Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 10 apr 2020, 09:40

Over de banken had ik toch reeds opmerking gemaakt Robin?

Het geld(t) voor beide kanten.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 10 apr 2020, 09:40

Dat dus Wimo. 'De een zijn dood is een ander zijn brood'.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 10 apr 2020, 09:43

Een bank kent zijn klant toch? Zeker als er hypotheek loopt krijgen ze de verplicht de jaarcijfers van die cliënten. Nou, kom over de brug dan indien verantwoord.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een bank een goedlopend bedrijf met hoge schulden aldaar, kapot laat gaan. Daar heeft de bank ook heel veel pijn van als er een failliesement komt.
Door medeleven te tonen en beoordeling van leningen over te laten aan bankmedewerkers raakten de banken in de problemen tijdens de vorige crisis, want ach "volgend jaar wordt er echt wel weer winst gemaakt bij de klant" en "tot nu toe was de klant niet heel vaak laat met de betaling van de maandtermijn".
Nu bepaalt de computer, nagenoeg volledig, of de bank over de brug komt of niet. Indien >> "Computer says no" >> jammer, zoek het uit.
Er is geen (vestigings)manager meer die een dergelijke beslissing mag of kán overrulen. Zeker bij het MKB is dit het geval, bij het grotere MKB wordt wellicht nog een beetje gekeken naar het verhaal achter de cijfers maar ook daar is niet zomaar meer alles mogelijk.

Tom

Bericht door Tom » 10 apr 2020, 10:06

Banken zijn bedrijven die geld moeten verdienen, alleen zijn ze niet klantvriendelijk. Zie hoelang ze weg kwamen met rare openingstijden... van 10 tot 16 uur was de norm. In alles merk je dat ze een middelvinger geven aan de klant. Je klanten geld willen lenen in goede tijden maar niks doen in slechte tijden is vanuit bedrijfsoogpunt verstandig, maar niet klantvriendelijk. Maar geen enkele bank is klantvriendelijk, dus kwamen ze ermee weg, want andere opties had je als consument/bedrijf niet.

Inmiddels hijgen de fintechs in hun nek die de boel wakker schudden en ze in alle kanten inhalen. Met traditionele klantonvriendelijke banken is het hopelijk snel gedaan. Klotebedrijven.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 apr 2020, 10:14

Toch moet ik zeggen dat ik wel ondernemersplezier haal uit deze situatie. Natuurlijk vallen vaste patronen weg, is onze omzet ook lager maar we hebben wel wat buffers en je kunt echt wel gebruik maken van deze periode om je bedrijf sterker uit deze situatie te laten herrijzen (er uiteraard wel even vanuit gaand dat je niet failliet gaat in deze tijd).

Wat doe ik bijvoorbeeld zelf als ondernemer op dit moment? Een deel van ons personeel is eigenlijk ietwat overbodig op dit moment, veel projecten liggen stil. Ofwel uitgesteld, ofwel dat we niet op locatie kunnen/mogen komen om het werk uit te voeren.

Ik gebruik die capaciteit nu juist om versneld nieuwe producten en diensten te ontwikkelen nu. Dat zijn tijdrovende processen normaliter, die vaak 'tussen de bedrijven door' gerealiseerd moeten worden. Nu ik ineens tijd en capaciteit over heb, kunnen we in sneltreinvaart ontwikkelen. Van die oplossingen die we nu bouwen gaan we straks heel veel plezier hebben. Ik geniet er echt van als ik zie hoe snel we nu coole dingen aan het bouwen zijn die straks weer veel omzet gaan opleveren.

Verder vorige week een wild plan gelanceerd: ik geef bepaalde werkzaamheden die normaliter duur betaald waren nu gewoon gratis (!) weg aan prospects. Mooie manier om nieuwe klanten te werven. Ik heb de mankracht nu toch wel beschikbaar, dan zet ik hen liever zo in dan ze thuis op de bank te parkeren. Ik voeg hiermee enorm veel waarde toe aan die bedrijven met onze oplossingen en dat voor 0 euro, zo help ik hen ook weer. Die omzet pak ik vanzelf wel terug zodra ze éénmaal klant zijn en blijven. Ik weet precies wat een nieuwe klant gemiddeld aan omzet oplevert over een bepaalde periode.

