Goed verhaal, lekker Kort !
Corona in Nederland.....
- JP
Re: Corona in Nederland.....
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Het is het waard imho.
- Downforce Hans
Defensie was ook een solide organisatie.......weet je hoeveel daar er uit zijn geflikkerd.......volgens mij niet.veejay schreef: 18 apr 2020, 16:09 Toch een prima voorbeeld van die NS persoon?
Misschien was dat ook wel een reden om niet meteen ZZP'er te worden en je voor 120 euro per uur te laten inhuren voor een Porker of m2 voor de deur. Dus lekker slapen zonder kopzorgen bij een economische crisis. Gewoon in loondienst bij een solide organisatie. Niks mis mee imho.
Kan een lering zijn uit 2008.
- Downforce Hans
Een ambtenaar die thuis werkt is waarschijnlijk in zijn eigen tuin bezig.........
-
PeterB
Ach, er zijn ook leraren met een M3..Bram schreef: 18 apr 2020, 15:46Die zullen met dat NS salaris nooit een M2, porker of wat dan ook op de oprit krijgen.Andre schreef: 18 apr 2020, 14:25 Je moet nu een vaste baan bij de overheid hebben. Ken iemand bij de NS die maakt zich nergens zorgen over. Krijgt ze loon mooi op tijd betaald ze hypotheek en leeft alsof de Corona crisis nooit heeft bestaan.
- JP
Als je in het slagveld alleen maar praat over tenten en springkussens dan wordt je al snel afgekeurd ja.....Downforce Hans schreef: 18 apr 2020, 18:29Defensie was ook een solide organisatie.......weet je hoeveel daar er uit zijn geflikkerd.......volgens mij niet.veejay schreef: 18 apr 2020, 16:09 Toch een prima voorbeeld van die NS persoon?
Misschien was dat ook wel een reden om niet meteen ZZP'er te worden en je voor 120 euro per uur te laten inhuren voor een Porker of m2 voor de deur. Dus lekker slapen zonder kopzorgen bij een economische crisis. Gewoon in loondienst bij een solide organisatie. Niks mis mee imho.
Kan een lering zijn uit 2008.![]()
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Nou nou nou, lekker over 1 kam scheren weer HansDownforce Hans schreef: 18 apr 2020, 18:31Een ambtenaar die thuis werkt is waarschijnlijk in zijn eigen tuin bezig.........![]()
Ik heb het best druk....
- Bijlagen
-
- Thuiswerken.jpg (118.89 KiB) 2381 keer bekeken
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Nou, die heb ik niet met dat leraren salaris bij elkaar gespaard, dan moet ik m'n 378e verjaardag zien te halen...PeterB schreef: 18 apr 2020, 18:33Ach, er zijn ook leraren met een M3..Bram schreef: 18 apr 2020, 15:46Die zullen met dat NS salaris nooit een M2, porker of wat dan ook op de oprit krijgen.Andre schreef: 18 apr 2020, 14:25 Je moet nu een vaste baan bij de overheid hebben. Ken iemand bij de NS die maakt zich nergens zorgen over. Krijgt ze loon mooi op tijd betaald ze hypotheek en leeft alsof de Corona crisis nooit heeft bestaan.
-
PeterB
En zo heeft een ieder een ander bestedingspatroon.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Onderstaande is de vinger op zere plek, ook precies waar de verantwoordelijkheid ligt van alle ellende bij particulieren en ondernemers.
Kortom; we kunnen en moeten meer dan kritisch zijn naar onze eigen overheid, naar het RIVM, naar de WHO, niet dat het helpt op dit moment, wan de shit vliegt van de fan uiteraard.
Enfin oordeel zelf;
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b57ff8be/
Kortom; we kunnen en moeten meer dan kritisch zijn naar onze eigen overheid, naar het RIVM, naar de WHO, niet dat het helpt op dit moment, wan de shit vliegt van de fan uiteraard.
