Corona in Nederland.....
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Corona in Nederland.....
Ik vermoed dat morgen de verlenging tot 1 Jun aangekondigd wordt.
https://www.nu.nl/algemeen/6041298/kabi ... nneer.html
- Martijn_bmw
Dat denk ik ook, verwacht dat evenement laatste in rij is wat weer mag.Luco schreef: 30 mar 2020, 17:58 Dit jaar gaan er echt geen hele grote evenementen meer plaatsvinden.
Stel dat de maatregelen verlengd worden tot 1 mei of 1 juni.
Dan zou het raar zijn dat er daarna ineens 20 evenementen gaan plaatsvinden in 3 maanden tijd met zeg 50.000 bezoekers, dan zijn we denk ik terug bij af qua besmetting.
Én heel mensen bij elkaar én uit alle hoeken en gaten van het land... dat zijn de grootste risico’s op snelle verspreiding.
Eerst zal kantoor werken, scholen en winkels weer gaan verwacht ik, dan rustig aan cafés en restaurants eventueel met nog een beperking op aantal mensen tegelijk binnen en dan pas langzaam aan weer evenementen van steeds grotere omvang .
Als je niet op die manier langzaam aan terug gaat naar het oude normaal is de hele lockdown nu ook zinloos lijkt mij
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat is ook mijn vermoeden. Hoe snel dat gaat gebeuren? Pas als de groei van het aantal patiënten afneemt en de zorg het bij kan blijven benen.Martijn_bmw schreef: 30 mar 2020, 18:03Dat denk ik ook, verwacht dat evenement laatste in rij is wat weer mag.Luco schreef: 30 mar 2020, 17:58 Dit jaar gaan er echt geen hele grote evenementen meer plaatsvinden.
Stel dat de maatregelen verlengd worden tot 1 mei of 1 juni.
Dan zou het raar zijn dat er daarna ineens 20 evenementen gaan plaatsvinden in 3 maanden tijd met zeg 50.000 bezoekers, dan zijn we denk ik terug bij af qua besmetting.
Én heel mensen bij elkaar én uit alle hoeken en gaten van het land... dat zijn de grootste risico’s op snelle verspreiding.
Eerst zal kantoor werken, scholen en winkels weer gaan verwacht ik, dan rustig aan cafés en restaurants eventueel met nog een beperking op aantal mensen tegelijk binnen en dan pas langzaam aan weer evenementen van steeds grotere omvang .
Als je niet op die manier langzaam aan terug gaat naar het oude normaal is de hele lockdown nu ook zinloos lijkt mij
-
verbazingwekkend dat doktoren en verplegers nog tijd hebben om te vloggen.
-
- Auto: eBike
Alsof niet iedereen snapt dat dit gewoon bedoeld is zodat de regering de batterijen van de vogels in alle rust kan vervangen
-
Verbazingwekkend dat ze van jou blijkbaar niet tussendoor even pauze mogen nemen om zich te ontspannen.Andre schreef: 30 mar 2020, 22:28 verbazingwekkend dat doktoren en verplegers nog tijd hebben om te vloggen.
Ben blij dat ik niet in hun schoenen sta...
-
Daarom juist geniet van de pauze’s pak je rust moment en ga niet nog eens met de telefoon door de hele afdeling lopen filmen.
-
Als het helpt, vooral lekker filmen. We kunnen ook niet voor jou oordelen of skeet door Friesland goed voor je geest is. Als je toch wat te klagen zoekt, reageer je dan liever af op iemand als Jetten.
-
+1, want hij als grijze dakduif is er wel één in de risico categorie.... En dan hebben ze ze ineens wel hard nodig.allen schreef: 31 mar 2020, 00:31 Als het helpt, vooral lekker filmen. We kunnen ook niet voor jou oordelen of skeet door Friesland goed voor je geest is. Als je toch wat te klagen zoekt, reageer je dan liever af op iemand als Jetten.
- dvh
Dat is wel lang hoor.smiley schreef: 30 mar 2020, 18:03 Ik vermoed dat morgen de verlenging tot 1 Jun aangekondigd wordt.
