Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 15 apr 2020, 11:18

Ik ben niet verantwoordelijk voor te weinig testcapaciteit.

Het aantal besmettingen ligt een veelvoud hoger, evenals het aantal Corona slachtoffers, dat wordt algemeen aangenomen.

Stel niet on hold, alles maar door, dan was het een veelvoud van een veelvoud.

Onbehapbaar daarom.

De wet van de grote getallen, zoals eerder hier aangegeven.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 apr 2020, 11:19

Vliet schreef: 15 apr 2020, 11:14
romo schreef: 15 apr 2020, 10:46 ^^Niet mee eens, te makkelijk ook.

De hele wereld staat on hold.

De wereldleiders die bagatelliseerden (Trump, Bolsonaro, Johnson, etc) dachten net als jij.

Ingehaald door de realiteit, Johnson, 55 jaar jong, mag nog blij zijn dat ie nog leeft

Dit is groter dan jij en ik en sommige wereldleiders kunnen bedenken.

Ik gun iedereen het beste economisch, maar nog veel meer gezondheid.

Waarbij ik erg voor een kritische blik ben, ook naar wat er op regeringsniveau gebeurt, maar de maatregelen te makkelijk afserveren obv van ongenuanceerd uitspraken, daar kan ik niks mee.
Nou de wereld staat on hold op basis van cijfers die gewoon niet realistisch zijn. om het maar even op Nederland te betrekken: het RIVM meet alleen besmettingen bij ziekenhuis opname. Verder worden er geen besmettingen gemeld. Het aantal werkelijk besmette mensen ligt 5 misschien wel 10 keer zo hoog. Dan is de besmettingsratio misschien hoog en is het inderdaad een nieuw en onbekend virus, maar dan is het sterftecijfer lager dan griep.

Om het nog lokaler te trekken, wij hebben 15 mensen op de zaak die hoogstwaarschijnlijk corona hebben (gehad). Daarvan zijn er drie officieel bevestigd door het RIVM (was nog echt in de beginperiode waarin veel getest werd). Alle vervolg zieken zijn niet getest terwijl aan alle symptomen werd voldaan inclusief direct contact met een officieel vastgesteld corona geval. RIVM weigert om te testen. Prima, maar dan zijn je gemelde besmettingsgevallen toch een lachertje?! En hoe kun je dan ooit vaststellen hoe dodelijk het virus werkelijk is. Dus alleen bij ons op de zaak zit er al een factor 5 tussen officiële besmettingen en werkelijke besmettingen......
Dat geldt dus net zo goed voor ongeteste doden. Kijk maar eens naar de oversterfte die (veel) meer afwijkt van de norm dan alleen de officiële coronacijfers aangeven.
Afbeelding
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 15 apr 2020, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 15 apr 2020, 11:19

romo schreef: 15 apr 2020, 10:46
Maar Nederland was (volgens experts) te laat met maatregelen en de maatregelen die genomen zijn, zijn relatief 'mild' (op vlak van gezondheid, niet mild voor de economie). Er zijn maatregelen, maar we staan hier niet allemaal op balkons en de straten zijn ook niet leeg, hooguit rustiger dan normaal. Ik heb nog steeds contact met mensen, alleen minder dan eerst (laat het de helft zijn, o.a. door thuiswerken) en met wat meer afstand. Om mij heen zie ik hetzelfde.

Als ik nu naar de cijfers kijk, die door de milde maatregelen ongetwijfeld lager zijn dan geen maatregelen, denk ik: waar hebben we het over...? Ja, IC's liggen vrij vol dus de impact in de medische wereld is groot. Daarbuiten: not so much. We zitten na ruim een maand op 3.000 sterfgevallen. Die cijfers spreken toch voor zich, wat is er dan groter dan wij denken?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 apr 2020, 11:22

Groot als mondiaal

Voor de rest staat de rem er goed op, en het helpt blijkbaar.

