Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 05 apr 2020, 10:22

Grenzen van Duitsland gaan vanaf maandag ook dicht.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1040 ... LAT61zA4_M

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 apr 2020, 10:25

@Allen; Daarom; appels en peren, het is en blijft een persoonlijk verhaal.

Nogmaals; ik hoop dat iedereen er met zo min mogelijk kleerscheuren door deze afschuwelijke crisis komt.

In dat verband is dit ook een stuk dat tot nadenken uitnodigt;

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/04/sc ... t-a3995864

Luco

Bericht door Luco » 05 apr 2020, 10:45

allen schreef: 05 apr 2020, 10:20

Niet om de Corona maar als ik wat eerder de perikelen rondom mijn gezondheid serieus had genomen had ik inderdaad compleet andere keuzes gemaakt bij het inrichten van m’n financiële toekomst. Minder spenderen aan onzin, meer aan investeringen.
Dit dus, bij jouw vanwege je gezondheid (lullig zat) en bij een ander zijn het weer andere keuzes geweest, als je alles vantevoren weet zullen de keuzes stukken verstandiger zijn.
Laten we vooral stilstaan bij het feit dat we het hier natuurlijk helemaal niet slecht hebben.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 apr 2020, 10:52

Het leven zonder tegenslag is een zeldzame coïncidentie.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 apr 2020, 10:57

Proost met 'n bakkie troost Allen:)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 apr 2020, 10:58

Luco schreef: 05 apr 2020, 10:45
allen schreef: 05 apr 2020, 10:20

Niet om de Corona maar als ik wat eerder de perikelen rondom mijn gezondheid serieus had genomen had ik inderdaad compleet andere keuzes gemaakt bij het inrichten van m’n financiële toekomst. Minder spenderen aan onzin, meer aan investeringen.
Dit dus, bij jouw vanwege je gezondheid (lullig zat) en bij een ander zijn het weer andere keuzes geweest, als je alles vantevoren weet zullen de keuzes stukken verstandiger zijn.
Laten we vooral stilstaan bij het feit dat we het hier natuurlijk helemaal niet slecht hebben.
Dooddoener maar ook absoluut waar, als ik het nieuws zie van Corona in de binnenlanden van Afrika enz brrr daar hebben ze niet eens water en zeep om je handen te wassen. :bag:

Robin

Bericht door Robin » 05 apr 2020, 11:05

Klasseleraar brugklas 1982/83 was bij Nomaden op vakantie rondreis geweest ergens Noord Afrika M.O/AZie. Weet ik niet meer.
Daar wasten ze hunn haar met kamele(n?)pis. Hij ook. Hij was al zo kaal al de neten.

Tot zover...

JP

Bericht door JP » 05 apr 2020, 11:08

Azië, India, Afrika, en eigenlijk ook Amerika. Mag ik seggen dat het me eigenlijk koud laat wat daar gebeurt ?!

MEGA....make Europe great again !

romo

Bericht door romo » 05 apr 2020, 11:09

Wanneer was de EU dan ooit "great"?

Laten we het maar voor de eerste keer proberen dan.

JP

Bericht door JP » 05 apr 2020, 11:12

In de tijd dat we nog allemaal onze eigen valuta hadden :tooth:

Laten we positief blijven....”wir schaf(f)en das”!

WJ

Bericht door WJ » 05 apr 2020, 11:13

Ahhh verzekeringen, laatst dacht ik nog laat ik proberen om een overleidingsrisicoverzekering af te sluiten voor een winkelpandje dat ik gekocht had. Kleine 70k hypotheek voor 10jaar.

DAE16CDE-C321-4AEE-9A0B-7D092C0F280B.jpeg
DAE16CDE-C321-4AEE-9A0B-7D092C0F280B.jpeg (198.39 KiB) 1185 keer bekeken
Zelfstandige verzekering krijg ik niet eens want heb op jonge leeftijd kanker gehad. En ondanks dat het niet uitmaakt (zeggen ze) vermelden ze het altijd dat dat is voorgekomen.
Anyway, ik loop nu bij een ggz en dat is blijkbaar ook not done. :) Ben ook geen suïcidaal risico dus dat kan het ook niet zijn. (Niet dat er uitgekeerd zou worden dan lijkt mij).