Ik denk dat ze nu vooral bezig zijn om te kijken wat de ziekenhuizen aan kunnen. Eind Mei verwachten ze de ziekenhuis-piek. Dan gaat het kraken werd gezegd in de media. Als die piek reëel is dan zwakt het daarna af. Misschien zelfs wel wat eerder. Als het afzwakt kan de maatschappij weer een beetje meer open. Ziekenhuizen zullen het druk blijven hebben. Ook daarna. Want corona is niet zomaar opeens weg.
Reken er maar op dat eind dit jaar weer dramatische krantenkoppen kan verwachten dat er ergens in de wereld, of in Nederland wéér ergens corona de kop opgestoken heeft. Echter zal het ( aannemelijk ) minder heftig zijn als de afgelopen ( deze ) keer. Dat komt dan door de groep-immuniteit. Iedereen die corona krijgt , veelal in de vorm van lichte klachten , is de komende jaren resistent voor het virus en als je het dan toch krijgt na x-tijd zullen de klachten milder zijn dan de vorige keer gezien je lichaam altijd méér afweer heeft ontwikkeld dan de keer ervoor.
Maar goed.
Dat dus.
Ik ben vooral benieuwd naar het plan van aanpak ná de corona.
Hoe zien ze dat voor zich? Komende winter? Gaan ze dan preventief weer alle Horeca dicht doen?
Krijgen we straks een vast kwartaal in het jaar dat iedereen preventief thuis gaat werken?
Of gaan we de volgende keer gewoon door met ons leven en accepteren we het virus voor wat het is en dealen we ermee. Zoals we ook doen met influenza.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik hoop dat 1 mei langzaamaan de boel weer wat losgelaten wordt, dan zou het seizoen nog iets kunnen worden.
- Martijn_bmw
Ik verwacht eerder verlengen tm 3 mei.
Dat is einde mei vakantie voor de scholen en is volgens mij ook 6 weken later dan start onderzoek of kinderen het virus ook over kunnen brengen.
Als uit dat onderzoek komt dat het niet zo is dat kinderen het makkelijk kunnen overdragen, hoop ik toch zeer dat dan de scholen 3 mei weer open gaan, en we voorzichtigaan weer op kantoor mogen werken.
Dan weer wat weken later zullen ze winkels weer open laten gaan / normaal winkel gedrag toelaten denk ik.
En pas daarna weer restaurants en cafes. (Daar zit je immers lang met veel vreemde mensen op een kuitje dus meeste kans op besmetting van 1 persoon op vele andere)
Dat is einde mei vakantie voor de scholen en is volgens mij ook 6 weken later dan start onderzoek of kinderen het virus ook over kunnen brengen.
Als uit dat onderzoek komt dat het niet zo is dat kinderen het makkelijk kunnen overdragen, hoop ik toch zeer dat dan de scholen 3 mei weer open gaan, en we voorzichtigaan weer op kantoor mogen werken.
Dan weer wat weken later zullen ze winkels weer open laten gaan / normaal winkel gedrag toelaten denk ik.
En pas daarna weer restaurants en cafes. (Daar zit je immers lang met veel vreemde mensen op een kuitje dus meeste kans op besmetting van 1 persoon op vele andere)
-
Groepsimmuniteit gaat hem niet worden, duurt veel te lang voordat een groot deel van de (NL) bevolking resistent wordt. We wonen hier in Nederland met 17 miljoen mensen, zeg dat nu 30.000 mensen het opgelopen hebben. Zijn er nog 16.970.000 mensen te gaan. Zeg dat door het thuiswerken en grotendeels platleggen van verplaatsing van mensen je naar de miljoen mensen gaat die het krijgen en resistent worden, blijven er nog 16 miljoen over.
Dus een nieuwe uitbraak zal inderdaad minder heftig zijn, maar nog steeds heftig genoeg. Deze cyclus zou zich dan minimaal 3-4x moeten herhalen. Dan ben je 5 jaar verder met een economisch total loss land.
Enige redmiddel is een vaccin. En daarvoor probeer je tijd te rekken.
Dus een nieuwe uitbraak zal inderdaad minder heftig zijn, maar nog steeds heftig genoeg. Deze cyclus zou zich dan minimaal 3-4x moeten herhalen. Dan ben je 5 jaar verder met een economisch total loss land.
