
Passat eruit, ID.4 erin.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: OS Giken
Mooie update, en je weet het altijd leuk te beschrijven 

- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Inmiddels verhuisd naar Flakkee en daardoor wat meer reiskilometers naar het werk. Ik wissel tussen de X5, de Sprinter en de M3 naar gelang het weer of hoe m'n pet staat. De X5 staat door zijn dorstige karakter op de nominatie om het veld te ruimen voor een diesel. Ik heb 2 weekenden terug nog een rondje gereden in een Ampera-E maar daar werd ik niet vrolijk van. In technisch opzicht best fraaie techniek en goed vlot, maar verder als pakket een slecht afgewerkte auto met buitengewoon slecht zittende stoelen. Ondanks mega-afprijzing (minus 14.000 eur) en zakelijk voordeel krijg ik dat niet verwerkt in mijn autohart. Dus nu maar even verder kijken.
De Sprinter is een veel fijnere auto geworden na het chippen. Zou nu tussen 190 en 200 pk moeten hebben ipv 163. Vooral het extra koppel (+100 nm) maakt dat de automaat veel beter zijn werk doet. Schakelt op bij veel lagere toeren en de motor kan nu echt op koppel rijden. Zo had ie af-fabriek moeten rijden.
De M3 doet het nog steeds buitengewoon goed. Ik heb er geen kosten aan gehad de laatste tijd en het is altijd weer genieten van de motor na een tijdje in andere auto's te hebben gereden. Ik blijf 'm mooi vinden, kijk nog altijd even om als ie ergens staat. Dat heeft de designafdeling van BMW destijds toch wel goed gedaan. Af en toe pak ik een extra rondje door de omgeving, een echte toerrit zit er niet in voorlopig. Hoop dat wel dit jaar nog te kunnen doen, mis het wel een beetje.
De Sprinter is een veel fijnere auto geworden na het chippen. Zou nu tussen 190 en 200 pk moeten hebben ipv 163. Vooral het extra koppel (+100 nm) maakt dat de automaat veel beter zijn werk doet. Schakelt op bij veel lagere toeren en de motor kan nu echt op koppel rijden. Zo had ie af-fabriek moeten rijden.
De M3 doet het nog steeds buitengewoon goed. Ik heb er geen kosten aan gehad de laatste tijd en het is altijd weer genieten van de motor na een tijdje in andere auto's te hebben gereden. Ik blijf 'm mooi vinden, kijk nog altijd even om als ie ergens staat. Dat heeft de designafdeling van BMW destijds toch wel goed gedaan. Af en toe pak ik een extra rondje door de omgeving, een echte toerrit zit er niet in voorlopig. Hoop dat wel dit jaar nog te kunnen doen, mis het wel een beetje.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28525
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Blijft idd fantastisch mooi de e46 m3!
Leuke update weer! En hou je de m3 toch erbij? Eerder dacht je er aan hem weg te doen toch?
Leuke update weer! En hou je de m3 toch erbij? Eerder dacht je er aan hem weg te doen toch?
- Bram
- Berichten: 16597
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Toch wel een ultieme porno kleur hoor, dat Phoenix Gelb 

- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Ja nu denk ik dat ie wel mag blijven. Dat analoge gevoel zit gewoon veel minder in andere/nieuwere auto's. Dit is elke keer weer een reis terug in de tijd en dat vind ik fijn om af en toe eens aan te halen. Ik kom nauwelijks meer op snelwegen dus dan ga je het waarderen als een auto ook bij lagere snelheden beleving geeft. Een cabriolet zou nog eens een opvolger kunnen worden, de tijd zal het leren.Martijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 22:05 Blijft idd fantastisch mooi de e46 m3!
Leuke update weer! En hou je de m3 toch erbij? Eerder dacht je er aan hem weg te doen toch?
- jessedehaan
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Die E46 M3, wat een kunstwerk.
- Bram
- Berichten: 16597
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Blijft fantastisch hoor zo’n E46 M3... 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28525
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Begrijpelijk en inderdaad nieuwe auto’s worden zo goed dat het gevoel van “vroegah “ een beetje verdwijnt. Ooit als ik een eigen garage heb dan wil ik ook iets ouds erbij houden gewoon om zo nu en dan te kunnen blijven ervarenJoy schreef: 21 apr 2020, 22:22Ja nu denk ik dat ie wel mag blijven. Dat analoge gevoel zit gewoon veel minder in andere/nieuwere auto's. Dit is elke keer weer een reis terug in de tijd en dat vind ik fijn om af en toe eens aan te halen. Ik kom nauwelijks meer op snelwegen dus dan ga je het waarderen als een auto ook bij lagere snelheden beleving geeft. Een cabriolet zou nog eens een opvolger kunnen worden, de tijd zal het leren.Martijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 22:05 Blijft idd fantastisch mooi de e46 m3!
Leuke update weer! En hou je de m3 toch erbij? Eerder dacht je er aan hem weg te doen toch?

