Ik ben nu bijna twee dagen open(met de nodige maatregelen) gisteren goed, vandaag 'niet veel'. Rutte cs/overheid moeten later/ binnenkort met een versoepeling in openingstijden etc etc etc gaan gaan komen. Dan gaat het een beetje werken. Nu is er nog aarzeling.dvh schreef: 15 apr 2020, 13:59https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/s ... ~a04fa536/> Studie Harvard: Lockdowns nodig tot in 2022 bij uitblijven vaccin
Lol
Fu u Harvard
https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/b ... ~a07d4a79/> Brabant als eerste verlost van coronamaatregelen?
> BRABANT - Vrijdagmiddag, 1 mei 2020, Noord-Brabant. De zon schijnt, terrassen in Tilburg en Den Bosch zitten vol. Mensen wandelen door Oss met een ijsje in hun hand. Op kantoor is het tijd voor de vrijdagmiddagborrel. Vanavond naar de film in Uden, morgen met de kinderen naar de Efteling. Het zou zomaar kunnen. Althans, volgens de berekeningen van twee wetenschappers van Erasmus Medisch Centrum Rotterdam.
https://www.bd.nl/binnenland/winkels-ga ... ~aee265ff/> Winkels gaan weer open, omzet stijgt: ‘Winkelen kan ook weer’
> Mode- en schoenenwinkels openen de deuren weer. De omzet stijgt, de consument durft de deur weer uit. ,,We zien dat veel winkeliers oplossingen hebben bedacht voor de anderhalve-metereconomie dus wij durven nu ook te zeggen: winkelen kan weer”, zegt directeur Jan Meerman van brancheorganisatie INretail.
Opengooien die hap Robin![]()
Corona in Nederland.....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Corona in Nederland.....
-
- Auto: G21 / E46
Er zijn MKB bedrijven zat die ook enorme kosten moeten maken om een paar euro te verdienen. Dan kun je hoogstens betogen dat ze in de verkeerde bedrijfstak een bedrijf runnen. Maar dat heeft verder weinig te maken met goed of slecht ondernemerschap. En nogmaals: Eens voor wat betreft een paar weken. Maar niemand weet hoelang dit duurt en hoe groot de impact op de omzet (blijvend) gaat zijn.Bedrijfsvoering van het mkb en bedrijven als Lufthansa is niet te vergelijken met elkaar.
-
- Auto: G21 / E46
Niemand "calculeert" in dat je omzet een paar maanden naar 0 of bijna 0 gaat. Dit hoort echt niet bij het reguliere ondernemersrisico. En ik hoor ook weinig klagen om mij heen en zelf doe ik het ook niet. Maar ik spuug op de "lekker voor je" mentaliteit tegenover ondernemers die in een branche zitten waar kleine marges de norm zijn en die heel hard geraakt worden. De ondernemers die ik ken, in dergelijke branches, halen alles uit de kast om hun bedrijf te redden en moeten dealen met omstandigheden die niemand had kunnen voorspellen. Slapeloze nachten om hun personeel en hun ziel en zaligheid.Of heel veel bedrijven snappen niets van een solide bedrijfsplan, zo kun je 't ook zien. Ik snap 't wel, ieder bedrijf start (deels) op krediet, maar op een gegeven moment moet je als ondernemer incalculeren dat je het een aantal maanden uit kunt zingen zonder in financiele nood te komen. Risico nemen hoort bij ondernemen. Pluk je de vruchten van je risicovolle investeringen, dan zal ik de laatste zijn die iemand veroordeelt over een levensstijl boven modaal...het is je echt gegund. Echter dien je gewoon een flinke reserve achter de hand te hebben. Koos je er voor om die reserve te investeren, dan moet je nu ook niet klagen als het mis loopt. Bedrijven die nu ten onder gaan, waren al niet levensvatbaar. Dat geldt ook voor de grotere corporaties met hun stock buybacks. De overheid is geen liefdadigheidsinstelling. Vrijemarkteconomie heet dat.
Maar nee, je hebt gewoon niet genoeg gereserveerd. Want je had geen solide bedrijfsplan.

-
Inderdaad Ybo:
Hier weer een schoolvoorbeeld van riooljournalistiek
https://www.volkskrant.nl/cs-b0954c34
Waarom zijn we na 2008 plotseling na 12 jaar weer in een crisis beland?
Dat vraagt de Volkskrant zich af. Triestheid.
Hier weer een schoolvoorbeeld van riooljournalistiek
https://www.volkskrant.nl/cs-b0954c34
Waarom zijn we na 2008 plotseling na 12 jaar weer in een crisis beland?