Enige redmiddel is een vaccin. En daarvoor probeer je tijd te rekken.
- frankie
Groepsimmuniteit schijn je al te kunnen bereiken als 60% resistent is. Daarbij, er zijn echt al veel meer mensen dan de 30.000 die je noemt die het opgelopen hebben. Geregistreerd zijn er al bijna 12.000. Dat kun je echt wel met een behoorlijke factor vermenigvuldigen.
-
Al zou je nu 200.000 daadwerkelijke besmettingen hebben, dat is nog relatief ver weg van 10 miljoen Nederlands (60%)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Land? Deze wereld is op weg economisch total loss te gaan.
Spaanse Griep. Miljoenen doden. Miljoenen zo niet tientallen miljoenen. 100 jaar terug.
Misschien onvergelijkbaar, maar ok.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu
End of the pandemic
After the lethal second wave struck in late 1918, new cases dropped abruptly – almost to nothing after the peak in the second wave.[51] In Philadelphia, for example, 4,597 people died in the week ending 16 October, but by 11 November, influenza had almost disappeared from the city. One explanation for the rapid decline in the lethality of the disease is that doctors became more effective in prevention and treatment of the pneumonia that developed after the victims had contracted the virus. However, John Barry stated in his 2004 book The Great Influenza: The Epic Story of the Deadliest Plague In History that researchers have found no evidence to support this position.[11] Some fatal cases did continue into March 1919, killing one player in the 1919 Stanley Cup Finals.
Another theory holds that the 1918 virus mutated extremely rapidly to a less lethal strain. This is a common occurrence with influenza viruses: there is a tendency for pathogenic viruses to become less lethal with time, as the hosts of more dangerous strains tend to die out[11] (see also "Deadly Second Wave", above).
Laatst gewijzigd door Robin op 31 mar 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
daarvoor doet men nu ook onderzoek onder alle bloed donoren bij sanquin.
zijn er vele 10-duizenden heb ik begrepen, met al dat bloed kunnen ze bepalen hoeveel % het al gehad heeft van de steekproef (die paar 10k man)
zijn er vele 10-duizenden heb ik begrepen, met al dat bloed kunnen ze bepalen hoeveel % het al gehad heeft van de steekproef (die paar 10k man)
- dvh
Ik denk eerlijk gezegd dat het virus heel wat meer mensen besmet heeft. Alleen het grootste deel merkt er nauwelijks wat van.Kadett schreef: 31 mar 2020, 09:39 Al zou je nu 200.000 daadwerkelijke besmettingen hebben, dat is nog relatief ver weg van 10 miljoen Nederlands (60%)
- Hitz
- Auto: KIA
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Martijn_bmw schreef: 31 mar 2020, 09:43 daarvoor doet men nu ook onderzoek onder alle bloed donoren bij sanquin.
Probleem; die testen zijn niet altijd even betrouwbaar;
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/30/de ... r-a3995375
Momenteel constateer ik vooral chaos, als in elkaar tegensprekende berichten van alle deskundigen; kortom; niemand weet het precies.
- Martijn_bmw
^^ hmm oke, dat had ik nog niet gelezen.
Maar idd veel chaos en tegengestelde berichten...
Ik ben al wat dagen gestopt met alles lezen en volgen.
Probeer mijn leven zoveel mogelijk door te leven.
heb het (gelukkig) knetter druk op mijn werk dus voldoende afleiding en wacht wel af met welke regels de regering komt.
beinvloeden kan ik ze toch niet en hoe vervelend ook we zullen ze moeten naleven...
Maar idd veel chaos en tegengestelde berichten...
Ik ben al wat dagen gestopt met alles lezen en volgen.
Probeer mijn leven zoveel mogelijk door te leven.
heb het (gelukkig) knetter druk op mijn werk dus voldoende afleiding en wacht wel af met welke regels de regering komt.
beinvloeden kan ik ze toch niet en hoe vervelend ook we zullen ze moeten naleven...
- Luco
Ik w wordt echt een beetje coronamoe met al dat zoetsappige gezeik, van samen sterk, samen moeten we het doen. Flikker toch op zeg, de enige die echt wat doet is de zorgsector en die laten we nadat alles weer normaal is als eerste weer vallen.
