Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door romo » 09 apr 2020, 18:19

smiley schreef: 09 apr 2020, 14:53 Ik vindt dat we raar bezig zijn, met de IC capaciteit als leidend te laten zijn in deze economische clusterfuck van jewelste.
90% zit in een voltooid leven hoekje, en wankelde al aan andere dingen.
Die hoorden allemaal al een DNR briefje in hun binnenzak te hebben.

Ma goe, blijkbaar is het doel om ten alle koste onder de oversterfte van een kleine 10k van de griepgolf van 2018 te blijven.
Al het andere is politieke zelfmoord en staat niet ter discussie.

Die 90% komt in het geheel niet in aanmerking voor een IC opname, gezien de aanwezige comorbiditeit.

Nogmaals; het gaat om de wet van de grote getallen, een hoge R0 die snel 17 miljoen mensen besmet * 5% IC opname

Met de huidige strategie is er ook plek voor jou op de IC indien noodzakelijk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2020, 18:26

Luco schreef: 09 apr 2020, 17:53
Martijn_bmw schreef: 09 apr 2020, 17:49 ^^ Waarom zijn de banken dan ineens mongolen...

Ze helpen toch door in periode van cash probleem de betaling op te schorten maar kwijt schelden waarom zouden ze dat doen?

is toch een commerciele instelling, we vragen de autohandelaren nu toch ook niet de auto's maar gratis mee te geven omdat er geen cash is :bag:
Omdat ze zouden helpen toch volgens den haag, iedereen moet inleveren en boert heel hard achteruit, behalve de bank natuurlijk, die hoeft niks in te leveren.
Maar als ze zometeen door heel veel faillissementen in problemen geraken moet jij eens raden wie dat weer gaat betalen om ze te redden.
Ik heb een lening aangevraagd maar die is afgewezen. Gaat om dat borgstelling MKB krediet, waarbij de overheid garant staat voor 90% van de lening. En dan nog niet akkoord gaan. Heb geen schulden, 2 vaste banen etc.

Schiet mij maar lek dan.

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2020, 18:39

Bram schreef: 09 apr 2020, 18:26
Martijn_bmw schreef: 09 apr 2020, 17:49 ^^ Waarom zijn de banken dan ineens mongolen...

Ze helpen toch door in periode van cash probleem de betaling op te schorten maar kwijt schelden waarom zouden ze dat doen?

is toch een commerciele instelling, we vragen de autohandelaren nu toch ook niet de auto's maar gratis mee te geven omdat er geen cash is :bag:
Omdat ze zouden helpen toch volgens den haag, iedereen moet inleveren en boert heel hard achteruit, behalve de bank natuurlijk, die hoeft niks in te leveren.
Maar als ze zometeen door heel veel faillissementen in problemen geraken moet jij eens raden wie dat weer gaat betalen om ze te redden.
Ik heb een lening aangevraagd maar die is afgewezen. Gaat om dat borgstelling MKB krediet, waarbij de overheid garant staat voor 90% van de lening. En dan nog niet akkoord gaan. Heb geen schulden, 2 vaste banen etc.

Schiet mij maar lek dan.
Juist Bram, zelfde verhalen krijgen wij te horen, ondernemingen die 100.000 euro kredietlimiet hadden voor hun bderijfsvoering, moeten 40k per maand aan lonen uitbetalen en de bank verlaagt ineens, zonder bericht het krediet van 100.000 naar 10.000, nou dan ben je dus binnen een maand failliet nu.

En dit is nu meer regel dan uitzondering.

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2020, 18:47

Martijn_bmw schreef: 09 apr 2020, 18:09 Volgens mij is dat toch helpen, ze geven namelijk de mogelijkheid om uitgesteld te betalen op bestaande leningen.

Op nieuwe contracten / business zullen ze zelf ook achteruit boeren net als ieder ander die achteruit boert op nieuwe business.
Dit is bestaande business.

beetje zelfde idee dat jij al een klus hebt aangenomen voor corona voor zeg 100K en nu is de pleuris uitgebroken en de opdrachtgever verwacht dat je de bestaande klus voor 75k afmaakt. Dat zou je toch ook niet doen?
Volgens mij mis je het punt een beetje, maar goed.

