Klagen mag:)MarkS schreef: 21 apr 2020, 19:55 Dan lijken me de prios duidelijk, wat ze eigenlijk ook al waren, en dan kun je over de economie blijven doorgaan maar daar verandert dus niks aan.
Corona in Nederland.....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Corona in Nederland.....
- MarkS
Voor wie waren de bloemen Robin? 

- MarkS
- JP
Ik heb geen computer in de buurt maar er was toch bij een gemiddelde griepgolf sprake van 500doden per week en dat over 19weken. De griepgolf die dot jaar heerste heeft het RIVM al “afgesloten” medio maart. Schuiven we die doden onder het noemertje Corona. Al hebben ze in de zorg nooit eerder het tekort aan IC bedden gehad zo erg als nu. Dus dan is er toch wat ergers aan de hand dan een normaal griepje.Peric schreef: 21 apr 2020, 19:41 Kranteartikel van 22-02-2018:
Bijna zoals nu, maar dan zonder de paniek..Forse stijging sterfte door griep
De griepepidemie blijkt dodelijk voor veel hoogbejaarden. Het RIVM meldt dat de sterfte onder 75-plussers afgelopen weken sterk verhoogd is.
Ton Voermans 22-02-18, 20:00 Laatste update: 20:08
De griep slaat dit jaar wild om zich heen. Ziekenhuizen liggen tjokvol met grieppatiënten, met name hoogbejaarden, met levensbedreigende complicaties als longontsteking. Uit de statistische gegevens van het CBS blijkt dat in heel het land de sterfte sterk is verhoogd. Alleen al in de week van 1 tot 7 februari gingen er 500 mensen meer dood dan verwacht. De sterfte is hoger in de leeftijdsgroep 55-64 jaar maar vooral sterk verhoogd onder de 75-plussers.
Het hoge sterftecijfer is goeddeels te wijten aan het influenzavirus. Het RIVM kan nu nog niet met zekerheid zeggen hoeveel sterfgevallen er door de griep zijn. ,,Dat kunnen we pas aan het eind van de griepepidemie. We zitten er nu nog midden in'', zegt Harald Wychgel van het RIVM. Pas als alle sterfgevallen zijn gemeld gaan de epidemiologen rekenen. Dan pas zal duidelijk zijn hoe effectief de griepprik dit jaar was. De griepgolf lijkt over het hoogtepunt heen, maar het kan nog een tot twee maanden duren voordat de epidemie voorbij is.
21 weken
Het is niet het griepvirus zelf waaraan ouderen overlijden, maar het kan wel de druppel zijn voor bejaarden met een zwak hart of longproblemen. Dan is de griep letterlijk levensgevaarlijk. Vorige winter stierven naar schatting 7.500 mensen doordat ze griep kregen. In 2014/2015 heerste de langste griepepidemie die ooit in Nederland is gemeten. Dat griepvirus eiste in de 21 weken dat die door het land raasde 8.600 extra doden. De huidige griepgolf duurt al bijna 11 weken.
-
Paus Franciscus. Natuurlijk:)
- Luco
Nee, dat gaat pas veranderen als het te laat is, mogen wij allemaal weer meer belasting betalen om die uitkeringen op te hoesten.MarkS schreef: 21 apr 2020, 19:55 Dan lijken me de prios duidelijk, wat ze eigenlijk ook al waren, en dan kun je over de economie blijven doorgaan maar daar verandert dus niks aan.
Ik vind het een steeds grotere clown worden die Rutte.
@JP, hoogbejaarden met griep lieten ze gewoon doodgaan, die haalden de IC niet, verspilde moeite.
Dus het is niet te vergelijken, alleen het aantal doden enigszins, maar nu wordt alles onder corona geschoven (of juist niet), dat vertekent het beeld ook nogal.
Laatst gewijzigd door Luco op 21 apr 2020, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JP schreef: 21 apr 2020, 19:57 Ik heb geen computer in de buurt maar er was toch bij een gemiddelde griepgolf sprake van 500doden per week en dat over 19weken. De griepgolf die dot jaar heerste heeft het RIVM al “afgesloten” medio maart. Schuiven we die doden onder het noemertje Corona. Al hebben ze in de zorg nooit eerder het tekort aan IC bedden gehad zo erg als nu. Dus dan is er toch wat ergers aan de hand dan een normaal griepje.
Extra. Er overlijden normaliter in Nederland aan alles waaraan je kunt overlijden 2900 personen per week . Altijd. Elke week.
- JP
In hoeverre heb JIJ er last van ? Ik vraag dat omdat jij als hardst van de toren blaast over elke scheet die de overheid nu laat, waarbij alles in twijfel wordt genomen.
-
Overigens werd ik vandaag twee keer op "de snelweg" (A8 en A9)al rijdende gecontroleerd op het aantal passagiers in de auto. De tweede keer kon de grapjas het zeker niet goed zien en gaf hij blijkbaar zijn collega opdracht om "een rondje" om mijn auto te rijden.
Echt bevorderlijk voor de verkeersveiligheid om dat op het weggedeelte waar de A9 en de A22 samen komen te doen..
Echt bevorderlijk voor de verkeersveiligheid om dat op het weggedeelte waar de A9 en de A22 samen komen te doen..
- JP
Vorige weken waren dat er 2000 extra. Al kon je er dan 500 op een “griepje” afschuiven. Dan blijft er nog genoeg over die we niet kunnen classificerenRobin schreef: 21 apr 2020, 20:00Extra. Er overlijden normaliter in Nederland aan alles waaraan je kunt overlijden 2900 personen per week . Altijd. Elke week.JP schreef: 21 apr 2020, 19:57 Ik heb geen computer in de buurt maar er was toch bij een gemiddelde griepgolf sprake van 500doden per week en dat over 19weken. De griepgolf die dot jaar heerste heeft het RIVM al “afgesloten” medio maart. Schuiven we die doden onder het noemertje Corona. Al hebben ze in de zorg nooit eerder het tekort aan IC bedden gehad zo erg als nu. Dus dan is er toch wat ergers aan de hand dan een normaal griepje.
-
Enorm omzetverlies en ik ben dicht geweest.
Ga even een ander irriteren.
-
En?JP schreef: 21 apr 2020, 20:03Vorige weken waren dat er 2000 extra. Al kon je er dan 500 op een “griepje” afschuiven. Dan blijft er nog genoeg over die we niet kunnen classificerenRobin schreef: 21 apr 2020, 20:00Extra. Er overlijden normaliter in Nederland aan alles waaraan je kunt overlijden 2900 personen per week . Altijd. Elke week.JP schreef: 21 apr 2020, 19:57 Ik heb geen computer in de buurt maar er was toch bij een gemiddelde griepgolf sprake van 500doden per week en dat over 19weken. De griepgolf die dot jaar heerste heeft het RIVM al “afgesloten” medio maart. Schuiven we die doden onder het noemertje Corona. Al hebben ze in de zorg nooit eerder het tekort aan IC bedden gehad zo erg als nu. Dus dan is er toch wat ergers aan de hand dan een normaal griepje.
Dit is een economisch wereldprobleem.
Succes met je ploegendienst...
-
Maar goed ik ben hier weer even weg. Afgunstige Calimero's heb ik even geen behoefte aan.
- JP
Wat had je verwacht? Je zit toch in een branche van luxeartikelen. De mensen, al dan niet nu werkeloos, zullen nu hun geld vasthouden.Robin schreef: 21 apr 2020, 20:10Enorm omzetverlies en ik ben dicht geweest.
Ga even een ander irriteren.
Wie laat zich hier kennen? Ik begrijp dat het gevoelig ligt.Robin schreef: 21 apr 2020, 20:16 Maar goed ik ben hier weer even weg. Afgunstige Calimero's heb ik even geen behoefte aan.
- JP
Dank je ! Wat lief van je ....Robin schreef: 21 apr 2020, 20:11En?JP schreef: 21 apr 2020, 20:03Vorige weken waren dat er 2000 extra. Al kon je er dan 500 op een “griepje” afschuiven. Dan blijft er nog genoeg over die we niet kunnen classificerenRobin schreef: 21 apr 2020, 20:00
Extra. Er overlijden normaliter in Nederland aan alles waaraan je kunt overlijden 2900 personen per week . Altijd. Elke week.
Dit is een economisch wereldprobleem.
Succes met je ploegendienst...

