Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 16 apr 2020, 09:37

Ik vind opmerkingen over ouderen die maar beter kunnen opkrassen om de economie te laten draaien van een weerzinwekkend- en buitengewoon denigrerend gedrag en niveau getuigen.

Die ouderen hebben er voor gezorgd en knetterhard gewerkt dat iedereen van een jongere generatie daar nu de vruchten van plukt, ik wil er geen Godwin in gooien maar daar komt het toch wel op neer.

Dan een wedervraag;

Hoe had Rutte c.s. het wel moeten oplossen volgens de criticasters alhier?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 16 apr 2020, 09:46

Nu wordt bijna 97% opgehokt om de 3% te beschermen.
Het is toch niet zo gek om te overwegen dat om te draaien?

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2020, 10:02

Die ouderen hebben er voor gezorgd en knetterhard gewerkt dat iedereen van een jongere generatie daar nu de vruchten van plukt,
We werken allemaal keihard. En 60 jaar geleden had je ook lamballen. Net als nu.
Het grootste punt wat mij nu tegenstaat is de ernstige vrijheidsbeperkingen die opgelegd worden.

'de nieuwe 1.5m maatschappij is een feit' , alsdus Rutte. Lul. Rutte. Dat we nu even opgehokt zitten prima. Maar ik ga heel mijn bestaan niet omver gooien
om de 3% te beschermen.
Een leven vol angst, veiligheidsregeltjes , mondkapjes , beperkingen , deurbeleid , plexiglas , lege terassen , smetvrees en geen contact is geen vrij leven voor mij, en waarschijnlijk voor vele anderen.
Ik wil gewoon een beetje onbezonnen mijn ding kunnen doen en niet bang zijn voor een onzichtbare vijand.

Dan maar ziek.
Dan maar d00d.

Ik doe het hoog nodige zakelijk om verder te kunnen draaien. Maar het moet straks gewoon afgelopen zijn met deze gekkigheid.

Wat dan? Gewoon doorgaan.. Ondertussen kunnen ziekenhuizen nu al beginnen met uitbreiden van hun IC's en apperatuur als ze bang zijn voor een 2e corona-golf en of voor volgend Corona-seizoen. Als er een vaccin komt halen we allemaal een prikje en tot die tijd leven we gewoon.

Dit angstbeleid is vernietigend voor mensen die houden van het vrije leven. Als ik al rekening moet gaan houden wie ik meeneem in mijn auto en of wie ik thuis uit mag nodigen... In hoeverre leven we dan nog in vrijheid? Niet imo.

Niet acceptabel voor mij, en een hoop andere.
Wordt ook schijtziek van de sensatiemedia die het angstgevoel alleen maar voeden. Meeste mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Alles wat op facebook hebt gestaan slikken ze voor zoete koek. Ik word er doodmoe van.

Zo..
Tot zover mijn gezeik.
Ga nu aan de koffie.
Laatst gewijzigd door dvh op 16 apr 2020, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Geertmans

Bericht door Geertmans » 16 apr 2020, 10:09

dvh schreef: 16 apr 2020, 10:02 Wat dan? Gewoon doorgaan.. Ondertussen kunnen ziekenhuizen nu al beginnen met uitbreiden van hun IC's en apperatuur als ze bang zijn voor een 2e corona-golf en of voor volgend Corona-seizoen. Als er een vaccin komt halen we allemaal een prikje en tot die tijd leven we gewoon.

Dit angstbeleid is vernietigend voor mensen die houden van het vrije leven. Als ik al rekening moet gaan houden wie ik meeneem in mijn auto en of wie ik thuis uit mag nodigen... In hoeverre leven we dan nog in vrijheid?
Ik snap je weerstand wel hoor, die voel ik zelf ook.

Maar wat je hier verkondigt over de capaciteit op IC is complete BS.