Dat is wat er nu wel gebeurd hoor, ik verhuur me voor 36 uur per week, maar door het coronavirus kan ik nu die 36 uur niet draaien, dus doe ik het inderdaad voor minder.
De bank wil alleen maar meer.
Samen sterk was het toch, alleen blijkt dat ineens niet voor banken te gelden.
Tot juli worden huizen niet gedwongen verkocht (Opdracht regering), nee, prima, dan doen we het toch 1 juli, dat is een beetje de instelling van de banken ipv mee te denken.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2020, 18:50

Bram schreef: 09 apr 2020, 18:26

Schiet mij maar lek dan.
Dát vind ik dan wel belachelijk idd.

Maar de verwachting dat op een bestaande lening ineens de kosten worden kwijt gescholden... waarom zouden ze dat doen

Elise

Bericht door Elise » 09 apr 2020, 18:54

Luco schreef: 09 apr 2020, 18:47 Samen sterk was het toch, alleen blijkt dat ineens niet voor banken te gelden.
Die banken zijn ook gewoon bedrijven, laten we dat even niet uit het oog verliezen.
Of moeten die maar sinterklaas spelen.... ?

Even de TOP 5 van de hardst geraakte bedrijven uit de AEX sinds begin dit jaar.
Aegon -38,75%
ArcelorMittal -38,77%
ING -49,37%
ABN AMRO BA... -50,99%
UNIBAIL-ROD... -53,54%

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2020, 18:57

Elise schreef: 09 apr 2020, 18:54
Luco schreef: 09 apr 2020, 18:47 Samen sterk was het toch, alleen blijkt dat ineens niet voor banken te gelden.
Die banken zijn ook gewoon bedrijven, laten we dat even niet uit het oog verliezen.

Aegon -38,75%
ArcelorMittal -38,77%
ING -49,37%
ABN AMRO BA... -50,99%
UNIBAIL-ROD... -53,54%
Exact! Het gaat om deals die al gesloten waren waarom zou dat ineens gratis moeten worden...

Volgens mij is uitgestelde betaling dan een mooi gebaar.

Zie mijn Vergelijk op de vorige pagina.
Als jij nu met een klus bezig was in een horeca pand ga je toch ook niet ineens zeggen weet je wat ik maak de verbouwing wel gratis af...

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2020, 19:12

Martijn_bmw schreef: 09 apr 2020, 18:57

Als jij nu met een klus bezig was in een horeca pand ga je toch ook niet ineens zeggen weet je wat ik maak de verbouwing wel gratis af...
Volgens mij heb ik je het net al uitgelegd dat dit dus wel gebeurd, behalve bij de banken.

Die pakken eerst 90k krediet af en van die 10k die overblijft mag je de rente uitstellen, nou top hoor :bag:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2020, 19:19

Dat laatste vind ik idd wel debiel! Ja kan niet ineens de lening nu snel terug trekken.
Of zoals Bram zijn geval icm overheid garant stelling toch geen lening verstrekken

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2020, 19:23

Martijn_bmw schreef: 09 apr 2020, 19:19 Dat laatste vind ik idd wel debiel! Ja kan niet ineens de lening nu snel terug trekken
Bij mij waren ze te laat :lollerdelol: :lollerdelol:
Je kon weten dat dit eraan zat te komen, mijn bedrijfsvoering is voorlopig safe, ook al zou ik thuis komen te zitten.
Die rente is toch zakelijk aftrekbaar :tooth:

Bij mij wilden ze het hele krediet stopzetten, want ik maakte er geen gebruik van en stond al te lang op 0, laten ze alleen weten via een bankmailtje, geen brief, geen belletje niks, nada.
Maar helaas nu kunnen ze er niks meer mee voorlopig.

Rogerb
Auto: Bmw Z3 Coupe

Bericht door Rogerb » 09 apr 2020, 19:24

Luco schreef: 09 apr 2020, 19:12

Volgens mij heb ik je het net al uitgelegd dat dit dus wel gebeurd, behalve bij de banken.

