Corona in Nederland.....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Corona in Nederland.....
Zweden, doet het anders dan de rest van de wereld, zeg maar het model hierboven gepost, het ziet er toch niet lekker uit.
https://www.tubantia.nl/buitenland/gezo ... ~a467068a/
https://www.tubantia.nl/buitenland/gezo ... ~a467068a/
-
Ik ben nieuwsgierig wanneer men de boel weer opstart. Hoe lang kunnen we financieel dit soort lockdowns aan?
-
Op z'n vroegst half mei begin juni gok ik zo. En dan eerst vitalere sectoren: retail, scholen, kinder opvang etc. Altijd nog net de afstandseis en bij ziek zijn thuis blijven gok ik. Daarna wat horeca kleinschalig en dan steeds wat groter. Evenementen, concerten, etc zal wel aug/sept worden op z'n vroegst.
- dvh
Niet lang.Andre schreef: 05 apr 2020, 20:24 Ik ben nieuwsgierig wanneer men de boel weer opstart. Hoe lang kunnen we financieel dit soort lockdowns aan?
Maar als we rond juli weer normaal kunnen winkelen en het leven weer kunnen oppakken dan zal het wellicht beperkt zijn. 3 a 4 maanden hebben we dan een oponthoud..
Heel vervelend. Voor sommige zelfs desastreus. Maar voor de meeste nog te overzien.
Als het 4 tot 6 maanden duurt. Dan zie ik het somber in. Elke maand die het langer duurt kost jaren herstel.
Bereid je er maar op voor. Zodra de boel ook maar een beetje opengegooid wordt dan stijgen de ic opnamens weer en krantenkoppen zullen weer meer doden schreeuwen.
Punt is. Ook al mogen we weer. Wanneer durft iedereen weer.
Ik durf wel. Maar als 25/30% niet durft dan zal dit een dikke vlek op de komende jaren worden betreft economisch herstel.
Mensen worden nu gevoed 'blijf thuis of je wordt ziek'.
Wanneer gaat de overheid zeggen : 'ga erop uit. Ga winkelen. Ga naar school. Ga uit eten. Je wordt niet meer ziek!'
Dat gaan ze niet zeggen. Kunnen ze ook niet. Dus wanneer gaan mensen weer in beweging komen ook al heft de overheid de beperkingen op.
Ik ben er bang voor dat dat nog wel even gaat duren.
En dan zitten we zo weer in januari / februari 2021. En daar is corona 2021 ook weer. Wat dan? Weer een lockdown?
Laatst gewijzigd door dvh op 05 apr 2020, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Nationaal hebben we kans dat we hier langzaam (tot juni) afschalen. We moeten alleen de grenzen met verre landen sluiten. Dus de luchtvaart zal de grootste klappen krijgen.
- Martijn_bmw
Eens JP volgens mij moet je vooral heel lang de grenzen zeker intercontinentaal dicht houden.
Zie China (als de cijfers kloppen) zijn de besmettingen die ze nu tellen voornamelijk reizigers die aankomen uit andere werelddelen
Zie China (als de cijfers kloppen) zijn de besmettingen die ze nu tellen voornamelijk reizigers die aankomen uit andere werelddelen
- Knot
Cijfers van China kloppen niet bepaald als je de verhalen mag geloven he.
En jan/feb 2021 is er wel een vaccin wat gebruikt mag worden hoor, staan wereldwijd miljoenen computers te rekenen. Doe er zelf ook aan mee, hoe meer processorkracht je beschikbaar stelt hoe meer kans dat die handel er eerder is.
En jan/feb 2021 is er wel een vaccin wat gebruikt mag worden hoor, staan wereldwijd miljoenen computers te rekenen. Doe er zelf ook aan mee, hoe meer processorkracht je beschikbaar stelt hoe meer kans dat die handel er eerder is.
- Niels
- Auto: Prius+
Toch denk ik wel dat dit een volgende stap moet worden als je de economie binnen niet al te lange tijd weer wil vlot trekken. Als de grootste “golven” met besmettingen zijn geweest, ouderen en zwakkeren nog een paar weken isoleren en alles weer open gooien. Punt is dat je moet gaan meten. Mensen met klachten of die klachten hebben gehad: meten. Anders weet je nooit waar je aan toe bent. Desnoods werken met een soort van certificering/herkenning voor mensen die reeds resistent zijn (zoals TomGTR ook al eens aangaf).romo schreef: 05 apr 2020, 20:08Ouderen isoleren zodat de economie kan draaien? Dat levert mogelijk tienduizenden slachtoffers op
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ou ... ~bc3501c6/
- Knot
Als je resistent bent scheer je je kop kaal..... done 
Maar zonder gein, ik denk dat ik reeds 2x een milde versie heb gehad, maand terug koorts, koud/warm, spierpijn, hoofdpijn, dag later stuk minder, dag erna weg. Week geleden nog een keer maar een stuk mindere klachten, nu helemaal fris. Kan je testen, nope, puur gokken.
Blij dat ik dan in ieder geval 4x per week in de sportschool zat voor kracht en cardio om er een beetje fit bij te lopen.

