BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake
- Downforce Hans
Re: BMW M3 SMG, 2004
Waren we toen ook niet door een Spaanse familie gefilmd die dat toen weer op You-tube had gezet?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Kijk eens onderaan de vorige pagina 

- Baboulah
Altijd mooi dat soort PR's, ik heb vorig jaar mei een soortgelijke gezet, van hartje Praag naar Hoofddorp in 6 uur knallenMartijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 17:23 haha ja bizar hoe snel de tijd gaat he!
ik heb zo ook wel wat van die PR-etjes die nooit meer lukken.
Baarn-Capelle a/d ijsel 30min
Baarn-Maastricht 1uur 30min
Baarn-Nice 11uur (incl tank/plas stops)
Baarn-Munchen 6uur (incl tank/plas stops)
mooie tijden![]()

- Bram
Heb er nog 1, met diezelfde Impreza STI van Den Bosch naar Seedorf in Duitsland (400 km), 2 uur en drie kwartier inclusief 2x tanken 
Ik tankte bij vertrek en dan net over de grens weer dat ding (60 liter) vol, reed er zo hard mogelijk mee over de 1 via Bremen naar de kazerne (237 km) en als ik daar aan kwam, brandde het reservelampje
Reed dan wel continu boven de 250, met langdurige uitschieters op zondagavond als het rustig was van 270 tot 280 km p/u. Mooie tijden, lekker 1 op 3 rijden op de Autobahn haha. Wel eens een politieauto (Opel Omega) ingehaald met 260 km p/u, dat was best gek.

Ik tankte bij vertrek en dan net over de grens weer dat ding (60 liter) vol, reed er zo hard mogelijk mee over de 1 via Bremen naar de kazerne (237 km) en als ik daar aan kwam, brandde het reservelampje

- Downforce Hans
Ja, dan ga je toch even twijfelen of je niks fout doet als je de polizei voorbij vliegt.Bram schreef: 22 apr 2020, 13:04 Heb er nog 1, met diezelfde Impreza STI van Den Bosch naar Seedorf in Duitsland (400 km), 2 uur en drie kwartier inclusief 2x tanken
Ik tankte bij vertrek en dan net over de grens weer dat ding (60 liter) vol, reed er zo hard mogelijk mee over de 1 via Bremen naar de kazerne (237 km) en als ik daar aan kwam, brandde het reservelampjeReed dan wel continu boven de 250, met langdurige uitschieters op zondagavond als het rustig was van 270 tot 280 km p/u. Mooie tijden, lekker 1 op 3 rijden op de Autobahn haha. Wel eens een politieauto (Opel Omega) ingehaald met 260 km p/u, dat was best gek.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Bijzonder gevoel is dat inderdaad. Je ziet een politieauto in de verte opdoemen, je weet dat je je poot op bodem kunt houden en doet dat ook, maar als je er voorbij vliegt toch dat gevoel of alles wel klopt 

- Bram
Zeker als je dat doet met een 3" open uitlaat van voor tot achter 

- Martijn_bmw
idd heel bijzonder gevoelRichardt. schreef: 22 apr 2020, 13:31 Bijzonder gevoel is dat inderdaad. Je ziet een politieauto in de verte opdoemen, je weet dat je je poot op bodem kunt houden en doet dat ook, maar als je er voorbij vliegt toch dat gevoel of alles wel klopt![]()

- Bram
- Arthur
- Auto: Nr.51
Pleisterwerk mag wel weer een beurtje hebben 

- ///Joost
Mooi Bram!
- Bram
Ik zal het even melden daar

- Martijn_bmw
blijft waanzinnig mooi zo'n E46 M3
-
Qua looks de mooiste BMW ooit gemaakt! Alles
Klopt aan de e46 M3!
Klopt aan de e46 M3!
- Philipoo
Ik heb laatst om half 3 's nachts Doorn-Rotterdam Noord in 28 minuten gedaan. Die trajectcontrole's werkten niet mee moet ik zeggenMartijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 17:23haha ja bizar hoe snel de tijd gaat he!Bram schreef: 21 apr 2020, 17:14 Verrek, jij was bijrijder toen haha. Mooi man, vol gas achter Cor en Hans aan. Man, waar blijft de tijd
Als je je nu zo gedraagt op de weg flikkeren ze je direct de bak in.
ik heb zo ook wel wat van die PR-etjes die nooit meer lukken.
Baarn-Capelle a/d ijsel 30min
Baarn-Maastricht 1uur 30min
Baarn-Nice 11uur (incl tank/plas stops)
Baarn-Munchen 6uur (incl tank/plas stops)
mooie tijden![]()
- Philipoo
Potver, bij dit soort plaatjes wil ik altijd m'n M3 terug.
- Martijn_bmw
@philipoo, klopt mijn ritje Baarn-Capelle was nog in de tijd zónder traject controle in NL en legaal een Stinger aan het raam....
Ik wordt oud

Ik wordt oud

- JP
Waar is Bram ? Of duikt die straks weer op tv op ? Temptation Island of zo....... 

- Peric
Ex on the beach..
- Bram
Hilarisch.
In de tussentijd nog wat gedonder gehad natuurlijk, want dat hoort bij een zestien jaar oud hok. Pluskabel werd echt bloedheet, heel vreemd, gaf een hoop storingen. Dus nieuwe, originele accu erin, want wat eruit kwam was dat zeker niet. En een nieuwe pluskabel van voor tot achter. Daarnaast een oliebeurtje en toen ik wegreed weer het EML lampje aan. Gaspositiesensor, en daar heb je er twee van, waarvan één natuurlijk onder het inlaatgedeelte. Zucht.
Kortom, 1.5K aan storingen verder en nu is het weer top. Kwam lekker uit aangezien de hele tentenbusiness geen zak meer oplevert en ik daar alles van betaal
Ondertussen toch nog wat weten te sparen en dan eindelijk, want dat lag net voor de Corona tijd in m'n loods in Den Bosch te wachten op montage, de Bilstein B12 Pro-Kit eronder. Auto stuurt een stuk strakker nu, is wel iets verlaagd, maar dat vind ik uiteindelijk toch wel mooi. Mark, nog bedankt, volgens TVM Works in Dongen waar de auto onderhouden wordt, was het een keurige set!

