Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 16 apr 2020, 21:29

Waar zou Maxima hem geregeld hebben?

Afbeelding

HJ2

Bericht door HJ2 » 16 apr 2020, 21:49

Volgens mij zit het anders met de bescherming van jezelf met een masker.

Een P2 filter, ja, ook een P3 filter doet NIETS tegen airborne virussen. de deeltjes zijn te klein, of de porien te groot, zoals u wilt.

Alleen: het virus is niet airborne, maar gebonden in de druppeltjes die ontstaan bij niesten en hoesten enzo. Daar krijgen die druppeltjes een lekkere snelheid mee, en is de 7 meter wel haalbaar hoor (onlangs nog bij mij in de windtunnel gemeten)

Die druppeltjes worden juist weer WEL tegengehouden of iig afgevangen / de snelheid eruit gehaald. Ik denk dat daarom het (tenminste FFP2) masker jezelf wel beschermt, al is het geen 100%. Ik draag ze daarom wel als mijn werk en de situatie er om vraagt.
Natuurlijk moet je er wel zorgvuldig er mee omgaan, anders is het weer een bron van besmetting etc. maar met een klein beetje kennis van cross-contaminatie (en dat is geen rocket science) kun je zo'n ding prima in de thuissituatie toepassen. Die kennis moet dan wel worden gedeeld en je moet er elkaar op aan kunnen spreken als de regels omtrend die dingen niet juist worden nageleefd (aanspreken, dus niet afbranden)

Dus: Maxima, je moet dat aluminium stukje op je maskertje neus knijpen zodat hij dezelfde vorm krijgt en daarmee goed afsluit en graag wat hoger op de neus dragen... dank u!

Je ziet trouwens veel maskers met een uit-adem klep! De lucht met druppeltjes gaat dan bij hoesten of niezen of gewoon ademhalen rechtstreeks en zeer gericht naar buiten. Een mooie jet die misschien nog wel meer dan 7 meter reikt... Die maskertjes doen dus helmaal niks behalve schuustof afvangen idd. De home made maskers, sja... Daar begin ik zelf iig niet aan...

My 2 cents anyway.
Laatst gewijzigd door HJ2 op 16 apr 2020, 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.

flieger

Bericht door flieger » 16 apr 2020, 21:52

romo schreef: 16 apr 2020, 18:29 Die hele discussie over nut en noodzaak, over wel of gedeeltelijk werkzaamheid van mondkapjes is nog al arbitrair.

De primaire discussie moet zijn; waar halen we die mondkapjes vandaan??

Zoals Hielke hierboven, terecht, aangeeft is duidelijk dat het kabinet deze vraag volstrekt niet kan beantwoorden, zie hier de schrijnende toestanden in de de zorg waar nut en noodzakelijkheid onomstreden zijn, maar onvoldoende/niet aanwezig !

En dan vervolgens discussiëren over mondkapjes gebruik bij de rest van de bevolking.

Het kan verkeren.
Zorgpersoneel moet de kapjes hebben die alles buiten houden en dus de drager van de mondkap beschermen (Type IIR). De rest hoeft alleen het kapje te hebben dat anderen beschermd en dus iedereen buiten de drager beschermt.

Andre

Bericht door Andre » 17 apr 2020, 00:09

Jullie denken toch niet dat de overheid zich enige zorgen maakt over het voortbestaan van onze ondernemingen. Als willem of klaas fialliet gaat jammer dan. Als de corona crisis voorbij is staan er wel startende ondernemers op die er weer vol voor gaan. Rutte en consorten wensen u een prettige dag.

Ik ben het eens met de lockdown de corona moet eerst de wereld uit. Ieder die het krijgt en er aan sterft is er 1 teveel.

Waar ik mij wel aan erger is het gemak hoe de overheid met het MKB omgaat. Hier is 4000 euro en prettige dag nog. Dan kan je hier roepen van dan had je maar reserves moeten hebben. Ik ken ondernemers die zijn net begonnen en een gezinnetje die heb je huilend aan de telefoon.

In goede tijden weet de overheid je maximaal te vinden. Wat je ook doet of koopt of verdient alles is maximaal belast. Er word met miljarden naar buitenland gegooit en dan denk ik er zijn hier in Nederland genoeg schrijnende gevallen door de Corona crisis daar hoef je geen verrekijker voor die staan ook vaak niet zo ver van jezelf af.