Je kunt wel apparaten kopen en neerzetten, maar wat dacht je van de bezetting? Die mensen die nu al maanden lang dubbele shifts draaien wil je dit voor de rest van hun leven laten doen?
Of even snel enkele duizenden mensen omscholen?

Vrijheidsberoving moeten we zeker tegenhouden, maar dit soort extremisme lijkt me erg kwalijk.

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2020, 10:16

Geertmans schreef: 16 apr 2020, 10:09 Je kunt wel apparaten kopen en neerzetten, maar wat dacht je van de bezetting? Die mensen die nu al maanden lang dubbele shifts draaien wil je dit voor de rest van hun leven laten doen?
Even snel lukt niet.
Maar in 2 jaar kun je echt wel mensen die verpleegkundige zijn extra opleidingen tot IC-verpleegkundige. En er zijn een heleboel verpleegkundige in NL. Al dan niet met de juiste papieren. Dat is eerder een bureaucratisch probleem dan een praktisch probleem.

Er zijn genoeg mensen in de zorg die zich hiervoor willen inzetten om zo een baan te krijgen / baan te behouden / om te scholen / ect.
Maar bureaucratie houdt het tegen. Want je krijgt gelijk een waslijst aan 'pre-corona'-regels waar je aan moet voldoen. Denk aan risicoverzekeringen , zorgverzekeringen enzovoort.

En wat te doen in de komende 2 jaar? Beetje oppassen , vaccin ontwikkelen zsm laten slagen ( wederom beperkingen opheffen... Gezien heel de wereld noodmaatregelen neemt mag dat betreft vaccins ook gebeuren imo ). En gewoon de wereld door laten draaien.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 apr 2020, 10:18

dvh schreef: 16 apr 2020, 10:02
Een leven vol angst, veiligheidsregeltjes , mondkapjes , beperkingen , deurbeleid , plexiglas , lege terassen , smetvrees en geen contact is geen vrij leven voor mij, en waarschijnlijk voor vele anderen.
Ik wil gewoon een beetje onbezonnen mijn ding kunnen doen en niet bang zijn voor een onzichtbare vijand.

Dan maar ziek.
Dan maar d00d.
Sorry, ik ben niet suïcidaal en als ik even afstand neem van de gezondheidsproblemen aan de ene kant en de financiële problemen aan de andere kant die anderen hebben, heb ik helemaal niks te klagen. Dat doe ik dus ook niet en ik vermaak me prima. Ik heb het er voor over en het is ook niet gezegd dat ik er probleemloos door zou komen. Zo is een vriendin van mij al 3,5 week uit de running begint er langzaam bovenop te komen, maar traplopen is nog een uitdaging. En dat voor iemand van 32 met een conditie om door een ringetje te halen(en geen gram teveel). Ik kan daar nog bijna 12 jaar bij op tellen, dus neem het risico liever niet.

Qua werk bevalt het me overigens zelfs een heel stuk beter dan op kantoor, ook al ben ik meer uren per dag met werk bezig en dan reken ik de reistijd ook mee. DAt hoor ik van meer collega's al zijn er anderen die juist kantoor missen. Ieder zijn ding denk ik.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 16 apr 2020, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 16 apr 2020, 10:21

Die 3% is meer dan een half miljoen mensen he...

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 apr 2020, 10:24

dvh schreef: 16 apr 2020, 10:16
Geertmans schreef: 16 apr 2020, 10:09 Je kunt wel apparaten kopen en neerzetten, maar wat dacht je van de bezetting? Die mensen die nu al maanden lang dubbele shifts draaien wil je dit voor de rest van hun leven laten doen?
Even snel lukt niet.
Maar in 2 jaar kun je echt wel mensen die verpleegkundige zijn extra opleidingen tot IC-verpleegkundige. En er zijn een heleboel verpleegkundige in NL. Al dan niet met de juiste papieren. Dat is eerder een bureaucratisch probleem dan een praktisch probleem.

