Corona in Nederland.....
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Re: Corona in Nederland.....
Ik ben blij als ik weer naar m'n werk mag.
- Luco
lol, ik doe 60-40 nu, wel lekker
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef: 01 apr 2020, 15:47 En? Kijk naar het percentage dat overlijdt tov de besmettingen, kijk naar de ons bekende (welvaarts)ziektes incl normale griep en het overlijden daaraan....
Kijk naar de overbevolking.
En kijk naar hoe de wereldeconomie is ingestort....
Ik constateer slechts dat, ZELFS de VVD als ondernemers partij, momenteel de gezondheid van NL belangrijker vindt dan de economie.
Dat zou te denken moeten geven aan iedereen die dit omgekeerd beredeneerd.
Onderstaande moet ook te denken geven;
Bron; Telgraaf.nlHuisarts: Ik verbaas me over het ziektebeeld
Door CHRISTEL ROMBOUTS
2 uur geleden in LEZERSCOLUMN
Huisarts Christel Rombouts uit Zevenaar draaide recent een dienst waarbij ze in contact kwam met coronapatiënten. In deze Lezerscolumn vertelt zij over hoe zij aankijkt tegen het onvoorspelbare virus en de manier waarop mensen met corona omgaan.
Ⓒ EIGEN BEELD
Dienst gehad. En ik verbaas me.
Ik verbaas me over het ziektebeeld. Mensen die enorm lage saturaties (een graadmeter voor de hoeveelheid zuurstof die aan het hemoglobine in de rode bloedcellen is gebonden, red.) hebben en niet klagen over benauwdheid. Ik heb het nog nooit gezien.
Ik verbaas me over hoe snel mensen instorten. Ik heb het nog nooit gezien.
Ik verbaas me over hoe kort de contacten waren waar mensen van besmet zouden moeten zijn geraakt.
Ik verbaas me over hoe naïef mensen desondanks zijn. Familie die in en uit een huis van moeder loopt, terwijl ze weten dat we komen voor hoesten en koorts. En ons verbaasd vragen waarom we aan corona denken.
Ik verbaas me over hoe veel mensen ik op straat zag tijdens mijn visiterondjes.
Ik verbaas me erover dat mensen met een 90-jarige nog niet het gesprek gevoerd hebben over ’wat doen we met reanimatie, IC en beademing als het zo ver komt?’ en vervolgens beledigd zijn als ik het vraag. Ik verbaas me. COVID19 is niet gewoon een griepje.
Nu heb ik zelf veel expertise bij COPD patiënten, lage saturaties (SaPO2) en hoe mensen dat klinisch ervaren. Ook bij COPD patiënten zie ik zeer lage SaPO2 waardes die niet tot toename ervaren benauwdheid leiden. Omgekeerd komt het ook voor dat mensen die zich knetter benauwd voelen een volstrekt normale saturatie laten zien.
De saturatie kan langzaam wat dalen, dan is het nog relatief veilig, maar dan gaat ie het ravijn in, dan wordt het levensbedreigend.
- Peric
Richardt. schreef: 01 apr 2020, 14:26 Met een boven BMI hoger dan 25 heb je gelijk obesitas?
Dan heb ik ook obesitas, nu kan ik wel een paar kilo missen op zich maar ik had toch een iets ander beeld bij mensen met obesitas![]()
Anyway, als ik het virus krijg ga ik er ook aan dus![]()

Heb een vetpercentage van 10%.

https://www.obesitaskliniek.nl/bmi/
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Romo ik vind het prima.
Men kan met allerlei verhalen komen. Van de Telegraaf tot NRC tot Volkskrant. Etcetera. Tot en met een VVDer. Allemaal prima.
Maar wat zegt het in dit tijdsbeeld? Op dit moment?
We leven nu met de dag.
Maar we verknalden de economie voor maanden en jaren. Met behoud van hoeveel levens?
Men kan met allerlei verhalen komen. Van de Telegraaf tot NRC tot Volkskrant. Etcetera. Tot en met een VVDer. Allemaal prima.
We leven nu met de dag.