Die pakken eerst 90k krediet af en van die 10k die overblijft mag je de rente uitstellen, nou top hoor :bag:
Bij welke banken gebeurt dit nu?

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2020, 19:26

Rogerb schreef: 09 apr 2020, 19:24
Luco schreef: 09 apr 2020, 19:12

Bij welke banken gebeurt dit nu?

iig abnamro
Maar vermoedelijk bij alle banken, wij horen het van diverse ondernemers die zwaar geraakt zijn door het coronavirus, restaurants, cafe's, bloembollenkwekers.
Lijkt me sterk dat ze allemaal bij dezelfde bank zitten.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 09 apr 2020, 19:29

Aegon -38,75%
ArcelorMittal -38,77%
ING -49,37%
ABN AMRO BA... -50,99%
UNIBAIL-ROD... -53,54%
Jaja, die heb ik meer gehoord, behalve als ze er zo’n zooitje van gemaakt hebben dat ze om dreigen te vallen. Dan mag de belastingbetaler ze overeind houden. Want to big to fail. Er is niks bedrijfsmatig aan banken, ze kunnen zich alles permitteren. En dat weten ze en daar acteren ze naar. Zo wil iedereen wel een bedrijf starten, altijd het vangnet van de staat = belastingbetaler. Maar wel bizarre salarissen en bonussen. Je kan niet in deze periode een krediet terugbrengen van 100k naar 10k. Juist als ondernemers die zich een slag in de rondte werken nu in het nauw zitten. Dan heb je geen integriteit. Maar goed als je dat nog bij banken dacht te vinden heb je denk ik liggen slapen. De banken zouden nu kunnen helpen door de ondernemer tegemoet te komen en mee te werken aan maatwerk oplossingen. Ze hoeven echt niet miljarden weg te geven, maar dit is het tegenovergestelde.

Gr Ron

ErikS

Bericht door ErikS » 09 apr 2020, 19:46

allen schreef: 09 apr 2020, 18:17

Ja, dat is geweldig Martijn. De banken hoeven je niets kwijt te schelden. De verhuurders op hun beurt wordt dat wel van verwacht. En oh wee als je als verhuurder meldt dat ook hypotheken hebt te betalen staat heel sociaal media op omdat de huurder zo zielig is. De huurder krijgt nog even 4k cadeau, de verhuurder niet.
Er zijn zo meer groepen met ondernemers die de dupe zijn vanwege corona en ook geen cent ontvangen.
Ik vraag me weleens af met welke maten de regering en simpele volk meet.
+1. Ik zou het niet eens durven vragen aan de verhuurder.
Dat is mijn risico. Als ze een pand 2 jaar leeg hebben staan geven we toch ook geen geld omdat het zo zielig is voor hun.

WJ

Bericht door WJ » 09 apr 2020, 19:53

Het is makkelijker praten als je nog gewoon open mag zijn en kan verkopen. :)
En als ze een pand hebben leegstaan krijgen ze ook belasting voordeel.
Laatst gewijzigd door WJ op 09 apr 2020, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Peric

Bericht door Peric » 09 apr 2020, 19:53

Yuri Bezmenov heeft in 1983 al uiteenzetting gegeven van wat er nu gaande is..
Four stages of subverting a society:

Stage 1 Demoralizing:

Subversion, 15-20 years for the new generation to lose hope and confidence for their public's opinions. (religion, educational system, social life, administration, law enforcement system, labor, employer relation(economy)) Using a judo metaphor to force a new way to collapse society (martial art tactic). Areas for Subversion application: Religion: replace it with various sects, destroy it, ridicule it (slowly erode the religious dogma), moving their attention to other faiths of what not. Education: distract them from pragmatism, constructiveness, efficiency...instead of math, sciences, foreign language they would teach them history of urban warfare, natural food, your sexuality etc (irrelevant or less important topics) Social life: replace social life with social work life, instead of a social society a social bureaucracy would be implemented Power structure: Monopolistic acts through media mind rape. Labor relations: I own you, you will make me rich. law & order:Yuri portrays through a standard Hollywood movie that we can see that the policeman would look like a vicious aggressive human while the criminal who is a drug addict to be very humane. ------ Using the soviet strategy to project the idea of equality, when in fact equality seizes to exist.