Er zijn genoeg mensen in de zorg die zich hiervoor willen inzetten om zo een baan te krijgen / baan te behouden / om te scholen / ect.
Maar bureaucratie houdt het tegen. Want je krijgt gelijk een waslijst aan 'pre-corona'-regels waar je aan moet voldoen. Denk aan risicoverzekeringen , zorgverzekeringen enzovoort.

En wat te doen in de komende 2 jaar? Beetje oppassen , vaccin ontwikkelen zsm laten slagen ( wederom beperkingen opheffen... Gezien heel de wereld noodmaatregelen neemt mag dat betreft vaccins ook gebeuren imo ). En gewoon de wereld door laten draaien.
Ben het wel met je eens dat we moeten zorgen dat ze zorg de druk aan kan. Nu plukken we de vruchten van de zorg die lekker efficiënt ingericht is door de privatisering..... Zo lang je iedereen die ziek wordt de behandeling kan geven die hij/zij nodig heeft en geen (onredelijke) selectie criteria hoeft te hanteren kan iedereen weer redelijk zijn gang gaan zonder angst dat jij of je geliefde(n) er van de één op de andere dag niet meer is.

Want als je de beperkingen opheft verdwijnt de angst die je noemt niet, in tegendeel. Je krijgt een maatschappij van wantrouwen, zelfs binnenshuis, want de ander kan besmet zijn. En dat hoeft voor jezelf geen probleem te zijn(denk je!), maar je ouders/grootouders of oudere kennissen wel. Of mensen die(onbewust) een zwakkere gezondheid hebben(daar kan dit de klap voor zijn terwijl ze anders nog 50 jaar geleefd hadden).

Het is leuk gesteld dat alleen het dorre hout gekapt wordt, maar er komen ook dertigers of zelfs jonger op de IC. En je komt er niet fris en fruitig vanaf, een redelijk deel zelfs met blijvende schade. En dergelijk schade aan je longen is echt het laatste wat je wil.

WJ

Bericht door WJ » 16 apr 2020, 10:39

Mari Oh Oh! schreef: 16 apr 2020, 10:18
Qua werk bevalt het me overigens zelfs een heel stuk beter dan op kantoor, ook al ben ik meer uren per dag met werk bezig en dan reken ik de reistijd ook mee. DAt hoor ik van meer collega's al zijn er anderen die juist kantoor missen. Ieder zijn ding denk ik.
Mjah, als je gewoon door mag werken dan kan ik me voorstellen dat het allemaal wel best is. Of als je 90% krijgt.

Als je verplicht dicht moet en dus gewoon 0 omzet heb is het wel een ander verhaal, nogmaals, reserves voor economische dippen zijn er heel wat sneller doorheen als je gewoon niet open mag. 50% minder omzet in een economische dip is nog steeds 50% omzet waar je rekeningen mee kan betalen en gewoon door kan gaan, daar kunnen bedrijven/zzp'ers wel een tijd op teren.
Maar nul omzet is gewoon 10x sneller einde verhaal.

Wij kunnen gelukkig ook nog doorhobbelen, kleine dip tot nu toet, maar ik zie en hoor teveel andere verhalen..
Hoe het nu gaat vind ik dat NL het wel ok doet, snap de haat ri Rutte ook niet helemaal. DVH moet ook gewoon maar even wat meer opletten en minder sociaal doen de komende tijd :P maar de teugels moeten wel sneller gevierd gaan worden want anders is de fallout straks veel groter dan Corona ooit had kunnen veroorzaken.
Laatst gewijzigd door WJ op 16 apr 2020, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 16 apr 2020, 10:42

romo schreef: 16 apr 2020, 09:37 Ik vind opmerkingen over ouderen die maar beter kunnen opkrassen om de economie te laten draaien van een weerzinwekkend- en buitengewoon denigrerend gedrag en niveau getuigen.
+1

