Corona in Nederland.....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Luco
Re: Corona in Nederland.....
camera op je voorhoofd geplakt ofzo 

-
- Auto: Dikke Bmw
Gelekte video ziekenhuis Brabant
25% van de bevestigde Corona patienten vertrekt niet levend van de afdeling
25% van de bevestigde Corona patienten vertrekt niet levend van de afdeling

- ///Joost
Dit is het probleem. Jij hebt geen controle op waar die speelkameraadjes verder komen. Wij komen ook buiten (is bijna niet vol te houden anders), maar kunnen, helaas voor onze zoon, geen speelafspraakjes plannen.frankie schreef: 22 mar 2020, 10:57 Natuurlijk niet. Maar mijn kids krijgen wel de ruimte om een moment buiten te spelen. Niet in grote groepen, wel met een beperkt aantal andere kinderen uit een vast groepje of samen met mij. Met inachtneming van de 1,5m.
Sorry voor mijn recht door zee reactie, maar mensen zoals jij zijn onderdeel van het probleem. Je kunt het makkelijk oordelen of vingerwijzen noemen, maar mensen zijn klaarblijkelijk hardleers.
- JP
Al jaren profiteren supermarkten van lekker goedkope vul -en kassamedewerkers uit de leeftijd 15-16 jaar.
Als zij toch gezien worden als de ”aanstichters”, waarom zijn zij het juist nu diegene die de supermarkten draaiend houden en aldaar het grootste gevaar vormen ? Zeker omdat ouderen alleen nog maar in de super komen, lopen ze daar toch juist het gevaar !?
Als zij toch gezien worden als de ”aanstichters”, waarom zijn zij het juist nu diegene die de supermarkten draaiend houden en aldaar het grootste gevaar vormen ? Zeker omdat ouderen alleen nog maar in de super komen, lopen ze daar toch juist het gevaar !?

- ///Joost
Volgens mij worden de jongeren niet per definitie als ‘aanstichters’ gezien. Hoe bedoel je dat? Ik denk persoonlijk dat de vakkenvullers die zelf al die last van consumenten ondervinden, zelf ook wel drie keer nadenken om te gaan hangen in het park.
- Hielke
Is een virustester een algemene virustest? Daarmee bedoel ik, kan zo'n tester aanwijzen of en eventueel welk virus je hebt?
Denk het wel eigenlijk. Dan is het des te belachelijker dat die dingen niet ruim voorradig zijn. Want net wat Romo en anderen zeggen, zonder data kun je op termijn geen beleid voeren.
Denk het wel eigenlijk. Dan is het des te belachelijker dat die dingen niet ruim voorradig zijn. Want net wat Romo en anderen zeggen, zonder data kun je op termijn geen beleid voeren.
- JP
Ze zijn toch vaker drager van het virus maar worden er zelf niet snel ziek van.///Joost schreef: 22 mar 2020, 14:43 Volgens mij worden de jongeren niet per definitie als ‘aanstichters’ gezien. Hoe bedoel je dat? Ik denk persoonlijk dat de vakkenvullers die zelf al die last van consumenten ondervinden, zelf ook wel drie keer nadenken om te gaan hangen in het park.
Ze mogen niet naar school.
Ze mogen niet naar opa en oma.
Ze mogen niet buiten komen.
Ze mogen wel in de super werken.
Die 1.5 meter afstand houden in de supermarkt is zeer moeilijk. Elke meter is geld dus zijn de laatste jaren de winkelgangen vernauwd om meer meters aan rekken te kunnen plaatsen. Of laat ze gang voor gang vullen en sluit die gang dan even af. Of meer ‘s nachts aanleveren en vullen maar dat mocht niet vanwege veel venstertijden en geluidsoverlast.