Maar altijd fijn om te horen, anyway, ons sociale vangnet is als zelfstandige vrijwel non existant (ben ook geen zzp'er). En voor somige ook gewoon onbetaalbaar... :)

Robin

Bericht door Robin » 05 apr 2020, 11:20

WJ. inderdaad mee eens. Beetje triest verhaal man. Poeh. Maar kop ervoor en gezondheid en gezond verstand. Iets wat een paar hier ontberen heb ik het idee:)

Tom

Bericht door Tom » 05 apr 2020, 11:35

Martijn_bmw schreef: 05 apr 2020, 10:58 Dooddoener maar ook absoluut waar, als ik het nieuws zie van Corona in de binnenlanden van Afrika enz brrr daar hebben ze niet eens water en zeep om je handen te wassen. :bag:
Maar wel mooi weer en mooie natuur.
Je kan niet alles hebben zeggen ze wel eens.

Robin

Bericht door Robin » 05 apr 2020, 11:41

Peric

Bericht door Peric » 05 apr 2020, 11:45

Ik twijfel..
Deze..
Afbeelding
Of deze...
Afbeelding

romo

Bericht door romo » 05 apr 2020, 11:46

Die bovenst idd voor mij. :hot:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 apr 2020, 11:55

Onderste voor mij :)

Robin

Bericht door Robin » 05 apr 2020, 12:06

Mannen denken maar aan één ding blijkt wel weer.

Dus weer ontopic:

Afbeelding

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 apr 2020, 12:23

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 05 apr 2020, 12:26

Zie je nu wel dat het een kutvirus is !

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 05 apr 2020, 12:39

Ik wordt soms wel een beetje kriegelig van al die stukken in het Parool, NRC en die andere “kwaliteits” kranten. Wat denk je je nou zelf? Iedereen met een beetje meer dan gemiddeld vermogen tot nadenken wist toch al jaren dat de mondiale ingeslagen weg een keer tot serieuze problemen zou gaan leiden. De exceptionele groei van de wereldbevolking met daarbij het gegeven dat de rest van de wereld, ongeacht de consequenties, naar het welvaartsniveau van de westerse landen wil is een dodelijke weg die was ingeslagen. Vrijwel nooit in die media gelezen dat het niet anders kan dan dat dit een keer gierend uit de klauwen gaat lopen. Het was not done om eens rationeel te benoemen dat we gewoonweg minder mensen op de aardbodem moeten hebben. Laat nou de natuur daar zijn eigen opvattingen over hebben ! En die natuur gaat nu los. Dan is het onvermijdelijk dat de grootste klappen worden uitgedeeld bij de zwakkeren. Inderdaad, wij hier in Nederland kunnen ons beter wapenen en aanpassen om de dreiging zo goed en zo kwaad tegen te gaan. In India bijvoorbeeld wordt je in een 3 weken lockdown geflikkerd met je gezin en een kamer van 6 bij 7 met eten voor twee dagen en geld om eten te kopen voor 2 dagen. Dan ben je na een week dus de Sjaak. In Nederland worden we geconfronteerd met de resultaten van ons slap beleid en de resultaten dat we altijd begrip hebben , en vooral geld spenderen aan de meest “bijzondere” keuzes die mensen hier maken. Ik lees dat moeder nu met drie kinderen in een appartement zit en knettergek wordt. Zal wel aan mij liggen, maar in dat soort stukken lees ik vrijwel nooit wat over de vader. In mijn omgeving betalen de vaders zich blauw aan de kinderen als ze gescheiden zijn, daar hoeft de overheid niet bij te springen. Maar als je uit een andere “cultuur” komt is het geen probleem om je vanaf je 17e vol te laten stoppen met jong door 3 verschillende schandekrabbers, de staat regelt het wel voor je. En blijkt dat al die geitenwollensokken van de hulpverlening voor zichzelf kiezen en even geen opvoedhulp, aankleed hulp en weet ik wat voor hulp komen verlenen, want Corona, dus nu ff niet. Eerst iemand afhankelijk maken en dan laten barsten. En die noemen zich sociaal. Zelfs de gemiddelde drugsdealer doet dat zijn klanten niet aan. Er komt, ben ik bang, gewoon een harde reset aan. Als we in de westerse wereld een vaccin ontwikkelen waardoor we Corona beheersbaar kunnen maken zullen we zelf een wat zachtere reset moeten toepassen, anders zitten we over 3 jaar weer met een virus. Maar daar lees ik dan weer niets over in die “kwaliteits” kranten.