Over die zogenaamde 3% die zonder het virus het tijdelijke met het eeuwige wat later had kunnen omruilen kunnen we nog discussiëren als het alleen om de verloren jaren van deze mensen (en er vallen trouwens ook mensen uit andere leeftijdscategorieën om) zou gaan. Maar het gaat om iets veel belangrijkers. De manier waarop nu die mensen vaak komen te overlijden. Alleen, verward, als een gewond dier in een bos. Onmenselijk. Als je dat acceptabel vindt dan gun ik je je kommer en kwel over je zakelijke toekomst, je geweeklaag over je gemiste zoveelste onzinnige stedentripje en de 1,5 meter samenleving.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 16 apr 2020, 10:43

Niemand hier zin om zich even met corona te laten besmetten dan?
2 weekjes een griepje en dan weer lekker fulltime aan de slag. Toch?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 apr 2020, 10:47

Het grootste misverstand is wel dat alleen "dor hout" op de IC belandt.

Niets is minder waar.

Van iedereen die op een IC belandt is vooraf medisch gescreend (obv van de aanwezige comorbiditeit) of die opname fysiek vol te houden valt voor 3 weken.

Daar kan een zeer vitale 70-80er bij zitten, maar meestentijds komt die categorie medisch gesproken in het geheel niet op de IC gezien hun zeer geringe overlevingskans aldaar.

De categorie die aldus op een IC verblijft, zijn vitale mensen, met zeer geringe /geen comorbiditeit in veelal de lagere leeftijds klassen (dus onder de 70 jaar)

OP de IC overlijdt alsnog ongeveer 33%, 66% komt er uit met forse restschade aan het lijf, waarvan nog niet eens duidelijk is of die schade reversibel is, zo ja hoe lang revalidatie dan gaat duren.

Daarvoor is het huidige beleid dus bedacht, voor niks meer of minder.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 apr 2020, 10:51

WJ schreef: 16 apr 2020, 10:39
Mari Oh Oh! schreef: 16 apr 2020, 10:18
Mjah, als je gewoon door mag werken dan kan ik me voorstellen dat het allemaal wel best is. Of als je 90% krijgt.

Als je verplicht dicht moet en dus gewoon 0 omzet heb is het wel een ander verhaal, nogmaals, reserves voor economische dippen zijn er heel wat sneller doorheen als je gewoon niet open mag. 50% minder omzet in een economische dip is nog steeds 50% omzet waar je rekeningen mee kan betalen en gewoon door kan gaan, daar kunnen bedrijven/zzp'ers wel een tijd op teren.
Maar nul omzet is gewoon 10x sneller einde verhaal.

Wij kunnen gelukkig ook nog doorhobbelen, kleine dip tot nu toet, maar ik zie en hoor teveel andere verhalen..
Ik doelde ook vooral op het gedoe er omheen, dus waar iedereen, inclusief ik, beperkt wordt. Overigens zou ik er ook geen probleem mee hebben een deel van mijn salaris in te leveren om problemen in de toekomst te voorkomen. En natuurlijk heb ik er begrip voor dat het voor andere mensen financieel angstige tijden zijn(en ook qua gezondheid), dus dat weegt zeker mee(dat noemde ik ook expliciet). En er wordt hier wel laatdunkend over loonslaven gedaan, maar wij gaan het vast merken in het pensioen(voorzover je daar al geen ernstige twijfels over had). Ik heb geen invloed op hoe daar met 'mijn' geld om wordt gegaan, dus ik ga ook van het slechtste uit. Misschien nog dichter tot je uiterste houdbaarheidsdatum werken(waarbij de pensioenleeftijd eng dicht ligt bij het moment waarop men twijfelt of je nog wel IC waardig bent).

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2020, 10:56

Hielke schreef: 16 apr 2020, 10:42 De manier waarop nu die mensen vaak komen te overlijden. Alleen, verward, als een gewond dier in een bos. Onmenselijk.
Zeker.
Het pre-corona beleid was natuurlijk veel beter.

