Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 21 apr 2020, 21:02

Martijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 20:58 Ik bedoel meer dat ik de reacties van DF ers niet snap om kinderen dan alsnog thuis te houden.

@luco die kinderen worden niet doodziek komen niet in ziekenhuis enz, dat is toch niet te vergelijken met volwassenen en Corona?
wat jij wil Martijn

Luco

Bericht door Luco » 21 apr 2020, 21:03

romo schreef: 21 apr 2020, 21:00

Dat afgezet tegen de economische schade moet dit iedereen aan het denken zetten.
Hoe moet ik deze zin interpreteren Romo?

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 apr 2020, 21:04

Martijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 20:58 Ik bedoel meer dat ik de reacties van DF ers niet snap om kinderen dan alsnog thuis te houden.
Ze testen toch helemaal niet? Hoe kunnen ze dan met cijfers komen? Toen ze China als voorbeeld noemden kon ik al helemaal niet meer serieus nemen. Scholen open doen ze puur als lastenverlichting voor werkende ouders. Je zou bijna denken dat het een verkiezingsjaar is.

En wat Romo zegt.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 21 apr 2020, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Bombadil

Bericht door Bombadil » 21 apr 2020, 21:05

Was het niet de bedoeling om groeps-immuniteit te kweken?

Dat kan natuurlijk Niet als we allemaal thuis zitten.

Tom

Bericht door Tom » 21 apr 2020, 21:05

romo schreef: 21 apr 2020, 20:55 Die kinderen snaar school is gewoon een speklap voor de maatschappij, dan kan Rutte zeggen dat ie de teugels toch iets heeft laten vieren met minimalistisch risico.

Ik heb ook en beet je het gevoel dat het wat experimenteel bedoeld is, kan het RIVM weer betrekken in haar data analyses
Inderdaad. Men moet ergens beginnen, dan is scholen logisch gezien kinderen niet echt een probleem lijken te zijn.
Je kunt nu al in grote lijnen bedenken in welke volgorde men de boel losser gaat laten.
Ik gok hierna wat contactberoepen zoals kappers, daarna stapsgewijs (zodat we niet ineens allemaal in volle NS treinen zitten) andere bedrijven met weinig risico’s en waar ze maatregelen kunnen treffen. Horeca, cultuur, evenementen volgen als laatste.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 apr 2020, 21:05

Luco schreef: 21 apr 2020, 21:03

Dat afgezet tegen de economische schade moet dit iedereen aan het denken zetten.

Dat Rutte niet voor niets de economie op plaats 2 zet (je zag en voelde hoeveel moeite hij daar mee had)

Als de economie op plaats 2 komt, en op de 1e de gezondheid, dan is er meer stront aan de knikker dan we hier met ons allen kunnen bedenken.

Luco

Bericht door Luco » 21 apr 2020, 21:07

romo schreef: 21 apr 2020, 21:05

Dat Rutte niet voor niets de economie op plaats 2 zet (je zag en voelde hoeveel moeite hij daar mee had)

Als de economie op plaats 2 komt, en op de 1e de gezondheid, dan is er meer stront aan de knikker dan we hier met ons allen kunne bedenken.
ok, duidelijk

Joy

Bericht door Joy » 21 apr 2020, 21:13

Langzaamaan krijg ik nu van dichtbij meldingen van Corona bij klanten en leveranciers. Relatief jonge mensen gek genoeg, wel allemaal mannen. Een mannelijke klant (50 jaar, gezond, fit) had begin maart met het hele gezin dezelfde soort lichte klachten (hoesten, pijn tussen schouders), is weer gaan werken toen het beter ging en heeft het daarna een slag erger terug gekregen. Flink last van de luchtwegen. Zit nu in quarantaine in eigen huis plus de rest van de familie. Compleet futloos en raakt al buiten adem van Skypen met collega's.

Andere persoon is een fitte man (32 jaar) die in de buitenlucht werkt. Kreeg hoestklachten. Baas vroeg na ziekmelding nog 1 dag mee te helpen ivm reeds geplande afspraken. Is dat komen doen maar aan het eind van de dag moesten ze hem de bus in tillen zo volledig kapot was ie. Na een week thuis afzien ging het wel weer leek het, maar in het weekend toch weer achteruit gegaan met wederom veel luchtwegklachten, kortademig en compleet energieloos.
Het lijkt erop dat als je het goed te pakken hebt je voor lange tijd de gevolgen er nog van gaat ondervinden, zeker als je het verwaarloost en je lichaam niet gelijk rust gunt. En dan zijn dit 2 voorbeelden van fitte relatief jonge mensen. Laat staan dat iemand op leeftijd ditzelfde moet doorstaan.
Ik denk dat veel jonge(re) mensen onterecht denken dat ze er met een klein surrogaatverkoudheidje vanaf komen. Zo gaat het dus blijkbaar niet.