-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Echt prachtig die E46!
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Vroeger was alles beter gaat hier wel degelijk op.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Fixed.MParallel schreef: 22 apr 2020, 12:25 Vroeger was alles beter, als het maar Duits was, gaat hier wel degelijk op.

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje

Hahaha, Joost! Soms vind ik je net een soort dominee en dan komt er in 1x weer een mooie opmerking uit het niets. Mooi man

- dinges
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 18 sep 2014, 16:22
- Auto: das boot
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Joy schreef: 21 apr 2020, 21:59
De Sprinter is een veel fijnere auto geworden na het chippen. Zou nu tussen 190 en 200 pk moeten hebben ipv 163. Vooral het extra koppel (+100 nm) maakt dat de automaat veel beter zijn werk doet. Schakelt op bij veel lagere toeren en de motor kan nu echt op koppel rijden. Zo had ie af-fabriek moeten rijden.
waar heb je het chippen van de sprinter laten doen? dat klinkt wel goed namelijk..
- RS-Ron
- Berichten: 3834
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Bij BR-Performance. https://www.br-performance.nl/nl-nl/chi ... stage=7575dinges schreef: 23 apr 2020, 13:41Joy schreef: 21 apr 2020, 21:59
De Sprinter is een veel fijnere auto geworden na het chippen. Zou nu tussen 190 en 200 pk moeten hebben ipv 163. Vooral het extra koppel (+100 nm) maakt dat de automaat veel beter zijn werk doet. Schakelt op bij veel lagere toeren en de motor kan nu echt op koppel rijden. Zo had ie af-fabriek moeten rijden.
waar heb je het chippen van de sprinter laten doen? dat klinkt wel goed namelijk..
- Mark 320iS
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Blijft een prachtig ding! Hoe bevalt het diff? Ben ik wel benieuwd naar omdat dat bij mij ook op het lijstje staat om een keer te doen.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E46 M3/ X5: Z'n gangetje
Oh ik heb je berichtje gemist Mark. Diff bevalt heel goed. Stil, doet wat het moet doen en het had gewoon in eenzelfde vorm af-fabriek aanwezig moeten zijn. Maar goed, ook daar worden keuzes gemaakt.
De X5 is een maand geleden ingeruild op een Passat 1.6 TDi R-line. Deze auto stond bij een klant van ons te koop voor scherp geld en na een proefrit gelijk maar gekocht.
De X5 heeft uiteindelijk 2 jaar dienst gedaan als vervoersmiddel voor alles waar de M3 niet geschikt werd bevonden. Ik zal nog kort uiteen zetten hoe ik dat heb ervaren. Als Youngtimer ogenschijnlijk aantrekkelijk op de zaak gereden, maar met alle bijbehorende kosten is het eigenlijk helemaal niet voordelig geweest. Er is veel vervangen aan de X5, het verbruik was altijd hoog, wegenbelasting stevig en om mee te rijden werd ik er eigenlijk ook niet blij van. Een handbak is gewoon geen goed huwelijk in zo een auto. Erg korte overbrenging waardoor de motor bij 120 km/u 4.000 toeren liep in het 5e verzet. In de gehele aandrijflijn zat ook wat speling wat flink afbreuk doet aan hoe zo een auto moet rijden. Diff's en assen revisie om dat te verhelpen. En dat al bij 171.000 km op de klok...
Verder zit er een te stug onderstel (Sportpakket) onder voor een reisauto. Voelt door de grote wielen en logge banden (285 achter) gewoon een beetje lomp. Lag wel als een blok op de weg, dat moet gezegd. Airco, zitcomfort (sportstoelen), aanhanger trekken, ruimteaanbod en kwaliteitsgevoel waren wel allemaal goed op orde. Resumé, niet mijn soort auto, heb 'm geen minuut gemist.
De Passat dan. Door de dieselhaat schrijven veel auto's als een malle af. Deze Passat was in 4 jaar tijd van € 43.000 naar € 16.000,00 afgeschreven. Voor hetzelfde geld staan er in de showroom alleen maar 1.2 TSI Polo's van hetzelfde bouwjaar. Bij BMW kon ik geen gelijkwaardig aanbod vinden van zo jong mogelijk, veel opties (adaptieve cruise een vereiste), redelijke kilometers en een beetje nette uitvoering. Elektrisch ging het niet worden, Youngtimers ook niet meer en een nieuwe auto in de bijtelling zag ik ook niet zitten. Dus privé aanschaffen en dan kilometers declareren op de zaak.