Samen, yeah right

Samen, yeah right
- JP
Sinds Corona in NL hebben we het dagelijks over het sterftecijfer. Ik vroeg me af of dit alleen de cijfers zijn vanuit de ziekenhuizen
We hebben ook nog verpleeg -en verzorgingshuizen waar de mensen nu toch in bosjes omvallen. Oude mensen dus komt het niet-reanimeren/niet-beademen beleid weer naar voren. Bevriend zorgverlener van ons heeft zo de laatste weken al 5 personen in hun eenzaamheid zien wegkwijnen. Goed, dat gebeurt ook in een normale griepgolf, al is Corona flink besmettelijker.
In een normale griepgolf zie je 500doden per week, met wen gemiddelde duur van 18weken. Nu is alleen de oorzaak gewone griep of corona vanwege het nauwelijks testen niet te achterhalen. Anders kon je zien hoeveel slachtoffers corona maakt méér dan de gewone griep.

We hebben ook nog verpleeg -en verzorgingshuizen waar de mensen nu toch in bosjes omvallen. Oude mensen dus komt het niet-reanimeren/niet-beademen beleid weer naar voren. Bevriend zorgverlener van ons heeft zo de laatste weken al 5 personen in hun eenzaamheid zien wegkwijnen. Goed, dat gebeurt ook in een normale griepgolf, al is Corona flink besmettelijker.
In een normale griepgolf zie je 500doden per week, met wen gemiddelde duur van 18weken. Nu is alleen de oorzaak gewone griep of corona vanwege het nauwelijks testen niet te achterhalen. Anders kon je zien hoeveel slachtoffers corona maakt méér dan de gewone griep.
-
-
Even wat simpel huiswerk gedaan:
Even een vergelijkje NL/ Tsjechie aangaande aanpak Corona:
NL: Grenzen open
Tsjechie: Grenzen dicht
NL: Vluchten kunnen doorgaan, controleren passagiers niet nodig, ook niet sls ze uit brandhaarden komen met Corona.
Tsjechie: Cancel alle vluchten
NL: Mondkapjes alleen voor ziekenhuis personeel, dus NIET voor verzorgenden etc in de zorg en laat staan heel NL. Ook lachwekkend mondkapjes zouden niet helpen.
Tsjechie: Mondkapjes voor elke inwoner, indien in het openbaar niet gedragen flinke boete..
NL: afstand onderling 1,5 meter
Tsjechie: afstand onderling 2 meter
En zo kan ik nog wel even doorgaan met alle blunders en flaters die NL en het RIVM begaan, maar laten we eens kijken naar de resultaten:
NL: 864 doden / besmet 11750
Tsjechie: 24 doden / besmet 3002
Corona kwam slechts 2 dagen later aan in Tsjechie en nog steeds is het merendeel van NL tevreden over de aanpak gezien de groei van de VVD. Ontluisterend hoeveel dom volk hier in NL rondloopt....
Even een vergelijkje NL/ Tsjechie aangaande aanpak Corona:
NL: Grenzen open
Tsjechie: Grenzen dicht
NL: Vluchten kunnen doorgaan, controleren passagiers niet nodig, ook niet sls ze uit brandhaarden komen met Corona.
Tsjechie: Cancel alle vluchten
NL: Mondkapjes alleen voor ziekenhuis personeel, dus NIET voor verzorgenden etc in de zorg en laat staan heel NL. Ook lachwekkend mondkapjes zouden niet helpen.
Tsjechie: Mondkapjes voor elke inwoner, indien in het openbaar niet gedragen flinke boete..
NL: afstand onderling 1,5 meter
Tsjechie: afstand onderling 2 meter
En zo kan ik nog wel even doorgaan met alle blunders en flaters die NL en het RIVM begaan, maar laten we eens kijken naar de resultaten:
NL: 864 doden / besmet 11750
Tsjechie: 24 doden / besmet 3002
Corona kwam slechts 2 dagen later aan in Tsjechie en nog steeds is het merendeel van NL tevreden over de aanpak gezien de groei van de VVD. Ontluisterend hoeveel dom volk hier in NL rondloopt....