Originele handgeschakelde e36 M3 3.0 cabrio, Cosmosschwarz-metallic, inclusief hardtop in kleur + standaard en totaal 9 stuks originele Style24 velgen. Originele boekjes, complete toolkit, etc. Km-stand nu 228.000.
Zeer zorgvuldig onderhouden en met een voor een groot deel sluitende historie.
In april 1995 is de auto geleverd in België en op 15-02-2005 verhuisd naar Nederland. Komt dus inmiddels ook in aanmerking voor een oldtimerverzekering.
Ik heb de auto 5 jaar geleden overgenomen met toen ca. 220.000km op de teller, met het doel de auto jaren te bewaren, op mooie droge dagen in te rijden en verder op te knappen. Dit resulteerde vanaf dag 1 in mijn bezit tot het verbeteren/vervangen van de volgende onderdelen ;
- Accu
- ABS-pomp
- Bougies
- Remleidingen
- Sleepring
- Stuuraslager
- Inpectie II (inclusief ALLE vloeistoffen)
- Lagerschalen (±1000km geleden door Bas Roos, de originele van 1995 zagen er nog prima uit, wat wel iets zegt over de staat van de auto! Uiteraard bewaard en te bekijken)
- Slangen koelsysteem
- Spoorstangen links en rechts
- Onderstelrubbers
- Paravaan
- 4x nieuwe banden Goodyear Eagle F1 en recente uitlijning door Bas Roos
- Divers klein materiaal
Uiteraard zijn hiervan rekeningen ter inzage.
Qua onderhoud ben ik een beetje autistisch (alles moet 100% in orde en werkend zijn, inclusief alle electra, airco, pixels, etc. en ik ben allergisch voor bijgeluiden) en alles is vervangen wat voor mijn gevoel (preventief) vervangen moest worden, alles in samenspraak met de specialisten Bas Roos te Oss en garage Trouborst te Ouderkerk a/d IJssel. Laatste groot onderhoud door Bas Roos, ca. 1.000km terug.
Door de vorige eigenaar zijn ca. 8.000km geleden de koppeling vervangen en het Vanos-systeem gereviseerd (contactgegevens bekend ter verificatie).
De M3 is in prima staat en alles is werkend. Ik heb er een tweede set identieke originele velgen bij en ook het (ongebruikte) originele reservewiel (allen Style 24, totaal dus 9 stuks(!)). Velgen zijn onbeschadigd.
Alle Nederlandstalige boekjes vanaf de aflevering zijn bij de auto en met dus een ten dele afgestempeld onderhoudsboekje.
Helaas missen er een aantal stempels vanwege het zelf uitvoeren van het onderhoud bij een bevriende garagehouder door de vorige eigenaar (nogmaals, contactgegevens bekend ter verificatie).
Op, onder en in de M3 is geen spoortje van roest of vloeistoflekkages te vinden, wel nog alle originele beschermingskappen en een brandschone, frisse motor die geen druppel olie of koelvloeistof gebruikt.
Verder een compleet gereedschapssetje, alle fabrieksstickers waar ze horen, een originele BMW autoradio/CD (Blaupunkt CD42) en zelfs de originele BMW-zaklamp in het dashboardkastje. Compleet met 2 originele sleutels, beide werkend op afstand met alarm.
Natuurlijk, de auto heeft 228.000 achter de kiezen en is inmiddels 25 jaar oud, dus er zijn her en der wel (zeer) lichte gebruikerssporen te vinden. Echter absoluut geen deuken, krassen of grote schades. De achterklep vertoont 1 niet zo mooi bijgewerkt hoekje linksonder. Niet vanwege roest, maar door een lompe beschadiging. De originele voorruit zit er nog altijd in en de auto heeft niet veel steenslag.
Het zwarte leder en origineel stuur zijn in prima staat (regelmatig met Colourlock ingevet), maar ook hier zijn gebruikerssporen aanwezig. Het verdere interieur is meer dan netjes, op 1 minuscuul scheurtje na in het kunststof portiervak aan de passagierskant en een beginnend slijtend bestuurdersmatje. Verder oogt het interieur in een nette staat.
De algehele staat zou ik omschrijven als zeer netjes. Op mijn planning staan/stonden nog een complete polijstbeurt en eventueel een glasscoat-behandeling. Durf te stellen dat hiermee in- en exterieur vrijwel in nieuwstaat te brengen zijn.
De bijbehorende hard-top in kleur heeft helaas door transport wel wat krassen opgelopen.
Ik heb me er verder wel aan gestoord, maar nooit aangepakt aangezien ik de M3 uitsluitend bij mooi en droog weer gereden heb en dus de hard-top nooit gebruikt. Hard-top verkeert verder in uitstekende, nagenoeg ongebruikte staat.
Dan de semi-elektrische kap ;
- Werkt naar behoren
- Onbeschadigd en waterdicht
- Isolatievoering van de tussenlaag laat een beetje los, wat soms resulteert rondfladderende kleine stukjes bruin plastic (isolatie-materiaal) bij openen en sluiten.
- Kunststof achterraam recent vervangen en niet verkleurd
- Origineel windscherm (vanwege omklappen tijdens rijden heb ik er 2 schroefjes ingedraaid. Klapt dus nooit meer om)
Het betreft hier dus de 3.0l, echter wel met de facelift grill. Dit alles ter verfraaiing, niet vanwege grote schades! Uiteraard alles OEM en M3.
Nogmaals, het geheel is meer dan netjes en zowel optisch als technisch zie je de km-stand er absoluut niet aan af. De M3 staat altijd binnen in een verwarmde garage, heeft tijdens mijn bezit geen druppel regen gezien en staat van oktober - mei geschorst onder een hoes aan de druppellader.
APK-gekeurd tot juni 2020, maar dit wordt uiteraard nog verzorgd.
Meer info is te vinden in 'mijn auto topic' ; viewtopic.php?f=3&t=31690&hilit=henk+jan
Hierbij de originele fabrieksoptielijst ;
Meldcode E41168
Type Code BJ91
E Series E36 (C)
Series 3
Type CABRIO
Model M3 (EUR)
Steering LL
Doors 2
Engine S50
Displacement 3.00
Power S50 – 3,00l (210kW)
Drive HECK
Transmission MECH
Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Upholstery TEILLEDER W.N./SCHWARZ (N5SW)
Prod Date 1995-04-20
Factory Regensburg
L811A National version Belgium
S243A Airbag for front passenger
S302A Alarm system
S380A Hardtop-preparation
S388A Softtop, black
S395A Rollover protection system
S398A Softtop, electromech. semiautom.
S423A Floor mats, velours
S473A Armrest front
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A Headlight aim control
S530A Air conditioning
S554A On-board computer V with remote control
S687A Radio preparation
S710A M sports steering wheel, multifunction
S877A Delete cross-pattern operation
Betere foto's volgen zodra de gelegenheid er is, maar hier alvast een impressie.








Meer info via PB.