik twijfel een beetje tussen FWD en Quattro, de bedoeling is wel dat ik richting de 200pk wil gaan met de 140pk 2.0tdi en vraag me af of quattro echt nodig is met het het S-line onderstel.
Het ligt zo degelijk op de weg dat quattro waarschijnlijk overbodig is, maar in de herfts en met nat wegdek altijd vol het gas kunnen gaan is ook wel leuk.
Nadelen zijn wel dat het bijna 100kg zwaarder is, zeer schaars om 2dehands te vinden, dus erg duur. En ik hoorde iets over een kortere bakverhouding. moet ik me daarbij voorstellen dat je bv geen 2200rpm hebt bij 120km/h maar 2400rpm zoiets ?
Dat de top lager is maakt me niets uit in ieder geval.
Maar hij moet wel sneller zijn dan wat ik nu heb en dat betwijfel ik een beetje.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Is de "moderne" 2.0 Tfsi te vergelijken met de oude 1.8t ?
Ik kan geen Audi A3 SB 2.0TDI Quattro vinden met weinig km's en zit daarom te denken aan een 200pk tfsi, maar ik kick op de kracht onderin, een giftige tdi zoals ik nu heb is altijd bij de les en geeft niet om een versnelling te laag zitten
Bij de proefrit in een 2.0fsi met 150pk en dus zonder turbo merkte ik echt weer het nadeel van benzine, toeren maken en in de juiste versnelling zitten ( hou daar niet van) en de auto "lijkt" niet vooruit te branden maar in real life heus wel vlot.
Kan iemand eens de 2.0 tfsi een beetje beschrijven ? verbruik, kracht onderin, te rijden als een tdi ? (ivm behoorlijk koppel onderin) turbogat zoals de 1.8t ? ander afwijkingen tov de 1.8t ?
Sowieso zal die gechipt gaan worden, misschien iemand daar ook nog ervaring mee ?
Ik kan geen Audi A3 SB 2.0TDI Quattro vinden met weinig km's en zit daarom te denken aan een 200pk tfsi, maar ik kick op de kracht onderin, een giftige tdi zoals ik nu heb is altijd bij de les en geeft niet om een versnelling te laag zitten

Bij de proefrit in een 2.0fsi met 150pk en dus zonder turbo merkte ik echt weer het nadeel van benzine, toeren maken en in de juiste versnelling zitten ( hou daar niet van) en de auto "lijkt" niet vooruit te branden maar in real life heus wel vlot.
Kan iemand eens de 2.0 tfsi een beetje beschrijven ? verbruik, kracht onderin, te rijden als een tdi ? (ivm behoorlijk koppel onderin) turbogat zoals de 1.8t ? ander afwijkingen tov de 1.8t ?
Sowieso zal die gechipt gaan worden, misschien iemand daar ook nog ervaring mee ?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
TFSI is totaal anders dan de 1.8T.
Meer souplesse, meer topvermogen en koppel onderin. Ik rij nu met 406Nm, en al bij 2000 rpm heb ik al 300Nm, dus kan rijden als een diesel en vlammen als benzine. Begrenser ligt bij 7200 rpm, en zelfs dan nog zat vermogen over (mede door var.nokkenassen).
Hierbij mijn uitdraai toen mijn FR net gechipt was en nog maar een maagdelijke 500km had gelopen:
[img:690:600]http://img53.imageshack.us/img53/5067/naamloosbx3.png[/img]
Meer souplesse, meer topvermogen en koppel onderin. Ik rij nu met 406Nm, en al bij 2000 rpm heb ik al 300Nm, dus kan rijden als een diesel en vlammen als benzine. Begrenser ligt bij 7200 rpm, en zelfs dan nog zat vermogen over (mede door var.nokkenassen).
Hierbij mijn uitdraai toen mijn FR net gechipt was en nog maar een maagdelijke 500km had gelopen:
[img:690:600]http://img53.imageshack.us/img53/5067/naamloosbx3.png[/img]
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Ok dankje, en het verbruik ? Als je je aan de max. snelheden houdt rijdt je hopelijk niet 1 op 10 ?
Aan je kenteken te zien is jouw basis ook de 200pk versie, welke stappen heb je inmiddels ondernomen ? Vast niet alleen een chip ?
En met chip, gelijk bijzonder veel vermogenstoename voor het gevoel ?
Aan je kenteken te zien is jouw basis ook de 200pk versie, welke stappen heb je inmiddels ondernomen ? Vast niet alleen een chip ?
En met chip, gelijk bijzonder veel vermogenstoename voor het gevoel ?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Verbruik zit ik rond de 1 op 10.
Heb chip van JD Engineering en volledig Milltek vanaf turbo. En je voelt de vermogenstoename direct, maar vooral de soeplesse. Als je 100 in z'n 6 rijdt en je geeft gas, zelfs dan krijg je een vette turboduw.
Zeer de moeite waard. Krijgt er een andere auto voor terug.
Heb chip van JD Engineering en volledig Milltek vanaf turbo. En je voelt de vermogenstoename direct, maar vooral de soeplesse. Als je 100 in z'n 6 rijdt en je geeft gas, zelfs dan krijg je een vette turboduw.
Zeer de moeite waard. Krijgt er een andere auto voor terug.
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Hoe zit het met de koppeling, gewoon origineel en slipt ie niet ? Of verhalen bekend van mensen die er wel last van hadden ? ik wil sowieso weer quattro en dan zal het alleen maar zwaarder worden voor die koppeling.
Heb je de wagen ook met alleen een andere chip gereden ? Of meteen icm. een andere uitlaat ? Ik ben benieuwd of dat laatste nou echt veel uitmaakt. Anders zou ik het bij alleen een chip kunnen laten.
Heb je de wagen ook met alleen een andere chip gereden ? Of meteen icm. een andere uitlaat ? Ik ben benieuwd of dat laatste nou echt veel uitmaakt. Anders zou ik het bij alleen een chip kunnen laten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mark 320iS en 7 gasten