Maar we verknalden de economie voor maanden en jaren. Met behoud van hoeveel levens?
- Luco
Des te harder je het persoonlijk raakt, des te eerder schuift de grens economie/gezondheid op.
- Riceaux
Het gaat ook om het vetpercentage. Maar omdat dat net wat lastiger te berekenen is dan het BMI is dat een prima indicatie.Peric schreef: 01 apr 2020, 17:43Richardt. schreef: 01 apr 2020, 14:26 Met een boven BMI hoger dan 25 heb je gelijk obesitas?
Dan heb ik ook obesitas, nu kan ik wel een paar kilo missen op zich maar ik had toch een iets ander beeld bij mensen met obesitas![]()
Anyway, als ik het virus krijg ga ik er ook aan dus![]()
Ik heb even de BMI-check gedaan die op Geenstijl staat. Ik kom uit op 27..
Heb een vetpercentage van 10%.![]()
https://www.obesitaskliniek.nl/bmi/
Twente heeft een beetje teveel patiënten overgenomen vanuit het zuiden en hebben nu al capaciteitsproblemen voor hun eigen patiënten heb ik uit betrouwbare bron.
- JP
Ik ben 25 cm te klein voor mij gewicht !
- Jinx
Inderdaad dus mijn baas gepasseerd. Onze personeelschef heeft contact met hem opgenomen en daarna belde hij ‘met hoge uitzondering mag het’
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef: 01 apr 2020, 17:50 Romo ik vind het prima.
We leven nu met de dag.
We leven idd nu, dit moment met de gegevens die tot nog toe bekend zijn en met schattingen van deskundigen.
Men kiest nu (politiek die zich laat adviseren door deskundigen, dat niet allen in NL, maar wereldwijd) voor gezondheid boven economie.
Dat is een pragmatische conclusie.
Waarbij ik zeker niet voorbij ga aan het feit hoeveel economische schade er nu ontstaat.
Maar de politiek maakt die keuze, niet jij, niet ik, niemand van ons. We zullen er ons bij neer moeten leggen, eens of oneens, dit is wat het is, vind je er mee af.
-
Boeit toch helemaal niet. Hij had al aangegeven dat hij gewoon thuis ook productief (wat jij waarschijnlijk wel zal betwisten?) kan zijn en dat op de zaak werken gewoon niet handig is met een kleine.
Mooi Jinx.

- Mari Oh Oh!
Ik vraag me serieus af hoe iemand met gezond verstand het voor zich ziet dat je de economie voorrang geeft(en of dat uiteindelijk wel zo goed voor de economie is). Zelfs Bolsonaro draait nu 180graden bij....
-
romo schreef: 01 apr 2020, 18:31Robin schreef: 01 apr 2020, 17:50 Romo ik vind het prima.
We leven nu met de dag.
We leven idd nu, dit moment met de gegevens die tot nog toe bekend zijn en met schattingen van deskundigen.
Men kiest nu (politiek die zich laat adviseren door deskundigen, dat niet allen in NL, maar wereldwijd) voor gezondheid boven economie.
Dat is een pragmatische conclusie.
Waarbij ik zeker niet voorbij ga aan het feit hoeveel economische schade er nu ontstaat.
Maar de politiek maakt die keuze, niet jij, niet ik, niemand van ons. We zullen er ons bij neer moeten leggen, eens of oneens, dit is wat het is, vind je er mee af.
Dat inderdaad..nu maar kijken of de ‘politiek’ goed heeft gegokt. Want dat is het op dit moment.
- Luco
lol, dat is je vriendje niet meer.Jinx schreef: 01 apr 2020, 18:26Inderdaad dus mijn baas gepasseerd. Onze personeelschef heeft contact met hem opgenomen en daarna belde hij ‘met hoge uitzondering mag het’
- Luco
Nou ja, mij boeit het wel, eerst niet, nu wel, voortschrijdend inzicht of wat dan ook, kunnen we misschien nog wat van leren.allen schreef: 01 apr 2020, 18:39Boeit toch helemaal niet. Hij had al aangegeven dat hij gewoon thuis ook productief (wat jij waarschijnlijk wel zal betwisten?) kan zijn en dat op de zaak werken gewoon niet handig is met een kleine.