-

Neem een pepermuntje heren...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niks nieuws onder de zon, dat kan geen verrassing zijn deze verlenging van maatregelen IMO.
Rutte liet het onophoudelijk doorschemeren dat er niet veel ruimte was, de stapjes klein etc etc
Rutte liet het onophoudelijk doorschemeren dat er niet veel ruimte was, de stapjes klein etc etc
- ///Joost
+1. Doen wij ook nog niet. Ze bekijken het maar.
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Maatregelen blijven nog wel even bestaan. Ik had het eerlijk gezegd ook verstandiger gevonden als de kinderen pas na de zomervakantie weer naar school zouden gaan. Dat duurt immers toch niet zo lang meer. Dus waarom het risico nemen?romo schreef: 21 apr 2020, 20:45 Niks nieuws onder de zon, dat kan geen verrassing zijn deze verlenging van maatregelen IMO.
- Martijn_bmw
Ik zal het wellicht niet begrijpen maar waarom niet?
200 zieke kinderen is 0,7% van totaal alle zieke dat is toch kans nihil?
En dan nog hebben ze lichte klachten.
Ik zie geen reden om mijn dochter van 6 thuis te houden dan of zie ik iets totaal over het hoofd?
Ik zie geen reden om mijn dochter van 6 thuis te houden dan of zie ik iets totaal over het hoofd?
- JP
Heb je geen broodje bal ?

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Die kinderen snaar school is gewoon een speklap voor de maatschappij, dan kan Rutte zeggen dat ie de teugels toch iets heeft laten vieren met minimalistisch risico.
Ik heb ook en beet je het gevoel dat het wat experimenteel bedoeld is, kan het RIVM weer betrekken in haar data analyses
Ik heb ook en beet je het gevoel dat het wat experimenteel bedoeld is, kan het RIVM weer betrekken in haar data analyses
- Luco
ja die paar doden op 17 miljoen is ook niet zoveel, waarom daarover dan wel paniek?Martijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 20:53 Ik zal het wellicht niet begrijpen maar waarom niet?
- Martijn_bmw
Ik bedoel meer dat ik de reacties van DF ers niet snap om kinderen dan alsnog thuis te houden.
@luco die kinderen worden niet doodziek komen niet in ziekenhuis enz, dat is toch niet te vergelijken met volwassenen en Corona?
@luco die kinderen worden niet doodziek komen niet in ziekenhuis enz, dat is toch niet te vergelijken met volwassenen en Corona?
- romo
Als je Rutte goed beluistert, dan denk ik dat er meer aan de hand is dan wij hier kunnen vermoeden, tevens is de onzekerheid op basis van onvoldoende kennis bij dit nieuwe virus nog steeds erg groot.
Dat afgezet tegen de economische schade moet dit iedereen aan het denken zetten.
Dat afgezet tegen de economische schade moet dit iedereen aan het denken zetten.