Afgelopen zaterdag met dat onderstel en een hoop moed weer wat rondjes over de Ring gereden. Twee rondjes met een pauze van een kwartier ertussen, en 2x2 zonder. En dat met standaard remmen (grotere CSL schijven zijn leuk, maar niet alles) en Michelins Pilot Sport 4S. Het viel me mee, ik ben er in vergelijk met vorig jaar echt stukken harder overheen gegaan, einde twee rondje zijn met name de remmen er wel klaar mee maar het ging best goed.

Door de verlaging schreeuwt de auto nu wel om spacers, het ziet er echt niet uit.

Mocht iemand hier daar verstand van hebben, ik hoor het graag. Schijnt niet al te best te zijn voor het onderstel en de lagers. Ik zit zelf te denken aan 12 mm voor en 10 mm achter.
Daarnaast heb ik zitten zoeken naar een upgrade voor de remmen die betaalbaar is, en een bedrijf in de UK gevonden die Brembo klauwen kunnen leveren die passen op de 345 mm CSL remschijven. Kost niet de wereld maar ik denk dat die upgrade, met fatsoenlijke blokken erbij, echt voor verschil kan zorgen. Ik weet niet hoe een M3 met de standaard schijven remt, maar ik ben van de upgrade naar de CSL maat schijf in ieder geval niet onder de indruk.
En als laatste probeer ik nog te sparen voor een Eventuri Carbon Air Intake. Niet een echte super grote CSL airbox, want dat is onbetaalbaar aangezien je dan met andere software moet gaan rijden, aanpassingen doen onder kap om alles passend te krijgen etc. Die Eventuri klinkt ook goed, voor de een 'fractie' van zo'n Karbonius.
In de tussentijd nog wat gedonder gehad natuurlijk, want dat hoort bij een zestien jaar oud hok. Pluskabel werd echt bloedheet, heel vreemd, gaf een hoop storingen. Dus nieuwe, originele accu erin, want wat eruit kwam was dat zeker niet. En een nieuwe pluskabel van voor tot achter. Daarnaast een oliebeurtje en toen ik wegreed weer het EML lampje aan. Gaspositiesensor, en daar heb je er twee van, waarvan één natuurlijk onder het inlaatgedeelte. Zucht.
Kortom, 1.5K aan storingen verder en nu is het weer top. Kwam lekker uit aangezien de hele tentenbusiness geen zak meer oplevert en ik daar alles van betaal

Ondertussen toch nog wat weten te sparen en dan eindelijk, want dat lag net voor de Corona tijd in m'n loods in Den Bosch te wachten op montage, de Bilstein B12 Pro-Kit eronder. Auto stuurt een stuk strakker nu, is wel iets verlaagd, maar dat vind ik uiteindelijk toch wel mooi. Mark, nog bedankt, volgens TVM Works in Dongen waar de auto onderhouden wordt, was het een keurige set!

Afgelopen zaterdag met dat onderstel en een hoop moed weer wat rondjes over de Ring gereden. Twee rondjes met een pauze van een kwartier ertussen, en 2x2 zonder. En dat met standaard remmen (grotere CSL schijven zijn leuk, maar niet alles) en Michelins Pilot Sport 4S. Het viel me mee, ik ben er in vergelijk met vorig jaar echt stukken harder overheen gegaan, einde twee rondje zijn met name de remmen er wel klaar mee maar het ging best goed.

Door de verlaging schreeuwt de auto nu wel om spacers, het ziet er echt niet uit.

Mocht iemand hier daar verstand van hebben, ik hoor het graag. Schijnt niet al te best te zijn voor het onderstel en de lagers. Ik zit zelf te denken aan 12 mm voor en 10 mm achter.
Daarnaast heb ik zitten zoeken naar een upgrade voor de remmen die betaalbaar is, en een bedrijf in de UK gevonden die Brembo klauwen kunnen leveren die passen op de 345 mm CSL remschijven. Kost niet de wereld maar ik denk dat die upgrade, met fatsoenlijke blokken erbij, echt voor verschil kan zorgen. Ik weet niet hoe een M3 met de standaard schijven remt, maar ik ben van de upgrade naar de CSL maat schijf in ieder geval niet onder de indruk.
En als laatste probeer ik nog te sparen voor een Eventuri Carbon Air Intake. Niet een echte super grote CSL airbox, want dat is onbetaalbaar aangezien je dan met andere software moet gaan rijden, aanpassingen doen onder kap om alles passend te krijgen etc. Die Eventuri klinkt ook goed, voor de een 'fractie' van zo'n Karbonius.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Blijft een weergaloos vormgeven auto, tijdloos. Prachtig.
- Martijn_bmw
Leuke update post Bram! En wat een waanzinnig mooie auto blijft het toch zo’n e46 M3
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Waarom niet andere blokken in de csl klauwen proberen eerst?
Verder kan ik me aansluiten bij Romo en Martijn, juiste kleur ook deze.
Verder kan ik me aansluiten bij Romo en Martijn, juiste kleur ook deze.

- Bram
Er bestaan voor zover ik weet geen CSL klauwen, dat zijn dezelfde als op de M3. Enige verschil is de diameter van de remschijf.
- JP
Knallen met de M3