Dus maar een rondje gaan rijden en dat beviel prima. De auto doet precies wat je ervan verwacht. Comfortabel ook met het sportonderstel van de R-line, erg fijne stoelen (ErgoComfort), veel ruimte, grote kofferbak, stil, veel moderne snufjes en infotainment up to date, bediening licht maar trefzeker en goed zuinig. De motor heeft op papier weinig in de pap te brokkelen met 120pk en 250nm maar ik mis er niks aan. Tokkelt makkelijk rond en voelt vlot zat. De dagelijkse reis van 45 km over de N59 gaat over 80 en 100 km/u wegen waar je absoluut niks hebt aan veel vermogen. De adaptieve cruise control is echt een zegen op dit soort wegen. Ander verkeer varieert veel in snelheid waardoor normale cruise control niet te gebruiken is. Nu stel ik 'm aan het begin van de rit op 100 km/u af en de rest van de rit zoekt ie het zelf uit en blijft netjes op de ingestelde afstand rijden achter de voorganger. Zo veel relaxter.
Verbruik zit vrijwel altijd op 1 op 25 met uitschieters omhoog naar 1 op 28 of omlaag 1 op 23 met wind tegen. 1.350 km op een tank. Na een X5 is het soms een beetje moeilijk te geloven dat een auto met zo weinig energie zo ver kan komen. Heerlijk. Ik had nooit verwacht dat zo een saaie bak eigenlijk heel fijn is om dagelijks mee te rijden. Ik zal wel oud worden ofzo.
De X5 is een maand geleden ingeruild op een Passat 1.6 TDi R-line. Deze auto stond bij een klant van ons te koop voor scherp geld en na een proefrit gelijk maar gekocht.
De X5 heeft uiteindelijk 2 jaar dienst gedaan als vervoersmiddel voor alles waar de M3 niet geschikt werd bevonden. Ik zal nog kort uiteen zetten hoe ik dat heb ervaren. Als Youngtimer ogenschijnlijk aantrekkelijk op de zaak gereden, maar met alle bijbehorende kosten is het eigenlijk helemaal niet voordelig geweest. Er is veel vervangen aan de X5, het verbruik was altijd hoog, wegenbelasting stevig en om mee te rijden werd ik er eigenlijk ook niet blij van. Een handbak is gewoon geen goed huwelijk in zo een auto. Erg korte overbrenging waardoor de motor bij 120 km/u 4.000 toeren liep in het 5e verzet. In de gehele aandrijflijn zat ook wat speling wat flink afbreuk doet aan hoe zo een auto moet rijden. Diff's en assen revisie om dat te verhelpen. En dat al bij 171.000 km op de klok...
Verder zit er een te stug onderstel (Sportpakket) onder voor een reisauto. Voelt door de grote wielen en logge banden (285 achter) gewoon een beetje lomp. Lag wel als een blok op de weg, dat moet gezegd. Airco, zitcomfort (sportstoelen), aanhanger trekken, ruimteaanbod en kwaliteitsgevoel waren wel allemaal goed op orde. Resumé, niet mijn soort auto, heb 'm geen minuut gemist.
De Passat dan. Door de dieselhaat schrijven veel auto's als een malle af. Deze Passat was in 4 jaar tijd van € 43.000 naar € 16.000,00 afgeschreven. Voor hetzelfde geld staan er in de showroom alleen maar 1.2 TSI Polo's van hetzelfde bouwjaar. Bij BMW kon ik geen gelijkwaardig aanbod vinden van zo jong mogelijk, veel opties (adaptieve cruise een vereiste), redelijke kilometers en een beetje nette uitvoering. Elektrisch ging het niet worden, Youngtimers ook niet meer en een nieuwe auto in de bijtelling zag ik ook niet zitten. Dus privé aanschaffen en dan kilometers declareren op de zaak.
Dus maar een rondje gaan rijden en dat beviel prima. De auto doet precies wat je ervan verwacht. Comfortabel ook met het sportonderstel van de R-line, erg fijne stoelen (ErgoComfort), veel ruimte, grote kofferbak, stil, veel moderne snufjes en infotainment up to date, bediening licht maar trefzeker en goed zuinig. De motor heeft op papier weinig in de pap te brokkelen met 120pk en 250nm maar ik mis er niks aan. Tokkelt makkelijk rond en voelt vlot zat. De dagelijkse reis van 45 km over de N59 gaat over 80 en 100 km/u wegen waar je absoluut niks hebt aan veel vermogen. De adaptieve cruise control is echt een zegen op dit soort wegen. Ander verkeer varieert veel in snelheid waardoor normale cruise control niet te gebruiken is. Nu stel ik 'm aan het begin van de rit op 100 km/u af en de rest van de rit zoekt ie het zelf uit en blijft netjes op de ingestelde afstand rijden achter de voorganger. Zo veel relaxter.
Verbruik zit vrijwel altijd op 1 op 25 met uitschieters omhoog naar 1 op 28 of omlaag 1 op 23 met wind tegen. 1.350 km op een tank. Na een X5 is het soms een beetje moeilijk te geloven dat een auto met zo weinig energie zo ver kan komen. Heerlijk. Ik had nooit verwacht dat zo een saaie bak eigenlijk heel fijn is om dagelijks mee te rijden. Ik zal wel oud worden ofzo.