Mensen oud laten worden.
Opa gaat naar de aanleunwoning
Oma naar de verzorgafdeling

Oma mag een keer per 2x douchen. En haar luier wordt verschoont door de hulp. Pilletjes worden er wel netjes optijd ingeduwd. Want hoe lager oma leeft hoe meer zij opbrengt. Opa wil graag bij Oma wonen maar heeft niet de juiste indicatie. Dus die mag zijn eigen huisje huren. Geld hebben ze niet meer. Enkel zakgeld. De rest wordt door het tehuis ingehouden voor alle zorg die zij geven.

Opa en Oma worden langzaam dement.
Gelukkig hebben ze nog wat lol om elke 10 minuten oude verhalen van vroeger op te halen. En de gehaktbal van de buurvrouw rolt weer eens over de grond. Opa praat een beetje raar. Dat komt omdat hij weer het gebit van een ander in heeft gedaan. Als ze stinken komt dat omdat de hulp het zo druk heeft en de luier soms niet verschoont wordt.

Prachtig dat ouder worden. Heel menselijk ook.
Ik wacht met smart tot we weer terug kunnen naar die situatie.

PeterB

Bericht door PeterB » 16 apr 2020, 11:02

We zijn net iets meer dan een goeie 1,5 maand officieel "onderweg" en ik lees, zie en hoor dingen alsof het al jaren woekert. Een grote cijferbrij vol met disclaimers wordt dagelijks over ons heen gestort waar de paniekvoetbalcompetitie weer geruime tijd op kan teren.
Angst om beslissingen te nemen heeft de overhand vanwege de mogelijke politieke gevolgen maar het spel wordt zo gespeeld dat het beeld van de grote staatsman die ons door deze crisis(...) leidde zal blijven hangen wat zich weer zal vertalen in winst bij de verkiezingen. De rest, het beleid van de voorgaande jaren met leugens, valse voorwendsels etc., wordt hier o zo snel vergeten.
De 1,5 meter samenleving ??? In een land met 17 miljoen mensen en voor ieder wissewasje een actiegroep ?
Dat gaat twee weken goed
De app ??? Er zijn nog honderdduizenden zo niet miljoenen mensen zonder smartphone.. Ga je die mensen buitensluiten van "het normale leven" ??

Hielke

Bericht door Hielke » 16 apr 2020, 11:02

Waar ik me ook zo om stoor is die Van Dissel van het RIVM. His master's voice. Een trekpop van de eerste orde. Zou me niet verbazen als ie zijn speeches door iemand uit een ministerie laat maken. Want o wee, we zouden de waarheid eens te horen moeten krijgen.

Over het verplicht gebruik van mondkapjes in het dichtstbevolkte land van Europa bijvoorbeeld. Een kind kan bedenken dat die dingen een grote factor kunnen spelen als die 1,5 meter samenleving na opheffen van veel maatregelen vorm begint te krijgen. Zet overal handgel neer en verplicht mondkapjes daar waar je in contact met anderen kunt komen (overal buiten je eigen huis als er geen bezoek is), en vertel me dan hoe je het virus nog zou kunnen overdragen. Weten ze dat bij het RIVM niet? Natuurlijk wel, maar die dingen zijn er niet, worden in Nederland niet of nauwelijks geproduceerd, moeten we allemaal, net als 80% van de medicijnen bij die schurken uit China halen. Er is een enorm tekort aan en die blunder wordt door middel van het uitspreken van leugens verhuld. "Je kunt ook door het kapje de ziekte overdragen." "De meeste kapjes zijn niet geschikt." En nog meer van die onzin. Quatsch. Onze geprivatiseerde gezondheidszorg laat zich van z'n werkelijke ondernemerskant zien. Ze staan met de handjes omhoog, reageren gewoon niet. De Staat (eigenlijk wijzelf) zijn verantwoordelijk. Ze hadden allang tien bedrijven de opdracht (orders, er kan goed aan verdiend worden) moeten geven om per week tientallen miljoenen van die stukjes stof en elastiek te produceren. Nederlandse bedrijven wel te verstaan.