Niemand kan verder zeggen hoe het zich ontwikkelt

Elise

Bericht door Elise » 15 apr 2020, 11:26

Downforce Hans schreef: 15 apr 2020, 11:07 Als ik sommige reacties zo lees mag je als (kleine) zelfstandige niet meer klagen omdat je in de "goede" tijd instaat was een leuke auto te kopen.Aparte gedachten gang vind ik dat..... volgens mij ook vaak de gedachtegang van mensen die in dienst zijn bij een bedrijf die elke maand het salaris overmaakt. Niet van mensen die gewoon failliet kunnen gaan na jaren bergen uren gemaakt te hebben en daarom zich iets meer kunnen veroorloven. Nee die gasten moeten gewoon hun muil houden en de ondergang, buiten hun schuld, van hun bedrijf maar accepteren.
Jazeker mag je als (kleine) zelfstandige klagen, dat staat buiten kijf.
Maar ik vind het ietwat voorbarig om al op 12 maart te beginnen over compensatie voor geleden economische schade. Daarnaast vind ik dat een ieder de plicht heeft om een buffer aan te leggen voor mindere tijden en we zijn amper een maand verder, sinds dat de eerste maatregelen werden aangekondigd, en ondertussen lijkt het erop dat half ondernemend Nederland al aan het infuus moet :bag:

Vliet

Bericht door Vliet » 15 apr 2020, 11:28

Misschien moet de rest van de wereld ook eens goed nadenken over gezond leven en persoonlijke hygiëne. Als ik zie hoe een gedeelte van onze klanten zich normaliter gedraagt en omgaat met wc's bijvoorbeeld dan snap ik heel goed dat mensen ziektes oplopen....

Vliet

Bericht door Vliet » 15 apr 2020, 11:29

Mari Oh Oh! schreef: 15 apr 2020, 11:19
Vliet schreef: 15 apr 2020, 11:14
romo schreef: 15 apr 2020, 10:46 ^^Niet mee eens, te makkelijk ook.

De hele wereld staat on hold.

De wereldleiders die bagatelliseerden (Trump, Bolsonaro, Johnson, etc) dachten net als jij.

Ingehaald door de realiteit, Johnson, 55 jaar jong, mag nog blij zijn dat ie nog leeft

Ik gun iedereen het beste economisch, maar nog veel meer gezondheid.

Waarbij ik erg voor een kritische blik ben, ook naar wat er op regeringsniveau gebeurt, maar de maatregelen te makkelijk afserveren obv van ongenuanceerd uitspraken, daar kan ik niks mee.
Nou de wereld staat on hold op basis van cijfers die gewoon niet realistisch zijn. om het maar even op Nederland te betrekken: het RIVM meet alleen besmettingen bij ziekenhuis opname. Verder worden er geen besmettingen gemeld. Het aantal werkelijk besmette mensen ligt 5 misschien wel 10 keer zo hoog. Dan is de besmettingsratio misschien hoog en is het inderdaad een nieuw en onbekend virus, maar dan is het sterftecijfer lager dan griep.

Om het nog lokaler te trekken, wij hebben 15 mensen op de zaak die hoogstwaarschijnlijk corona hebben (gehad). Daarvan zijn er drie officieel bevestigd door het RIVM (was nog echt in de beginperiode waarin veel getest werd). Alle vervolg zieken zijn niet getest terwijl aan alle symptomen werd voldaan inclusief direct contact met een officieel vastgesteld corona geval. RIVM weigert om te testen. Prima, maar dan zijn je gemelde besmettingsgevallen toch een lachertje?! En hoe kun je dan ooit vaststellen hoe dodelijk het virus werkelijk is. Dus alleen bij ons op de zaak zit er al een factor 5 tussen officiële besmettingen en werkelijke besmettingen......
Dat geldt dus net zo goed voor ongeteste doden. Kijk maar eens naar de oversterfte die (veel) meer afwijkt van de norm dan alleen de officiële coronacijfers aangeven.
Afbeelding
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Als je de gemelde corona sterfte eraf haalt zit je op de normale curve. Naast corona bestaan nog steeds alle ziektes nog, die hebben geen vakantie ofzo.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 apr 2020, 11:33