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E46 M3/ Passat: X5 Tschüss
Nette bak, wat heeft ‘ie gelopen dan?
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E46 M3/ Passat: X5 Tschüss
Gekocht met 118k op de klok.
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: E46 M3/ Passat: X5 Tschüss
Goeie keus, snap t helemaal.
Wel bijzonder dat een sedan + R-line in NL is gebleven. Die vliegen naar het buitenland normaal gesproken voor belachelijk veel geld.
Wel bijzonder dat een sedan + R-line in NL is gebleven. Die vliegen naar het buitenland normaal gesproken voor belachelijk veel geld.
- Rogerb
- Berichten: 1669
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: E46 M3/ Passat: X5 Tschüss
Smoelt goed in R-line!
- Martijn_bmw
- Berichten: 28525
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 M3/ Passat: X5 Tschüss
Absoluut mooie en prima daily zo! En voor de fun nog de M3 erbij top toch 

-
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: E46 M3/ Passat: X5 Tschüss
Ontzettend fijne auto's dit type Passat, zeker in R-Line uitvoering een nette verschijning.
Het dieseltje is idd geen strepentrekker, maar het koppel maakt het wel een prima daily.
Het is inderdaad verbazend voor hoe weinig geld dit soort auto's te koop staan, mits het diesels zijn. Vergelijkbare benzine uitvoering is zomaar duizenden euro's duurder.
Het dieseltje is idd geen strepentrekker, maar het koppel maakt het wel een prima daily.
Het is inderdaad verbazend voor hoe weinig geld dit soort auto's te koop staan, mits het diesels zijn. Vergelijkbare benzine uitvoering is zomaar duizenden euro's duurder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, bartje325i, frankie, Google [Bot], m@rco, Sabberjoch, Tristan en 21 gasten