Laatst gewijzigd door JP op 22 mar 2020, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
+ Veel. Kind komt bij mij voorlopig niet in aanraking met andermans kinderen. Los van het feit dat ik niet besmet wil raken lijkt het me ook zwaar balen als van onze kant per ongeluk iemand anders ernstig ziek wordt omdat iemand van ons het virus draagt.///Joost schreef: 22 mar 2020, 14:33Dit is het probleem. Jij hebt geen controle op waar die speelkameraadjes verder komen. Wij komen ook buiten (is bijna niet vol te houden anders), maar kunnen, helaas voor onze zoon, geen speelafspraakjes plannen.frankie schreef: 22 mar 2020, 10:57 Natuurlijk niet. Maar mijn kids krijgen wel de ruimte om een moment buiten te spelen. Niet in grote groepen, wel met een beperkt aantal andere kinderen uit een vast groepje of samen met mij. Met inachtneming van de 1,5m.
Sorry voor mijn recht door zee reactie, maar mensen zoals jij zijn onderdeel van het probleem. Je kunt het makkelijk oordelen of vingerwijzen noemen, maar mensen zijn klaarblijkelijk hardleers.
Hond uitlaten blijven we doen. Voorlopig aangelijnd.
-
Ik ga gewoon elke dag met mijn kind en vrouw fietsen. In het park, in het bos, in de omgeving. We zien niemand van dichtbij en komen nergens, buiten wat takken, aan.
Voor de rest in de tuin. Dichtste dat we bij iemand komen is in de supermarkt. Handgelletje voor en na bezoek. Prima zo.
Voor de rest in de tuin. Dichtste dat we bij iemand komen is in de supermarkt. Handgelletje voor en na bezoek. Prima zo.
- JP
Het leger staat ook al standby.....
Planners van defensie helpen sinds zaterdag bij het verdelen van coronapatiënten uit Zuid-Nederland over ziekenhuizen in de rest van het land. Daarnaast zal begin deze week beademingsapparatuur worden geleverd aan ziekenhuizen die op een tekort aan deze machines aankoersen. Volgens de Commandant der Strijdkrachten Rob Bauer is het positief dat defensie nog niet meer heeft hoeven doen.
„Dat u ons nog niet fysiek tegenkomt, is positief. Als dit wel het geval is, dan is de situatie in ons land danig verslechterd”, zegt de hoogste militair van ons land in een interview met de Defensiekrant, het huismedium van de krijgsmacht.
Marineschepen
Bauer noemt een serie capaciteiten die de krijgsmacht kan inzetten in de strijd tegen corona. Van het openen van het calamiteitenhospitaal in Utrecht en kazernes ombouwen tot quarantainelocaties, tot het beschikbaar stellen van marineschepen die geavanceerde ziekenboegen met intensive care-capaciteit aan boord hebben. Daarnaast heeft het leger binnen 24 uur duizend militairen klaar voor inzet in eigen land. Binnen anderhalf etmaal kunnen dat er 2800 zijn. Die kunnen bijvoorbeeld voor ordehandhaving worden ingezet.
-
OnlineWill F.
Video is v 20maart nav deze situatie is het leger ingeschakeld ter coördinatie. Niet verwonderlijk.
- Luco
Tjongejonge krijg ik net te horen dat de jongens van de gemeentewerf in hilversum diverse groengebieden hebben afgezet omdat het te druk was met wandelaars.
Hebben die mensen geen verstand ofzo.
Echt wat een stel hersenlozen bij elkaar
- Fernando
Ik heb komende dinsdag de begrafenis van mijn opa (95, oud KNIL) ben benieuwd. Had alweer familieleden met de vraag waar we van tevoren samenkomen en of we daarna wat gaan drinken. Nou nergens, gewoon max 30 personen en 1,5 meter afstand houden en geen omhelzingen of handen schudden. Het is klote bij een uitvaart met al die regels maar het is niet anders...
- Knot
Dat moet Rutte eens duidelijk in tokkie taal uitspreken.Luco schreef: 22 mar 2020, 17:17 Tjongejonge krijg ik net te horen dat de jongens van de gemeentewerf in hilversum diverse groengebieden hebben afgezet omdat het te druk was met wandelaars.
JULLIE verkloten het voor de rest van NL!
- JP
- JP
Sterkte met het verlies Fernando
is hij ook slachtoffer van Corona ?