En verder heb ik volgende week m'n eerste webinar, waarin ik bestaande en potentieel nieuwe relaties ga bijpraten over ons vakgebied en hen hierin ook een mooie aanbieding ga doen. Had in no-time een leuk aantal aanmeldingen hiervoor. Nog nooit gedaan dus ben erg benieuwd.

Nu echt de tijd om out-of-the-box te gaan denken en innovatieve ideeën of verdienmodellen te bedenken. Zoveel tijd om 'aan' je bedrijf te werken (in plaats van erin) krijg je waarschijnlijk nooit in je leven weer. Ik ben er van overtuigd dat we hier nog sterker uit gaan komen.

En qua banken en overheid: ik ben er ook geen fan van. Daarom moet je er gewoon voor zorgen dat je zo min mogelijk met ze te maken krijgt. In goede tijden en in slechte tijden.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 10 apr 2020, 10:23

Wimo schreef: 10 apr 2020, 09:21 De vraag is wanneer onze overheid besluit te besparen door het salaris van ambtenaren tijdelijk met x-procent te verlagen. Immers, geld wat er niet is kan ook niet worden uitgegeven. Of vakantiegeld een jaartje niet betalen...

10 procent is een kleine opoffering waar niemand failliet aan gaat. De besparing is echter enorm. Na de crisis zien we wel verder. We moeten hier allemaal doorheen.
Tja, aan de andere kant hebben veel ambtenaren ook al 20 jaar te horen gekregen dat ze maar naar het bedrijfsleven moesten gaan als ze dezelfde loonsverhoging wilden hebben als in de commerciële wereld. Je hebt als ambtenaar een zekere baangarantie, dat is voor velen een prettig gegeven. Aan de andere kant is het salaris nou niet meteen zodanig dat je veel ruimte hebt. Wat mij betreft, gaat er serieus een bezem door een deel van het ambtenaren gebeuren, maar er zijn toch ook wel een aantal afdelingen die al op hun tandvlees lopen. Oftewel, net als bij ondernemers heb je daar de pieken en de dalen.

Gr Ron

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 apr 2020, 10:32

Wouter81 schreef: 10 apr 2020, 10:14 Toch moet ik zeggen dat ik wel ondernemersplezier haal uit deze situatie. Natuurlijk vallen vaste patronen weg, is onze omzet ook lager maar we hebben wel wat buffers en je kunt echt wel gebruik maken van deze periode om je bedrijf sterker uit deze situatie te laten herrijzen (er uiteraard wel even vanuit gaand dat je niet failliet gaat in deze tijd).

Wat doe ik bijvoorbeeld zelf als ondernemer op dit moment? Een deel van ons personeel is eigenlijk ietwat overbodig op dit moment, veel projecten liggen stil. Ofwel uitgesteld, ofwel dat we niet op locatie kunnen/mogen komen om het werk uit te voeren.

Ik gebruik die capaciteit nu juist om versneld nieuwe producten en diensten te ontwikkelen nu. Dat zijn tijdrovende processen normaliter, die vaak 'tussen de bedrijven door' gerealiseerd moeten worden. Nu ik ineens tijd en capaciteit over heb, kunnen we in sneltreinvaart ontwikkelen. Van die oplossingen die we nu bouwen gaan we straks heel veel plezier hebben. Ik geniet er echt van als ik zie hoe snel we nu coole dingen aan het bouwen zijn die straks weer veel omzet gaan opleveren.