Die 1,5 meter samenleving komt er. Dat virus laat minimaal een jaar op zich wachten. We moeten ons nu aanpassen, en voor een volgende epidemie klaar zijn. Want in onze gemondialiseerde samenleving waarin iedereen maar overal naar toe vindt te horen kunnen gaan, komt ook dat volgende virus eraan.

Luco

Bericht door Luco » 16 apr 2020, 11:05

Als ik eerlijk bent bevalt het werken zo prima, lekker rustig op de weg naar kantoor, op kantoor ook heerlijk rustig, kan je lekker door, werken controleren ook prima, ze houden lekker afstand, eigenlijk een ideale situatie als ik naar mezelf kijk.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 apr 2020, 11:08

Hielke schreef: 16 apr 2020, 11:02 Waar ik me ook zo om stoor is die Van Dissel van het RIVM. His master's voice. Een trekpop van de eerste orde. Zou me niet verbazen als ie zijn speeches door iemand uit een ministerie laat maken. Want o wee, we zouden de waarheid eens te horen moeten krijgen.

Over het verplicht gebruik van mondkapjes in het dichtstbevolkte land van Europa bijvoorbeeld. Een kind kan bedenken dat die dingen een grote factor kunnen spelen als die 1,5 meter samenleving na opheffen van veel maatregelen vorm begint te krijgen. Zet overal handgel neer en verplicht mondkapjes daar waar je in contact met anderen kunt komen (overal buiten je eigen huis als er geen bezoek is), en vertel me dan hoe je het virus nog zou kunnen overdragen. Weten ze dat bij het RIVM niet? Natuurlijk wel, maar die dingen zijn er niet, worden in Nederland niet of nauwelijks geproduceerd, moeten we allemaal, net als 80% van de medicijnen bij die schurken uit China halen. Er is een enorm tekort aan en die blunder wordt door middel van het uitspreken van leugens verhuld. "Je kunt ook door het kapje de ziekte overdragen." "De meeste kapjes zijn niet geschikt." En nog meer van die onzin. Quatsch. Onze geprivatiseerde gezondheidszorg laat zich van z'n werkelijke ondernemerskant zien. Ze staan met de handjes omhoog, reageren gewoon niet. De Staat (eigenlijk wijzelf) zijn verantwoordelijk. Ze hadden allang tien bedrijven de opdracht (orders, er kan goed aan verdiend worden) moeten geven om per week tientallen miljoenen van die stukjes stof en elastiek te produceren. Nederlandse bedrijven wel te verstaan.

Die 1,5 meter samenleving komt er. Dat virus laat minimaal een jaar op zich wachten. We moeten ons nu aanpassen, en voor een volgende epidemie klaar zijn. Want in onze gemondialiseerde samenleving waarin iedereen maar overal naar toe vindt te horen kunnen gaan, komt ook dat volgende virus eraan.
Dit. Alle adviezen van het RIVM worden toegeschreven naar wat goed uitkomt. Zoals dat je na 24uur zonder verschijnselen weer aan de slag kan(je bent dan misschien nog wel 3 weken besmettelijk, maar het is 'onhandig' als de toch al beperkte hoeveelheid zorgwerkers niet bij je oma aan bed kunnen staan(zonder mondkapje)). Heck, zelfs de gezelfde immuniteit wordt nu in twijfel getrokken, en al helemaal als je het niet 'goed' te pakken hebt gehad.

En die mondkapjes werken in Azië prima, dus hier ook. Alleen is het lullig om toe te geven dat je achter het net vist bij aankopen. Kunnen we die dingen niet lokaal produceren? Je zou zeggen dat dat extra banen oplevert, iets wat we nu goed kunnen gebruiken. Moet letterlijk alles ver weg geproduceerd worden omdat het goedkoper is?
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 16 apr 2020, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 apr 2020, 11:09

@DVH, tja....Wat ik heel menselijk vind is dat we natuurlijk opkomen voor die oudere zwakkere coronaslachtoffers en anderen(met name ondernemertjes etc) 'bijzondere dingen' toewensen, terwijl pre-corona er amper tot niet werd gerept over de aantallen slachtoffers die armoe/hongersnood/kanker/hersenziektes(wwaronder idd Alzheimer/dementie etc)/hartziektes en dergelijke ziektes dagelijks maakt. Een veelvoud van. Is ook een andere tak. Weet ik ook wel.