En dan lees je dit. Allemaal uit de staatskas van de belasting betaler. Dit is toch zo n grote tegenstelling.

https://www.ad.nl/binnenland/komend-hal ... ~a3d9eaf2/

En deze man Mag zichzelf uit de shit proberen te krijgen.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Er zijn veel volks vertegenwoordigers die nodig een vaccin moeten hebben, want er zijn erbij die zijn goed ziek.
Laatst gewijzigd door Andre op 17 apr 2020, 01:47, 4 keer totaal gewijzigd.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 17 apr 2020, 00:31

Andre ik snap wat je zegt, maar er is (belasting) te verdienen aan een levensvatbare onderneming. Dus het laten klappen van alle ondernemingen die het een paar maanden tegen zit kan nooit het doel zijn. Dat de uitwerking misschien anders is kan ik niet over oordelen, maar zelfs als je het alleen vanuit de overheid bekijkt zou het niet handig zijn om levensvatbare bedrijven aan het infuus of erger te leggen. Lobbygroepen heb ik dan weer niet zo'n kijk op, maar die zijn 100,1 procent van de tijd verdacht.

TLDR; Reken de overheid voor dat het belastingtechnisch(/economisch) beter is om de corona compensaties aan te passen en zorg dat die berekening via de juiste wegen bij de juiste instanties komt. We snappen allemaal dat die compensaties er alleen zijn om de gezalfde economie te helpen, niet het individu(wat ik persoonlijk jammer vind, het gaat uiteindelijk om mensen).

Aan de andere kant: Nederland wordt er ook niet bepaald beter van als die €4000 €12000(zonder differentiërende parameters) wordt....

Er is trouwens wél wat te zeggen tegen het feit dat de overheid vooraan staat in de rij van de schuldeisers(en het feit dat de consument achteraan staat, maar dat is een andere discussie)
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 17 apr 2020, 01:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 17 apr 2020, 06:45

Je kan er dagen mee vullen met schrijnende gevallen, helaas kunnen wij er niks aan doen.
Rutte speelt mooi weer met nephulp zodat er zometeen een mooi graaibaantje te wachten ligt in Brussel.

En dan gaat het leven weer door.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 17 apr 2020, 08:49

Andre schreef: 17 apr 2020, 00:09 En dan lees je dit. Allemaal uit de staatskas van de belasting betaler. Dit is toch zo n grote tegenstelling.

Hier kan ik wel pissig om worden. Ik kan straks terug naar mijn ouders omdat een huurwoning onbetaalbaar is, er op een sociale huurwoning 1000 reacties komen en ik geen hypotheek krijg omdat ik een studieschuld heb. :evil:

dvh

Bericht door dvh » 17 apr 2020, 09:04

Me thru life
Afbeelding

Bijna weekend jongens.

allen

Bericht door allen » 17 apr 2020, 10:07

Joël D. schreef: 17 apr 2020, 08:49
Andre schreef: 17 apr 2020, 00:09 En dan lees je dit. Allemaal uit de staatskas van de belasting betaler. Dit is toch zo n grote tegenstelling.

Hier kan ik wel pissig om worden. Ik kan straks terug naar mijn ouders omdat een huurwoning onbetaalbaar is, er op een sociale huurwoning 1000 reacties komen en ik geen hypotheek krijg omdat ik een studieschuld heb. :evil:
Dat is ook de schuld van je ouders. Hadden ze maar een beter betaalde baan moeten hebben of een betere ondernemer moeten zijn. Sowieso waarschijnlijk wel ieder jaar op vakantie maar niet een potje reserveren voor Joël. Jij terug en zij de gebakken peren. Eigen schuld, dikke bult. :kikker:

Luco

Bericht door Luco » 17 apr 2020, 10:58

lol Allen

Dat je Corona krijgt ligt ook aan jezelf, had je maar meer afstand moeten houden en gezonder moeten leven, dan is er niks aan de hand :zwijntje:

///Joost

Bericht door ///Joost » 17 apr 2020, 11:13

Luco schreef: 17 apr 2020, 10:58
Dat je Corona krijgt ligt ook aan jezelf, had je maar meer afstand moeten houden en gezonder moeten leven, dan is er niks aan de hand :zwijntje:
Ik begrijp dat je opmerking sarcastisch is, maar als ik in mijn directe omgeving zie hoe mensen met de 1,5 meter-regel omgaan, dan heb ik wel eens het idee dat veel leed nog steeds voorkomen kan worden.