Dat vraagt de Volkskrant zich af. Triestheid.
Eindpunt is wél ok.En wat kan ik het beste doen?
Stoïcijns geld blijven uitgeven, mits u zich dat kunt veroorloven. Als iedereen in paniek raakt en uitgaven gaat uitstellen, zal de recessie veel dieper worden dan nodig.
Laatst gewijzigd door Robin op 15 apr 2020, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- alt
Er is ook nog een financiële crisis die geholpen wordt door de c-109 pandemie.
De horeca, uitzendbureaux, kwekers gaan naar de klote
Enkele grote bedrijven worden niet gesteund, dat komt andere grote bedrijven die dichter bij het vuur zitten opeens heel goed uit.
Alle bedrijven knikkeren lastige werknemers eruit.
Zzp'ers die net een dikke pickup truck & voor moeders een Mini hebben geleased, vallen om.
Ik vind geschiedenis interessant, daar is toch weer iets uit te leren.
B.v.b. het eiland Wieringen in de 16e eeuw.
De schepen van VOC & uit de Oostzee moesten langs het eiland Wieringen varen om bij de haven Enkhuizen, Hoor, Amsterdam te komen.
Op het eiland Wieringen werden de zieke zeelieden achter gelaten om de havens niet te besmetten.
Denk aan het eiland Pampus, daar lagen de schepen te wachten om gecontroleerd te worden op o.a. ziektes.
Dit zou nu ook een optie kunnen zijn om alle oudjes op Tessel te plaatsen & Tessel een lock down te geven.
Maar dat kan enkel een Trump of Poetin doen, geen Rutte of Willem A.
De horeca, uitzendbureaux, kwekers gaan naar de klote
Enkele grote bedrijven worden niet gesteund, dat komt andere grote bedrijven die dichter bij het vuur zitten opeens heel goed uit.
Alle bedrijven knikkeren lastige werknemers eruit.
Zzp'ers die net een dikke pickup truck & voor moeders een Mini hebben geleased, vallen om.
Ik vind geschiedenis interessant, daar is toch weer iets uit te leren.
B.v.b. het eiland Wieringen in de 16e eeuw.
De schepen van VOC & uit de Oostzee moesten langs het eiland Wieringen varen om bij de haven Enkhuizen, Hoor, Amsterdam te komen.
Op het eiland Wieringen werden de zieke zeelieden achter gelaten om de havens niet te besmetten.
Denk aan het eiland Pampus, daar lagen de schepen te wachten om gecontroleerd te worden op o.a. ziektes.
Dit zou nu ook een optie kunnen zijn om alle oudjes op Tessel te plaatsen & Tessel een lock down te geven.
Maar dat kan enkel een Trump of Poetin doen, geen Rutte of Willem A.
-
OnlineHielke
Scherp Joost.///Joost schreef: 15 apr 2020, 13:44 Best interessant overigens dat degenen die klagen over het laten vieren van de maatregelen, zodat de economie niet om zeep gaat, met alle gevolgen van dien waarbij een hoop ouderen vroegtijdig de pijp uit gaan, tevens voorstander zijn van een financieel reddingsplan voor iedere ondernemer zonder vangnet. Laat die dan ook de pijp uit gaan zou ik zeggen, want 'oud' zouden die betreffende ondernemingen toch al niet worden...
Stof tot nadenken...![]()
189 nieuwe doden volgens het RIVM. Loopt weer op.
- dvh
Hier in Brabant beginnen ze al een beetje te wennen aan de omstandigheden.Robin schreef: 15 apr 2020, 14:05Ik ben nu bijna twee dagen open(met de nodige maatregelen) gisteren goed, vandaag 'niet veel'. Rutte cs/overheid moeten later/ binnenkort met een versoepeling in openingstijden etc etc etc gaan gaan komen. Dan gaat het een beetje werken. Nu is er nog aarzeling.dvh schreef: 15 apr 2020, 13:59https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/s ... ~a04fa536/> Studie Harvard: Lockdowns nodig tot in 2022 bij uitblijven vaccin
Lol
Fu u Harvard
https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/b ... ~a07d4a79/> Brabant als eerste verlost van coronamaatregelen?