Downforce Hans schreef: 15 apr 2020, 11:07 Als ik sommige reacties zo lees mag je als (kleine) zelfstandige niet meer klagen omdat je in de "goede" tijd instaat was een leuke auto te kopen.Aparte gedachten gang vind ik dat..... volgens mij ook vaak de gedachtegang van mensen die in dienst zijn bij een bedrijf die elke maand het salaris overmaakt. Niet van mensen die gewoon failliet kunnen gaan na jaren bergen uren gemaakt te hebben en daarom zich iets meer kunnen veroorloven. Nee die gasten moeten gewoon hun muil houden en de ondergang, buiten hun schuld, van hun bedrijf maar accepteren.
:beer:

JP

Bericht door JP » 15 apr 2020, 11:36

De ondernemers op DF zijn allemaal zzp/eenmanszaken ?
Zo niet, hebben jullie al personeel in de ww moeten duwen ?
(Dit is geen aanval op de ondernemers...:angel:)

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2020, 11:55

Wat een drukte om een griepje zeg.

En ja ik ben voorstander om de economie zwaarder te laten wegen dan die paar oude en/of zieke mensen die toch dood gaan.

Klinkt hard, is het misschien ook, maar door deze maatregelen zonder dat er steun is gaat ook slachtoffers geven, slachtoffers die nog een vruchtbaar leven voor zich hadden/hebben.

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2020, 12:01

De eerst die aanklopte voor een infuus was de KLM, na fucking 1 dag, en dan de kleine ondernemer verwijten dat die ook hulp wil

Nee dan heb je natuurlijk wel realiteitszin, lekker makkelijk lukken voor mensen die 20 keer modaal verdienen en 3 ton op de bank hebben.

Nieuwsflits, de meeste hebben dat niet.
Dus helemaal eens met Hans

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 apr 2020, 12:07

JP schreef: 15 apr 2020, 11:36 De ondernemers op DF zijn allemaal zzp/eenmanszaken ?
Wij hebben in de corona periode drie mensen erbij aangenomen.
En iedereen die er zat, zit er er ook nog gewoon.
Ik hoor iedere ondernemer altijd klagen: "Goed personeel is niet te vinden."
Nou, nu worden ze er links en rechts met de bosjes uit gegooid, dus als je nu durft te investeren, ga je daar straks profijt van hebben. Plus dat je ook wel wat loyaliteit krijgt als je nu je nek uit durft te steken voor iemand.

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2020, 12:10

Als je dat financieel kan en durft zeker Peter, alleen het gros heeft die reserves niet.

Robin

Bericht door Robin » 15 apr 2020, 12:11

Zolang je nekje niet onder de overheids/politieke/(social)(main stream)media guillotine belandt: Sjappoo Peter:)

Goede punten Luco.

WillemBoer
Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd

Bericht door WillemBoer » 15 apr 2020, 12:40

JP schreef: 15 apr 2020, 11:36 De ondernemers op DF zijn allemaal zzp/eenmanszaken ?
Wij merken er niks van in ieder geval. Ook geen ziekte gevallen om ons heen, werknemers, klanten kringen, kennissen etc, niks... als je niet beter weet zou je haast denken vanwaar die ophef allemaal :bag:

Oja de dieselprijs is flink gezakt, en minder files! En dat met dezelfde omzet is zelfs een beter netto resultaat.

Mischien dat we de naweeën gaan meemaken als het voorbij is, geen idee... denk het niet eigenlijk.

Ybo
Auto: G21 / E46

Bericht door Ybo » 15 apr 2020, 12:47

Maar ik vind het ietwat voorbarig om al op 12 maart te beginnen over compensatie voor geleden economische schade. Daarnaast vind ik dat een ieder de plicht heeft om een buffer aan te leggen voor mindere tijden en we zijn amper een maand verder, sinds dat de eerste maatregelen werden aangekondigd, en ondertussen lijkt het erop dat half ondernemend Nederland al aan het infuus moet
Et lijkt mij tamelijk logisch eigenlijk. Je weet namelijk niet half hoelang het duurt en hoe erg het wordt voor je bedrijf, dus ga je meteen kijken of er hulp beschikbaar is en als je daar buiten valt, ga je daar om vragen. Dat hoort ook bij ondernemen. Ik was ook bij de eersten bij de aanvraag deeltijd WW die nu is omgezet naar NOW. Ik heb het nog niet nodig, maar ik ben verplicht, voor mijn bedrijf en voor mijn mensen, om meteen te handelen in afwachting wat er komen gaat.