Verder vorige week een wild plan gelanceerd: ik geef bepaalde werkzaamheden die normaliter duur betaald waren nu gewoon gratis (!) weg aan prospects. Mooie manier om nieuwe klanten te werven. Ik heb de mankracht nu toch wel beschikbaar, dan zet ik hen liever zo in dan ze thuis op de bank te parkeren. Ik voeg hiermee enorm veel waarde toe aan die bedrijven met onze oplossingen en dat voor 0 euro, zo help ik hen ook weer. Die omzet pak ik vanzelf wel terug zodra ze éénmaal klant zijn en blijven. Ik weet precies wat een nieuwe klant gemiddeld aan omzet oplevert over een bepaalde periode.

En verder heb ik volgende week m'n eerste webinar, waarin ik bestaande en potentieel nieuwe relaties ga bijpraten over ons vakgebied en hen hierin ook een mooie aanbieding ga doen. Had in no-time een leuk aantal aanmeldingen hiervoor. Nog nooit gedaan dus ben erg benieuwd.

Nu echt de tijd om out-of-the-box te gaan denken en innovatieve ideeën of verdienmodellen te bedenken. Zoveel tijd om 'aan' je bedrijf te werken (in plaats van erin) krijg je waarschijnlijk nooit in je leven weer. Ik ben er van overtuigd dat we hier nog sterker uit gaan komen.

En qua banken en overheid: ik ben er ook geen fan van. Daarom moet je er gewoon voor zorgen dat je zo min mogelijk met ze te maken krijgt. In goede tijden en in slechte tijden.
Dat is wat ik nu b.v. privé ook doe :lol: En het zal niet voor iedere ondernemer gaan maar dit vind ik echt top Wouter :thumbup: Kijken wat de mogelijkheden zijn ipv achterover leunen en slachtoffer zijn.

Wimo

Bericht door Wimo » 10 apr 2020, 11:02

RS-Ron schreef: 10 apr 2020, 10:23
Wimo schreef: 10 apr 2020, 09:21 De vraag is wanneer onze overheid besluit te besparen door het salaris van ambtenaren tijdelijk met x-procent te verlagen. Immers, geld wat er niet is kan ook niet worden uitgegeven. Of vakantiegeld een jaartje niet betalen...

10 procent is een kleine opoffering waar niemand failliet aan gaat. De besparing is echter enorm. Na de crisis zien we wel verder. We moeten hier allemaal doorheen.
Tja, aan de andere kant hebben veel ambtenaren ook al 20 jaar te horen gekregen dat ze maar naar het bedrijfsleven moesten gaan als ze dezelfde loonsverhoging wilden hebben als in de commerciële wereld. Je hebt als ambtenaar een zekere baangarantie, dat is voor velen een prettig gegeven. Aan de andere kant is het salaris nou niet meteen zodanig dat je veel ruimte hebt. Wat mij betreft, gaat er serieus een bezem door een deel van het ambtenaren gebeuren, maar er zijn toch ook wel een aantal afdelingen die al op hun tandvlees lopen. Oftewel, net als bij ondernemers heb je daar de pieken en de dalen.

Gr Ron
Eens, dit is wel een perfect moment om alles te resetten. . Het volk heeft amper de tijd om overeind te staan. Onder het mom van de crisis kun je alles doordrukken :gek:

Shakes

Bericht door Shakes » 10 apr 2020, 11:19

Wat Wouter zegt.

Ik ben inmiddels bijna 24/7 online. Leerlingen hebben een bizar ritme en je probeert ze toch allemaal te bedienen.
Binnenkort toch een beetje snijden want de werk/prive verhouding is een beetje zoek. Verder is het proberen, leren en verbeteren.

We gaan op gepaste tijden de deur uit en dan zie je een aantal ondernemers die met alle reglementen toch het beste er van maken. Mag dat graag zien.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 apr 2020, 11:34

Mooie uitleg Wouter.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 10 apr 2020, 11:59

Wouter for president!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2020, 12:31

Dodental door coronavirus nu ruim boven sterftepiek griepgolf winter 2017-2018

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b904f508/

Voor wie nog twijfels had over Corona en de ingestelde maatregelen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 apr 2020, 12:52

Oow uitgezocht door het RIVM........ :hmmm:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 apr 2020, 13:25

De oversterfte als 100% aan Corona linken is niet helemaal eerlijk denk ik.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rtklachten
Ik vermoed dat de volkskrant dit plaatst net voor een prachtig zonnig paasweekeinde moet helpen om het enthousiasme wat in te dammen.