> BRABANT - Vrijdagmiddag, 1 mei 2020, Noord-Brabant. De zon schijnt, terrassen in Tilburg en Den Bosch zitten vol. Mensen wandelen door Oss met een ijsje in hun hand. Op kantoor is het tijd voor de vrijdagmiddagborrel. Vanavond naar de film in Uden, morgen met de kinderen naar de Efteling. Het zou zomaar kunnen. Althans, volgens de berekeningen van twee wetenschappers van Erasmus Medisch Centrum Rotterdam.
https://www.bd.nl/binnenland/winkels-ga ... ~aee265ff/> Winkels gaan weer open, omzet stijgt: ‘Winkelen kan ook weer’
> Mode- en schoenenwinkels openen de deuren weer. De omzet stijgt, de consument durft de deur weer uit. ,,We zien dat veel winkeliers oplossingen hebben bedacht voor de anderhalve-metereconomie dus wij durven nu ook te zeggen: winkelen kan weer”, zegt directeur Jan Meerman van brancheorganisatie INretail.
Opengooien die hap Robin![]()
Ben niet dicht geweest. We zitten nu in coronaweek 7 ( ik hou het allemaal bij ) waar we in coronaweek 3 dinsdags de 'lockdown'-aankondiging kregen. Dat was de enige week dat ik -50% deed qua omzet. Paar weekjes -20/30%.. Maar ook 2 weken +100%(en meer).
Als ik daarbij tel dat de weken na carnaval en wintersport structureel sowieso niet tot de beste van het jaar behoren valt het mij allemaal nog niet tegen. Hoop 'collega's' die al gewoon 5 - 6 - 7 weken dicht zijn... Geef het ze te doen.
-
Even in de juiste context dan maar. Voor wat het waard is.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/r ... ~ad966c1d/
Mooi David. *thumbs up*
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/r ... ~ad966c1d/
Mooi David. *thumbs up*
- JP
Elke dinsdag is een piek te zien, omdat in het weekend minder geregistreerd wordt. Door het paasweekend zien we die piek nu op woensdag.
Dus de lagere aantallen van een weekend mag je altijd met een korreltje natrium nemen......Het, vergeleken met de afgelopen dagen, hoge aantal doden komt doordat veel sterfgevallen pas na het paasweekend, dus gisteren, zijn gerapporteerd.
- Luco
gefixedJP schreef: 15 apr 2020, 14:57Elke dinsdag is een piek te zien, omdat in het weekend minder geregistreerd wordt. Door het paasweekend zien we die piek nu op woensdag.
Dus de lagere aantallen van een weekend mag je altijd met een bolletje Corona nemen......Het, vergeleken met de afgelopen dagen, hoge aantal doden komt doordat veel sterfgevallen pas na het paasweekend, dus gisteren, zijn gerapporteerd.

- frankie
Al die cijfertjes van aantal doden en aantal besmettingen kunnen we altijd wel met een korreltje zout nemen. Ten eerste hebben de meesten, en zo ook ikzelf, geen idee in wat voor perspectief we dat moeten plaatsen. Ten tweede zijn die cijfers niet accuraat.
- ///Joost
+1, die cijfers zeggen niets, zelfs niet bij benadering.frankie schreef: 15 apr 2020, 15:11 Al die cijfertjes van aantal doden en aantal besmettingen kunnen we altijd wel met een korreltje zout nemen. Ten eerste hebben de meesten, en zo ook ikzelf, geen idee in wat voor perspectief we dat moeten plaatsen. Ten tweede zijn die cijfers niet accuraat.
- Luco
Ach sommige zien je liever niet dood gaan aan corona, maar dood gaan aan de financiele gevolgen ervan is geen probleem blijkbaar, als ze maar over de rug van de ellende wat kunnen verdienen op de beurs.
toppertjes zijn het.
toppertjes zijn het.
- JP
Tijdelijke opvanglokaties zoals hotels willen al gaan sluiten, omdat het te duur is met te weinig aanbod. Als straks de teugels losser gelaten worden kunnen ze mogelijk niet meer terug.
- JP
Zo snel ga je niet dood aan de financiële gevolgen, Luco. Dan verkoop je maar de boot......
- Luco
Ik denk dat je dat zwaar gaat tegenvallen, maar dat houden ze natuurlijk niet bij he.JP schreef: 15 apr 2020, 15:18 Zo snel ga je niet dood aan de financiële gevolgen, Luco. Dan verkoop je maar de boot......
Ik denk dat 80% van de mensen hier niet weet wat zware financiele shit voor mensen kan betekenen omdat ze het nog niet meegemaakt hebben, dat je dreigt, of niet alleen dreigt, maar dat je alles, echt alles verliest wat je in 20 of 30 jaar heb opgebouwd.
dus niet de boot, nee dat je op straat komt met een koffertje en de kleren aan je lijf, meer niet.