Stage 2 Destabilization:
(letting the organisations/people/society to create chaos within), "radicalization of human relations, no more compromise fight fight fight!") normalizing radicalization, relation between teacher and student = fight! Economy: labors and employers are further radicalized, no more acceptance of the workers demands. (Note: Japanese workers are involved in decision making) Law & order: previously when people settle there differences peacefully, now humans can't solve there problems they have to lead to court cases over extraneous issues. "Society at large become antagonistic". Media: "opposition to society at large" ------

Stage 3 Crisis:

when everything we just spoke about cannot function anymore productively. In this matter the population are looking for a savior, this is when artificial bodies are injected within society for example: non elected committees, non elected leaders, non elected authority etc Through two alternatives they inject the artificial bodies: civil war and invasion. Lebanon is a prime example for a civil war injected by the force of PLO (Palestinian Liberation Organization) Invasion you have Afghanistan or any eastern European country as they were invaded by the soviet army. ------

Stage 4 Normalization:

reversing the destabilization by force & eliminating all revolutionists. reversal process is only done by the military. ------ Yuri's summarized solution: To prevent all these stages Yuri Bezmenov goes on about not importing foreign ideology. Bring people back to religion and create an intelligent race of moral agents of god. "Not to be a victim of subversion every individual must have a higher power of spirit"

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 apr 2020, 19:55

Riceaux schreef: 09 apr 2020, 16:33
Luco schreef: 09 apr 2020, 15:39
smiley schreef: 09 apr 2020, 14:53 Ik vindt dat we raar bezig zijn, met de IC capaciteit als leidend te laten zijn in deze economische clusterfuck van jewelste.
90% zit in een voltooid leven hoekje, en wankelde al aan andere dingen.
Die hoorden allemaal al een DNR briefje in hun binnenzak te hebben.

Ma goe, blijkbaar is het doel om ten alle koste onder de oversterfte van een kleine 10k van de griepgolf van 2018 te blijven.
Al het andere is politieke zelfmoord en staat niet ter discussie.
Juist geen enkele politicus die durft te zeggen dat dit nu eenmaal bij het leven hoort, vandaar de wereldwijde politieke paniek.
de nasleep gaat veel meer levens kosten, gezonde levens wel te verstaan.

80% restaurants kapot
80% cafe's kapot
50% overige non food kapot
80% bloemen en bloembollenhandelaren/kwekers kapot
enz
enz
enz
Zelfs rijk en gemeentes gaan hier financieel flink de mist mee in, let maar op aan het einde van de rit.

Deze mensen hebben bijna allemaal gezinnen en kinderen.
en ga zo maar door, en wat doet de bank?
geeft je 6 maanden uitstel op de rente van je zakelijk krediet, wat je dan in mag halen tot november 2021, wat een mongolen.
Maar wel de consumptiemaatschappij de nek omgedraaid en het milieu gered.
Sarcasme? Hoop ik.

Robin

Bericht door Robin » 09 apr 2020, 19:58

Maar de extra leningen worden met rente en kosten binnen 12/18 maanden geheel terugbetaald en 75% staat de overheid garant.

Het is geen cadeautje van die banken. Wat is dat hier toch, banken de hand boven't hoofd houden. De grootste aasgieren die er zijn. De een na grootste. Overheid is nr 1.
RS-Ron schreef: 09 apr 2020, 19:29
Jaja, die heb ik meer gehoord, behalve als ze er zo’n zooitje van gemaakt hebben dat ze om dreigen te vallen. Dan mag de belastingbetaler ze overeind houden. Want to big to fail. Er is niks bedrijfsmatig aan banken, ze kunnen zich alles permitteren. En dat weten ze en daar acteren ze naar. Zo wil iedereen wel een bedrijf starten, altijd het vangnet van de staat = belastingbetaler. Maar wel bizarre salarissen en bonussen. Je kan niet in deze periode een krediet terugbrengen van 100k naar 10k. Juist als ondernemers die zich een slag in de rondte werken nu in het nauw zitten. Dan heb je geen integriteit. Maar goed als je dat nog bij banken dacht te vinden heb je denk ik liggen slapen. De banken zouden nu kunnen helpen door de ondernemer tegemoet te komen en mee te werken aan maatwerk oplossingen. Ze hoeven echt niet miljarden weg te geven, maar dit is het tegenovergestelde.