Enfin oordeel zelf;
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b57ff8be/
- frankie
Nou, mooi opiniestuk hoor. Staat erin, waarom kunnen de Belgen wel hun slachtoffers tellen en wij niet. In België is juist heel veel kritiek op hoe ze de slachtoffers tellen omdat ze de overledenen in verzorgingshuizen er per definitie bij optellen, zonder te testen op doodsoorzaak.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik hoop dat er achter de schermen ook druk aan scenario's wordt gewerkt om de economie weer vlot te trekken anders zijn we wederom te laat.... Regeren is vooruitzien maar dat ontbreekt nog al eens.
-
WillemBoer
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Dat mag ik hopen van wel...
Anders na 28 April in opstand volgens Klaas Hummel:
https://www.quotenet.nl/nieuws/a321817 ... en-beleid/
Vond dit stuk ook wel goed:
Anders na 28 April in opstand volgens Klaas Hummel:
https://www.quotenet.nl/nieuws/a321817 ... en-beleid/
Vond dit stuk ook wel goed:
De andere kant van de medaille is veel erger. 13,5 miljoen mensen die weinig of geen risico lopen wordt angst aangejaagd en zij verliezen economisch en sociaal op een schaal die haast niet voor te stellen is. Hoe lang mag en kan je die groep zo economisch beschadigen en sociaal isoleren met alle gevolgen van dien, waaronder ook een verhoogd sterftecijfer. Zes weken vinden we prima. Solidariteit! Maar 3 maanden, 6 maanden, eind 2020! De introductie van een onzinplan van een 1,5 meter maatschappij.
De economische depressie, we spreken dadelijk niet meer over een recessie, zal ook de groep van 4 miljoen ouderen opnieuw treffen in de vorm van lagere pensioenen en slechtere gezondheidszorg omdat we rigoureus moeten gaan bezuinigen. In onze economie worden sectoren zoals Transport, Hotels en Leisure, Horeca, Evenementen en Cultuur specifiek geraakt en die lijst wordt langer en langer. Van die materie heeft het RIVM geen verstand en de medisch deskundigen die dagelijks aanschuiven bij de praatprogramma’s ook niet.
- 350 Z
Verpleeghuis waar mijn vrouw werkt zijn al 45 mensen overleden aan Corona (is getest bij hen). Hoop personeel durft niet meer te werken uit angst.
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
-
Robin
Rogerb, prima uitleg.
En dit:
https://www.ad.nl/buitenland/honderden- ... ~a095a90b/
Moet je dat YouTube interview met Kees de Kort wat ik hierboven postte maar eens kijken. Hoe de VS/NYC 'coronapatienten' telt: Een coronapatient levert qua 'kostenplaatje' naar verzekeraars voor het ziekenhuis in de VS 2.5 keer zoveel op als een normale patient bijvoorbeeld.frankie schreef: 18 apr 2020, 20:32 Nou, mooi opiniestuk hoor. Staat erin, waarom kunnen de Belgen wel hun slachtoffers tellen en wij niet. In België is juist heel veel kritiek op hoe ze de slachtoffers tellen omdat ze de overledenen in verzorgingshuizen er per definitie bij optellen, zonder te testen op doodsoorzaak.
En dit:
https://www.ad.nl/buitenland/honderden- ... ~a095a90b/
-
HSR
Heel goed filmpje. Nu is het wachten natuurlijk op een filmpje van enkele DF'ers die gaan vertellen dat het faillissement toch echt eigen schuld is van de ondernemer want 0 inkomsten moet je makkelijk enkele maanden kunnen incasseren. We gaan het zien.
Laatst gewijzigd door HSR op 19 apr 2020, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
Ach. De realiteit heeft 'hun visie' allang en breed ingehaald. Jammergenoeg.HSR schreef: 19 apr 2020, 09:29Heel goed filmpje. Nu is het wachten natuurlijk op een filmpje van enkele DF'ers die gaan vertellen dat het faillissement toch echt eigen schuld is van de ondernemer want 0 inkomsten moet je makkelijk enkele maanden kunnen incasseren. We gaan het zien.