En dat gelul over een buffer. Niemand houdt rekening met een dergelijke, langdurige, ineenstorting van je omzet. Lufthansa verliest 1 miljoen per uur. "Hadden ze maar een buffer moeten hebben". En inderdaad, een paar weken houden de meeste wel vol, ook Lufthansa. Maar je weet dus niet hoelang het duurt. Veel bedrijven kunnen een dergelijke omzetdip niet maanden lang aan en als je denkt dat je dat met een "buffer" fixt, dan snap je niks van de bedrijfsvoering van heel veel bedrijven.

dvh

Bericht door dvh » 15 apr 2020, 12:53

Wij merken er niks van in ieder geval. Ook geen ziekte gevallen om ons heen, werknemers, klanten kringen, kennissen etc, niks... als je niet beter weet zou je haast denken vanwaar die ophef allemaal
Idem hier.

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 apr 2020, 13:30

Ybo schreef: 15 apr 2020, 12:47 dan snap je niks van de bedrijfsvoering van heel veel bedrijven.
Of heel veel bedrijven snappen niets van een solide bedrijfsplan, zo kun je 't ook zien. Ik snap 't wel, ieder bedrijf start (deels) op krediet, maar op een gegeven moment moet je als ondernemer incalculeren dat je het een aantal maanden uit kunt zingen zonder in financiele nood te komen. Risico nemen hoort bij ondernemen. Pluk je de vruchten van je risicovolle investeringen, dan zal ik de laatste zijn die iemand veroordeelt over een levensstijl boven modaal...het is je echt gegund. Echter dien je gewoon een flinke reserve achter de hand te hebben. Koos je er voor om die reserve te investeren, dan moet je nu ook niet klagen als het mis loopt. Bedrijven die nu ten onder gaan, waren al niet levensvatbaar. Dat geldt ook voor de grotere corporaties met hun stock buybacks. De overheid is geen liefdadigheidsinstelling. Vrijemarkteconomie heet dat.

Elise

Bericht door Elise » 15 apr 2020, 13:35

Ybo schreef: 15 apr 2020, 12:47
Maar ik vind het ietwat voorbarig om al op 12 maart te beginnen over compensatie voor geleden economische schade. Daarnaast vind ik dat een ieder de plicht heeft om een buffer aan te leggen voor mindere tijden en we zijn amper een maand verder, sinds dat de eerste maatregelen werden aangekondigd, en ondertussen lijkt het erop dat half ondernemend Nederland al aan het infuus moet
Et lijkt mij tamelijk logisch eigenlijk. Je weet namelijk niet half hoelang het duurt en hoe erg het wordt voor je bedrijf, dus ga je meteen kijken of er hulp beschikbaar is en als je daar buiten valt, ga je daar om vragen. Dat hoort ook bij ondernemen. Ik was ook bij de eersten bij de aanvraag deeltijd WW die nu is omgezet naar NOW. Ik heb het nog niet nodig, maar ik ben verplicht, voor mijn bedrijf en voor mijn mensen, om meteen te handelen in afwachting wat er komen gaat.

En dat gelul over een buffer. Niemand houdt rekening met een dergelijke, langdurige, ineenstorting van je omzet. Lufthansa verliest 1 miljoen per uur. "Hadden ze maar een buffer moeten hebben". En inderdaad, een paar weken houden de meeste wel vol, ook Lufthansa. Maar je weet dus niet hoelang het duurt. Veel bedrijven kunnen een dergelijke omzetdip niet maanden lang aan en als je denkt dat je dat met een "buffer" fixt, dan snap je niks van de bedrijfsvoering van heel veel bedrijven.
Bedrijfsvoering van het mkb en bedrijven als Lufthansa is niet te vergelijken met elkaar.

Robin

Bericht door Robin » 15 apr 2020, 13:38

///Joost schreef: 15 apr 2020, 13:30
Ybo schreef: 15 apr 2020, 12:47 dan snap je niks van de bedrijfsvoering van heel veel bedrijven.
De overheid is geen liefdadigheidsinstelling. Vrijemarkteconomie heet dat.
Met het (semi) op slot zetten heet dat helemaal niet 'vrije markteconomie'......