JP

Bericht door JP » 10 apr 2020, 16:57

Hier staan overal verkeersregelaar die vragen waar je heen moet. Dacht zelf een alternatieve route te hebben maar ook daar stonden ze. :tooth:
04361F63-65F6-4C82-B377-3A09131B7B26.jpeg
04361F63-65F6-4C82-B377-3A09131B7B26.jpeg (252.26 KiB) 1166 keer bekeken

Peric

Bericht door Peric » 10 apr 2020, 18:06

romo schreef: 10 apr 2020, 12:31

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b904f508/

Voor wie nog twijfels had over Corona en de ingestelde maatregelen.
Zit achter een paywall.
Graag even de cijfers aub. Want wat ik nu lees zijn er in totaal 2511 mensen overleden aan Corona.
In de winter van 2017/2018 9500. Wie zit hier nu de boel te belazeren??

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 10 apr 2020, 18:12

Gaat om de piek, niet om het totaal.

Het dodental door het coronavirus is vorige week ruim boven de piek uitgekomen van de griepgolf in 2017-2018. Bovendien is de sterfte door corona vermoedelijk nog altijd twee keer zo hoog als de officiële registratie. Dat blijkt uit de wekelijkse RIVM-update over de sterftecijfers in Nederland.

In de week van 26 maart tot en met 1 april 2020 waren er 1.716 tot 2.024 meer sterfgevallen dan normaal gesproken in deze tijd van het jaar. Volgens de officiële tellingen van het RIVM vielen er in die periode 936 doden als gevolg van covid-19. Maar aangezien niet iedere patiënt een test ondergaat, is het dodental als gevolg van het virus dus aanzienlijk hoger.

Op basis van deze cijfers valt af te leiden dat de sterfte door corona twee keer zo hoog zou kunnen zijn als in de dagelijkse rapportages. Er is geen extreem weer of een griepepidemie die de oversterfte zou kunnen verklaren. Er stierven in totaal 4.718 personen in week 14, tijdens de griepgolf van 2 jaar geleden was de hoogste sterfte in één week 4.092 personen.

Het RIVM constateert ook dat de sterfte in de leeftijdsgroep van 54 tot 64 jaar ‘sterk verhoogd is’. Bij het naar buiten brengen van de cijfers vorige week, was de sterfte pas vanaf de leeftijd 65 jaar ‘sterk verhoogd’. In deze leeftijdsgroep valt de sterfte ook in de laatste week van maart sterk hoger uit. Voor 25- tot 54-jarigen noemt het instituut de sterfte ‘verhoogd’.

Daarnaast constateert het RIVM dat in veel provincies de sterfte inmiddels hoger ligt dan normaal. Naast brandhaarden als Noord-Brabant en Limburg, noemt het RIVM ook Zuid-Holland, Noord-Holland, Gelderland, Overijssel, Zeeland en Flevoland.

In de loop van vrijdag publiceert ook het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) meer cijfers over de sterfte. Deze zullen waarschijnlijk nog meer details inzichtelijk maken over sterfte per provincie en per leeftijdscategorie.

Ook in andere Europese landen is de sterfte sterk verhoogd, vooral bij 65-plussers. In Spanje, Italië en Frankrijk heeft het virus hard toegeslagen, maar ook in Zwitserland en Engeland is de sterfte zeer hoog. In de andere delen van het Verenigd Koninkrijk ligt de sterfte minder hoog dan in Engeland.

Luco

Bericht door Luco » 10 apr 2020, 18:31

goochelen met cijfers noem ik dat, ze zeggen eerst dat er totaal 2520 doden zijn en nu ineens 4718 want een hoop doden zijn niet getest?
Hoe kan je dan weten dat ze aan corona zijn overleden?
Ze besodemieteren je gewoon waar je bijstaat om hun gelijk maar te halen betreffende de maatregelen, dat we dus een hele economie naar de klote helpen voor een relatief laag percentage doden.