Empathisch zijn is mooi, en ook mooi als je het maar op één doelgroep gooit. En de rest kan stikken.
Dat siert de mens!

Luco

Bericht door Luco » 16 apr 2020, 11:15

Ja je mag iemand een faillissement wensen en financiële problemen, das allemaal normaal.

Maar als je iemand corona wenst ben je denigrerend en weet ik veel wat nog niet meer.

Selectieve empathie

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 apr 2020, 11:18

Over het verplicht gebruik van mondkapjes in het dichtstbevolkte land van Europa bijvoorbeeld. Een kind kan bedenken dat die dingen een grote factor kunnen spelen als die 1,5 meter samenleving na opheffen van veel maatregelen vorm begint te krijgen. Zet overal handgel neer en verplicht mondkapjes daar waar je in contact met anderen kunt komen
Toch is dit niet zo, mijn vriendin werkt in de zorg (op het lab) en die mondkapjes (op het FFP2 filter na) filteren helemaal geen virus deeltjes.
Nog los van dat ze bij 99% van de mensen die ze verkeerd opzetten nog kieren langs de zijkant.

En als je ze dan te lang draagt / gebruikt wordt het juist een bron van ellende waar die deeltjes lekker in gaan zitten.
Ze zegt die mondkapjes (voor particulieren) zijn alleen maar schijn-veiligheid.
leuk om zaagsel mee af te vangen tijdens het schuren maar een virus laat zich niet tegen houden.
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 16 apr 2020, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 16 apr 2020, 11:19

Robin schreef: 16 apr 2020, 08:52 Elise, jij zegt ondernemer te zijn en ik geloof je, maar wat 'doe je' zoal? In wat voor richting moet ik denken. Voor even't complete plaatje bij jouw opmerkingen in deze draad. Geen aanval. Gewoon een vraag.
Ik ben er niet zo van om mijn privé dingen in het openbaar te gooien Robin en wat ik doe maakt ook niks uit.
Wij hebben een compleet andere visie over hoe een ondernemer met de post onvoorzien moet omgaan.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 apr 2020, 11:21

Luco schreef: 16 apr 2020, 11:15 Ja je mag iemand een faillissement wensen en financiële problemen, das allemaal normaal.

Maar als je iemand corona wenst ben je denigrerend en weet ik veel wat nog niet meer.

Selectieve empathie
Dat doet ook iedereen...

Generaliserende verontwaardiging

Ik hoop trouwens niet dat je iemand corona wenst? :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 16 apr 2020, 11:23

Mari Oh Oh! schreef: 16 apr 2020, 11:21
Luco schreef: 16 apr 2020, 11:15 Ja je mag iemand een faillissement wensen en financiële problemen, das allemaal normaal.

Selectieve empathie
Dat doet ook iedereen...

Generaliserende verontwaardiging

Ik hoop trouwens niet dat je iemand corona wenst? :lollerdelol:
Ik vind dat er behoorlijk weinig empathie is voor de mensen die niet ziek zijn maar wel veel last hebben van de maatregelen.

Elise

Bericht door Elise » 16 apr 2020, 11:25

Selectieve empathie
Ik heb hier nog niemand gezien die een ander financiële problemen wenst. Maar ik zie hier wel dingen gebeuren waarvan ik denk dat dat financieel gezien niet erg slim is naar mijn bescheiden mening. En mocht dat dan fout uitpakken dan hoeft zo'n persoon niet op empathie van mijn zijde te rekenen...

Plaats reactie