Gr Ron
Exact.

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2020, 20:02

WJ schreef: 09 apr 2020, 19:53 Het is makkelijker praten als je nog gewoon open mag zijn en kan verkopen. :)
En als ze een pand hebben leegstaan krijgen ze ook belasting voordeel.
Ik vind ook dat er weinig empathie is voor ondernemers en hun werknemers die hard geraakt worden.
Zeker van mensen die zelf ook moeilijke periodes doorgemaakt hebben zonder hulp snap ik het niet.
Laatst gewijzigd door Luco op 09 apr 2020, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 09 apr 2020, 20:03

Martijn_bmw schreef: 09 apr 2020, 19:19 Dat laatste vind ik idd wel debiel! Ja kan niet ineens de lening nu snel terug trekken.
Of zoals Bram zijn geval icm overheid garant stelling toch geen lening verstrekken
Zo werken banken dus wel, die passen tijdens het spel de regels aan.

Zo ook voor beleggers die gebruik maken van krediet faciliteiten of short posities innemen, dan worden ineens de marginvereisten aangepast.
Dat betekent dat als je tegen de grens van je mogelijkheden aan zat, je ineens ruim over de grens zit. Dan heb je een dag of wat om posities te sluiten of geld bij te storten zodat je voldoet aan de nieuwe voorwaarden, in het andere geval gaat je broker in jouw porto orde op zaken stellen dat je weer aan de nieuwe margin vereisten voldoet. En dat orde op zaken stellen doen ze niet door geld bij te storten :mrgreen:

Zoals Peter Teunissen als schreef: "Banken geven je een paraplu als de zon schijnt en vragen deze terug als het begint te regenen." en zo is het.

Elise

Bericht door Elise » 09 apr 2020, 20:04

WJ schreef: 09 apr 2020, 19:53 En als ze een pand hebben leegstaan krijgen ze ook belasting voordeel.
Leg eens uit als je wilt?

Robin

Bericht door Robin » 09 apr 2020, 20:05

Dat is idd zo Elise. En dat is in deze situatie extra wrang.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2020, 20:05

Elise schreef: 09 apr 2020, 20:03
Martijn_bmw schreef: 09 apr 2020, 19:19 Dat laatste vind ik idd wel debiel! Ja kan niet ineens de lening nu snel terug trekken.
Zo werken banken dus wel, die passen tijdens het spel de regels aan.

Zo ook voor beleggers die gebruik maken van krediet faciliteiten of short posities innemen, dan worden ineens de marginvereisten aangepast.
Dat betekent dat als je tegen de grens van je mogelijkheden aan zat, je ineens ruim over de grens zit. Dan heb je een dag of wat om posities te sluiten of geld bij te storten zodat je voldoet aan de nieuwe voorwaarden, in het andere geval gaat je broker in jouw porto orde op zaken stellen dat je weer aan de nieuwe margin vereisten voldoet. En dat orde op zaken stellen doen ze niet door geld bij te storten :mrgreen:

Zoals Peter Teunissen als schreef: "Banken geven je een paraplu als de zon schijnt en vragen deze terug als het begint te regenen." en zo is het.
Allemaal mee eens hoor, enige waar ik níet mee eens ben is dat ze bestaande leningen ineens gratis zouden moeten maken.

Dat gaat nergens over, niemand gaat zijn bestaande business ineens gratis aanbieden.

Robin

Bericht door Robin » 09 apr 2020, 20:07

Elise

Bericht door Elise » 09 apr 2020, 20:08

RS-Ron schreef: 09 apr 2020, 19:29 Jaja, die heb ik meer gehoord, behalve als ze er zo’n zooitje van gemaakt hebben dat ze om dreigen te vallen. Dan mag de belastingbetaler ze overeind houden. Want to big to fail. Er is niks bedrijfsmatig aan banken, ze kunnen zich alles permitteren. En dat weten ze en daar acteren ze naar.
ing-put.jpg

Plaats reactie