JP

Bericht door JP » 10 apr 2020, 18:48

Op basis van deze cijfers valt af te leiden dat de sterfte door corona twee keer zo hoog zou kunnen zijn als in de dagelijkse rapportages. Er is geen extreem weer of een griepepidemie die de oversterfte zou kunnen verklaren. Er stierven in totaal 4.718 personen in week 14, tijdens de griepgolf van 2 jaar geleden was de hoogste sterfte in één week 4.092 personen
Volgens de site van RIVM is er toch degelijk een griepgolf geweest. Dat zal echt niet allemaal aan covid gerelateerd kunnen worden.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Peric

Bericht door Peric » 10 apr 2020, 19:31

Tuurlijk, er woedde ook nog een griepgolf in dezelfde tijd. Maar dat wordt even vergeten voor het gemak..

En uit de link die je post JP:
Vorige week werd in geen van de monsters van patiënten met een acute luchtweginfectie het influenzavirus gevonden. Wel werd in 28% van de afgenomen monsters het nieuwe coronavirus (SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2) gevonden, wat de ziekte COVID-19 veroorzaakt.
Wel heel toevallig, geen Influenza. Maar wat veroorzaakte in de resterende 72% dan die infectie?

PeterB

Bericht door PeterB » 10 apr 2020, 19:37

...
Laatst gewijzigd door PeterB op 10 apr 2020, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterB

Bericht door PeterB » 10 apr 2020, 19:46

:shithappens:

Peric

Bericht door Peric » 10 apr 2020, 19:53

Even voortbordurend op m'n vorige post. Wel toevallig..

PeterB

Bericht door PeterB » 10 apr 2020, 19:54

https://www.ad.nl/binnenland/griepepide ... ~a126728a/
dd 19.03.2020..
"Griepepidemie lijkt teruggekeerd
In Nederland is weer sprake van een griepepidemie. Volgens de nieuwste cijfers van het Nationaal Influenza Centrum (NIC) meldden zich vorige week 11,5 patiënten per 10.000 inwoners bij de huisarts met griepverschijnselen.

Binnenlandredactie 19-03-20, 20:30
Laatste update: 22:26
578
1
Een week eerder waren dat er 10 per 10.000. Dat betekent dat twee opeenvolgende weken het aantal meldingen van een ‘influenza-achtig ziektebeeld’ is uitgekomen boven de epidemie-grens. In de weken ervoor werd die grens niet gehaald.
Corona
Of er echt meer griepgevallen zijn is niet zeker. De stijging kan volgens het NIC ook komen doordat mensen zich uit angst voor het coronavirus met symptomen melden bij de huisarts, terwijl ze dat in geval van een ‘gewone’ griep niet zouden doen.

Vooral 65-plussers en veel mensen in het noorden van het land meldden zich met griepverschijnselen.

Toch raar... ;)

JP

Bericht door JP » 10 apr 2020, 20:12

Peric schreef: 10 apr 2020, 19:31 Tuurlijk, er woedde ook nog een griepgolf in dezelfde tijd. Maar dat wordt even vergeten voor het gemak..

En uit de link die je post JP:
Vorige week werd in geen van de monsters van patiënten met een acute luchtweginfectie het influenzavirus gevonden. Wel werd in 28% van de afgenomen monsters het nieuwe coronavirus (SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2) gevonden, wat de ziekte COVID-19 veroorzaakt.
Wel heel toevallig, geen Influenza. Maar wat veroorzaakte in de resterende 72% dan die infectie?
Staat een aardig lijstje welke ellende je nog meer ziek kan maken....

Virussen en bacteriën die luchtweginfecties kunnen veroorzaken
Adenovirus
Chlamydophila pneumoniae
Griep
Haemophilus influenzae type b
Influenza type A (H7N9)
Kinkhoest
Legionella
MERS-coronavirus
Mycoplasma pneumoniae
Pneumokokken
Psittacose