Aantal zelfmoorden zal drastisch stijgen als een heleboel mensen alles verliezen.
Maar we hangen geen prijskaartje aan iemands leven, laat me niet lachen, dat doen we wel, alleen nu linksom in plaats van rechtsom.
-
Nou je het zegt, het gaat top op de beurs

- Mari Oh Oh!
Sorry dat ik het zeg, maar dat is en blijft een keuze.. Doodgaan aan Corona niet en daarbij kan iemand ook zijn geliefde verliezen en ook zichzelf van kant maken. Ikzelf sta liever op straat dan dat ik de rest van mijn leven met de helft van mijn longen moet doen(dat zou voor sommigen ook een enkeltje treinspoor kunnen worden), is ook maar net wat je belangrijk vindt in het leven.Luco schreef: 15 apr 2020, 15:22Ik denk dat je dat zwaar gaat tegenvallen, maar dat houden ze natuurlijk niet bij he.JP schreef: 15 apr 2020, 15:18 Zo snel ga je niet dood aan de financiële gevolgen, Luco. Dan verkoop je maar de boot......
Ik denk dat 80% van de mensen hier niet weet wat zware financiele shit voor mensen kan betekenen omdat ze het nog niet meegemaakt hebben, dat je dreigt, of niet alleen dreigt, maar dat je alles, echt alles verliest wat je in 20 of 30 jaar heb opgebouwd.
dus niet de boot, nee dat je op straat komt met een koffertje en de kleren aan je lijf, meer niet.
Aantal zelfmoorden zal drastisch stijgen als een heleboel mensen alles verliezen.
Maar we hangen geen prijskaartje aan iemands leven, laat me niet lachen, dat doen we wel, alleen nu linksom in plaats van rechtsom.
Het is inderdaad een lastige balans en elke keuze hier heeft zijn nadeel, echter denk ik dat als het virus vrij zijn gang mocht gaan de pleuris uitbreekt(gele hesjes zijn er niks bij) en de financiële gevolgen zullen dan ook niet 0 zijn. Een bevolking in angst staat niet rijen dik voor de bouwmarkt.
- JP
Die prijskaartjes hangen er al jaren aan. Zeker vanaf een bepaalde leeftijd. Te duur om te helpen, laat ze maar dood gaan. Dat was al lang voor corona.Luco schreef: 15 apr 2020, 15:22 (...)
- Luco
In principe eens met je hoor, maar de financiële gevolgen zullen voor veel mensen groot zijn en ik vind dat die nogal gebagatelliseerd worden hier. Meer niet.Mari Oh Oh! schreef: 15 apr 2020, 15:38Sorry dat ik het zeg, maar dat is en blijft een keuze.. Doodgaan aan Corona niet en daarbij kan iemand ook zijn geliefde verliezen en ook zichzelf van kant maken. Ikzelf sta liever op straat dan dat ik de rest van mijn leven met de helft van mijn longen moet doen(dat zou voor sommigen ook een enkeltje treinspoor kunnen worden), is ook maar net wat je belangrijk vindt in het leven.Luco schreef: 15 apr 2020, 15:22Ik denk dat je dat zwaar gaat tegenvallen, maar dat houden ze natuurlijk niet bij he.JP schreef: 15 apr 2020, 15:18 Zo snel ga je niet dood aan de financiële gevolgen, Luco. Dan verkoop je maar de boot......
Het is inderdaad een lastige balans en elke keuze hier heeft zijn nadeel, echter denk ik dat als het virus vrij zijn gang mocht gaan de pleuris uitbreekt(gele hesjes zijn er niks bij) en de financiële gevolgen zullen dan ook niet 0 zijn. Een bevolking in angst staat niet rijen dik voor de bouwmarkt.
- Riceaux
Ben wel benieuwd wat voor financiële buffer de mensen hier zelf aanhouden.
- dvh
Paar ton
- Martijn_bmw
Ik trap wel af, ben in loondienst dus minder buffer nodig denk ik. Daarnaast huis voor 50% afgelost.Riceaux schreef: 15 apr 2020, 17:11 Ben wel benieuwd wat voor financiële buffer de mensen hier zelf aanhouden.
Financiële buffer 6 x netto maand salaris

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
ECC coinsRiceaux schreef: 15 apr 2020, 17:11 Ben wel benieuwd wat voor financiële buffer de mensen hier zelf aanhouden.
-
OnlineHielke
Ik heb een goeie voorraad waardepapieren.
Vierlaags, van de Aldi.
Vierlaags, van de Aldi.