Luco

Bericht door Luco » 17 apr 2020, 11:21

///Joost schreef: 17 apr 2020, 11:13
Luco schreef: 17 apr 2020, 10:58
Ik begrijp dat je opmerking sarcastisch is, maar als ik in mijn directe omgeving zie hoe mensen met de 1,5 meter-regel omgaan, dan heb ik wel eens het idee dat veel leed nog steeds voorkomen kan worden.
Laten we de mensen die zich er niet aan houden dan ook maar niet helpen he, net als de ondernemers die geen buffer hebben, eigen schuld dikke bult toch.

Maar als je dan met voetballen je knie verziekt, ook niet helpen.
wielrenners die vallen, ook niet helpen.
mensen die te hard rijden en een ongeluk krijgen, ook niet helpen.
mensen die drinken en een drankgerelateerde ziekte krijgen, niet meer helpen.
mensen die roken en eenrokengerelateerde ziekte krijgen, niet meer helpen.

Nou dan heeft de zorg geen problemen meer hoor, ook weer werk zat.
die 1,5 meter is dan ook geen probleem meer, alle problemen opgelost.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 apr 2020, 11:37

Luco schreef: 17 apr 2020, 06:45 Je kan er dagen mee vullen met schrijnende gevallen, helaas kunnen wij er niks aan doen.
Rutte speelt mooi weer met nephulp zodat er zometeen een mooi graaibaantje te wachten ligt in Brussel.

Ach. Rutte werkt zich al 10 jaar als minister-president een slag in de rondte. Het is toch altijd zo makkelijk om maar af te geven op politici, want 'die werken alleen maar voor zichzelf'. Die zullen er zeker zijn, er zijn er ook zat die wel wat over hebben voor het land en haar inwoners.

Blijkbaar haalt Rutte hier een hoop voldoening uit, want voor het geld hoef je echt geen MP te zijn van Nederland. Ik mag aannemen dat iemand die dat 10 jaar lang redelijk succesvol doet, allang het veelvoudige kan verdienen bij één of andere multinational.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 apr 2020, 11:39

Bram schreef: 17 apr 2020, 11:37
Luco schreef: 17 apr 2020, 06:45 Je kan er dagen mee vullen met schrijnende gevallen, helaas kunnen wij er niks aan doen.

Ach. Rutte werkt zich al 10 jaar als minister-president een slag in de rondte. Het is toch altijd zo makkelijk om maar af te geven op politici, want 'die werken alleen maar voor zichzelf'. Die zullen er zeker zijn, er zijn er ook zat die wel wat over hebben voor het land en haar inwoners.

Blijkbaar haalt Rutte hier een hoop voldoening uit, want voor het geld hoef je echt geen MP te zijn van Nederland. Ik mag aannemen dat iemand die dat 10 jaar lang redelijk succesvol doet, allang het veelvoudige kan verdienen bij één of andere multinational.
En wat is je punt?

Bram

Bericht door Bram » 17 apr 2020, 11:41

Dat al dat gejank over de politiek niks oplost. Ga zelf anders even 80 uur per week in Den Haag je ding doen wat altijd gezeik en ondankbaarheid oplevert. Wat ik meen Joost al aanhaalde, we hebben nou eenmaal veel partijen, en daardoor altijd te maken met compromissen.

Luco

Bericht door Luco » 17 apr 2020, 12:11

Bram schreef: 17 apr 2020, 11:41 Dat al dat gejank over de politiek niks oplost. Ga zelf anders even 80 uur per week in Den Haag je ding doen wat altijd gezeik en ondankbaarheid oplevert. Wat ik meen Joost al aanhaalde, we hebben nou eenmaal veel partijen, en daardoor altijd te maken met compromissen.
Daar heeft mijn opmerking niks mee te maken, die heeft te maken dat de overheid hulp aanbied, maar ja als een meerderheid van de ondernemers/bedrijven daarvoor niet in aanmerking komt, noem ik het nephulp.

