De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!
- Martin van der Zwaard
Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!
Ik deel hem hier even met jullie goed vinden. Mijn Lexus IS250 staat sinds vandaag in de showroom.
Is ie goedkoop....nee. Is het een van de mooiste of wellicht de mooiste op het net momenteel....ik denk van wel.
Het is een origineel nederlandse auto die in onderhoud is geweest bij de dealer (Lexus den Haag). Ook de laatste recall op de airbag is uitgevoerd begin dit jaar.
Ik heb een hekel aan de term “full options” maar het scheelt weinig in dit geval.
Meer info en veeeeeel meer foto’s zijn hier te vinden;
https://voorraad.autodatawheelerdelta.n ... l;pid=true
Is ie goedkoop....nee. Is het een van de mooiste of wellicht de mooiste op het net momenteel....ik denk van wel.
Het is een origineel nederlandse auto die in onderhoud is geweest bij de dealer (Lexus den Haag). Ook de laatste recall op de airbag is uitgevoerd begin dit jaar.
Ik heb een hekel aan de term “full options” maar het scheelt weinig in dit geval.
Meer info en veeeeeel meer foto’s zijn hier te vinden;
https://voorraad.autodatawheelerdelta.n ... l;pid=true
-
Ik snap dit nooit, zo'n mooie auto, en dan een lelijke parrot inbouwenS-J schreef: 10 apr 2020, 14:06 https://www.tripleandcrown.nl/auto/mase ... nderhouden
Eerste modellen kosten ook echt niks meer. Jammer dat die bak zo slecht is.

- Martijn_bmw
@Martin, absoluut een heel frisse verschijning! Glws blijft een mooie auto met waanzinnig degelijke techniek.
Als ik met zo’n is250 reed had ik altijd het gevoel deze is echt voor de eeuwigheid gemaakt
Als ik met zo’n is250 reed had ik altijd het gevoel deze is echt voor de eeuwigheid gemaakt
- HJ2
Echt een hee fraaie verschijning deze IS250. En voor een 2011 is de prijs gewoon goed denk ik. (in de oude wereld)
- Martin van der Zwaard
We gaan het zien. Heb de prijzen bekeken en momenteel is ie marktconform. Maar we gaan het meemaken de komende tijd. Aan de auto ligt het iig niet.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mss niet helemaal de uitvoering die je zou willen, geen M-pakket, maar een leuke prijs voor een dikke limousine. 3 jaar oud met 69kkm voor de helft van de prijs is dit geen gekke 540i.
https://www.autotrack.nl/a/bmw-5-serie- ... 7-49475938
-
Kanonne. Erg veel auto voor het geld zeg!Arthur schreef: 17 apr 2020, 13:21 Mss niet helemaal de uitvoering die je zou willen, geen M-pakket, maar een leuke prijs voor een dikke limousine. 3 jaar oud met 69kkm voor de helft van de prijs is dit geen gekke 540i.
Ander setje velgen, hoe luxe & snel wil je een 'limo' hebben.
- Arthur
Was mijn gedachte ook. En mss nog setje andere dempers/verlaging voor wat sportiever gevoel? Dan ben je wel klaar denk ik, huidige setje velgen voor de winter 
Ik had de optielijst opgevraagd om te kijken wat er precies op en aan zit (voor de codenummers) maar die geven ze niet af ivm privacy gegevens die op de factuur staan. Als ik iets wilde weten moest ik nog maar ff vragen
Ze willen ook niet een klein beetje moeite doen hè. Ff de opties overnemen en die mij toesturen...

Ik had de optielijst opgevraagd om te kijken wat er precies op en aan zit (voor de codenummers) maar die geven ze niet af ivm privacy gegevens die op de factuur staan. Als ik iets wilde weten moest ik nog maar ff vragen

- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Vreemd, ze kunnen toch gewoon de laatste 7 cijfers van het chassisnummer geven.
Deze kan je hier invullen: Vin Decoder en dan heb je alle opties.
Deze kan je hier invullen: Vin Decoder en dan heb je alle opties.
Laatst gewijzigd door Oof op 17 apr 2020, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- martll
Als ik het zo zie:
- Elektrische achterklep
- Elektrische stoelen+memory
- Schuifdakje
Voor de rest standaard toch; groot Navi, elektrische stuurverstelling en stoelverwarming was standaard toch in NL?
- Elektrische achterklep
- Elektrische stoelen+memory
- Schuifdakje
Voor de rest standaard toch; groot Navi, elektrische stuurverstelling en stoelverwarming was standaard toch in NL?
- Arthur
Zal best. Maar ook klasse3 alarm? Getinte ramen (of is het folie)? Natuurlijk kan ik dingen zelf verzinnnen en zien. Maar niet alles, dus doe ff de optielijst en ik weet het precies.
- martll
Autohandel zit bij sommigen nog in "achterover hang, de mensen komen vanzelf wel" modus.Arthur schreef: 17 apr 2020, 17:12 Zal best. Maar ook klasse3 alarm? Getinte ramen (of is het folie)? Natuurlijk kan ik dingen zelf verzinnnen en zien. Maar niet alles, dus doe ff de optielijst en ik weet het precies.
-
Die houding verandert vanzelf als de consument ook in de "Corona achterover hang"-modus gaat. Maar goed, ik denk dat Arthur niet een bijna nieuwe A-klasse op deze 540i gaat inruilen. Zo ja, dan gaat er weinig cash bij en cash is iets wat sommige handelaren nu nodig hebben.martll schreef: 17 apr 2020, 17:54Autohandel zit bij sommigen nog in "achterover hang, de mensen komen vanzelf wel" modus.Arthur schreef: 17 apr 2020, 17:12 Zal best. Maar ook klasse3 alarm? Getinte ramen (of is het folie)? Natuurlijk kan ik dingen zelf verzinnnen en zien. Maar niet alles, dus doe ff de optielijst en ik weet het precies.
- Arthur
Klopt, ik heb liever een jaartje jonger en een M-pakket. Dan moet er sowieso meer bij want die zijn zo een 15k duurder. Maar stel ik kan de A zo kwijt dan is dit best een kandidaat, met wat aanpassingen. Als je hem dan ook nog haalt met alleen cash, wie weet wat voor leuke deal je zou kunnen maken. En dan wil ik gewoon iets simpels weten als alleen de exacte opties. Die kun je toch gewoon, heel gemakkelijk, geven?
- Martijn_bmw
Zou je zeggen van wel Arthur maar zoals hierboven al gemeld sommige verkopers zitten nog in de hoog conjunctuur achterover hang modus.
Die moeten nog ff wakker schrikken dan gaan ze wel weer lopen en service aan je bieden...
Verder zeker mooie dikke koets zeg!
Die moeten nog ff wakker schrikken dan gaan ze wel weer lopen en service aan je bieden...
Verder zeker mooie dikke koets zeg!
-
Nog effe wat anders.
Wat vinden we van de 520i? Vroeger niks, maar tegenwoordig?
Ik ben in gesprek over een 2019 Msport 520i...... Maar voordat ik ga rijden, matched dat nog wel een beetje?
Veel verschil in touring vs sedan?
Ik ben in gesprek over een 2019 Msport 520i...... Maar voordat ik ga rijden, matched dat nog wel een beetje?
-
Touring heeft standaard luchtvering achter. Verder eigenlijk identiek.
-
Ik bedoel meer gewicht technisch misschien weer wat zwaarder?Kadett schreef: 18 apr 2020, 14:42 Touring heeft standaard luchtvering achter. Verder eigenlijk identiek.
Ik wil eigenlijk een touring, maar een sedan koop je dan weer in 530 (e) voor hetzelfde geld.
Of gewoon een 520i voor minder.

- Martijn_bmw
Prima motor die b48 en met chip zelfs naar 275pk.
Dat is natuurlijk prima voor een 5 serie!
-
Het hoeft niet zo idioot snel meer voor mij.Martijn_bmw schreef: 18 apr 2020, 15:53 Prima motor die b48 en met chip zelfs naar 275pk.
Ik gedraag me net iets te vaak een tikkie te aso, word er te oud voor.

- Martijn_bmw
Haha, ik bedoelde ook maar áls je hem te traag vind is dat nog een optie.
Maar ik vind persoonlijk een standaard 190pk 520i al prima rijden.
Lekker op koppel surfen met die ZF8 bak.
Maar ik vind persoonlijk een standaard 190pk 520i al prima rijden.
Lekker op koppel surfen met die ZF8 bak.
-
- Auto: eBike
520d F11 van mijn pa vond ik echt een prima combi. Zo'n cruiser nodigt ook niet echt uit tot racen, dus heel sportief hoeft het volgens mij te zijn. 520i mist misschien wel wat koppel t.o.v. een diesel, maar moderne benzine turbo motoren hebben ook al heel wat. 530d vind ik eigenlijk het best passen bij formaat 5 serie/X5 etc. Flink wat koppel en power, verbruik nog redelijk acceptabel, maar dat is in deze anti-diesel tijden misschien weer niet handigErikS schreef: 18 apr 2020, 14:37 Nog effe wat anders.
-
Is uit 2019 niet gelijk de B motor die naar 300+pk kan? Of pas vanaf 2020?
- Arthur
Ook gekeken, scheelt idd behoorlijk geld met een 530i. Auto's blijven natuurlijk helemaal gelijk en wanneer pers je echt alles eruit. maar gevoelsmatig is een 520i net iets te mager. Met een 2019 heb je nog 2 jaar garantie, dus chippen zal niet meteen een optie zijn. 530i is dan toch fijner. Net zoals een collega van mee een MB E200 heeft met 184pk en ik de A220 met 190pk. Auto's schelen een 200kg en de A is (uiteraard) een stuk gretiger.ErikS schreef: 18 apr 2020, 14:37 Nog effe wat anders.
Dus voorkeur zou een 530i hebben, maar zoals gezegd; auto blijven uiterlijk identiek...
- Tristan
Vanaf 2019 is het de B spec motor welke hetzelfde is als de x30i blok. Dus met chip naar ruim 300pk.Kadett schreef: 18 apr 2020, 16:33 Is uit 2019 niet gelijk de B motor die naar 300+pk kan? Of pas vanaf 2020?