MarkS

Bericht door MarkS » 21 apr 2020, 21:16

En wat denk je dat dan de impact op de economie zal zijn ... er is niet meer stront aan de knikker dan ze zeggen of wij kunnen bedenken ... dit is het

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 apr 2020, 21:20

Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt, Joy. Ook man, midden 50, extreem fit. Maar hij had zoiets nog nooit meegemaakt. Eng gewoon volgens hem. Inderdaad compleet futloos van niets doen.

JP

Bericht door JP » 21 apr 2020, 21:22

Ja kreeg vanmorgen ook het bericht over een collega, "je weet toch dat Karel* corona heeft"? "Ja die is nu dood". 65 jaar....:shock:
Kreeg gisteren nog even 41 graden koorts. Toen ging het snel......

Zed240

Bericht door Zed240 » 21 apr 2020, 22:26

Heftig, heb in mijn omgeving eigenlijk alleen nog maar 'succesverhalen' gehoord. M'n buurman en zijn vriendin van eind twintig hebben het vooral als een stevige griep ervaren, maar zijn na twee weken helemaal weer de oude. Ik hoop dat het zo blijft.

frankie

Bericht door frankie » 21 apr 2020, 22:35

Die zijn er ook meer. Desalniettemin, heftig voor de betrokkenen waarbij het niet goed is afgelopen.

FDD

Bericht door FDD » 21 apr 2020, 22:57

Even een ander irritatiepunt;

Het gezeik van mensen dat hun haar niet goed zit...echt serieus totaal onbelangerijk. Dan heb je blijkbaar nog niet hard geleden.

En dat stond bij het onderzoek dan ook nog bovenaan met 53%, BOVEN het bezoeken van je ouders dus......

Joop

Bericht door Joop » 21 apr 2020, 22:58

Als je haar maar goed zit... :ken ik jou:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 apr 2020, 08:27

romo schreef: 21 apr 2020, 21:05

Als de economie op plaats 2 komt, en op de 1e de gezondheid, dan is er meer stront aan de knikker dan we hier met ons allen kunnen bedenken.
En kinderen onder de 12 als proefkonijn in deelgroepen gebruiken, begrijp IK dan weer niet. In dit heel trieste scenario. IK vertrouw het RIVM en Van Dissel voor geen meter. En ik heb het idee dat ze zichzelf ook niet vertrouwen.

Robin

Bericht door Robin » 22 apr 2020, 08:48

En die drie extra weken:Prima. Maar als je ziet wat er nu gecancelled wordt tot aan 1 september. Gezondheid boven alles, dat weten we nu wel. En snap ik ook nog in het grote schema, maar bedenk dit:
Als Rutte de economie gisteren op 1 had gezet en gezondheid op 2.
Dan was Rutte /Van Dissel letterlijk vogelvrij verklaard geweest door mensen die coronapatienten en -doden bij familie en vrienden/kennissen hebben én bij de halve wereld die nu nog vingerwijst naar MKB/bedrijfsleven én horeca.
Want geen empathie blijkbaar dan.

Het is óók om hun eigen persoontje te redden. Letterlijk. En om volksoproer, chaos te voorkomen. Die als Rutte de boel 20 mei niet meer laat vieren, wel uit een andere hoek komt op den duur.

Het is dus strategischer dan we denken imho en minder 'corona is de dood'. Want dat is corona niet (meer) of eigenlijk nooit écht geweest.
Als je de percentages ziet.

MAAR kinderen onder 12 hebben zijn 'maar 0.7 % in het geheel'. Dan worden kinderen(en het zijn er dacht ik 224 in NL) opeens weer wél een nummer/percentage. Terwijl ze zo empathisch waren, en wij hier ook(geen ironie) naar elk coronaslachtoffer/dode.
Heel inconsequent. Heel inconsequent om 224 kinderen als 0.7% te bestempelen.

Ik zeg 't dus nog één keer:Mijn kids zijn al ouder, maar al waren ze <12: ik stuurde ze op deze manier niet naar school.

dvh

Bericht door dvh » 22 apr 2020, 08:53

Jeej kinderen weer naar school.
( vrouw grote blij )

Nu ben ik geen Nostradamus. Maar ik had paar weken terug al verwacht dat de scholen na de mei-vakantie open zouden gaan. Al dan niet met voorwaarden.
Zo denk ik ook dat net voor, of in de zomervakantie de horeca ook open gaat. Met voorwaarden. ( zeg: alleen de terrassen op 1.5m ).

Met scholen zou het anders heel krom zijn gelopen. Mijn zoontje zit in groep 8. Die gaat volgend jaar naar de middelbare school. Als ze de school tot na de zomervakantie dicht hadden gehouden zou hij zijn klasgenoten van 8 jaar lang nooit meer hebben gezien. Niks levensbedreigend. Wel muf. Om over het schoolritme van jongere kinderen nog maar te zwijgen.