Maar naar de buitenwacht natuurlijk een prachtige opstap naar Graaibaantje in Brussel.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 apr 2020, 12:12

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 apr 2020, 12:19

Bram schreef: 17 apr 2020, 11:41 Dat al dat gejank over de politiek niks oplost. Ga zelf anders even 80 uur per week in Den Haag je ding doen wat altijd gezeik en ondankbaarheid oplevert. Wat ik meen Joost al aanhaalde, we hebben nou eenmaal veel partijen, en daardoor altijd te maken met compromissen.
Voor die 80 uur werk hoef ik niet naar den Haag, en omdat hij voor een aardig salaris 80 uur werkt mag je geen kritiek hebben?
Volgens mij denk jij dat hij het alleen voor het goede gevoel doet wat hij er van krijgt. Dat soort mannen hebben allang hun koers uitgestippeld wat betreft hun carrière en verdiensten wat ze daar mee opstrijken. Volgens mij is er nog geen één slechter van een politieke carrière geworden zelfs niet als ze het zelf verkloten......

alt

Bericht door alt » 17 apr 2020, 12:24

Noodhulp hulp is slechts voor z.g.n. groene bedrijven of culturele instellingen.
Misschien voor een bio boer of kweker, die ook bedrijven in Afrika heeft.
Zzp'ers zeker niet, dan zijn kampers volgens ambtenaren, die betalen geen premies & te weinig belasting.
Bedrijven waar mensen nog met hun handen werken ( ja, dat bestaat nog), zijn milieu belastend.
Dus geen noodhulp.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 17 apr 2020, 12:36

Robin schreef: 17 apr 2020, 12:12 Even op Luco’s betoog inhakend:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -noodhulp/
Ja, heel zielig allemaal. Aandoenlijk zelfs.

Probleem is echter dat de overheid in deze tijd maatregelen moet verzinnen die voor het gros van alle gevallen, enigszins, passend is én vervolgens probeert om alle aanvragen zo snel mogelijk te beantwoorden aan de hand van een vaste standaard.

Als alle aanvragen individueel moeten worden behandeld en beoordeeld plus daarbij ook nog rekening moeten houden met de mate van zieligheid dan waren ze nog niet klaar als de corona crisis al achter de rug was!

Bram

Bericht door Bram » 17 apr 2020, 12:45

Downforce Hans schreef: 17 apr 2020, 12:19
Voor die 80 uur werk hoef ik niet naar den Haag, en omdat hij voor een aardig salaris 80 uur werkt mag je geen kritiek hebben?
Volgens mij denk jij dat hij het alleen voor het goede gevoel doet wat hij er van krijgt. Dat soort mannen hebben allang hun koers uitgestippeld wat betreft hun carrière en verdiensten wat ze daar mee opstrijken. Volgens mij is er nog geen één slechter van een politieke carrière geworden zelfs niet als ze het zelf verkloten......
Er zit een verschil in kritiek hebben of altijd maar janken omdat bepaalde maatregelen jou niet uitkomen.

Ik geloof zeker dat er politici zijn die daar zitten, omdat ze dat werk graag doen. Jij bent denk ik ondernemer geworden omdat je daar kwaliteiten voor hebt en je dat bepaalde voor- en natuurlijk ook nadelen oplevert. Dat je een keer een blunder begaat is niet raar, dat overkomt ons allemaal, beetje gek dan dat je het de rest van je leven moet bezuren.

Robin

Bericht door Robin » 17 apr 2020, 12:49

Richardt. schreef: 17 apr 2020, 12:36

Probleem is echter dat de overheid in deze tijd maatregelen moet verzinnen die voor het gros van alle gevallen, enigszins, passend is én vervolgens probeert om alle aanvragen zo snel mogelijk te beantwoorden aan de hand van een vaste standaard.

Als alle aanvragen individueel moeten worden behandeld en beoordeeld plus daarbij ook nog rekening moeten houden met de mate van zieligheid dan waren ze nog niet klaar als de corona crisis al achter de rug was!
Empathisch vermogen.

Shakes

Bericht door Shakes » 17 apr 2020, 12:54

Mooi allemaal.

Heeft iemand info uit Zweden? Ben erg benieuwd naar de cijfers daar.

Luco

Bericht door Luco » 17 apr 2020, 12:55

Richardt. schreef: 17 apr 2020, 12:36

Dat is juist het probleem, de meerderheid helpen en de schrijnende gevallen evt individueel beoordelen is niks mis mee.
Maar ipv dat te doen valt nu een heel klein deel in de zogenaamde passende oplossing en het gros valt daarbuiten, ja dan is het teveel werk om iedereen individueel te beoordelen.
Slim bekeken toch.
Net of ze niet wisten dat hele branches afhankelijk zijn van hun zomeromzet en daar in maart personeel voor aannemen en dan februari nemen als ijkpunt, hoe dom kan je zijn zeg.

Robin

Bericht door Robin » 17 apr 2020, 13:04

Idd Luco, totnutoe vind ik Rutte cs/overheid daar redelijk in falen(understatement van de eeuw)

Plaats reactie