Maar zonder gein, ik denk dat ik reeds 2x een milde versie heb gehad, maand terug koorts, koud/warm, spierpijn, hoofdpijn, dag later stuk minder, dag erna weg. Week geleden nog een keer maar een stuk mindere klachten, nu helemaal fris. Kan je testen, nope, puur gokken.
Blij dat ik dan in ieder geval 4x per week in de sportschool zat voor kracht en cardio om er een beetje fit bij te lopen.
-
Iets minder luchtigs..
Ik heb vanavond de genomen corona maatregelen in het verpleeghuis mogen ondervinden.
Linea recta via de hoofdingang de lift in en direct naar het appartement van mijn moeder om afscheid te nemen. Alle deuren op de gang afgesloten, alcohol en doekjes lagen klaar. Even gelegenheid om kleding e.d. uit te zoeken, momentje voor mezelf en pleite....
20 minuten...
Nu de rest regelen voor een uitvaart in besloten kring.
Eens kijken wat dat gaat worden...
Ik heb vanavond de genomen corona maatregelen in het verpleeghuis mogen ondervinden.
Linea recta via de hoofdingang de lift in en direct naar het appartement van mijn moeder om afscheid te nemen. Alle deuren op de gang afgesloten, alcohol en doekjes lagen klaar. Even gelegenheid om kleding e.d. uit te zoeken, momentje voor mezelf en pleite....
20 minuten...
Nu de rest regelen voor een uitvaart in besloten kring.
Eens kijken wat dat gaat worden...
-
Zo, dat hakt er even in.
Sterkte Peter.
Sterkte Peter.
-
Dank je
- Joop
Heftig Peter...
...sterkte de komende periode!
...sterkte de komende periode!
- JP
Sterkte Peter 

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Dat zijn inderdaad de mindere berichten.....heel veel sterkte!
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Sterkte!
- tomgtr
Heel veel sterkte Peter!
- Hielke
Gecondoleerd en sterkte Peter.
- Niels
- Auto: Prius+
Sodekneiters.... heel veel sterkte Peter! 

-
Net klaar met bellen met de PC..
Tweede vraag ( ja, ik moet hem stellen meneer..)
" Aan corona ???"
Nee, 91 en gewoon op.
Tweede vraag ( ja, ik moet hem stellen meneer..)
" Aan corona ???"
Nee, 91 en gewoon op.
-
Gecondoleerd. Een mooie leeftijd! Dat mag best gezegd worden.
-
Yep 
En dank

En dank
- Knot
Gecondoleerd en sterkte zeg. Mooie leeftijd 91!
- RS-Ron
Gecondoleerd Peter
Gr Ron
Gr Ron
-
Gecondoleerd.