- Fernando
Bedankt JP. Hij kwakkelde sinds half januari met gezondheidsprobleem oa. benauwdheid. Hij is er niet op getest maar ik zou er niet raar van opkijken. Officieel niet zeg maar...
- MParallel
- Auto: BMW
Vorige week nog een uitvaart gehad. Allemaal mekaar ellebogen geven. Werd er nog een jolige stemming van. Alsof je als ‘homies’ elkaar begroet.
Gekke tijden.
Gekke tijden.
- Tristan
Heb uitvaart (geen Corona) via livestream gevolgd. Had er liever bij willen zijn maar gelukkig leven we in de tijd waarbij technologie zeker een bijdrage levert.
Overigens hier ook 2 jongens van 6 en 3 maar samen spelen is helaas voorbij. Loop zelf 2x per dag een rondje met ze of fietsen maar zodra het te druk is bij speeltuin dan is het jammer....langzaam krijgen ze het besef en leggen ze erbij neer; ‘oja, vanwege corona toch pappa?’. Valt me heel zwaar om hun vrijheid te ontnemen maar hopelijk blijft het tijdelijk.
Overigens hier ook 2 jongens van 6 en 3 maar samen spelen is helaas voorbij. Loop zelf 2x per dag een rondje met ze of fietsen maar zodra het te druk is bij speeltuin dan is het jammer....langzaam krijgen ze het besef en leggen ze erbij neer; ‘oja, vanwege corona toch pappa?’. Valt me heel zwaar om hun vrijheid te ontnemen maar hopelijk blijft het tijdelijk.
- Martijn_bmw
^^ voor mij exact hetzelfde tristan. Dochter van 6 elke keer teleurgesteld als ze wel andere in de speeltuin ziet maar van papa niet mag...
Zielig maar het is ff niet anders
Zielig maar het is ff niet anders
- ///Joost
Wij proberen vooral in de ochtend te gaan, zodat er niet te veel kinderen buiten zijn en hij niet in de verleiding komt. Het mannetje houdt zich voorlopig hartstikke goed, zelfs toen we even wat zelfgemaakte cakejes gingen afgeven bij z'n beste vriendje. Ik vind het echt knap van 'm. Zoals zo vaak kunnen kinderen zich beter aanpassen dan volwassene lijkt het. Feestje als het allemaal weer achter de rug is. Metaforisch, want z'n verjaardag is op 16 april, dus dat gaat ook gewoon alleen in eigen kring gevierd worden helaas.
Ach, komt allemaal wel weer goed. Even doorbijten.
Ach, komt allemaal wel weer goed. Even doorbijten.
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Vanmiddag een wandeling gedaan met mijn vrouw op een landgoed niet ver van hier. We hadden van te voren afgesproken als er veel mensen zouden zijn, dat we terug zouden gaan. Uiteindelijk zijn we op een wandeling van 5 km, maar 4 mensen tegengekomen. Viel dus heel erg mee.
- Rivanov
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Het was vandaag inderdaad opmerkelijk rustiger op straat dan de afgelopen week.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het NL test probleem;
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b668866d/
Daarmede onmogelijk om nog een reëel beeld te krijgen. Zeer laakbaar, ook slecht voorbereid.
Je mag, je moet verwachten dat dit soort zaken voldoende op voorraad zijn, net als mondkapjes, jassen, verbandmiddelen.
Vroeger had je bv een Burger Bescherming , daar was ook van alles op voorraad, alles wegbezuinig, niet meer nodig , zal ons niet gebeuren, zwartkijkerij etc etc
Ik vind het verwijtbaar handelen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b668866d/
Daarmede onmogelijk om nog een reëel beeld te krijgen. Zeer laakbaar, ook slecht voorbereid.
Je mag, je moet verwachten dat dit soort zaken voldoende op voorraad zijn, net als mondkapjes, jassen, verbandmiddelen.
Vroeger had je bv een Burger Bescherming , daar was ook van alles op voorraad, alles wegbezuinig, niet meer nodig , zal ons niet gebeuren, zwartkijkerij etc etc
Ik vind het verwijtbaar handelen.