En nu wil ik weten wat in de basis het verschil is met de éne en de andere bedrijfsvoering.

Ybo goed verhaal.

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 apr 2020, 13:44

Best interessant overigens dat degenen die klagen over het laten vieren van de maatregelen, zodat de economie niet om zeep gaat, met alle gevolgen van dien waarbij een hoop ouderen vroegtijdig de pijp uit gaan, tevens voorstander zijn van een financieel reddingsplan voor iedere ondernemer zonder vangnet. Laat die dan ook de pijp uit gaan zou ik zeggen, want 'oud' zouden die betreffende ondernemingen toch al niet worden...

Stof tot nadenken... :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 15 apr 2020, 13:45

Robin schreef: 15 apr 2020, 13:38 En nu wil ik weten wat in de basis het verschil is met de éne en de andere bedrijfsvoering.
Zodra de aansprakelijkheid bij een vennootschap ligt, en men dus niet met het privé vermogen aansprakelijk gesteld kan worden, wordt er veel risicovoller ondernomen.

Robin

Bericht door Robin » 15 apr 2020, 13:47

///Joost schreef: 15 apr 2020, 13:44 Best interessant overigens dat degenen die klagen over het laten vieren van de maatregelen, zodat de economie niet om zeep gaat, met alle gevolgen van dien waarbij een hoop ouderen vroegtijdig de pijp uit gaan, tevens voorstander zijn van een financieel reddingsplan voor iedere ondernemer zonder vangnet. Laat die dan ook de pijp uit gaan zou ik zeggen, want 'oud' zouden die betreffende ondernemingen toch al niet worden...

Stof tot nadenken... :coffee:
Aannames:)

Je zei ook dat 'bedrijven die nu kapot gaan al niet levensvatbaar waren'. Kan. Maar ING bestaat nog steeds. Bankencrisis en meten met twee maten.

Ik gun je een goed leven in de USA. :beer:

dvh

Bericht door dvh » 15 apr 2020, 13:59

> Studie Harvard: Lockdowns nodig tot in 2022 bij uitblijven vaccin
https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/s ... ~a04fa536/

Lol
Fu u Harvard
> Brabant als eerste verlost van coronamaatregelen?
> BRABANT - Vrijdagmiddag, 1 mei 2020, Noord-Brabant. De zon schijnt, terrassen in Tilburg en Den Bosch zitten vol. Mensen wandelen door Oss met een ijsje in hun hand. Op kantoor is het tijd voor de vrijdagmiddagborrel. Vanavond naar de film in Uden, morgen met de kinderen naar de Efteling. Het zou zomaar kunnen. Althans, volgens de berekeningen van twee wetenschappers van Erasmus Medisch Centrum Rotterdam.
https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/b ... ~a07d4a79/
> Winkels gaan weer open, omzet stijgt: ‘Winkelen kan ook weer’
> Mode- en schoenenwinkels openen de deuren weer. De omzet stijgt, de consument durft de deur weer uit. ,,We zien dat veel winkeliers oplossingen hebben bedacht voor de anderhalve-metereconomie dus wij durven nu ook te zeggen: winkelen kan weer”, zegt directeur Jan Meerman van brancheorganisatie INretail.
https://www.bd.nl/binnenland/winkels-ga ... ~aee265ff/

Opengooien die hap Robin ;-)

Robin

Bericht door Robin » 15 apr 2020, 14:02

Elise schreef: 15 apr 2020, 13:45
Robin schreef: 15 apr 2020, 13:38 En nu wil ik weten wat in de basis het verschil is met de éne en de andere bedrijfsvoering.
Zodra de aansprakelijkheid bij een vennootschap ligt, en men dus niet met het privé vermogen aansprakelijk gesteld kan worden, wordt er veel risicovoller ondernomen.
Misschien, maar waarom zijn er dan nu zoveel kleine ondernemers de dupe? Vandaar....

Ik zoek naar het verschil in de basis/kern in bedrijfsvoering van any bedrijf. Ik heb 'm nog niet gevonden.

Plaats reactie