Mooi Jinx.![]()
Ik heb ook nooit gezegd dat die minder productief zou zijn, vond en vind nog steeds dat die zijn probleem andermans probleem maakt(e), maar dat wil niet zeggen dat ik het hem misgun en dat het voor hem zeker handig is.
- JP
Hier op DF merk je wel wie de entrepreneurende ondernemers en zelfstandigen zijn want die staan toch duidelijker vooraan om te zeggen dat de economie belangrijker is. Zo zwart-wit zou ik het niet noemen na 3 weken maar als we straks 10weken “bezig” zijn dan denk ik dat we de afweging toch nogmaals moeten maken.Mari Oh Oh! schreef: 01 apr 2020, 18:41 Ik vraag me serieus af hoe iemand met gezond verstand het voor zich ziet dat je de economie voorrang geeft(en of dat uiteindelijk wel zo goed voor de economie is). Zelfs Bolsonaro draait nu 180graden bij....
-
Beginnen we hier over gezond verstand. Dwazen.
Ieder voor zich is dit. Over een paar weken komen we er wel achter. En ik hoop dat ik ongelijk krijg...
Ieder voor zich is dit. Over een paar weken komen we er wel achter. En ik hoop dat ik ongelijk krijg...
- Luco
Heeft volgens mij gewoon met overleven te maken.JP schreef: 01 apr 2020, 18:59Hier op DF merk je wel wie de entrepreneurende ondernemers en zelfstandigen zijn want die staan toch duidelijker vooraan om te zeggen dat de economie belangrijker is. Zo zwart-wit zou ik het niet noemen na 3 weken maar als we straks 10weken “bezig” zijn dan denk ik dat we de afweging toch nogmaals moeten maken.Mari Oh Oh! schreef: 01 apr 2020, 18:41 Ik vraag me serieus af hoe iemand met gezond verstand het voor zich ziet dat je de economie voorrang geeft(en of dat uiteindelijk wel zo goed voor de economie is). Zelfs Bolsonaro draait nu 180graden bij....
Ik kan nu heel makkelijk zeggen dat gezondheid belangrijker is dan de economie (ook de eigen economie)
Want ik kan vrij eenvoudig aan de gang blijven, maar heb ook de andere kant meegemaakt en heb ik alles gedaan om te overleven.
Maar als je vooruitzicht is dat je nog twee weken kan overleven en de bank niet mee wil werken en je geen enkele aanspraak op welke regeling kan maken dan ook en dus over 6 weken op straat gezet wordt zonder inkomen en huis, dan kan ik me voorstellen dat die keuze veranderd en dat je ineens je eigen economie boven de gezondheid van jezelf en een ander stelt.
Laatst gewijzigd door Luco op 01 apr 2020, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee dat kunnen ze niet Luco, hier zitten mensen met gezond verstand.
- JP
...en genoeg buffers !
- Luco
Dan hoop ik voor die mensen met verstand dat ze de keuze nooit hoeven te maken, want dan gaan ze schrikken van zichzelf, want een mens doet een hoop om te overleven.Robin schreef: 01 apr 2020, 19:05 Nee dat kunnen ze niet Luco, hier zitten mensen met gezond verstand.
Misschien moeten de mensen deze film even kijken, ik denk dat deze overlevenden ook nooit gedacht hebben dat ze dit zouden doen.
https://www.moviemeter.nl/film/761/info/0
-
Wanneer gaan we met armbanden werken voor mensen die antistoffen hebben?
Deze mensen mogen dan alles weer doen?
Ze kunnen niets doorgeven en de economie weer op gang krijgen.
Deze mensen mogen dan alles weer doen?
Ze kunnen niets doorgeven en de economie weer op gang krijgen.
-
JP..buffers..die ze gaan gebruiken voor iets als dit....
Slim hoor.
Slim hoor.
- HJ2
Zie je nou welJinx schreef: 01 apr 2020, 16:30 To those who cared: ik heb (eindelijk) akkoord gekregen om thuis te werken.![]()