De horeca is in mijn ogen heel simpel. Als ze dat de gehele zomervakantie dicht houden dan is er ná de zomervakantie 60% failliet. Geen overheidssteun die dat gaat dekken. En van de 40% die er over blijft zal een groot deel in ernstige financiële nood verkeren. Op een paar grote jongens/uitzonderingen na.

Kappers zullen waarschijnlijk bij de volgende aankondigingen weer open gaan, al dan niet met handschoenen/mondkapjes of een faceschield:
foto faceschield
Afbeelding

We moeten toch allemaal weer door. Dat virus is er en blijft er voorlopig. Wellicht over 2 jaar een werkend vaccin. Tot die tijd kunnen we niet ondergedoken blijven.

Wat mij opvalt is dat de NL overheid openlijk toegeeft goed te kijken naar buurlanden. Vooral de landen die amper een lockdown hebben. Hoe het virus zich daar ontwikkeld. Zodra dat ook maar enigszins positief uitpakt laten ze de boel hier ( beetje bij beetje ) ook meer los.

Zelfs in de zwaar getroffen landen ebt het nu wat in..
Alles onder voorbehoud dat het niet opnieuw gaat pieken. Want dan gaat alles wederom hard op slot.

Hoe is het inmiddels in Wuhannnnn?

Robin

Bericht door Robin » 22 apr 2020, 09:03

LIA wijst erop dat het Outbreak Management Team (OMT) zich in zijn advies aan het kabinet niet heeft gebaseerd op wetenschappelijk bewijs over verspreiding van het coronavirus. „De veiligheid van het onderwijspersoneel kan hierdoor onvoldoende gewaarborgd worden, juist in een sector waarin veel vijftigplussers werken”, schrijft de bond in een reactie.
Duidelijker wordt 't niet.
Koekoek.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 22 apr 2020, 09:10

dvh schreef: 22 apr 2020, 08:53 Jeej kinderen weer naar school.
( vrouw grote blij )

Met scholen zou het anders heel krom zijn gelopen. Mijn zoontje zit in groep 8. Die gaat volgend jaar naar de middelbare school. Als ze de school tot na de zomervakantie dicht hadden gehouden zou hij zijn klasgenoten van 8 jaar lang nooit meer hebben gezien. Niks levensbedreigend. Wel muf. Om over het schoolritme van jongere kinderen nog maar te zwijgen.
Mijn zoontje zit ook in groep 8. Al aangenomen op de middelbare, we zien dan wel hoe het allemaal gaat dachten wij.

Hij is best bang om naar school te gaan en snapt niet dat kinderen toch naar school gestuurd worden. Wat mij en mijn vrouw betreft had hij tot na de zomervakantie thuis mogen blijven. School op afstand ging afgelopen weken prima hier.

Wij luisteren maar naar Rutte, we hebben al alle verhalen van alle kampen zo een beetje gehoord en weten het ook niet meer. Dan maar vertrouwen hebben in mensen die aan het roer staan van ons mooie kikkerlandje.

Shakes

Bericht door Shakes » 22 apr 2020, 09:13

lid van LIA hier.

Zoals het er nu voorstaat moeten we rond 6 juni weer beginnen. 3 weken later zomervakantie. We zullen zien.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 apr 2020, 09:17

Ik wil het niet bagatelliseren, maar het begint eerst toch met om de dag naar school? De ene dag de ene helft van de klas en de andere dag de andere helft. Hierbij rekening houdend met voldoende afstand en het feit dat er veel minder kinderen besmet raken.

Wil niet zeggen dat het risico nul is, maar dit is toch de manier hoe we langzaam weer moeten opkrabbelen. Beginnen met het versoepelen van de maatregelen bij de laagste risico's en dat stap voor stap uitbreiden.

Met z'n allen binnenblijven totdat het virus uitgeroeid is, is ook geen oplossing want dat gaat nog jaren duren.

dvh

Bericht door dvh » 22 apr 2020, 09:20

veejay schreef: 22 apr 2020, 09:10
dvh schreef: 22 apr 2020, 08:53 Jeej kinderen weer naar school.
( vrouw grote blij )

Mijn zoontje zit ook in groep 8. Al aangenomen op de middelbare, we zien dan wel hoe het allemaal gaat dachten wij.

Hij is best bang om naar school te gaan en snapt niet dat kinderen toch naar school gestuurd worden. Wat mij en mijn vrouw betreft had hij tot na de zomervakantie thuis mogen blijven. School op afstand ging afgelopen weken prima hier.

Ok !
Als de noodzaak er zou zijn hadden wij ze ook thuis gehouden. Maar wij zijn er absoluut niet bang voor. Kinderen al helemaal niet. Gek dat dat per gezin toch zo anders beleefd wordt :-)

Gelukkig hebben ze wel zin om te gaan. Vind ook dat het goed is. Thuiszitten en thuisonderwijs daar hebben (onze) kinderen niet de juiste discipline voor.

dvh

Bericht door dvh » 22 apr 2020, 09:21

Ik mag Hugo wel..
Afbeelding

Plaats reactie