Gr Ron

Robin

Bericht door Robin » 05 apr 2020, 12:50

M'n muis was weer dood.

*applaus*@ Ron.

Peric

Bericht door Peric » 05 apr 2020, 12:53

In China zijn de wet-markets gewoon weer geopend. Daar waar het dus allemaal begon... :gek:
https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... e-21799425

En nog een leuke kijk op links en de media.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 05 apr 2020, 13:12

Robin schreef: 05 apr 2020, 12:50 M'n muis was weer dood.

*applaus*@ Ron.
//naast Robin gaat staan applaudisseren.

Heb de buik ondertussen ook wel vol van alle open-deuren-intrappers-achteraf. In tijden dat het goed ging, of "beter" dan nu, was er geen ruimte voor realiteitszin en benoeming van feiten. De onderbuik regeerde en sentimenten die niet strookten met het wensdenken van de maakbare ideale wereld, werden weggezet als racistisch, xenofoob, rechts, nazistisch, kapitalistisch, noem maar op. Het ging gewoon te goed en daar zit wat mij betreft geen waardeoordeel in (vergeleken met andere werelddelen). Ik heb er niet voor gekozen hier geboren te worden, maar het is nu eenmaal zo gegaan. Mij is daarnaast ook niets komen aanwaaien, en de generaties die mij zijn voorgegaan ook niet. Ik ben er wel dankbaar voor, dat ik mijn leven hier mag leiden, want alle (in mijn ogen) randzaken waar we ons hier druk over maken (welzijn van de geelbruin gevlekte trompetkever in driekwart hoog gras, de schoenkeuze van de juryleden van Idols, welke letter we nu weer gaan toevoegen aan het LHGBTGFJTUOVDWOFJWWG alfabet), betekenen dat het met de basis op orde is. Als we nu nog eens in gaan zien dat "wij" niet iedereen op hetzelfde niveau van welvaart, vrede en harmonie gaan krijgen, vanwege allerlei niet uit te vlakken variabelen, is er misschien nog hoop.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 apr 2020, 13:51

Nog een keer applaus voor Ron!

Vooral dit stukje omdat het mijzelf aangaat:
In mijn omgeving betalen de vaders zich blauw aan de kinderen als ze gescheiden zijn, daar hoeft de overheid niet bij te springen. Maar als je uit een andere “cultuur” komt is het geen probleem om je vanaf je 17e vol te laten stoppen met jong door 3 verschillende schandekrabbers, de staat regelt het wel voor je
Mijn ex (die zelf geen zin meer had in een relatie met mij..) betaal ik scheel aan de kinder en partner alimentatie. Daar hoeft de overheid geen cent bij te springen sterker nog die bepaald ook nog even per jaar hoeveel ik moet indexeren ondanks mijn eigen inkomen niet stijgt...

Maar de zus van mijn ex is dus zo’n type 4 kinderen van 3 verschillende kansparels. Woont 3 hoog achter in Rotterdam en werkelijk alles wordt gesubsidieerd door de overheid en de kansparels betalen geen cent :bag:

Dat schuurt wel eens zeg maar...

Plaats reactie