- frankie
Daar zit hem natuurlijk de crux, 0 inkomsten is voor de meesten wel op te vangen voor een paar maanden, elke maand 30k verlies bijpassen wordt logischerwijs een ander verhaal.
- Luco
Ja, allemaal prutsers die ondernemers, blijkbaar is het bedrag wat een ondernemer per maand verdiend genoeg om het een paar jaar vol te houden, roep ff welke branche dat is, dan ga ik wat anders doen.HSR schreef: 19 apr 2020, 09:29Heel goed filmpje. Nu is het wachten natuurlijk op een filmpje van enkele DF'ers die gaan vertellen dat het faillissement toch echt eigen schuld is van de ondernemer want 0 inkomsten moet je makkelijk enkele maanden kunnen incasseren. We gaan het zien.
Als je dan zegt dat heel nederland/wereld gegijzeld wordt voor 5% dooie takken dan krijg je doodsbedreigingen, tot zover dit geciviliseerde land.
(weer verder met klussen kan ik zo binnen een week mijn huis ten gelde maken)
Moet een makkie zijn in deze tijd.
-
Robin
^^^^^Wat dacht je van de belastingdruk. Bruto is geen netto.
Anyway. Ebru is Keith Richards vergeten:)
https://www.powned.tv/artikel/donder-op ... we-normaal
Het enige Nieuwe Normaal is dat we Oerend Hard de economische afgrond tegemoet gaan.
Anyway. Ebru is Keith Richards vergeten:)
https://www.powned.tv/artikel/donder-op ... we-normaal
Het enige Nieuwe Normaal is dat we Oerend Hard de economische afgrond tegemoet gaan.
- Luco
https://www.nu.nl/economie/6045719/klm- ... 3wjkvF43dw
top geregeld hier, ik zeg, laat maar klappen die prutsers.
-
Jussi
Luco schreef: 19 apr 2020, 10:04Ja, allemaal prutsers die ondernemers, blijkbaar is het bedrag wat een ondernemer per maand verdiend genoeg om het een paar jaar vol te houden, roep ff welke branche dat is, dan ga ik wat anders doen.HSR schreef: 19 apr 2020, 09:29Heel goed filmpje. Nu is het wachten natuurlijk op een filmpje van enkele DF'ers die gaan vertellen dat het faillissement toch echt eigen schuld is van de ondernemer want 0 inkomsten moet je makkelijk enkele maanden kunnen incasseren. We gaan het zien.
Als je dan zegt dat heel nederland/wereld gegijzeld wordt voor 5% dooie takken dan krijg je doodsbedreigingen, tot zover dit geciviliseerde land.
(weer verder met klussen kan ik zo binnen een week mijn huis ten gelde maken)
Moet een makkie zijn in deze tijd.
Wel de juiste cijfers gebruiken om jouw punt te maken, Luco. De leeftijdscategorie 65+ is in het gros van de Europese landen rond de 20%. In bepaalde regio's (kust e.d.) gaat dat naar 40%.
-
Eric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Waarom nu pas kritisch hierop, zijn ze allemaal verhuisd vanwege corona? Nou dat lijkt mij van niet. Heeft helemaal niks met Corona te maken dus wat mij betreft.Luco schreef: 19 apr 2020, 10:18 https://www.nu.nl/economie/6045719/klm- ... 3wjkvF43dw
-
Robin
Ik snap de frustratie omtrent KLM en heb ik ook wel, maar KLM moet niet klappen, dan is 't hek van de dam! Dat is zo interlinked met de NL economie en zó groot. Kijk als KLM omvalt is dat ook bijna een vrijbrief van de overheid om andere/ kleinere ondernemingen/MKB niet meer te helpen.